Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 18, 2016

Recordwarmte duurt voort en mij hoor je niet klagen

Rick vertrekt al vroeg. Hij heeft de hele dag vergaderingen en na afloop een Halloween feestje met zijn team.  Rick gaat als de Joker en hoopt maar dat anderen ook verkleed zullen zijn, want hij denkt niet dat veel mensen mee zullen "spelen".

Het wordt vandaag weer een zomerse dag.  De recordtemperaturen zullen verbroken worden en ik vind het heerlijk!  Ik maak weer een paar gepocheerde eieren en een sterke kop koffie en verorber dat alles in het zonnetje op het deck.


Omdat mijn rechterknie nog steeds pijn doet durf ik de elliptical niet aan.  Bovendien is het zulk mooi weer en ik besluit weer een uur op de plaats te lopen.  De honden liggen intussen vlakbij mij te slapen.

Na afloop neem ik een snelle douche en doe warempel mijn koelste kleren aan.  Dat gaat een overgang worden straks in Europa!  Ik haal mijn tassen tevoorschijn en zie dat mijn grote tas aan alle kanten aan het scheuren is. 

Even denk ik het met duct tape te gaan verstevigen, maar dat ziet er niet uit.  Dan toch maar gauw naar Macy's in Tysons Corner mall om een nieuwe te kopen.  Via de Express banen kom ik er binnen tien minuten en parkeer voor de deur.

Op weg naar de kofferafdeling kom ik langs de oorbellen.  Dat is niet goed, want ik zie een heel leuk paar wat perfect is om op vakantie te dragen. Met de oorbellen ga ik naar boven en vind de meest verveelde medewerkster ooit bij de bagage afdeling.  Mijn hemel, er kan nog net een groet vanaf.

Gelukkig weet ik precies welke tas ik wil hebben.  Ik breng hem naar haar en moet haar ook nog even op de extra 15% korting wijzen.  Maar uiteindelijk lukt het allemaal en binnen het halve uur nadat ik van huis vertrok ben ik klaar.
De herfstkleuren komen langzaam tevoorschijn

Het is inmiddels lunchtijd en ik rijd Vienna in.  Ik haal een salade van Cava.  Hun linzen en yoghurt dille saus vind ik zo lekker! Thuis eet ik het op het deck op.  Wat een luxe, dit weer!

Terwijl ik met de honden in de tuin ben belt mijn zusje.  Het is alweer lang geleden dat we gezellig gekletst hebben en dat doen we dan ook een uurtje.  Dan moet ik weg want ik heb een kappersafspraak bij Lofty Salon.

Carmen doet de kleur in mijn haar en intussen krijg ik een glaasje wijn en speel Candy Crush.  Als mijn haar weer mooi donker is knipt Mona het nog even bij.  Ik heb weer een echte "bob", wat ik een Cleopatra kapsel noem.

Nadat ik bij Whole Foods avondeten heb gehaald komen Lorraine en Patricia.  Zij gaan de komende paar weken voor onze dieren zorgen.  Het meeste weten ze al, maar het is altijd goed om nog even zeker te zijn dat de routines bekend zijn. 

Rick en ik vinden het zo fijn dat zij dit willen doen! We betalen Patricia natuurlijk, maar Lorraine doet minstens zoveel werk.  Mensen, die zeggen dat Amerikanen oppervlakkig zijn, kennen de ware aard niet.  Iedereen staat altijd en eeuwig voor elkaar klaar, dat hebben we ook na onze brand wel gemerkt (wij trouwens ook omgekeerd, alleen zijn er maar weinig gelegenheden om ook te helpen).

Als Rick thuiskomt grilt hij de kipspiesjes en wortels en we hebben er rozemarijn brood bij. Het is zo'n zomers maal en we eten het zelfs buiten op.  Het is inmiddels wel al donker al zijn wij nog niet terug naar wintertijd. Wij kunnen nog even onze hoofden in het zand steken, maar deze warmte zal over een paar dagen ook weer voorbij zijn.

9 reacties:

Corry zei

Leuk zo'n dame die geen zin in haar werk heeft. Maakt altijd dat ik blij ben dat mijn werk zo leuk is.
Mooie tas. Wel erg groot. Hier nu storm en regen. Vannacht was het echt heeeeeel erg. Wel gezellig om in bed naar de regen te luisteren.

Marion2 zei

Ik vind de Amerikanen juist zo vriendelijk. Kan me echt niet voorstellen dat als je vriendelijk bent, dat betekent dat je dús oppervlakkig bent. Ik vind het een heel stom vooroordeel.

Dapper, en leuk, van Rick om verkleed naar het werk te gaan. Hopelijk hebben meer mensen dat ook gedaan.

Héél veel plezier in Europa!

Anoniem zei

Wij genieten in onze vakanties in de USA juist van de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Amerikanen, een enkele uitzondering daargelaten zoals de verkoopster waar jij over schreef! Vanaf deze plek een goede reis gewenst voor jullie en een geweldige tijd in Europa! Groetje van Henny Breedijk.

Becs zei

Fijn dat jullie zulke vrienden hebben die voor de dieren willen zorgen. Waren er nog andere mensen verkleed op Rick's werk?

Eveline zei

Ik geniet ook van het weer. Super.

Anoniem zei

Ook ik vind Amerikanen altijd vriendelijk en hulpzaam. Ik wens jullie alvast een hele prettige vakantie toe. Een vraagje, spreken Kai en Bea Duits met elkaar? En welke taal ga jij spreken, Duits of Italiaans, want ik weet dat je Italiaans hebt gestudeerd.
Groetjes, Ida

Sandrah zei

Hier nog een die kan genieten van de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Amerikanen. Ik spreek mensen ook altijd tegen als men begint over 'die oppervlakkige Amerikanen'. En vaak zijn het ook nog mensen die nog nooit in Amerika zijn geweest!

Alvast een hele fijne vakantie en geniet lekker!

Sandra

Anoniem zei

Heerlijk wat een temperatuur nog daar bij jullie zeg,
hier kun je nu heel goed een trui aan hebben.
En de verwarming ook.
Maar geniet nog maar van jullie lekker weer daar bij jullie.
Wens jullie een voorspoedige reis en een heel gezellige vakantie toe ,
daar bij Kai en Bea.

groetjes Joke

Petra zei

@Corry - Die tas moet zo groot, want ik reis met een enorm kussen. Ik zou niet weten wat ik moest doen als ze op zouden houden dit model te maken.

@Marion - Inderdaad, alsof vriendelijkheid altijd gemaakt is.

@Henny - Deze dame was niet per se onvriendelijk, ze had gewoon niet veel zin om zich uit de naad te werken.

@Becs - Maar een andere persoon, jammer toch.

@Eveline - Ik zit dit nu buiten te typen, nog even heel erg genieten.

@Ida - Ze spraken Duits met elkaar, maar ik geloof nu Engels. Ik ga Italiaans proberen, maar dat is wel erg weggezakt.

@Sandra - Ja, zo'n raar vooroordeel, ook al omdat er 320 miljoen Amerikanen zijn

@Joke - De truien zitten ingepakt. Dank je wel!