Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 09, 2016

Gezellig weekend met de meisjes en Kevin hier

Zaterdag

Het regent als we beneden komen, maar het wordt al gauw duidelijk dat we Django en Orion maar beter niet bij elkaar kunnen laten.  Ondanks de modder doen we Django en Cosmo dus in de achtertuin en Kevin blijft daar bij.  Katja past op Orion terwijl Rick en ik ontbijt van Starbucks halen.

We nemen allemaal lekker warme koffies en broodjes.  Na het ontbijt lijnen we de drie honden aan voor een wandeling door de buurt.  Mark, de trainer, stelde dat voor om Django en Orion aan elkaar te laten wennen. 

Op zich gaat het goed, maar als ze te dicht bij elkaar komen begint of Orion of Django tegen de ander te blaffen en niet op een vriendelijke manier.  Duidelijk kunnen we ze niet loslaten in huis, jammer genoeg.


Katja en Kevin gaan Rick in de tuin helpen en Cosmo en Django gaan mee.  Ze doen ook gelijk een groter net over de vijver.  Hopelijk kan Orion er daardoor niet meer in vallen.

We frissen ons allemaal op en doen de honden op hun respectievelijke plaatsen.  Katja en Kevin willen heel graag naar Halal Guys voor de lunch.  Ik ben daar minder van gecharmeerd, maar ach, leuk om eens te proberen.

Zoals ik al dacht is het niet mijn favoriete eten.  Je krijgt wat sla en tomaat en een enorme bak rijst en in ons geval kip en gyro vlees met witte en pittige saus.  Het is voor mij veel te veel eten en veel te weinig groentes.  De smaak is verder wel goed en de anderen smullen dan ook.

Op zo'n regenachtige dag hebben we zin in een film en besluiten naar Storks te gaan. We zitten tussen de kleintjes, maar zo'n leuke film!  We komen er allemaal blij uit, echt een leuk verhaal en goede animatie als je van geanimeerde films houdt, zoals wij.

De regen is inmiddels opgehouden en we laten de drie honden apart uit.  Dan houden we Orion en Django aan hun lijnen in de woonkamer. Orion doet het prima na een paar keer een straaltje water op zijn kop gekregen te hebben.  Met Django heeft Kevin meer moeite, maar eindelijk gaat iedereen rustig liggen.
Langzaamaan komen er ook steeds meer herfstkleuren
Tegen de tijd dat Saskia thuiskomt doet Kevin Django weer in de basement, want wij moeten Orion weer in de gaten houden.  Saskia loopt echter zonder problemen naar binnen, al snauwt Orion even als zij hem te snel probeert te aaien.

Voor het avondeten gaan we naar Neisha Thai.  Katja en ik delen de heerlijke zalmrolletjes en nemen allebei de zalm in bananenbladeren als hoofdgerecht.  Die is werkelijk verrukkelijk, zo zacht, maar ook veel te veel!  Saskia en Kevin hebben een kerriegerecht en Rick gebakken vis. Allemaal heerlijk en gezellig zo met zijn allen!


Rick en Saskia zetten ons thuis af en gaan dan naar Whole Foods.  Saskia wil daar in haar wintervakantie weer werken en er is een grote uitverkoop van schoonheidsproducten. Katja heeft ook een bestelling gedaan.

Wij nemen de honden weer uit voor een korte wandeling en dan aan de lijn in de woonkamer.  Django blijft zenuwachtig en iedere keer als hij blaft doet Orion het ook, al houdt die er al snel mee op als ik "BAH" roep, zoals tijdens de training geleerd.  Wie weet wat Django in zijn vroege leven heeft meegemaakt, want Katja heeft hem uit het asiel gehaald.

Zondag

We slapen allemaal tot een uur of negen uit (al laat Rick Orion om half acht ook even naar buiten).  Het weer is heel anders dan gisteren.  Vrolijke zonneschijn, al waait het door Matthew ver van ons vandaan wel flink hard.

We doen hetzelfde als gisterochtend.  Katja en Kevin letten op de honden en Rick en ik gaan ontbijt halen.  Alleen Saskia wil niets, zij heeft haar ontbijt gisteren bij Whole Foods gekocht.

Bij Starbucks halen we weer koffies en dit keer de broodjes van Panera.  Ik neem weer eens hun ham, kaas en ei op meergranenbrood, lekker!  De anderen hebben bagels.  Dit weekend sport ik trouwens expres niet om mijn knie wat rust te gunnen (wat best moeilijk is voor iemand, die dagelijks sport, moet ik zeggen).


Na het eten maakt iedereen zich klaar en laat ik Orion even uit.  Dan gaan we op weg naar de kerstboomboerderij.  Ja, je leest het goed, kerst in oktober.  Cosmo en Django gaan mee, maar Orion laten we thuis tot hij wat beter getraind is met vreemde mensen en honden.

Een uurtje later rijden we het terrein van de Moose Apple Christmas Tree Farm op.  Ze zijn weekends geopend zodat je alvast je kerstboom uit kunt zoeken.  De afgelopen jaren was onze keuze altijd zeer beperkt omdat de mooie bomen al weg waren dus dat lijkt ons een goed idee.

We hebben vandaag uitgekozen zodat de meisjes deel kunnen maken in de beslissing.  Rick kletst even met zijn vroegere computer science leraar die nu deze boerderij runt.  Dan krijgen we lintjes en naamkaartjes mee en gaan op zoek naar de perfecte boom.
 
 
Inderdaad hebben we nu ruime keuze.  Vorig jaar hadden we een douglas fir en die beviel goed.  In dat veld staan een heel aantal mooie bomen.  Het duurt even voor we onze favoriet hebben gevonden en dan doen we de lintjes en naamkaartjes eraan. 

Het is geen garantie, want soms halen mensen die van de al gereserveerde bomen af, zei Paris.  Vaak gebeurt dat niet dus grote kans dat we over een paar maanden deze boom in huis hebben staan.  Na flink uitgewaaid te zijn zijn we weer terug bij de van.

Intussen is het ver na lunchtijd en we besluiten onderweg een snel hapje te gaan eten.  We vinden een Panera en inmiddels voelt Katja zich misselijk van de hoofdpijn en honger.  Gelukkig hebben we nog wat ibuprofen in de van en helpt wat eten haar ook.  Ik moet zeggen dat de wonton soep er bij mij ook erg goed ingaat!

Weer thuis maken Katja en Kevin zich klaar om terug naar New Jersey te gaan.  Ik was erg bezorgd over hoe het met Orion en Django samen zou gaan, maar het is me alles meegevallen.  Ze deden het best goed in dezelfde kamer aan de lijn gisteravond.  Goede vriendjes zullen ze waarschijnlijk nooit worden, maar hopelijk wel elkaar leren tolereren.

Als we weer afscheid genomen hebben gaat Saskia aan haar huiswerk en ik neem de honden de tuin in.  Ik gooi wat ballen, die Orion keurig ophaalt, en dan gaan ze samen spelen.  Rick neemt Orion dan mee voor zijn wandeling, want ik wil dat Rick hem ook traint.  Daar heeft hij tot nu toe de tijd nog niet voor gevonden met als gevolg dat ik duidelijk de "alpha" ben voor Orion op het moment en ik wil dat Rick dat ook wordt.

Na alle drukte met honden etc. is het wel even lekker om een rustig avondje te hebben vanavond.  We bestellen makkelijk Zpizza, die tenminste organisch is en dus gezond, toch? Voor mij de Griekse dit keer, zonder uien want daar ben ik niet dol op.  Om half negen begint het tweede debat tussen Hillary Clinton en Donald Trump en ik houd mijn hart vast.  Ik hoop dat het niet verzandt in een vuile tirade van Trump.

4 reacties:

Anoniem zei

Jullie hebben allebei een hondje met geschiedenis. Maar het zal best goedkomen met ze als ze elkaar vaker zien.
Wel zo gezellig dit weekend met de meiden en Kevin.
Fijne dag, Bea

Jort & Suus - On the road zei

Jeetje wat heftig voor beide hondjes. Ik hoop idd dat ze elkaar zullen gaan tolereren. Aan jullie inzet ligt het in ieder geval niet.

Jort & Suus - On the road zei

Jeetje wat heftig voor beide hondjes. Ik hoop idd dat ze elkaar zullen gaan tolereren. Aan jullie inzet ligt het in ieder geval niet.

Petra zei

@Bea - Ze zullen elkaar natuurlijk maar weinig zien dus ik voorzie nog meer gegrom en geblaf. Ik was wel blij te zien dat Django degene was die niet ophield, hopelijk is het Orion af te leren.

@Suus - We zien elkaar maar zo weinig, ik heb er een hard hoofd in.