Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 12, 2016

Halverwege de week alweer

Vannacht hebben Rick en ik om de een of andere reden vreselijk geslapen.  Mijn maag is van streek en ik word ook misselijk wakker en blijf nog een tijdje liggen.  Als ik opsta probeer ik een kop koffie, die er niet in blijft.  Wat dit nu weer kan zijn?

Rick voelt zich ook niet honderd procent, maar vertrekt wel naar zijn werk.  We hebben beiden de gyro van Plaka Grill gegeten gisteravond.  Ik besluit in plaats van eieren dan maar een paar wafels te roosteren en die blijven er gelukkig wel in.

Mijn knie lijkt wat beter, maar ik durf de elliptical nog niet aan.  Nadat ik de honden in de tuin heb laten rennen en eten heb gegeven besluit ik weer op de plaats te lopen.  Op die manier voel ik mijn knie nauwelijks en het is genoeg beweging om mijn hartslag omhoog te krijgen.

We oefenen boven aan de trap wachten tot ik beneden ben. Moeilijker voor Cosmo dan voor Orion.

Een uur later ben ik klaar en maak me klaar.  Omdat ik me niet lekker voelde vanochtend loopt het al tegen lunchtijd.  Ik maak me klaar en na nog een snelle wandeling met Orion laat ik de honden achter en ga mijn boodschappen doen.

Gisteravond kreeg Katja haar sportschoenen, die ik maandag verstuurde, maar ze bleek nog een paar schoenen hier gelaten te hebben. Ik kan ze eerst niet vinden, maar ze blijken onder een jas te liggen.  Bij de UPS Store verstuur ik ook dit paar, om de een of andere reden vele malen goedkoper en toch zullen ze morgen aankomen.

Bij Safeway koop ik aluminium pie pannen, want ik weet niet of Kai en Bea die in Germersheim kunnen vinden.  Ik hoop ook een droge pie bodem mix te vinden, maar die is er niet.  Volgens mij is die echter makkelijk te maken van meel, boter en water.

Dan rijd ik naar het Mosaic District en besluit een nieuw restaurant te proberen daar, Jinya Ramen Bar.  Ik neem plaats aan de bar en bestel een Jinya nummer 1, spinazie ramen noedels met kip, groentes en zeewier.  Ontzettend lekker is het!  Dit is het soort eten waar ik dol op ben.
Als ik klaar ben heb ik nog een half uur voor mijn nagelafspraak.  Ik breng die door met Pokemon Go spelen.  Er zitten weer lures op de Pokestops hier en ik vang heel wat "monsters", zelfs een paar, die ik nog niet had.

Bij de Mint Nail Lounge kies ik mijn favoriete nagellak combinatie, donkerblauw met gekleurde glitters.  Thu maakt mijn handen weer helemaal netjes.  Hopelijk blijft het drie weken goed.

Op de webcam houd ik intussen in de gaten wanneer de schoonmaaksters vertrekken.  Intussen speel ik nog wat Pokemon Go en haal bij Mom's salade voor het avondeten.  Dan rijd ik naar de Pie Gourmet en haal een spinazie en kip quiche voor vanavond.  Ik verlekker me ook aan de vruchtentaarten, maar kan me inhouden en koop er geen. 

Oktober is Anti-pesten maand in de VS

Thuis laat ik de honden in de tuin en lees het nieuws bij op mijn telefoon.  Ik kan niet wachten tot het 9 november is en de verkiezingen over.  Al hoop ik dan van harte dat we geen aanrander als president zullen hebben!

Rick had een happy hour met zijn werkteam.  Hij is niet blij want er is alweer een reorganisatie en hij zal binnenkort zijn tiende manager in slechts vijf jaar krijgen!  Rick is flexibel, maar hij baalt duidelijk.

De quiche smaakt prima als avondeten en we ontspannen voor de tv.  Over een week zullen we (hopelijk want ik geloof het altijd pas als we in het vliegtuig zitten) op weg naar Dulles zijn voor onze vlucht naar Duitsland.  Het zal ook heerlijk zijn de hele verkiezingsstress hier in de VS achter ons te laten.

10 reacties:

Nel zei

Zijn jullie al wat opgeknapt ? Je weet soms toch niet wat er in een restaurant allemaal gebeurd, wel of niet bewust gedaan.
Wat leuk dat jullie naar Duitsland gaan. Kan je je schoondochter ook in het echt ontmoeten. Het is heel bijzonder denk ik na al die tijd.

Sterkte vandaag en doe rustig aan, alles heel houden voor je op vakantie gaat :)

Anoniem zei

De verkiezingsstress echt achterlaten zal niet lukken, denk ik. Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar in Nederland wordt er ook zeer veel over gesproken. (Krant, tv-programma, nieuws, werk)
Marjon

Anoniem zei

Hopelijk voelen jullie je vandaag beter.
Hier heerst ook de najaarsgriep. De wisseling van het mooie zomerweer naar kille winderige dagen is niet bevordelijk voor het lichaam.
Wat naar voor Rick, de zoveelste manager in zo'n korte tijd. Je moet altijd maar weer afwachten of je met de nieuwe goed kan opschieten.
Groetjes, Bea

Anja L. zei

Aan het eten te zien ben je weer opgeknapt!
Wat een leuke kleur heb je weer op je nagels. Gelukkig kon je de tijd doden met Pokemons vangen.
Balen voor Rick, alweer een nieuwe manager. Dat is volgens mij meer regel dan uitzondering in de IT wereld. Fred heeft hetzelfde ben je net gewend aan iemand krijgt die weer een nieuwe functie.
Om de verkiezingsstress achter je te laten moet je denk ik in een hutje op de hei gaan zitten want Trump is overal in het nieuws.
Fijne donderdag!

Wentje zei

Ohhhh wat komt jullie reis naar Europa alweer dichtbij!
Wij hebben gisteren avond onze vluchten naar de USA geboekt voor de zomervakantie van 2017 en zijn nog helemaal hyper van het idee!
Tot slot veel Beterschap! Hier vallen de mensen ook met bosjes om met allerlei grieperige klachten

Jort & Suus - On the road zei

Hopelijk voelen jullie je allebei inmiddels beter. En nog beter een leuk tripje in het vooruitzicht.

Jort & Suus - On the road zei

Hopelijk voelen jullie je allebei inmiddels beter. En nog beter een leuk tripje in het vooruitzicht.

Petra zei

@Nel - Ja, ik zie er heel erg naar uit Bea te ontmoeten en Kai weer te zien!

@Marjon - Nu worden we ermee gebombardeerd en op vakantie heb je toch maar beperkt dat je nieuws hoort of kijkt.

@Bea - Gelukkig verder geen griep of zo. Ja, Rick is niet blij, maar niets wat hij eraan kan doen.

@Anja - Inderdaad, dat is bij Microsoft ook zo, maar Rick lijkt wel iedere keer weer het slachtoffer ervan!

@Wentje - En waar in de USA gaan jullie heen?

@Suus - Ja, gelukkig weer beter!

Wentje zei

Hoi Petra, we denken aan het volgende rondje maar ik moet alles bog invullen: las Vegas, Zion, bryce, zoute meren bij Salt lake, Craters of the Moon, Grand Tetons, Yellowstone, Dinosaur nm, Rockey M, Moab, mesa verde, grand canyon south Rim, las vegas.

We hebben zelf het meeste hiervan al gezien maar willen het graag aan de kids laten zien. Alles Amerika forum is weer geweldig! Zo ben ik trouwens ook ooit kang geleden bij jou uit gekomen!

Blogger zei

Haven't started playing Pokemon Go? Download The Latest Version (Built for Android & iOS)