Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 16, 2016

Schitterend weekend, zoveel mogelijk buiten

Zaterdag

Rick is allang op als ik beneden kom.  Hij gaat ontbijt halen terwijl ik de honden een voor een uitlaat.  Als Rick terugkomt blijkt hij echter een spinazie wrap in plaats van een spinazie foldover van Starbucks mee te hebben gekregen. Gewoonlijk zou ik die dan maar eten ware het niet dat ik die wrap niet te pruimen vind.

We wachten even tot de Peapod bezorger onze boodschappen heeft gebracht waarbij de honden zich voorbeeldig gedragen en keurig wegblijven van de voordeur.  Dan rijden we samen terug naar Starbucks.  Ze hebben de foldover niet dus dan maar de Bantam bagel ballen gevuld met groente cream cheese.

De eekhoorns vinden toch telkens weer het vogelvoer

Het is zulk lekker weer dat we de honden aan lange lijnen doen en voor het huis bezig gaan.  Rick gaat de magnolia snoeien en ik doe mijn tienduizend stappen op de plaats "rennend".  Dit is ook goede oefening voor Orion want iedereen is buiten en komt buurten. 
Speel nou met mij!
Uitgespeeld

Hij blaft al niet meer, maar gromt af en toe waarvoor hij een straal water op zijn kop en een "BAH" van mij krijgt.  Het gaat steeds beter, in die twee weken sinds de eerste training is het gewoon een andere hond geworden.

Een paar uur later is de magnolia ongeveer de helft van wat hij geweest is en help ik Rick de takken naar de straat te slepen.  Die zullen donderdag opgehaald worden door Vienna's tuinvuilophaaldienst.

We hebben allebei zin in gerookte zalm en waar lekkerder dan bij SweetLeaf.  Ik neem het op meergranenbrood en Rick in een wrap.  Ik doe er ook lekker veel groentes bij.  Op hun terrasje genieten we er in de lekker warme zon van.

Ons deck is helaas 's middags in de schaduw en dat is in de hete zomer heel fijn, maar in dit seizoen te koel om buiten te zitten.  Rick haalt onze tweede tuintafel en een paar stoelen naar voren.  We doen de honden weer aan de lijn en gaat buiten zitten computeren.

Ook dit is weer goede leertijd voor Orion.  De buren komen even kletsen en twee mensen komen vragen of we geregistreerd zijn om te stemmen en of we voor Hillary Clinton zullen stemmen.  We beamen beiden en ik ben trots op Orion want hij geeft geen kik.

Tegen vijven verdwijnt de zon achter de huizen en wordt het kil.  Ook komt onze buurman, die laatst zo vervelend deed met Orion, om Rick te helpen met het sproeisysteem winterklaar maken.  Ik haast me dus met de honden naar binnen want ik wil hem niet nog eens de kans geven al mijn training teniet te doen.

Als de mannen de sproeiers winterklaar hebben gemaakt maakt Rick zich klaar.  We hebben vanavond zin om bij Matchbox te eten.  Daar is het een drukte van jewelste, maar een paar dames staan net op van de bar dus we kunnen meteen plaatsnemen.

Dit is met Pazzo Pomodoro ons favoriete gezellig aan de bar eten restaurant.  Ashley en Kevin achter de bar kennen ons dan ook.  We delen eerst het voorafje van mini burgertjes, mini crab cakes en St. Jacobsschelpen, erg lekker.

Als hoofdgerecht neemt Rick een salade en ik de zalm met erwtjes en gnocchi.  Het smaakt allemaal prima.  Eenmaal weer buiten vang ik nog wat Pokemon en dan gaan we weer huiswaarts. Er is een prachtige volle maan, zo groot!  Een foto met mijn telefoon lukt helaas niet.
Het is zo leuk met deze twee!
Ymer, onze huistrol, die al onze bezoekers begroet is mijn themafoto van de dag (thema "Kunstmatig"). Zijn hoed aaien brengt geluk
 

Zondag

We slapen weer lekker uit en gaan dan ontbijt halen bij Starbucks.  Ik neem weer de Bantam bagel ballen gevuld met groente cream cheese.  We nemen alles mee naar huis en eten zowaar buiten op het deck!  In oktober nog buiten ontbijten is natuurlijk wel heerlijk.
 

Rick gaat voor het laatst dit seizoen het gras maaien en ik doe weer mijn stappen op de plaats.  Dit keer op het deck, want de lucht is felblauw en de vogels en vlinders vliegen af en aan.  We hebben vandaag niets op het programma staan dus we kunnen optimaal van dit weer genieten.

Als lunch halen we broodjes van Potbelly.  Zoals bijna altijd het kaas met champignons broodje voor mij.  Ik vraag er een beetje van hun lekkere, maar superhete, pepers op en de man verstaat me kennelijk niet goed. 

Eenmaal thuis eten we natuurlijk ook weer buiten en mijn hemel, mijn mond staat in brand na de eerste hap vol pepers!  Gauw haal ik de rest eraf wat gelukkig vrij makkelijk gaat.  Ik kan tegenwoordig steeds minder tegen heel pittig eten.

Net als gistermiddag zetten we de tuintafel voor op.  Dit keer op de oprit en het is zelfs te warm in de zon.  De honden en Snickers liggen gezellig bij ons en wij leggen onze plannen voor Belgie vast.  Nu hebben we tenminste 's ochtends wat tijd om de steden te bekijken en 's middags gaan we brouwerijen bezoeken. 
 
 
 
Rick gaat een stukje lopen met Orion en weigert de waterfles mee te nemen.  Ik hoor Orion dan ook flink blaffen tegen langskomende mensen.  Onze buurman twee deuren verderop is ook bomen aan het snoeien en Rick gaat met hem praten.
 
Orion gaat enorm tekeer en ik loop erheen met het sprayflesje.  Rick geeft de lijn aan mij en meteen kalmeert Orion.  Ik hoef niet eens te sprayen.  Dat niet alleen, maar hij laat de buurman ook toe hem te aaien en is totaal niet gespannen. Duidelijk ben ik nu zijn "roedelleider" en dat geeft zo'n enorm dankbaar gevoel! Een paar weken geleden vroeg ik me nog af of we wel de juiste beslissing hadden genomen.
 

Als de zon achter de huizen verdwijnt wordt het al gauw kil en verplaatsen we onze spullen naar binnen.  Rick praat bij met zijn vader en ik gooi een bal in de achtertuin zodat de honden beweging krijgen.  Grappig genoeg gaan ze na een paar keer achter elkaar aanrennen en hoef ik ze niet meer bezig te houden.

Voor ons avondeten willen we het nieuwe California Shabu Shabu restaurant in het dichtstbijzijnde winkelcentrum uitproberen.  We zijn de enigen als we binnenlopen, maar al gauw zit het vol met vooral Aziaten, altijd een goed teken.

Shabu shabu is Japanse fondue.  Rick en ik bestellen beiden de biefstuk en zalm combinatie en proberen kwal vooraf.  Ja, echt, kwal en we vinden het allebei lekker.  Ik had verwacht dat het als gelatine zou zijn, maar het is juist wat knapperig.
 

We krijgen twee sauzen, ponzu voor de groentes en vis en een dikkere saus met chili olie voor het vlees.  Daarbij komt een bord vol groentes, witte kool, wortel, broccoli, pompoen, spinazie, inoki paddestoelen en twee verschillende soorten noedels.  Die laatste drie moeten we bewaren voor de soep, die nadat het vlees op is gemaakt wordt.

Het smaakt allemaal voortreffelijk en is licht, al is er meer dan genoeg te eten.  We kunnen dan ook geen van beiden de soep op en proeven daar enkel wat van.  Voor herhaling vatbaar, gezond en zeer smakelijk.  De bediening is ook enorm vriendelijk wat bijdraagt aan een leuke ervaring en einde van een vakantie-achtig weekend.

4 reacties:

Corry zei

Gezellig zo'n weekend. Fijn dat jullie nog buiten konden zitten. Hier ook weer mooi weer maar vanaf vandaag hebben we weer regen. Ook niet erg hoor. Wanneer vertrekken jullie naar hier?

Anoniem zei

Leuk weekend zo met hubby en de honden.
Het is logisch dat jij de roedel leider bent, jij bent er elke dag voor hem.
Mijn man zegt weleens, als jij niet thuis bent zijn ze mijn beste vriend, als jij binnenkomt zien ze me niet meer! HAHA.
Groet, Bea

Anoniem zei

Leuk die twee honden zo samen bezig te zien
en wat fijn dat jouw training met cosmo het zo goed doet.
Mooie hond is hij en geregeld cosmo uitdagen he,hahaha,zo grappig om te zien.
Denk dat het niet de laatste keer geweest is,
dat Rick het gras gemaaid heeft,met zulke temperaturen bij jullie,dan blijft dat groeien.Zolang het niet vriest,blijft het groeien.
Weet nog dat ik vorig jaar,tot in december het gras nog gemaaid heb,
daar het toen nog niet had gevroren.
De hibiscus struiken,heb ik hier ook al gehalveerd,
dan worden ze in het voorjaar ook niet meer zo hoog en dan ben ik ook gelijk van die zaadknoppen af,anders komen die weer overal uit.
Zo blijven we bezig he..

groetjes Joke

Petra zei

@Corry - We vertrekken woensdagavond naar Frankfurt.

@Bea - Ja, inderdaad, ik heb natuurlijk heel veel meer tijd met de honden

@Joke - Ik houd helemaal niet van tuinieren en Rick ook niet, maar ja, een nette voortuin wil je toch in ieder geval hebben.