Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 19, 2011

Over een grappig compliment en Scotts Run

Brrr, het vriest dat het kraakt, als ik op weg ga naar Anytime Fitness! Wat ben ik weer blij met de stoelverwarming in de van. Er zitten veel leuke snufjes aan die auto, maar die warme stoelen is waarom ik hem vooral wilde hebben.

Sharon wacht me al op. Dit weekend sms-te ze me het nare nieuws dat haar 3-jarige toy Australian shepherd stage 5 lymphoma heeft. Dat kwam voor hen compleet als een donderslag bij heldere hemel. Het werd tijdens een routine onderzoek gevonden.

Kennelijk gaat de kanker heel snel, want het hondje is van de een op de andere dag echt ziek. Ze proberen nu haar leven te rekken tot na de Kerst. Begrijpelijk is Sharon er erg verdrietig van en weet dat ik weet hoe het is om afscheid te nemen van een geliefd dier.

Al praten we veel, er wordt ook flink gewichten geheven. Ik vind het verbazend hoeveel sterker die personal training mij al heeft gemaakt. Vroeger vond ik een twaalf pond gewicht al heel wat, nu voelt het voor de meeste oefeningen licht aan.

Na afloop kletsen we nog even voor ik op de crosstrainer ga. Een jongere vrouw, die ik ook heel vaak zie hier, maar verder niet ken, komt op me af. Ze zegt: "May I say something inordinate? Your butt looks great!" Ha ha ha!

Echt, ik weet even niet waar te kijken, maar ik vind het wel een erg leuk compliment en zeg haar dat ze mijn dag gemaakt heeft. Laten we tenslotte eerlijk zijn, dingen zien er met 50 niet meer hetzelfde uit als een paar decennia geleden!

Het half uur op de crosstrainer gaat snel en thuis tref ik zowel Katja als Kai nog in bed. Katja is vastbesloten toch naar haar werk te gaan, ondanks dat ze nog absoluut niet beter is. Ik druk haar op het hart dan naar huis te gaan als het echt niet meer gaat. Dan ziet haar manager ook dat ze echt wel ziek is. En als ze zo gemeen zijn haar daarom te ontslaan, so be it. Haar gezondheid gaat voor.

Voor Katja vertrekt wil ze graag de Griekse avgolemono soep van Plaka Grill. Daar ben ik ook dol op, dus bestel twee porties. Soep is zo lekker met koud weer!

Onderweg stop ik nog even bij Just $1, waar ik zie dat lang niet alles $1 is. Sommige dingen zijn goedkoper, anderen ietsje duurder. Duidelijk is deze winkel ontdekt voor hun goede Kerstverpakkingen, want er staat een flinke rij voor de kassa.

Nadat Katja en ik samen geluncht hebben, vertrekt zij naar haar werk. Kai en ik nemen Cosmo mee naar Scotts Run. Eerst lopen we zoals gewoonlijk naar de waterval, waar Kai met Cosmo de rotswand opklimt, terwijl ik fotografeer. Ik moet even zoeken, zo ver zijn ze geklommen.

Kai wil nog verder lopen en we nemen het Potomac Heritage Trail langs de rivier. Dit is een oud Indiaans pad dat mijlenver loopt. Na een tijdje gaat het de heuvels in en moeten we flink klimmen. Het leuke van dit park is dat je, vooral in de winter, overal kleine paadjes ziet.

We besluiten een daarvan terug naar het hoofdpad te nemen, want het Potomac Heritage Trail gaat helemaal door naar Washington. Dit paadje gaat stijl omhoog en het is soms moeilijk te vinden tussen de bladeren. Zo af en toe moeten we over een boomstam heenklouteren of juist eronder door kruipen. Een keer zelfs beiden, het is weer een heel avontuur. Onderweg komen we geen sterveling tegen, we zijn helemaal een met de natuur.

Als we weer terug bij de van zijn, heb ik volgens de Fitbit 36 trappen gelopen! Toen we aan de hike begonnen waren dat er 2. De heuvels hier zijn dan ook flink. Ook heb ik de 10000 stappen alweer ruimschoots gehaald. Het is een leuke wedijver met mijzelf om die doelen te bereiken iedere dag.

Saskia heeft hoofdpijn en Katja komt twee uur eerder terug uit haar werk, omdat haar koorts terug is. Ze vertelt dat haar manager haar een compliment gaf over hoe goed ze het deed vandaag, ondanks haar ziekte. Ze hebben inmiddels ook door, waar Katja goed in is, want ze mag nu klanten adviseren over luchtjes. Dat vindt ze duidelijk leuk werk.

We laten de ziekenboeg kiezen, wat we gaan eten, en de keuze valt op Chinees. East Chateau heeft lekker en gezond eten. We eten maar weinig Chinees en ik ben er dol op. Vooral de hot and sour soup, die heel erg lekker is. Katja en Saskia nemen ook soep. Ik denk dat ik morgen maar eens een lading soep ga inslaan bij de supermarkt.

Saskia heeft morgen "Tacky Christmas sweater" dag. Zelf heeft ze een paar Kerstachtige truien, maar die zijn niet "tacky" voor een tiener. Ik vertel haar dat ze in mijn verzameling vast iets zal vinden. Jaren geleden waren zulke truien erg in, nu zie ik ze nergens meer. Ik draag ze zelf ook niet meer. Degene, die Saskia koos, staat haar nog leuk ook.


Foto's van onze wandeling bij Scotts Run staan hier.

Gisteravond maakte ik ook een video van de Kerstverlichting in onze cul de sac, dat geeft een beter idee, dan foto's:


Wat is jullie favoriete Kersttraditie?

10 reacties:

Ineke zei

Kersttruien 'uit' bij jullie? Ik las een paar dagen geleden ergens, dat ze nu bij ons zo in zijn en had ik spijt dat ik nooit een 'mooie" kersttrui in Amerika gekocht had.
De jouwe staat Saskia erg goed LOL

Anoniem zei

Hey Petra, nog van harte met Saskia (ben paar dagen offline geweest). Kersttruien zijn hier helemaal in en kun je voor weinig overal (online) kopen, echt van die hele lelijke :-). Heb je behalve stoelverwarming ook stuurverwarming? Dat heeft een vriendin van mij in haar auto en die vindt het heerlijk......
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Goed van Katja dat ze het toch nog een tijd heeft volgehouden op het werk. En inderdaad, nu ziet haar baas dat ze echt ziek is en toch bereid is om te komen werken. Fijn ook dat ze inzien wat haar kwaliteiten zijn.

Heerlijk zo'n wandeling met zoon en hond. Geniet maar van Cosmo (en zoon natuurlijk), zeker als je Sharon's verhaal hoort over haar hond. Triest hoor. Hopelijk haalt hij de Kerst nog.

Handig dat Saskia alweer tiener is. Dan past ze mama's oude truien. Staat haar leuk.

Bibi zei

LOL dat is toch wel een fijn compliment, al zou ik ook niet weten waar ik kijken moest.

Tineke zei

Hoi Petra, Nog even over de prachtige notenkrakervoorstelling in de 'stopera' in Amsterdam, hij is nog nederlandser als ik dacht,het speelt zich af op sinterklaasaond. Voor mij had het gewoon kerstavond mogen zijn. Mijn kersttraditie stemt overeen met waar jullie in Vienna naar zijn wezen kijken, alleen dan binnen; op 1e kerstdag gaan we met kleinkinderen, zus en nichtjes naar de kerk, waar het kerstverhaal wordt nagespeeld, met een echte baby en de moeder is dan maria, de stoet van herder, engelen en drie koningen loopt door paden van de kerk en ondertussen zingen we met zijn allen kerstliedjes, na afloop kun je van dichtbij de kerstal met leven dieren; en mooi versierd met groen en bloemen door kwekers. Een heel sfeefvol gebeuren.

Wilma zei

Hoi Petra, hier was laatst een item op de nederlandse tv over de Amerikaanse kersttrui, over de top maar een ware hype.

Onze tradities zijn in tegenstelling tot jullie. Wij doen niet meer aan sinterklaas, want onze jongens vonden het op een gegeven moment zoveel leuker om pakjes onder de kerstboom te vinden. Geeft zoveel meer sfeer.
Zo leuk als jullie het sinterklaas verhaal vinden, zo hebben wij dat met het verhaal van de kerstman en zijn elfen.
Dus daar begint onze eerste kerstdag mee.

Pakjes uitpakken.
Kerstontbijt,
bezoekje aan Oma brengen.
en s'middags gourmetten, en uiteraard de nodige kerstfilmpjes kijken.

Dan kom ik op een vraag waar onze oudste zoon Mike laatst mee thuis kwam.
Hij had op de universiteit vorige week een Engels test.
Daar kwamen vragen in voor over school en privé.
Op de vraag wat hij ging eten met kerstmis kon hij dus geen engels woord vinden voor gourmetten.
En de leerkracht die de test afnam, en alleen maar engels kon spreken had daar ook geen vertaling voor.
Hoe noemen jullie het?
Of kennen ze bij jullie het gourmetten niet?

Hier staat in deze tijd wel de kerstzender aan op de radio.
Maar met kerst zoeken we toch altijd even naar het liedje van Youp van 't hek "Flappie"


Het was kerstochtend 1961
Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg
En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen
En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg
Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen
Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was
In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken
Hij liep vast wel ergens op het gras

Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan
Zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed
Ik had heel lang voor het hok gestaan
Alsof ik wist, wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee
Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje
'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee
We zochten samen, samen tot de koffie
De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet
Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen
M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet

Want ik had het hok toch goed dichtgedaan
Zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed
Ik had heel lang voor het hok gestaan
Alsof ik wist, wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel
Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie
Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel
Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen
Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!"
Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken
Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!

En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan
Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei
Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan
En geschreeuwd: "Flappie was van mij!"
Nog heel lang voor 't raam gestaan
Maar 't hok stond er maar verlaten bij

Het was tweede kerstdag 1961
Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg
En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen
En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg.

Groetjes Wilma

Sandrah zei

Geweldig, dat compliment! Maar ik zou ook niet weten waar te kijken. In ieder geval weet je dat je niet voor niets sport! :-)

Heerlijk, stoelverwarming. Dat zou ik ook wel willen hebben!

Wat wonen jullie toch in een prachtige omgeving. Het zijn weer geweldige foto's.

Sandra

naomi zei

Grappig zie je op de webcam staan praten met 1 van de buren denk ik.

Arme hond van Sharon en pas 3 nog zo jong. Zielig en een groot gemis als het weg valt.

Heerlijk met hond en zoon op pad geweest. Mooie omgeving. De lelijke kerst truien komen hier juist in. Breien is weer de trend. Maar leuk dat saskia er 1 van jouw aan kan. Doet me denken aan de trui in Bridget Jones Diary ook zo lelijk.

Goed van Katja dat ze toch is gaan werken. Laat ook haar instelling/ mentaliteit zien. En fijn voor haar dat ze nu meer mag. Erg leuk.

Mijn kersttradities:
De week voor de kerst serious request kijken, op kerstavodn beschuit met muisjes vanwege de geboorte van Jezus. Vroeger toen we naar de kerk gingen als kind deed ik elk jaar mee in het kerstspel en ben zelfs Maria geweest. Had wel iets.Verder altijd met de familie samen komen en bij mijn ouders een 7 gangen diner eten die we zelf maken. Ieder een gang. Kado's met de familie en schoonfamilie. Ik heb dit jaar de amuse en voorgerecht. En vaak met kerst werken in het ziekenhuis. Ook heel gezellig. Alleen dit jaar avond diensten met oud en nieuw. Helemaal top, lekker snel 12 uur.

Groetjes Naomi

Suus zei

Hoihoi,
Kersttradities.... eigenlijk doen we ieder jaar 1e kerstdag bij mijn familie, en dan met het hele gezin en ooms en tantes, en eten we het traditionele (oma's) kerstdiner....
Zelfgemaakte soep, varkenshaas, bloemkool, aardappels allerlei lekkers en dan als toetje de Russische pudding van mn tante.
Als traditie altijd even naar het kerkhof... naar opa en oma....

Nu onze kerst vorig jaar iets anders is verlopen, vieren we hem eigenlijk dit jaar ook anders.

We zullen 1e kerstdag nu bij mijn ouders zijn..., en met zn vieren zijn, na zo'n heftig jaar hadden we daar alle vier behoefte aan. Vorig jaar om deze tijd (deze datum) hadden we niet meer durven hopen dat we dit jaar kerst met zn vieren zouden kunnen vieren.

2e kerstdag is altijd bij mijn schoonouders.... en daar eten we altijd lekker en afwisselend.. mijn schoonvader kan namelijk heeeeeeeel lekker koken, dus dat zit wel goed.

Kerstavond is sinds we hier wonen traditioneel met de buren...
Dit jaar wordt dat kalkoen... Mmmmmmm Veel eten dus.... Ik mis het sporten nu al!

Ik hoop dat de ziekenboeg inmiddels weer beter is!

Groetjes,
Suus

Petra zei

@Ineke - Of ze echt uit zijn, weet ik niet, maar ik heb er dit jaar geen gezien. Nu heb ik er ook niet echt naar gezocht, eerlijk gezegd.

@Evelyn - Geen stuurverwarming, helaas. Lijkt me ook heerlijk!

@Petra - Nu vind ik die trui ook weer leuk. Ik doe hem morgen aan en heb vandaag ook wel een leuke aan.

@B. - Ja, ik moest mijn gracieus een compliment ontvangen "skills" echt even aanspreken ;).

@Tineke - Dat klinkt zeker sfeervol! Lijkt me erg mooi om te zien.

@Wilma - Flappie heb ik toevallig gisteren nog geluisterd. Gourmetten zoals ze het in Nederland doen kennen we hier (en in andere landen) niet. Het gourmetstel is hier wel te krijgen, maar het heet "raclette", naar het Zwitserse gerecht met die naam.

@Sandra - Ha ha, ja, dat compliment zal ik niet snel vergeten!

@Naomi - Inderdaad, het was zulk lekker weer, ik stond op mijn sokken nota bene met Lorraine van hiernaast te kletsen. Leuke tradities hebben jullie ook!

@Suus - Erg leuk om jullie vieringen te lezen. Ik wens jullie alvast een heel fijne paar dagen!