Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 11, 2016

Lekker buiten zijn met heerlijk weer

Oef, mijn hele lichaam is in een knoop als ik wakker word.  Rick is al op en ik neem wat ibuprofen en blijf liggen tot die wat werkt.  Rick brengt me een kop koffie op bed, zo lief. 

Als ik me weer wat beter voel ga ik ook naar beneden. Als ontbijt maak ik een paar eieren met tomaat en kaas en nog een lekker sterke kop koffie.  Dan geef ik de honden eten en bedenk wat ik als beweging wil doen. 

Niets doen zit er niet in als ik een pijndag heb, maar mijn knie doet nog steeds wat pijn en ik ben bang dat de elliptical dat erger zal maken.  Ik besluit de tv aan te zetten en op de plaats te gaan "hardlopen". Gek genoeg doet dat mijn knie geen pijn.

Intussen lach ik me rot om de honden.  Orion is dol op Snickers' kattenspeeltjes, die natuurlijk allemaal heel klein zijn zelfs voor zijn puppy bekje.  Cosmo heeft ook wel zin om te spelen en terwijl ik sta te springen trekken ze "touwtje" met een heel klein pluche vogeltje.  Het eindigt slecht voor het vogeltje, want Cosmo trekt alle pluche dieren kapot.
Na zo'n drie kwartier heb ik 7500 stappen bijeen en besluit dat ik de rest van mijn stappen wel met het wandelen van de honden bij elkaar zal krijgen.  Om dat alvast te beginnen lijn ik Orion aan en train hem aan de lijn.  Dat gaat altijd heel erg goed tot er iemand of een hond te zien is. Ik hoop dat de trainer daar donderdag verder mee kan helpen, want het water is niet afdoend.

Binnen train ik weer even "deur etiquette" en ga me dan opfrissen.  Net als we weer beneden zijn, want ik heb nu twee volgers overal waar ik ga, gaat de bel.  Claudia komt weer bezoekster oefenen met Orion en haar valt meteen het verschil met vorige week op.  Hij blaft of gromt helemaal niet en besnuffelt haar enkel (letterlijk en figuurlijk).

Dan doe ik Orion in zijn bench en we nemen Cosmo en Ranger mee voor een wandeling door de buurt.  Steeds meer tuinen zijn voor Halloween versierd en sommigen erg leuk.  Ranger en Cosmo negeren elkaar na de eerste kennismaking en Claudia vraagt zich af of we volgende keer Orion ook mee kunnen nemen.  Ik ben daar niet zo zeker van terugdenkend aan dit weekend, Ranger is ook niet geheel betrouwbaar.
 
Claudia haast zich weer naar huis, want zij is bijleslerares en heeft om een uur weer een student. Ik neem de honden mee de achtertuin in en gooi wat ballen met ze. Mijn maag begint te rommelen en ik heb enorme zin in gerookte zalm.

Er zijn vier restaurants, die lekkere broodjes daarmee hebben.  Paul en Le Pain Quotidien me te ver weg voor vandaag en ik heb geen zin in een bagel.  Dan wordt het dus Sweet Leaf's "Schotse" sandwich.  Wat een luxe om zoveel keuze te hebben, realiseer ik me terdege.

Buiten in het zonnetje geniet ik van de meergranen sneetjes brood met gerookte zalm en verschillende groentes ertussen. Het is 11 oktober en ik zit zonder jas buiten lunch te eten.  Het is de perfecte herfstdag voor hier, achttien graden en lekker warme zon.

Orion's eten is bijna op en de trainer vond dat we hem op eten zonder granen moeten zetten.  Ik koop dus een zak Merrick (het merk dat Mark aanraadde) bij Petco om Orion daar langzaam op over te schakelen.  Ook neem ik nog een bal mee voor de honden om mee te spelen.

Bij de Rite Aid haal ik wat drogisterij spullen en een recept op bij de apotheek daar.  Ik heb inmiddels $25 bij elkaar aan punten en koop daar ook een paar leuke Halloween spulletjes voor de voortuin voor. 

Die zijn halve prijs en ik koop een skeletje, wat "heksenlantaarns", die met zonneenergie oplichten en een uithangbord dat bezems aan de deur.  Zo hebben we toch een redelijk versierde tuin, alhoewel het niet haalt bij als we hier wel zijn voor Halloween.
Terwijl ik de versieringen ophang komt buurvrouw Carol met haar twee dochtertjes.  Die meisjes, 4 en 2, zijn zo schattig!  De vierjarige heeft een heel verhaal voor ons spook en de heksenbenen ernaast.  De heks is geschrokken van het spook volgens haar en in de aarde gestort.

Carol en haar man Chadi hebben net een tweeling gekregen en zij brengt ook een paar Libanese lekkernijen met een lieve kaart over hoe wij zulke fijne buren zijn.  Het zijn een paar zoetjes, een blauw en een roze, want de tweeling zijn een jongen en een meisje. Daarbij een speciaal Libanees dessert dat met geboortes wordt gegeten.  Erg leuk!

De rest van de middag besteed ik in de achtertuin met de honden.  Ik ga in de hangmat liggen terwijl zij spelen en gooi af en toe een bal.  De grote tuin is wel heel fijn om te hebben, want zo weet ik dat Orion ook zijn beweging krijgt.
Kom mijn bal eens afpakken!

Duivel hond (ik had mijn flits aan)

Onze tuin wordt goed bewaakt

Orion blaft zelfs niet tegen onze buurman die even komt kletsen, ik heb goede hoop dat het allemaal  goed komt met hem.  Het is verder zo'n schattige hond! 

Rick komt thuis met Griekse gyro's als avondeten van Plaka Grill.  Zo lekker!  Dan gaat hij eindelijk de honden trainen en ik lig dubbel, want hij doet net alsof er mensen bij de voordeur zijn en de honden mogen daar niet komen dan.

Rick zou acteur moeten worden! Het lijkt werkelijk of we gasten krijgen en zelfs een feestje hebben.  Intussen weten beide honden niet hoe ze het hebben en komen bij mij steun zoeken.  Dat moeten we niet hebben dus ik loop ook naar de voordeur en speel het spel lachend mee. De honden blijven keurig weg en als we dit vaker oefenen gaat het helemaal perfect zijn!

"Ons" honkbalteam, de Washington Nationals, speelt een belangrijke wedstrijd en we kijken ernaar.  Rick en ik zijn er van overtuigd dat als wij kijken "ons" team verliest.  Ook vanavond is dat weer het geval, maar gelukkig hebben ze nog een kans.  Misschien moeten wij dan maar niet kijken.

5 reacties:

Wentje zei

Leuk om de foto's van de Halloween versieringen te zien!
Hierin in Nederland begint Halloween ook te leven, in elke winkel kun je wel versieringen krijgen! In de wijk waar we nu wonen gaan kids ook echt op,pad voor trick of treat! Dus mijn dochter heeft daar ook erg veel zin in!

Anja L. zei

Je bent flink bezig zo met het trainen van de honden. Gelukkig heeft het resultaat.
Lekker hoor dat je uit zoveel adresjes kunt kiezen om te eten, en dan zelfs nog buiten! Hier is het weer omgeslagen, in de tuin werken gaat wel maar op een terras zitten is nu echt te fris.
Op die ene foto is Orion echt een duivel, geweldig om te zien.
Fijne woensdag.

Jort & Suus - On the road zei

Wat een werk zit er in het opvoeden van de honden. Maar zo ontzettend fijn dat je wel resultaten ziet. De inspanningen zijn in ieder geval niet voor niets.

Jort & Suus - On the road zei

Wat een werk zit er in het opvoeden van de honden. Maar zo ontzettend fijn dat je wel resultaten ziet. De inspanningen zijn in ieder geval niet voor niets.

Petra zei

@Wentje - Wat grappig, wij kenden Halloween niet tot we hierheen verhuisden

@Anja - Voor mij is dit vrij koel weer, maar 21 graden is in Nederland natuurlijk terrasjes weer (hier ook, hoor, daar niet van)

@Suus - Inderdaad, het is heel fijn dat Orion er goed op reageert.