Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 13, 2016

Tweede hondentraining

Oei, ik vind het maar moeilijk mezelf uit bed te slepen op het moment.  Gelukkig zijn Rick en ik qua magen weer gezond, maar mijn spieren zijn niet happy.  Het zal morgen wat worden om vroeg op te staan voor mijn rondleiding!

Om half negen lukt het gelukkig eindelijk en ik maak gauw ontbijt en koffie.  Rick zit aan een telefonische vergadering.  Ik geef de hondjes eten en vertrek dan naar Anytime Fitness.  Vandaag doen we de personal training vroeg dus Sharon wacht me al op.

Deze kat is bijna groter dan het huis erachter! De Halloweenversieringen zijn zo leuk!

Het halve uur vliegt zoals altijd voorbij.  Daarna doe ik toch maar een uur op de ARC trainer.  Daarbij voel ik mijn knieen niet zo erg als op de elliptical. Na drie kwartier vind ik het wel goed geweest.  De rest van mijn stappen krijg ik met de honden wel bij elkaar.

Thuis lijn ik eerst Orion aan en ga zijn wandeling trainen.  Hij loopt veel netter naast mij dan Cosmo en let goed op.  Ik loop expres langs de speeltuin van de peuterspeelzaal bij de kerk tegenover ons.  Daar zijn allerlei kinderen en moeders waar Orion toen we hem kregen onbedaarlijk tegen geblaft zou hebben.

Nu "moeft" hij even en geef ik hem een waterspray met een "BAH" en hij houdt meteen op.  Ik kan zelfs een kort gesprek met een van de moeders houden zonder zenuwachtige Orion.  Ik zie echt resultaten van onze training!

Daarna is Cosmo aan de beurt.  Hij is niet moeilijk met mensen, maar des te meer met honden en andere dieren.  Ik heb de waterfles mee en houd Cosmo redelijk naast mij, want hij is een trekker.  Dat alles lukt absoluut niet meer als er opeens een hert uit de achtertuin van de buren springt! 

Jammer genoeg heb ik vanwege het trainen met waterflessen mijn telefoon niet mee.  Ik blijf het bijzonder vinden zomaar een enorm hert praktisch naast ons huis tegen te komen! Het dier vindt Cosmo's geblaf niets en ontsnapt in de bosjes aan de overkant.

Thuis klets ik even bij met Christine, die net zo gespannen is over de verkiezingen hier als ik.  Dan maak ik me klaar en is het intussen lunchtijd.  Ik besluit een avocado BLT dunne bagel van Manhattan Bagel te halen.  Die peuzel ik tussen de griezels in onze voortuin op.

Rick komt thuis en kondigt aan dat Mark, de hondentrainer, ook net aankomt.  Hij belt aan en het gaat niet zo gesmeerd met de honden van de deuren houden als de afgelopen keren. Voornamelijk omdat Rick zich boven aan het verkleden is en Orion bij hem wil zijn.

Het heel goede is dat Orion toen Mark voor het eerst kwam lang bleef blaffen en grauwen.  Dit keer is het gewoon een andere hond!  Hij besnuffelt Mark wat en loopt dan weg.  Mark vindt het ook een opvallende verandering in de zo nerveuze hond.  Orion wil nog steeds niet meteen geknuffeld worden, denk ik, maar het agressieve tegen bezoekers is weg.

Na Mark verteld te hebben hoe het allemaal gegaan is gaan we verder met trainen.  Dit keer meer buiten, want de honden, vooral Cosmo, moeten leren hoe aan de lijn te lopen. En, alweer Cosmo, niet te blaffen in de achtertuin als er andere honden langskomen.  Verder moeten de honden komen als we ze roepen.

We gebruiken voor de buiten disciplines met water gevulde plastic zakjes, die we als een soort waterballonnen gooien.  Het gaat redelijk, maar dit is zeker iets wat ik veel vaker moet gaan oefenen en dan met meer dan een paar zakjes water.

Het is werkelijk als versneld kinderen opvoeden. Ik grapte al tegen Christine dat het is alsof we weer kinderen hebben.  Gelukkig wel een kind dat we in een bench kunnen doen en zo een paar uur weg kunnen.  Toch merk ik dat ik de afgelopen weken veel meer thuis ben geweest dan gewoonlijk.

Mark vertrekt weer en we zullen hem na onze vakantie weer zien.  Rick en ik besluiten onze DSLR camera's voor onze reis schoon te laten maken.  Die van mij is niet zo vies, maar die van Rick heeft stof op het spiegeltje.  Dominion Camera is nog een van de weinige fotozaken hier en erg goed.

Bij de Giant halen we nog een paar benodigdheden en gaan dan weer huiswaarts.  Rick maait de voortuin en ik neem de honden nog even de achtertuin in voor wat beweging.  Zij waren uitgeteld na de training.  Hopelijk valt Orion niet teveel terug in slechte gewoontes nu we straks twee weken op reis gaan.
 


Rick stelt voor sushi te gaan eten aan de sushi bar bij Yama.  Daar zeg ik natuurlijk nooit nee tegen!  Dit restaurant is het oudste Japanse restaurant in Vienna en nog altijd heel goed.  Inmiddels zijn er allerlei sushi restaurants bijgekomen en binnenkort opent er vlakbij Yama nog een, maar zij zijn nog altijd populair. Persoonlijke service en altijd weer verse vis zijn het geheim volgens mij.

Het smaakt ons ook weer zeer goed. Thuis gaan de benen omhoog, want die doen pijn.  Ik hoop dat het morgen goed zal gaan.  Zoals ik tegen Rick zei, eigenlijk zou ik liever in de koudere maanden meer rondleidingen willen, maar dan heb ik ook meer pijn dus misschien goed dat het minder wordt.
De hele cul de sac is weer Halloween klaar, dit twee huizen verderop

6 reacties:

Petr@ zei

Een hond trainen kost veel tijd en energie. Hoe leuk ik een hond ook vindt, om die reden begin ik er niet aan. Ik heb daar gewoon de tijd niet voor.
Succes met de rondleiding vandaag.

Caro zei

Knap dat je zo consequent bent. En nu ik lees dat het bij cosmo ook nog werkt, denk ik erover om shy ook wat bij te leren.
Succes met je rondleiding!

Anja zei

Leuk die Halloween versieringen, in onze wijk zag je dat veel minder.
Succes met je rondleiding.

Anoniem zei

Wat goed van jullie allemaal dat de training zo voorspoedig gaat.
Als er al een terugval komt heb je die zo weer onder controle. Honden zijn slim.
Fijne rondleiding en alvast een gezellig weekend.
Groet, Bea

Jort & Suus - On the road zei

Wat leuk al die Halloween versieringen. Super mooi. Dat mis ik hier wel.

Fijn weekend!!!

Petra zei

@Petra - Daarom was het perfect om Orion nu te krijgen. In de zomer had ik veel te veel rondleidingen en nu heb ik tijd.

@Caroline - Cosmo is wel een stuk moeilijker, al reageert hij redelijk

@Anja - Onze buurt en vooral straat staat erom bekend inderdaad

@Bea - Inderdaad zijn beide honden heel slim

@Suus - Ik kan er ook erg van genieten.