Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 13, 2011

Stocking Stuffers

Wat ben ik blij dat Flapjack weer terug is! Ik heb hem gisteren echt gemist. Het katje heeft zich in zijn korte leventje al helemaal in mijn hart weten te vestigen. Hij lijkt geen last te hebben van zijn ingreep, want Rick neemt hem zelfs mee de badkamer in voor zijn douche om hem weg te houden van de verleidelijke Kerstboom!

Inderdaad moet ik tijdens mijn ontbijt telkens opstaan om versieringen uit zijn bekje te vissen. Hopend dat de boom nog zal staan, als ik terugkom, ga ik naar de sportschool. Het is cardiodag vandaag, dus ik doe een half uur op de stairmaster en een half uur op de crosstrainer. Of eigenlijk langer op die laatste, want ik moet mijn spannende boek uitlezen!

Gelukkig heeft Flapjack de gewoonte te gaan slapen, als wij niet thuis zijn, dus ik tref de boom in perfecte conditie aan. Ik ben heel benieuwd hoe Zorro straks op de bomen gaat reageren. Die is toch nog een stuk wilder, dan Flapjack.

Mijn plan voor vandaag is de stocking stuffers te gaan uitzoeken. Daar horen de cadeautjes voor de dieren ook bij, dus ik neem Cosmo mee. Eerst ga ik de inwendige mens voeden bij Whole Foods. Cosmo mag even rondsnuffelen en een plasje doen in het gras met veel vreemde luchtjes en wacht dan in de van. Onze Whole Foods hier in Vienna heeft lang niet zo'n lekkere salad bar, dus ik smul weer van alle verschillende exotische hapjes.


Petsmart is de volgende stop. Cosmo krijgt lekker veel aandacht en een paar snoepjes. Ik verbaas me weer over de vele Kerstdingen, die voor dieren te koop zijn. Even overweeg ik een Kersthalsband voor Cosmo, maar vind dat dan toch de $13 niet waard en eigenlijk ook een beetje "meisjeshondenachtig".

Voor Cosmo koop ik een paar leuke speeltjes en lekkernijen. Dan is het tijd voor de katten. We zullen er maar liefst vier hebben deze Kerst! Voor ieder van hen kies ik een muisje met catnip en een zakje met lekkernijen. Zo, nu kan "Santa" op Kerstavond ook voor de dieren komen.


Cosmo heeft zijn aandacht gehad en gaat rustig achterin de van liggen slapen. Ik loop naar World Market en daarmee heb ik vandaag mijn 10000 stappen alweer gehaald. Ik geniet er altijd van in deze winkel rond te snuffelen.

Ze hebben muntendrop (hoewel van een merk dat meer Duits, dan Nederlands klinkt) en Katjes drop. Wij hebben net een lading drop voor Kerst gekregen van mijn broer en schoonzus, dus ik weersta de verleiding. Ik zie ook twee soorten "real Dutch" stroopwafels: honey wafers en caramel wafers. Nooit geweten dat er meerdere soorten waren.

Dit keer geen Nederlands spul voor mij, ik verplaats me in mijn rol als Amerikaanse Santa. De snoep- en chocoladeafdeling is mijn doel. Ze hebben hier allerlei lekkere Europese dingen, zoals Toblerone, Lindt, Mozart marsepein en veel meer. Ik denk dat de "stockings" straks weer overvol zullen zijn. Ik neem ook gelijk een van hun echte Duitse Kerststollen met spijs mee.


De ABC winkel is de volgende op mijn lijst. Hier in Virginia kunnen we wijn en bier in supermarkten e.d. kopen, maar andere alcoholische dranken alleen in de staats "ABC" (alcoholic beverage control) winkels. Iedere staat heeft andere alcoholwetten.

Rick is dol op wodka's met een smaakje en Baileys. Ik geef hem daarvan altijd een paar kleine flesjes in zijn stocking. Opeens zie ik wat nieuws en het komt uit Nederland: Van Gogh Bosbessen en Acai wodka. Het is nog een mooie fles ook, die ga ik Rick vanavond geven.

Helemaal in de Christmas Spirit met Kerstmuziek aan in de auto rijd ik terug naar Vienna. Hier stop ik nog bij de Pure Pasty Company, want daar hebben ze allerlei Engelse chocoladerepen. Rick heeft een tijdje in Londen gewoond en aangegeven dat hij die erg lekker vindt. Voor iedereen neem ik in ieder geval wat Smarties mee, die smaken toch weer heel anders, dan M&M's.

Mijn laatste stop vanmiddag is bij Just $1. Terwijl ik tassen en dozen uitkies, vertelt een oudere man me, hoe zijn vrouw hem hierheen heeft gestuurd en hij het maar onzin vindt. Ze geven iedereen (nu peperdure) maple syrup en hij vindt dat zijn vrouw er maar een strik om moet doen, want waarom nog meer geld aan verpakking besteden. Maar, zo eindigt hij, ze zijn nu 55 jaar samen, dus hij neemt het maar op de koop toe. Heerlijk!

Saskia is al thuis en vraagt of ik haar en Aoife naar de sportschool kan brengen. Saskia rijdt en komt zelfs haar schoolbuschauffeur als tegenligger tegen. Hij zwaait vriendelijk naar haar. Binnenkort wil ik een langere rit met haar gaan maken.

Het is zo gezellig thuis met de Kerstboom aan en Kerstprodukties op tv. Kai is klaar met zijn examens en Katja moet er nog een. Kai zal zaterdag thuiskomen, van Katja weten we het nog niet.

8 reacties:

Margreet zei

Ik kocht vorige week 2 kerststollen bij World Market en moet beschaamd bekennen dat ze de kerst niet gehaald hebben. Jammie! Nog maar een keer gaan dan, ook niet erg.

Suus zei

Grappig hoe Flapjack zo snel na de ingreep al weer lekker een kitten is.. hihi.. Supereuk.

Nog een, en je hebt je hele gezin weer om je heen..

Fijn hoor....

Fijne dag vandaag!

Anoniem zei

Leuk geworden hoor die boom! Dat lijkt me ook mega irritant zo'n ruime afspraak voor de ketelman. Ik had gisterochtend om 08.00 de ketelman en schoorsteenveger besteld en beide stonden keurig op tijd op de stoep!
Have a great day!
Groet, Evelyn

Anja zei

Fijn dat Flapjack weinig last van de ingreep heeft.
Ook ik snuffelde graag bij de World Market en kwam er alijd met enkele zakken drop naar buiten.

Petr@ zei

Heerlijk, zo op je gemak kerstinkopen doen.

Ik moet eerlijk zeggen ook alleen de gewone stroopwafels te kennen.

De boom ziet er gezellig uit. En wat fijn dat Flapjack er vanaf blijft.

Anoniem zei

De kerstboom ziet er goed uit.

Ik ben benieuwd of de beide katten van de kerstboom blijft.

Groetjes,
Susan

naomi zei

Hallo

Het zijn ook voor mij net als voor jouw de drukke dagen voor kerst. Gister gewerkt en cursus totaal van 7-17 en dan door naar Delft voor een kerstfeest van de afdeling met gourmetten en daarna dobbelen. Super leuk en gezellig. Pas om 23.00 thuis. Vandaag werken van 7-16 Stitch uitlaten door naar mijn moeder daar eten. En vanavond van 19-22 kerststukje gemaakt. Morgenochtend haren doen en vanaf 15 uur werken. Ach allemaal leuke dingen.

Leuk zo al die winkels af om spullen voor de kerstsokken te kopen. Ik moet ook nog wat voor de 3 honden en kat kopen. Ook hun krijgen kadootje met de kerst.

De boom is mooi geworden en ik ken ook alleen 1 soort stroopwafels. Misschien zijn die andere met karamel smaak wie weet.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - LOL! Ik probeer hard wel tot Kerst te wachten.

@Suus - Flapjack geeft ons heel wat vertier!

@Evelyn - Dat doet me eraan denken dat ik onze gashaard nodig schoon moet laten maken.

@Anja - Dit was de eerste keer dat ik bij deze drop zag.

@Petra - Nu, ik heb te vroeg gejuicht, Flapjack klom er vanochtend in!

@Susan - Flapjack is er bij tijd en wijlen toch wel heel geinteresseerd in!

@Naomi - Wow, dat klinkt echt als drukke tijden voor jou! Ik zag je Kerststukje op Facebook, erg mooi!