Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 22, 2011

De eerste dag van de winter voelt meer als het begin van de lente (was het maar waar)



Het is de eerste officiele dag van de winter en deze temperatuur liet de van vanmiddag zien!

Op mijn schema voor vandaag staat een uur crosstrainer bij de sportschool. Ik moet flinke zelfdiscipline bij elkaar rapen om te gaan, maar tegen tienen ben ik dan toch op weg. De zon schijnt en het is al 14 graden.

Na een blok rijden zeg ik tegen mezelf dat ik gek ben! Met dit weer in de winter binnen gaan sporten, wie doet dat nu? Ik dus niet! Ik keer om, lijn Cosmo aan en begin aan een lange wandeling met hem.

Al snel heb ik het te warm in mijn jack! Ik loop zo snel mogelijk en ren de heuvels af. Zo wordt het ook echt sporten. Vienna ziet er vrolijk uit met alle Kerstversieringen. Als ik een uur en een kwartier later weer thuis ben heb ik er meer dan acht kilometer opzitten.


Vandaag wil ik de laatste stocking stuffers kopen. Met dit warme weer is het Kerstgevoel wel een beetje moeilijk op te roepen, dus ik trek de Kersttrui, die Saskia eergisteren droeg aan. Dat blijkt een goede beslissing, want ik krijg er bij iedere winkel, die ik bezoek (ok, niet van de jongen vol piercings bij de stripboekenwinkel, maar dat zou ook raar geweest zijn) een compliment over.

Om te beginnen bezoek ik Mona en Carmen bij Lofty Salon. Zij zijn beiden heel blij met hun cadeaus. Vooral Carmen is een echte Zuid-Amerikaanse en krijgt zelfs tranen in haar ogen. Ik ben blij dat ik haar ook iets heb gegeven, zij besteeds tenslotte meestal de meeste tijd aan mijn kapsel.

Route 123, de hoofdweg door Vienna, staat helemaal vast. Gelukkig ken ik natuurlijk de sluiproutes, dus binnendoor rijd ik naar Petco. Daar zoek ik een paar leuke speeltjes voor Cosmo en een nieuwe bullystick uit. De vorige heeft hij vorige week al "gestolen" en opgegeten.

Bij Walgreens, naast Petco, zoek ik nog een paar kleinigheidjes voor de "stockings" van Katja en Saskia. Die vind ik ook, gave nagellak (althans ik hoop dat zij dat ook vinden).

De volgende stop is Michaels. Hier zoek ik doosjes of iets dergelijks om de lekkernijen, die we aan de buren gaan geven, in te doen. Alles Kerst is enorm afgeprijsd en veel schappen zijn leeg. Mijn keuze valt op Chinese take out doosjes met een Kerstplaatje erop.

De laatste winkel voor ik lunch ga halen is Big Planet Comics. Het is al jaren een traditie dat ik Rick een stapeltje striptijdschriften in zijn stocking geef. Ik zie ook meteen als ik binnenloop een boek met Donald Duck strips dat ik gewoon voor hem moet kopen!

Nu ben ik helemaal klaar, Santa mag komen! Alles heeft wel langer geduurd, dan ik had gedacht, dus mijn maag laat zich duidelijk horen. Gauw haal ik wat bagels bij Manhattan Bagel, ook voor Katja. Zij ligt echter nog in bed, dus ik doe haar lunch in de ijskast. Ze voelt zich wel een stuk beter, maar heeft heel slecht geslapen.

Saskia vraagt of ik haar mee naar Target kan nemen voor haar Kerstinkopen. Dat vind ik prima en we trotseren het enorm drukke verkeer. Ook bij Target is het een drukte van jewelste. Althans, wat wij een grote drukte vinden, want je kunt nog gewoon lopen en er staan hooguit vier mensen in de rij bij de kassa. Ik bedenk me dat jullie in Nederland dat waarschijnlijk helemaal niet druk vinden.

Met mijn hulp heeft Saskia haar cadeautjes snel gevonden. Morgen wil ze er met Rick op uit voor mij. Ze is er absoluut tegen dat ik weet wat ik ga krijgen. Ook Kai is na zijn werk aan het winkelen gegaan. Hij belt of ik nog ideeen heb voor iedereen. Ik geef hem wat ideeen, ben benieuwd wat het gaat worden. Katja gaat morgen, nu ze zich eindelijk goed genoeg voelt. Het is leuk dat de kinderen zich zo inzetten om iets leuks voor elkaar te vinden.

Thuis gaat Saskia op een lange wandeling met Laura. Ook zij werkt hard aan haar 10000 stappen per dag op haar Fitbit. De meisjes blijven best lang weg, maar dat is goed, want met dit lekkere weer heb ik Saskia liever veel buiten.

Voor mij is het tijd om peppermint bark te maken. Het vervelendste werkje daarvan is het plastic van de candy canes halen! Daarna sla ik ze met een rubber hamer tot bijna stof. De witte chocolade chips smelt ik in de magnetron tot een saus en voeg een paar druppels pepermuntolie toe. Daarbij doe ik een paar grote scheppen van de candy cane en roer het geheel.

Op een bakblad met aluminiumfolie spreid ik de chocolade uit en laat het buiten afkoelen. Eenmaal weer hard breek ik het in kleine stukjes. Dit keer maak ik vier zakken met witte chocolade chips, een flinke kom vol. Genoeg voor de buren en ook voor ons, want Rick en de kinderen (en ik soms ook) zijn er dol op.


Rick komt vroeg thuis en heeft nu ook voor de rest van het jaar vrij. Katja gaat eten met een stel vrienden en Saskia is moe en heeft al gegeten. Rick, Kai en ik gaan dus het officiele begin van de Kerstvakantie vieren bij Sea Pearl.

Daar is het drukker, dan ik het heb gezien, maar we krijgen meteen een tafeltje. Hun menu is zo lekker! Het is moeilijk kiezen, maar ik neem een "fire and ice" ceviche, die lekker fris, maar ook erg pittig is. Als hoofdgerecht de zalm met spinazie en linzen. Die laatsten vindt de rest van het gezin niet lekker en ik ben er dol op. Het is dus hap voor hap genieten.

De anderen zijn dol op Family Guy en ik vind dat vreselijk! Zij vertrekken dus de basement in om te kijken, mij alleen boven achterlatend. Gelukkig heb ik een spinnende Meike tegen me aanliggen en een trouwe Cosmo aan mijn voeten. Met huisdieren ben je nooit alleen.


Hij blijft om op te eten!

11 reacties:

Margreet zei

Ik heb al een paar keer peppermint bark gemaakt. Zo makkelijk en lekker en handig uit te delen aan buren enzo.
Heerlijke temperaturen zeg!

Anoniem zei

Het ziet er zo grappig uit die peppermint bark.Net krabsalade :)

Fijne feestdagen Petra! T is elke keer weer gezellig wakker worden met je blog!
groet,
Ewa

Anoniem zei

Vind het ook zo leuk om je buren iets lekkers met kerst te brengen, dus hebben wij dat dit jaar ook gedaan en dan met zelfgebakken koekjes. Buren waren erg verrast!! Leuke traditie!! Maar peppermint bark lijkt me ook erg lekker!! Grt marielle

Anoniem zei

Hi Petra,

Lekker hoor die peppermint bark! Ik hoef niets naar mn buren te brengen weet niet eens hoe ze heten (nadeel van in de stad wonen)

Ik wens jou en jouw gezin a very merry Christmas! May our paths cross in 2012!

Holiday groet,
Evelyn

Anja zei

Ik neem me iedere keer na het lezen van jou blog voor om ook eens peppermint bark te maken. Het ziet er zo lekker uit en het klinkt heel makkelijk, maar het is er nog nooit van gekomen. Ik ga het toch echt eens een keer proberen.

Wat een leuke doosjes heb je uitgezocht om het in te doen! Leuke traditie vind ik dat ook weer, om de buren iets lekkers te geven.

Fijn dat Katja weer is opgeknapt!

Ingrid en Michael zei

Je hebt weer eens helemaal gelijk: lekker naar buiten in plaats van binnen in de sportschool. Die peppermint bark neem ik me al een poosje voor om ook eens te maken. Ik vind het toch zo lekker klinken! Heb alleen geen rood/witte candy canes gevonden. Dus daar moet een alternatief voor komen. Waar smaken ze naar? Pepermunt of zoet?
En oh die Flapjack, ik smelt als ik hem zie. Wat een fotomodel is dat zeg, deze pose is toch gewoon briljant! :-)
Hele fijne kerstvakantie!
PS: mijn kerstkaart is onderweg naar je. Ze waren helaas pas heel laat klaar..

Petr@ zei

Gelijk heb je, om buiten te sporten met zulk heerlijk weer. Geniet er maar van zolang het duurt.

Ziet er weer lekker uit, die peppermint bark. En zo eenvoudig te maken, zo te lezen.

Ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen!

naomi zei

Wat ligt Flapjack er sexy bij. Groot gelijk om buiten te sporten kan altijd nog binnen sporten.

Ik zou die pepermunt bark ook wel eens willen maken, maar je vindt hier bijna zuurstokken/candy canes. En de white choclate chips is dat gewoon witte chocloade of zit daar nog iets anders in.

Leuk dat iedereen zo op kadootjes jacht is. Wij moesten nog even iets halen en zijn express vanavond tussen 18.00 en 19.00 gegaan om de drukte te ontlopen.

Het is gekkenhuis en je staat echt lang in de rij 4 mensen is niets haha. Maar alles is binnen en ingepakt met linten en strikken. Dus het weekend kan beginnen. Lekker deze dagen vrij. De 24e op mijn nichtje passen en in de middag naar het circus en in de avond naar mijn zusje.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend. En hele fijne kerstdagen.

Liefs Naomi

Petra zei

@Margreet - Ja, he, het wordt goed ontvangen en ziet er ook feestelijk uit.

@Ewa - Krabsalade eten we met Kerst ;). Jij ook fijne feestdagen en dank voor het compliment!

@Marielle - Wat leuk dat jullie die traditie hebben overgenomen!

@Evelyn - Ik hoop echt dat het gaat lukken elkaar in februari te ontmoeten.

@Anja - Doen, hoor, het is zo makkelijk en lekker!

@Ingrid - Candy canes hebben een pepermunt smaak. Ik zie uit naar je kaart.

@Petra - Jullie ook heel fijne Kerstdagen!

@Naomi - Het is gewoon witte chocolade van Nestle. Heel veel plezier dit weekend! Fijne Kerstdagen!

Bianca zei

het is bij jullie warmer dan hier, vandaag is het niet boven de 10 graden C geweest en bewolkt, het leken wel sneeuwluchten af en toe, maar wel gezellig als de kerstboom in huis staat.

Ik vind hem zo gaaf dat kleine rode mormel, vooral in die kerstboom ha ha

Super Kerst gewenst !

Anoniem zei

Wens jullie fijne dagen en een gezond en fijn 2012.

groetjes Trudy