Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 10, 2016

Een prachtige herfstdag

Orion houdt het steeds langer uit, pas tegen zevenen piept hij en laat Rick hem even uit.  Ik blijf nog tot kwart over acht liggen.  Dan kondigt Saskia aan dat zij op pad gaat, want ze moet om elf uur op school zijn. Ik knuffel haar en druk haar op het hart voorzichtig te rijden.

Het is schitterend weer maar een koele dertien graden, voor het eerst vertrekt Rick naar zijn werk met een jas aan. Ik rooster een paar wafels als ontbijt en sla een paar koppen koffie achterover.  Als de hondjes zijn uitgelaten en gevoerd rijd ik naar Anytime Fitness.


Daar doe ik eerst een half uur cardio, maar mijn rechterknie doet nog steeds pijn. Sharon komt me halen voor het halve uur personal training en besteedt ook tijd aan het masseren van mijn knie.  Zij maakt me wat bezorgd, want zij had soortgelijke pijnen en moest geopereerd worden. Daar heb ik echt geen zin in!

Na het halve uur met gewichten waarbij we mijn benen ontzien ga ik nog wat op de loopband lopen.  Misschien zijn het juist de ellipticals, die mijn knie erger maken.  Inderdaad gaat lopen vrij goed.

Thuis neem ik toch maar wat ibuprofen en neem de honden mee de achtertuin in.  Ze rennen samen en ik moet gauw wegspringen voor ze mijn knieen nog erger maken.  Het is nog steeds niet beste vrienden, maar ze spelen steeds meer samen.

Cosmo verkiest in de tuin te blijven en Orion gaat met mij mee naar boven terwijl ik douche.  Dan gaat hij in zijn bench en Cosmo komt ook binnen.  Ik ga Vienna weer in en bestel bij Noodles & Company een pasta met spinazie en tomaat.  Buiten op hun terrasje geniet ik ervan.

Katja is gisteren haar sportschoenen vergeten en zij is juist bezig met een hardlooproutine.  Het is dus zaak die snel naar haar te zenden.  Het is vandaag echter Columbus Day (controversieel, maar de scholen en de federale regering zijn gesloten) dus ik kom ook achter dichte deuren te staan bij het postkantoor.

Dat is balen.  Dan maar naar UPS, die veel duurder is, maar Katja zal haar schoenen nu woensdag terugkrijgen.  Bij de ernaast gelegen Safeway ga ik wijn halen.  Ik bedenk me daar ook dat Kai had gezegd wat lekkernijen van hier te willen hebben.

Via WhatsApp bel ik hem op, zo handig! Het is ook weer fijn Kai's stem te horen.  Hij en Bea zijn dol op pretzel stukjes en willen de jalapeno en hot buffalo smaak.  Verder nog wat koekjes en Kai wil een pompoen pie maken waarvoor ik ook een aantal ingredienten koop.  Als laatste wil Bea wat Slim Jims.  Al deze dingen, behalve de pompoen pie, heb ik al jaren niet op!

Thuis neem ik honden in de voortuin.  Ik zou moeten wandelen met ze, maar ik wil mijn knie weer goed hebben.  Orion gaat aan een lange lijn en hij leert niet te blaffen tegen buren e.d.  Dat gaat soms goed en soms niet, maar ik zie hem wel steeds meer opletten wat ik zeg.

Als Rick thuiskomt gaan we naar Taco Bamba.  Daar krijgen we meteen plaatsen aan de bar en we bestellen eerst vis nacho's.  Die zijn eigenlijk helemaal niet wat we dachten.  Veel te veel andere smaken en de vis raakt zeer verloren. 

De Bulgogi Bullfight taco is echter de lekkerste taco, die ik ooit heb gegeten. Eigenlijk wil ik er nog een, maar bestel net als Rick een taco met pittige garnalen.  Die ziet er mooier uit en smaakt goed, maar niet om nog eens te bestellen.
Rick ziet nog een ex-collega waar we mee kletsen. Dan gaan we weer huiswaarts en ik doe ijs op mijn knie.  Ik kijk Food Network shows, geen politiek of wat ook want het maakt me enkel meer gespannen. 
Wij versieren dit jaar niet zoveel voor Halloween, maar de buurt wel


Nooit eerder heb ik me zo angstig gevoeld voor verkiezingen, maar vandaag waren de peilingen toch zeer pro Hillary, gelukkig. Ik zou haar nooit als beste vriendin hebben, maar ze is gewoon gekwalificeerd om president te zijn.
Bijna beste vriendjes

7 reacties:

Becs zei

Rot van je knie. Hopelijk komt het niet zo ver dat je geopereerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Petr@ zei

Hopelijk zijn je klachten aan de knie snel verholpen. Misschien inderdaad verstandiger de arc trainer even links te laten liggen of lager in te stellen.

Tineke zei

Hier zijn de lagere temperaturen ook aangekomen, s nachts zelfs bijna nachtvorst, de wanten en sjaals zijn weer paraat.
Vervelend dat je zo n last van je knie hebt, ik kwakkel ook wat met mijn rug en (linker) knie, ik probeer de wat grotere kleinkids zo min mogelijk echt op te tillen.
De donkere avonden zijn ook heel gezellig; de kaarsjes weer aan en ik slaap heerlijk.
Leuk dat je al inkopen aan het doen bent voor je bezoek aan Kai en Beatrice; spannend zo'n eerste ontmoeting.

Anoniem zei

Oei, ik hoopte dat je knie minder pijnlijk zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat die Trump hier totaal niet serieus genomen wordt.
Het kan toch niet waar zijn dat weldenkende mensen zoiets als president willen.
JAKKES.
De bijna BFF's zien er weer gezellig samen uit.
Groet, Bea

Anoniem zei

Leuk dat de kinderen er weer even waren. Ik had ook last van mijn knie en gym/massages hielp echt niet. De dokter adviseerde om meer te zwemmen en ook de hot tub. Deze zomer heb je veel gezwommen, had je toen ook al een zere knie?
Veel plezier in Duitsland met Kai en Bea.
Groetjes, Ida

Jort & Suus - On the road zei

Jeetje wat vervelend je blijft maar last houden. Hopelijk snel beter. Volgens mij is het rondleidingen seizoen nu ook wat minder. Dan heb je ook niet zoveel druk dat je moet en kun je een beetje tot rust komen. Sterkte.

Petra zei

@Becs - Het leek vandaag iets beter te zijn, misschien toch gewoon teveel dezelfde beweging.

@Petra - Ja, ga ik doen

@Tineke - Rick en ik zien er enorm naar uit. Ze lijkt ons een erg leuk meisje (nou ja, jonge vrouw)

@Bea - Het enge is dat hij wel serieus genomen moet worden, want een griezelig aantal mensen staat nog steeds achter hem

@Ida - Zwemmen helpt niet, ik kreeg daardoor in de zomer meer last. De hot tub daarentegen misschien wel.

@Suus - Inderdaad heb ik deze week nog maar een rondleiding en daarna wordt het helemaal rustig.