Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 29, 2011

Over griepprikken en Tintin (aka Kuifje)

Om kwart over zes hoor ik een slaapkamerdeur. Saskia logeert bij Alexandra en Katja was om middernacht nog niet thuis, dus dit kan alleen Kai zijn. Een paar dagen geleden vertelde hij mij dat hij Cosmo een keer voor zonsopgang mee naar Scott's Run wilde nemen. Daar wilde hij dan een McDonald's ontbijt gaan eten, terwijl hij de zon zou zien opkomen.

Al lijkt me dit erg leuk, ik ben meer een zonsondergang persoon, dus draai me nog een keer om. Ook kreeg ik sterk het gevoel dat Kai dit alleen wilde doen. Als ik om negen uur beneden kom, is hij terug en laat me prachtige zonsopgang foto's zien op zijn telefoon. Cosmo is ook helemaal blij natuurlijk. Kai is toch wel echt een kind naar mijn hart, ik kan ook zo van de rust van de natuur genieten. De anderen van het gezin hebben dat niet zo.

Rick haalt Saskia op, terwijl ik eraan werk om Katja op te krijgen. Die slaapt hier om de een of andere reden slecht, maar moet toch aan opstaan geloven. We hebben een afspraak voor griepprikken bij de kinderarts om tien uur. Katja is nota bene degene, die per se hierheen wilde, omdat ze de Flu Mist wil en geen conventionele prik, die je bij iedere apotheek kunt halen.

Katja is eigenlijk met 21 te oud voor deze praktijk, maar daar zeggen ze niets over. Ik moet voor mijn prik betalen, de anderen gaan op de verzekering. Over te oud gesproken, met vijftig mag ik de Flu Mist niet meer krijgen, dus ik ben de enige, die een prik krijgt.

We moeten (grrr!) een half uur wachten voor een verpleegster ons eindelijk naar achteren roept. Even gauw temperatuur opnemen om zeker te zijn dat we geen koorts hebben en dan de "prikken". Zij prikt pijnlijk, als ik een kind was geweest, was ik gaan huilen. Gelukkig dus voor Katja, die prikken, ondanks haar werk als EMT, nog steeds verschrikkelijk vindt dat zij slechts hoeft te snuiven. Binnen de vijf minuten zijn we klaar. Waarom we daarop een half uur moesten wachten???

Thuis gaat iedereen lekker relaxen, maar ik vind dat ik moet sporten. De gedachte aan de stairmaster of crosstrainer bij de sportschool staat me echter enorm tegen. Ik besluit mijn Kindle mee naar boven te nemen en de crosstrainer daar te doen. Dat is ook een goede afwisseling, want die is anders, dan die bij de gym. Bijna een uur later heb ik ook daar genoeg van. Volgende week maar weer serieus aan de sportroutine, deze week doe ik wat ik kan.

Katja was zo moe dat ze weer naar bed is gegaan. Zij moet van vier tot middernacht werken en heeft me gesmeekt om pho. Kai heeft dat nog nooit gegeten, dus wil het ook weleens proberen. Natuurlijk zeg ik zelf geen nee tegen die gezonde soep.

Met Kai samen ga ik het bij Pho Thang Long halen. Kai is ook geintigreerd door de bubblethee en bestelt de bosbessensmaak. Ik kan de ijskoffie niet laten staan, die is zo lekker!! Katja slaapt nog, dus ik bewaar haar soep voor haar (die eet ze voor ze naar haar werk gaat).

Er draaien op het moment een heel aantal films, die wij graag willen zien. Kai kiest vandaag voor Kuifje (heet hier Tintin en het hondje Snowy). Deze film kwam hier bij wijze van uitzondering later uit, dan in Europa. Wat een superleuke film is het en duidelijk de eerste in een serie.

Terwijl wij film keken shopten Saskia en Alexandra. We treffen hen weer net buiten de bioscoop. Saskia heeft (natuurlijk!) een tas van Bath and Body Works in haar handen.

Wie weet krijgt Saskia daar ooit een succesvoller baantje, dan Katja, die vandaag heeft besloten ontslag te nemen. Ze krijgt er nauwelijks uren, vandaag valt ze in voor iemand, maar voor volgende week staat Katja niet eens op het rooster. Ze gaat nu proberen om met oppassen meer te verdienen. De Disney Store geeft Kai tenminste wel werk.

De rest van de dag luieren we lekker. Ik kijk eindelijk eens de finale van America's Next Top Model, deze All Star serie eindigde nogal controversieel. Meer zal ik niet zeggen voor degenen, die hem nog moeten zien.

Vanavond is het filmavond. Net hebben we Cheaper by the Dozen gekeken en nu staat Sweet Home Alabama op, een van mijn favoriete films. Vooral nu Christine in Alabama woont en ik weet wat een andere wereld het daar is, dan hier in het stedelijke noordoosten.

Deze week denk ik altijd terug aan de tijd dat wij vroeger deze Kerst en Oud en Nieuw week bij mijn Opa en Oma logeerden. Daar heb ik mijn beste herinneringen aan en is ons Oud en Nieuw feest op gebaseerd met het buffet en vuurwerk. Dat is wat mijn Opa ook altijd bereidde voor middernacht.

En een van zijn grapjes herhaal ik ook ieder jaar voor de kinderen: er staat een man op de hoek van de straat met evenveel ogen als er dagen in het jaar zijn. Hebben jullie Oud en Nieuw tradities? Reacties blijven leuk, wie zijn de 344 mensen, die mijn blog vandaag bezochten?

Hier nog even Cosmo met zijn favoriete Kerstspeeltje (die van mij is trouwens Bucky Balls, kleine heel sterke magnetische balletjes, ik speel er constant mee):


Speel met mij?!

32 reacties:

Elke zei

Ik ben zonder tradities opgevoed, en in mijn gezin nu hebben we er ook niet echt veel. (al vind ik het wel leuk hoor wat jullie allemaal aan tradities hebben!)
Maar een van de tradities die wij hadden op oudejaarsavond om middernacht, was klinken met champagne, en dan met ons 3-tjes EN de hond een wandeling naar het dorp maken en weer terug naar huis, ondertussen genietend van al het vuurwerk dat we rondom ons heen zagen afschieten.
Nu we hier in Canada wonen gaat dat anders, hier doen ze niet zoveel aan vuurwerk, en het is ook een pak kouder om rond te gaan wandelen. Dus voor onze 2de oudejaarsavond hier moeten we nog een nieuwe traditie zoeken.
Oh, eigenlijk hebben we er nog eentje, en die doen we hier ook: ons dinner op oudejaarsavond is een maaltijd op de steengril en met raclettepannetjes.
Veel plezier tijdens jullie oudejaar en nieuwjaar!

José zei

Oké, ik ben de schuldige die weinig reageerd! Lees je blog elke ochtend in de trein naar m'n werk, maar reageren op m'n mobiel gaat moet zo handig..

Wij gaan dit jaar met vrienden naar terschelling, we vertrekken morgen! Lekker even uitwaaien op nieuwjaarsdag op het strand!

Groot gelijk dat Katja stopt, er is duidelijk te weinig werk daar..

Anoniem zei

344 bezoekers, wow, goed he.
Komt omdat je altijd zo onderhoudend schrijft.
Wij hebben geen tradities met oud en nieuw.
Onze oude hond vindt al dat geknal helemaal niets dus ik blijf lekker bij haar.
Ik heb zo en zo weinig met geknal.
Dus gewoon rustig met de buurtjes, vuurkorfje buiten (als het droog is) en gezellig een hapje en drankje.
Ik moet trouwens 1 januari werken van 4 uur 's middags tot 10 uur 's avonds.
Het zal wel weer wennen zijn zonder de hectiek van de top 2000 deze week.
Als ik je niet meer schrijf, een hele fijne jaarwisseling voor jullie en alvast een gezond 2012.
Groet, Bea

Marion 2 zei

De meeste tradities hebben wij met kerst. Maar met Oud en Nieuw zijn er ongemerkt toch ook nog wel wat.

Vroeger gingen wij ook naar mijn opa en oma en daar aten wij, naast de zelfgebakken oliebollen, om middernacht een "slaatje" (salade). De mannen staken dan het vuurwerk af. Ik mocht dan sterretjes afsteken en later ook wel eens een rotje of een vuurpijl. Op tv keken wij naar Duitse tv-shows (en dat terwijl we geen geen Duits spraken).

Nu halen we de oliebollen en appelflappen (of eigenlijk appelbeignets, die vind ik lekkerder) bij de oliebollenkraam. Overdag horen we al veel vuurwerkgeluiden. Hoewel het de nodige overlast bezorgt, vind ik het ook wel heel sfeervol. Ook staat de top 2000 aan. Als hapje haal ik steevast walnoten om zelf te kraken (ook traditie van vroeger) en lychees. Op een of andere manier hoort er ook eiersalade bij. Vroeger kocht ik sterretjes voor de kinderen, die werden dan vroeg op de avond afgestoken. 's Avonds eten we meestal een macaronischotel uit de oven. Daarna is het lekker tv kijken na alle leuke programma's die er dan zijn. Om 12 uur toasten we op het nieuwe jaar, draaien we "Happy New Year" van Abba en kijken lang naar het vuurwerk buiten. Dat is echt heel erg veel hier. Buren wensen elkaar het beste voor het nieuwe jaar. Ondertussen komen de sms'jes en telefoontjes met nieuwjaarswensen binnen.

Dit jaar is het een andere oudejaarsavond voor mij dan anders, want ik zal helemaal alleen zijn. Toch zal ik er het beste van maken door alleen maar dingen te doen, die ik leuk vind: iets lekkers eten voor de tv (we eten altijd aan tafel), een ontspannend bad nemen met een tijdschrift erbij en naar elk leuk programma kijken dat er maar is.

Theo zei

Weinig tradities bij ons, vroeger nog wel eens een spelletje Monopoly (omdat het als kind zo'n lange avond was), tegenwoordig vaak visite. Dit jaar met zijn tweeën (en de hopelijk slapende kinderen), zal wel wat lezen en TV (Youp van 't Hek) worden.

Zelfs de traditie van Nieuwjaarsdag, schansspringen kijken doe ik tegenwoordig niet altijd meer.

Goede jaarwisseling gewenst (en geen vuurwerk afsteken he :-) ).

Theo (1 van de 344)

Anoniem zei

Zo, ben weer bijgelezen na een paar dagen off line te zijn geweest....leuk leven, leuke verhalen heb je toch! Ik wens jou en jouw voltallige gezin een fijne jaarwisseling en gezond 2012! Groet, Evelyn

Anoniem zei

Zo, ben weer bijgelezen na een paar dagen off line te zijn geweest....leuk leven, leuke verhalen heb je toch! Ik wens jou en jouw voltallige gezin een fijne jaarwisseling en gezond 2012! Groet, Evelyn

Jolanda zei

Vroeger was vooral oudjaarsdag een traditionele dag. Mijn opa en oma kwamen dan 's ochtends al bij ons. Oliebollen, appelbeignets en ananasbeignets bakken volgens oma's oude familierecepten kost nu eenmaal tijd. Ik zie ze nog binnen komen met tassen vol met ingrediënten. De beslagen werd gemaakt en daarna was het tijd voor de lunch. Na de lunch gingen ze bakken en als kinderen waren we niet uit de keuken weg te slaan... immers er moest getest worden. De rest kregen we 's avonds en de restanten (lees soeppannen vol) gingen de volgende dag mee naar mijn overgrootmoeder waar we met de rest van de familie waar we traditioneel een oliebollentest hadden van alle familiebaksels. Natuurlijk waren die van mijn oma het lekkerste! Oma (bijna 84) leeft nog wel, maar is met pensioen qua bakken. Dus nu bakken we ze zelf en mag oma op nieuwjaarsdag proeven wat de kleinkinderen er van gebakken hebben.

Anoniem zei

De tradities vallen hier wel mee, wel veel vuurwerk en oliebollen natuurlijk,
Een goede jaarwisseling toegewenst.
groetjes, Piet

Hester zei

Vandaag ben ik een bezoeker van je site. Een paar jaar geleden ging ik voor mijn studie naar de VS en toen vond ik toevallig deze site. Tegenwoordig kom ik af en toe even langs als ik aan het internetten ben.

Hester

Annemiek zei

Dat is alweer snel dat Katja het daar opgeeft. Hopelijk verdiend ze meer met babysitten.
Och, dat half uur wachten bij de dokter, je weet toch niet wat er achter de schermen afspeelt en hoeveel andere patienten er op de kamertjes zitten. Dat commentaar krijgen wij zo vaak op de surveys.

Anoniem zei

Kerst vierden we altijd met de hele familie van moeders kant, ooms tantes neven en nichten. Maar sind opa en oma gestorven zijn is het een beetje uit elkaar gevallen. Best wel jammer.
Oud en nieuw vieren wij thuis want onze hond is verschrikkelijk bang voor vuurwerk en zo kunnen we haar een beetje in de gaten houden. Elk jaar zijn we bang dat ze erin blijft. Verder doen wij wat lekkere hapjes betreft vooral visdingetjes, daar zijn we allebei fan van. Om 12 uur gaan we even naar buiten om naar het vuurwerk te kijken.
Eerste januari gaan we naar mijn ouders, nieuwjaar wensen. De ouders of nu nog alleen de moeder van mijn man daar zijn we niet zo dik mee dus die slaan we traditie getrouw over.
Wat jammer dat Katja niet zo'n fijne werkgever heeft, jammer want ze wil natuurlijk wat geld verdienen en dat kan zo niet.
Fijn dat Kai wel leuk werk heeft.
Ik wil jullie een heel fijn oud en nieuw wensen. En heel veel geluk en gezondheid in 2012.
Groetjes Tine.
ps En blijven schrijven hoor. Ik kijk elke dag even naar jouw blog.

Els zei

Een van onze tradities in de familie is dat wij elkaar cadeautjes geven met oud en nieuw en niet met Kerst, de pakjes liggen wel onder de kerstboom maar worden pas na middernacht op 1 januari uitgedeeld, na de nieuwjaarswensen en de nieuwjaarsbrieven van de kleintjes (als die dan nog wakker zijn). Heb de indruk dat wij nog een van de weinigen zijn die geen cadeaus geven met Kerst, voordeel is dat je een week extra tijd hebt (en verlof) om op cadeautjesjacht te gaan en ze niet tijdens de kerstdrukte hoeft te zoeken (alhoewel klopt niet helemaal want bij de schoonfamilie worden de cadeautjes wel op kerstavond gegeven, dus moet er toch nog op uit). Zo genieten we ook langer van het leuke zicht van die pakjes onder de kerstboom.

Bibi zei

Wij hadden als traditie om op de dag van oud en nieuw te douchen met rozenwater om ons te 'reinigen' en om middernacht verjoegen we de 'geesten' met vuurwerk. Mijn vader uit Suriname was ook half Chinees en kocht altijd enorme rollen firecrackers die de straat rood kleurden. Ik kan die helaas hier niet vinden, we gaan dit jaar wel die traditie voortzetten maar helaas met veel kleinere firecracker rollen. Als mijn vader in een kist lag zou hij zich omdraaien (;-)) maar ja. Beter iets dan niets.

Petr@ zei

Wij vierden vroeger Oud & Nieuw of thuis met allerlei spelletjes en anders bij mijn oma en opa. Toen ik ouder was, bleef ik tot iets na middernacht thuis en daarna uit met vrienden.
Nu vieren we het weer thuis met wat vrienden, lekkere hapjes erbij. Lekker kletsen en een spelletje doen.
Op 1 januari gaan we altijd met alle kinderen (van mijn man's kant) naar mijn schoonvader. Hij heeft dan altijd lekkere Indische hapjes.

Een hele fijne jaarwisseling gewenst!

Sandrah zei

Ook hier geen tradities. Of het moet zijn dat ook wij een soort van buffet hebben op oudjaarsavond. Mijn moeder maakt de beste zalmsalade ter wereld! :-)

Zomde dat de baan van Katja niet is wat ze had verwacht. Hopelijk lukt het met oppassen beter.

Alvast een fijne jaarwisseling en een goed begin van 2012!

Sandra

Nicole zei

Ook hier geen tot weinig tradities. Als ik er al een moet verzinnen is het dat mijn moeder ook voor ons oliebollen bakt. Dat kan ze nog steeds als de beste. Lekker met stukjes appel en rozijnen. Heerlijk!!

Ik vind het wel leuk om te lezen dat jullie wel tradities hebben en dat die ook zo in stand worden gehouden. Het heeft wel wat vind ik. Jammer dat ik er zelf niet echt heb.

Ideaal trouwens die flu mist. Dat is toch veel fijner dan een prik. Alhoewel ik de griepprik nooit krijg/ga halen.

Ik ben nu zo onderhand toch ook wel eens benieuwd naar pho. En ook naar die bubbeltjeskoffie en -thee. Jammer dat hier niet zulke restaurants liggen. Het lijkt me toch wel heel ideaal als je dat soort gezonde en lekkere lunches gewoon op rijafstand hebt.

Floor zei

Nou da's onverwacht, dat Tintin bij jullie later uitkomt!? Ik zit juist altijd zo te klagen dat wij hier altijd achterlopen en nu is het andersom! :-) Weet je toevallig ook de reden waarom het nu zo is? Was trouwens een leuke film. Wat vonden jullie er van?

Groetjes, Floor

marianne zei

Raar he, ik heb ook al de hele week moeite met de dingen die eigenlijk nog moeten. Terwijl ik juist de weken ervoor in zo'n lekker ritme zat. Maar met Jan en Floor thuis heb ik veel meer zin om gezellige dingen te doen dan in werken... :-).

Leuk dat Kai ook zo kan genieten van de natuur, en dat jullie dat delen!

Oudejaarstradities hebben we niet zo heel veel, alleen oliebollen halen bij de kraam en zelf appelflappen bakken, tegenwoordig gezellig samen met Floor. En wat ik altijd wel heel leuk vind, is om 12 uur hier met alle buren buiten. Niet superbijzonder, gewoon een beetje vuurwerk kijken, nieuwjaar wensen, wat drinken, maar wel heel gezellig en vertrouwd.

Alvast goede jaarwisseling voor jullie, en natuurlijk een heel goed nieuwjaar!

Nina zei

Wat een goed idee van Kai om de zonsopgang te gaan bekijken met Cosmo. Dat was dus een momentje voor de heren. ;-) Het is soms toch ook gewoon lekker om dat soort dingen ff alleen te doen, fijn voor Kai dus dat hij die ruimte krijgt. :-)

In NL is er consternatie over de griepprik, die niet schijnt te werken. Ik heb hem wel gehaald, krijg hem van mijn werk en ach...zo bescherm ik mijn patiënten. (meer voor hen dan voor mezelf haal ik hem) 'Jullie' krijgen hem trouwens laat!! Hier is het meestal oktober/november. En dat half uurtje wachten...inderdaad, je weet niet wat er verder gebeurt! Bij mij op de afdeling waar ik werk liggen nu ook relatief weinig patiënten, maar de mensen die er liggen zijn 'zwaar'. Toch krijgen we veel opmerkingen: "Zo, lekker rustig hier..." Niet dus!

Wat ik zo hoorde over het baantje van Katja is ze vast heel blij met haar ontslag. Hopen dat ze met oppassen voldoende geld verdient. En ze moeten bij die winkel toch zeker wel Saskia als vaste klant herkennen! Krijgt ze geen korting? ...

Goed dat je toch weer bent gaan sporten! Heb je de 10000 stappen gehaald?

Anoniem zei

Hey Petra,
Je schrijft:
"Kai is toch wel echt een kind naar mijn hart, ik kan ook zo van de rust van de natuur genieten."
Wellicht een rare vraag maar vind je nou ook dat Kai van de kinderen het meest "Nederlands" is?
Beste wensen voor 2012 voor jou en je family.

Wim

Anoniem zei

Vroeger gingen wij ook altijd naar mijn opa en oma. De hele familie was daar dus het was een gezellige drukte. Er waren natuurlijk oliebollen en appelflappen gebakken en om twaalf uur kwam er een huzarensalade op tafel en nog wat hapjes. Wij, de kinderen, gingen naar buiten om sterretjes aan te steken. Het vuurwerk werd aangestoken door een paar dappere ooms.
Nu blijven mijn man en ik thuis aangezien er tegenwoordig zo idioot met vuurwerk wordt omgegaan. Hij ons in de straat wonen wat mensen die het geweldig vinden om illegale bommen af te laten gaan. De ramen trillen in de sponningen en de katten zijn dus ook helemaal overstuur na twaalf uur. Ik ben altijd blij als het wat rustiger wordt.
Ik wens jullie een heel fijne jaarwisseling.
Anja L.

Ineke zei

Wow, wat een (lange) reacties vandaag, leuk!

Bij ons ook geen echte oudejaarsavondtradities. Durf het haast niet te schrijven maar ik heb er eigenlijk niets mee. Al vanaf het eerste jaar dat we getrouwd zijn blijven we lekker samen thuis, kijken wat tv, lezen een mooi boek en meestal ben ik dan blij als het 24.00 is en ik naar bed kan :-) (ik ben absoluut geen avondmens)
Erg he?

naomi zei

Reactie via mijn mobiel. Vroeger altijd spelletjes spelen thuis. Nu samen salade eten, een oudejaars conference kijken en de oudejaars lotrrij. Dan om 0.00 even naar buiten en de kruidluchten opsnuiven.

Verder in de ochtend goede wandeling met stitch. Komt verder niet buiten de hele dag. Even vlug in de tuin. Hij is erg bang maar met pillen gaat het. Zijn lekker samen thuis en proosten met kinderchampagne en hebben oliebollen gehaald.

Verder morgen avond werken. Is het lekker snel middernacht. Wel op tijd thuis voor de wisseling. Hopen dat er niet meer in isolstie liggen ivm buikgriep (noro). Zal wel vrij leeg zijn.

Balen voor katja dat het niet zo beviel. Had ze geen contract voor zoveel uur per week.

Groetjes naomi

Anja zei

Wij hebben geen echte oudejaars tradities. Gewoon een gezellige avond met hapjes, drankjes en om 0.00 uur vuurwerk afsteken.
Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012!!

Bianca zei

Ik ben ook dol op de natuur, heerlijk als je 's avonds hier de schreeuwuil kunt horen en voor de rest stilte.
wij hadden als oudejaarstraditie natuurlijk oliebollen, champagne of mousserende wijn en na 12 uur naar buiten en vuurwerk afsteken. Later werd dat op oudejaarsdag oliebollen bakken voor de buurt. Maar hier wordt er eigenlijk niets gedaan aan oud en nieuw en "even" naar de grote stad zit er hiervandaan niet in maar dat vinden we ook niet erg eigenlijk. Ik ben dit jaar te laat met alles ;-) te laat met oliebollenmix bestellen en ook de raclette komt pas volgende week binnen ;-) nou, goed begin van het nieuwe jaar zullen we maar zeggen ;-) Alvast een super jaarwisseling en een HAPPY New Year !

Petra zei

Dank allemaal voor de leuke reacties!

@Elke - Misschien moet je er inderdaad mee opgegroeid zijn om zelf ook tradities te kweken. Mijn oma en opa waren daar heel erg goed in.

@Jose - Leuk dat je reageerde! Je bent vast niet de enige, die het moeilijker vindt te reageren op je telefoon. Veel plezier op het eiland!

@Bea - Ja, het aantal bezoekers gaat gestaag omhoog. Dat is wel erg leuk, natuurlijk. Jullie ook een heel fijne jaarwisseling gewenst!

@Marion - Wat raar zal dat zijn om alleen te zijn. Hopelijk niet vanwege narigheden in jullie gezin (hoef je niet op te antwoorden, hoor, of misschien prive als je dat wel wilt doen). Jammer, dat we niet dichter bij elkaar wonen, je zou hier zeer welkom zijn.

@Theo - Oh, dat schansspringen mis ik juist altijd zo, al is onze brunch ook erg leuk.

@Evelyn - Ja, soms word ik dan bang dat er iets heel vervelends gaat gebeuren, omdat ons leven over het algemeen zo leuk is.

@Jolanda - Wat leuk zo'n baktraditie en dat jullie dat nu voor jullie oma doen.

@Piet - Jij ook een goede jaarwisseling gewenst en het beste voor 2012!

@Hester - Bedankt voor je berichtje, leuk!

@Annemiek - Toen ik het schreef had ik al zo'n vermoeden dat jij zou antwoorden. Er waren echter geen kinderen in het zieke gedeelte, alleen daar voor "well checks" en de anderen werden telkens opgeroepen, terwijl wij nog zaten te wachten. Bij een urgent care verwacht ik ook onverwachte zaken, bij deze kinderartsenpraktijk was het echt niet nodig een half uur te wachten.

@Tine - Ach, wat zielig, jullie hond! Cosmo is er ook als de dood voor. We zetten hem voor we af gaan steken in de basement dan hoort hij het niet. Moest wel lachen om het traditiegetrouw overslaan van je schoonmoeder!

@Els - Wat een leuke traditie om tot Nieuwjaar te wachten met cadeautjes. Hier ligt ook nog een pakje voor iedereen onder de boom, die we op Nieuwjaarsdag uit zullen pakken.

@B. - Dat zijn nog eens interessante en andere tradities! Vooral die douche, mooie symboliek.

@Petra - Leuk om te lezen! Jullie ook een heel fijne jaarwisseling gewenst!

@Sandra - Beter dan mijn zalmsalade??? We zullen het wel nooit weten ;).

@Nicole - Ja, die vele gezonde en ook goedkope restaurantjes hier mist Christine in Alabama ook. Die bubble thee is trouwens wel iets waar je van moet houden, niet iedereen vindt die lekker.

@Floor - Ik denk omdat het van oorsprong een Europees verhaal was. Wij vonden het een ontzettend leuke film, blij dat er vrijwel zeker een vervolg komt!

@Marianne - Dat met buren en vrienden met Oud en Nieuw vind ik ook zo gezellig. Het maakt het toch een stuk feestelijker om met een groep het nieuwe jaar te beginnen.

@Nina - Als ik de griep zou krijgen zou dat echt verschrikkelijk zijn met de fibromyalgie. Ik krijg al sinds het eerste jaar dat hij er was die prik en heb daarna nooit meer griep gehad. Kan toeval zijn natuurlijk. En ja, tot nu toe altijd 10000 stappen deze week, behalve Kerstdag.

@Wim - Over jouw vraag moest ik even nadenken. Kai is wel het meest bezig met de Nederlandse taal, maar Katja voelt zich ook heel duidelijk erg Nederlands en een affiniteit met dat land. Al haar internetnamen hebben bijna wel "Dutchie" of zo erin. Saskia vinden Rick en ik het minst Nederlands van de drie, hoewel zij ook laatst vroeg wanneer we weer eens met zijn allen zouden gaan (te duur :().

@Anja - Huzarensalade, dat is wat mijn opa ook altijd maakte, mmmm!! Wat eng van die "echte" bommen!

@Ineke - Ricks ouders gingen vroeger voor middernacht al slapen, dus hij is helemaal blij dat ik wel tradities had bij dit feest!

@Naomi - Ach, die arme huisdieren toch :(. Hier geen contracten, maar je kunt dus ook ontslag nemen wanneer je wilt.

@Anja - Vuurwerk afsteken is toch al een traditie? ;) Jullie ook een heel fijne jaarwisseling!!

Petra zei

@Bianca - Jullie ook een heel Happy New Year! En veel plezier met racletten straks.

syl zei

Ook hier iemand die echt nog wel meeleest en soms een bericht plaatts. Maar ook ik lees vaak bij op de iphone. En voor ik met mijn telefoon een reactie geplaatst heb op een blog, dan zijn we dus al aangekomen op het werk ;-) Het is een ideaal ding, maar op blogs reageren is een ramp!

Tradities oud en nieuw. De dag voor oud en nieuw oliebollen eten bij mijn ouders! Mijn vader heeft dan de hele dag staan bakken en mijn zusje en gezin en broertjes komt in de middag naar mijn ouders en dan hebben we dus een oliebollen-diner!
Dit jaar heb ik voor het eerst geholpen met oliebollen bakken. Vond het erg leuk om te doen!

Nu de kids iets groter aan het worden zijn krijg je zelf in het gezin ook steeds meer tradities, wij vieren al jaren met onze beste vrienden. Vorig jaar begonnen de kids zich al te interesseren voor het vuurwerk, maar waren ze nog tevreden met het kindervuurwerk (knalerwten, trekrotjes, party-poppers en sterretjes), dit jaar gingen de oogjes vooral glimmem bij de vuurpijltjes en de kleine sierpotjes. Samen met de vaders aangestoken en ze hebben echt de avond van hun leven gehad. Dus denk dat we daar ook wel weer een traditie mee gemaakt hebben.... vuurwerk afsteken. Al geef ik er zelf echt helemaal niets om ;-)
En het opblijven tot 12 uur hè, ook de jongste deed dat gisteren, ongepland, maar heeft genoten van al dat speciale!
Nu begint per morgen weer het gewone leven, de oudste nog een weekje vakantie, de jongste nog 2 maandjes naar het kinderdagverblijf en wij weer werken, en ergens vind ik dat allemaal helemaal niet erg. Beetje structuur en regelmaat er weer in!

Alice zei

Hoewel ik helemaal totaal niks heb met kuifje ben ik als Belgische nu toch wel heel trots op het succes. Na de smurfen, nu dus nog een belgische stripheld die wereld forure maakt.

tapijt reinigen den haag zei

Ik kan begrijpen dat er na een hectieke en leuke avond het tapijt veel te verduren heeft!

lumigan eye drops reviews zei

The flu vaccine stimulates the body's immune system to make antibodies to attack the virus. Antibodies are proteins. Identifies germs like viruses. Fights against it.