Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 06, 2016

Nog een lekkere nazomerse dag

"Wat heb je voor vandaag gepland?", vraagt Rick als ik eindelijk in het land der levenden ben.  Helemaal niets tot vanavond is mijn antwoord.  Vind ik niet zo erg, want ik wil op het moment vooral Orion in goede banen leiden.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een ontbijt van roerei met tomaat en kaas.  Daarbij een paar flink sterke koppen koffie en ik kan er weer tegenaan.

Happy Autumn, al is het vandaag wat grijs buiten

Cosmo ligt intussen weer in zijn tuin.  Het is de manier voor hem om wat rust te krijgen van het kleine duiveltje.  Die laat ik even uit en een wandeling is gelijk aan een training.  Ik moet zeggen dat het prima gaat, tenzij er afleiding is.  Met een snelle stoot water uit een flesje en ons grommende geluid houdt hij gelukkig gauw op met blaffen.

Thuis wil Cosmo ook weer naar binnen.  Ik leer ze onder anderen om onder aan de trap te wachten tot ik ze naar boven roep.  Terwijl ik naar boven loop moet ik enorm lachen om de hoopvolle kopjes, zelfs Snickers doet mee!  Volgens mij vindt Orion het wel een leuk spelletje. Cosmo moet echter vooral aan naar beneden gaan wennen, want dan denderde hij altijd voor me uit.
Mijn knie voelt nog steeds raar aan, maar de pijn is weg.  Op de elliptical heb ik er ook helemaal geen last van. De honden slapen en het uur gaat vrij snel voorbij met tv kijken en candy crush saga spelen. 

Cosmo wil weer de tuin in en ik ga douchen.  Het is bewolkt, maar een aangename temperatuur van een graad of twintig.  In dit seizoen vind ik het altijd moeilijk te weten wat ik aan moet trekken.  Het is te koel voor de echte zomerkleding, maar ook te warm voor winterkleding.  Het gevolg is dat ik vaak hetzelfde aantrek.  Maakt niet uit, want niemand let daar op.

Als ik klaar ben is het lunchtijd en ik besluit bij Panera te gaan eten.  Jonge honden zijn in zoverre makkelijker dan kinderen dat je ze even in hun bench kan zetten en erop uit kunt. Ik heb zin in een BLT en bestel die met een kop kippensoep.  Alleen vind ik de BLT niet zo lekker, want de bacon is koud en vet!  Volgende keer zeg ik daar wat van.
Weer thuis ga ik met de honden de tuin in en laat ze lekker achter een bal aanrennen.  Cosmo vindt het duidelijk ook leuk en ik hoop hem met deze beweging jong te houden.  Voor ik het kan verhelpen ligt Orion weer in de vijver.  Niet om te zwemmen, want hij komt er meteen weer uit, maar hij is wel weer lekker vies.
 
 
 
De honden gadeslaand zit ik in de hangmat.  Opeens zie ik dat die afgeeft op mijn favoriete grijze broek.  Gauw doe ik die in de was, hopend dat het niet permanent is. 
Monarch vlinder 
Kolibrie mot 
 
Het is de perfecte kans om de hondjes nog wat meer te trainen met de deurbel.  Ze wachten netjes tot ik de deur waar niemand was dicht doe, maar wachten dan niet op mijn ok.  Kennelijk is dat sluiten van de deur hun teken.  Daar moet dus nog aan worden gewerkt, maar over het algemeen gaat het prima en is Cosmo eigenlijk degene, die minder goed luistert.

Gisteren heb ik bonbons voor onze buren gekocht en ga die nu brengen.  Natuurlijk zeggen ze dat het niet nodig was, maar ik vind van wel.  Ze staan altijd voor ons klaar en na de brand en nu weer zou ik niet weten wat we zonder ze hadden gedaan!  Patricia is dol op de chocolaatjes dus helemaal goed.

Rick komt thuis en brengt mij naar het Mosaic District.  Daar heb ik mijn maandelijkse happy hour bij Sea Pearl met Sara.  Donderdag is duidelijk happy hour dag en het is er druk en lawaaierig.  Ik vind nog een tafeltje en niet veel later komt Sara.

We bestellen een aantal lekkernijen, sushi, oesters en de crispy rice cake.  Sara neemt een Stella appel cider en ik de mousserende wijn.  We kletsen gezellig bij en voor we het weten is het zeven uur en happy hour afgelopen.  We spreken af voor de volgende keer en besluiten dat niet weer op donderdag te doen, want het is nu wel heel erg druk hier!
Met een Uber ga ik huiswaarts.  Deze man heeft zijn radio flink hard aan!  Je moet na een Uber ervaring altijd een aantal sterren geven en ik geef er meestal vijf, maar ik denk dat ik hiervoor toch een sterretje weghaal.  Als ik mensen rondleid in mijn van staat de radio uit.  Je wilt toch niet dat je klanten zich eraan ergeren? Of ben ik nu gemeen?

Rick komt tegelijkertijd terug van een vergadering over veranderingen aan de straat achter ons huis.  Die is al een tijdje gevaarlijk met te hard rijdende automobilisten en veel schoolkinderen.  Er gaat veel gebeuren en hopelijk gaat het ons allemaal helpen ons veiliger te voelen.

De honden zijn eindelijk uitgeteld en Rick en ik doen onze voeten omhoog.  Tijd om tv te staren en straks lekker te gaan slapen. 

7 reacties:

Corry zei

Nee hoor radio uit. De klant mag het zeggen. Lekker bezig zo met de hondjes. Ze leren een hoop zo.

Anoniem zei

Wat goed dat je al zo snel resultaat hebt met de training.
Wat zijn ze toch leuk samen.
En inderdaad het kan niet waar zijn dat je in de herrie moet zitten. Uit dat ding!
Alvast fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Wat grappig dat Orion elke keer in de vijver belandt! Is hij dan ook ontzettend vies? Ik ben altijd bang geweest dat onze honden in het zwembad zouden springen, maar dat hebben ze tot nog toe gelukkig nog nooit gedaan. Sowieso zijn het niet zulke water beesten, waar ik erg blij mee ben. Met de natte kleigrond hier heb ik al genoeg te doen.

Ik wil die truc om ze te leren niet naar de voordeur te rennen ook leren..die van ons krijg ik dat maar niet afgeleerd!

Judith

Sandrah zei

Fijn dat de training zijn vruchten afwerpt. Wij hebben zo'n hond die zich van de trap af stort als de deurbel gaat en die enorm van water en zwemmen houdt. En van modderplassen. Daar ben ik dan weer wat minder blij mee. Het is maar goed dat ze zo lief is. ;)

Fijn weekend!

Sandra

Anoniem zei

Zal die truc, om niet te rennen naar de voordeur als de deurbel gaat, ook helpen bij kinderen? ��
Marjon

Marion2 zei

Ah, die Snickers!Zou hij het echt begrijpen?

Ja, lastig met kleding in deze tijd van het jaar. Ik heb precies hetzelfde probleem.
Dit jaar is het nog wat erger, omdat ik alles heb weggegooid waar ik niet meer zo weg van was. Ik wilde mezelf dwingen om wat leuke kledingstukken te kopen. Zal je net zien
dat ik nu niets naar mijn zin kan vinden. Wel in de vakantie een erg leuke 'tussentrui' gevonden bij White House Black Market (dank voor de tip van deze winkel!).

Petra zei

@Corry - Vind ik ook, radio uit of tenminste zachtjes

@Bea - Het is wel een "work in progress", hoor, maar we zien resultaten.

@Judith - Gelukkig niet vies, maar hij houdt van zwemmen, hij zwom in het zwembad van zijn breeders. Ik denk dat de zakjes met de ketting erin belangrijk zijn voor die truc.

@Sandra - Ik ben bang dat Orion er ook zo een is.

@Marjon - LOL, ik betwijfel het

@Marion - Snickers waarschijnlijk niet, gewoon grappig dat hij er zat. Ik ga ook weer eens bij White House Black Market kijken, ik vergeet dat die winkel er is.