Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 07, 2016

De dag voor de grote verkiezingen

We zijn weer lekker vroeg wakker dankzij het uur terug gisteren en waarschijnlijk ook nog de jet lag.  Rick laat de honden naar buiten en ik blijf nog even liggen.  Ik heb de hele nacht gedroomd dat Donald Trump ons vervolgde omdat we niet op hem stemden.  Ik hoop van harte dat we na morgen niets meer van hem horen.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een ontbijt burrito warm in de magnetron.  Heel wat anders dan de croissants in Parijs, maar ook erg lekker en gezond met allerlei groentes en bonen erin.  Het vult ook goed.

Na de honden even buiten in de tuin te hebben laten raggen rijd ik naar Anytime Fitness. Ik doe drie kwartier cardio en dan komt Sharon me halen voor de eerste gewichtenroutine in twee weken.  We hebben heel wat bij te kletsen.


Een van de oudere dames (80+) waar we vaak mee kletsen heeft haar "This nasty woman is voting for Hillary" t-shirt aan (Donald Trump noemde Hillary Clinton "such a nasty woman" tijdens het laatste debat).  Ik vind het prachtig!  Sharon zegt dat ze wel voor Clinton zal stemmen, maar eigenlijk weet ze niets van beide kandidaten.  Ze vraagt zich hardop af hoeveel mensen er als zij zijn en ik weet het antwoord, heel veel, helaas.

Na het halve uur ga ik huiswaarts.  Het is werkelijk of de buurt in brand staat, zo mooi zijn vooral de esdoorns, maar ook bepaalde eikensoorten, die felrood kleuren.  Het is werkelijk schitterend, jammer dat al die bladeren er langzamerhand afwaaien.

Tijd om de honden uit te laten.  Ik baal wel dat mijn knieen net weer wat beter werden en vandaag doen ze weer flinke pijn, zucht.  Met wat ibuprofen gaat het gelukkig beter, maar weg is het allemaal duidelijk nog niet.


Als eerste neem ik Orion mee.  Die luistert goed vandaag, maar we komen dan ook bijna niemand tegen.  Ik poseer hem in een tapijt van rode gevallen blaadjes.  Daarna neem ik Cosmo mee en poseer hem ook. Ze kijken me beiden zo schattig aan, maar voor een seconde.  Ik ben blij de leuke foto's te krijgen.

Tegen de tijd dat ik klaar ben is het allang lunchtijd.  Ik heb wel zin in Noodles & Company en bestel hun Tuscan Fresca met extra spinazie.  Het is lekker buiten in het zonnetje en ik blijf er na het eten nog wat langer van genieten.

Op weg naar huis zie ik Lorraine en vertel haar dat de Leonidas chocolaatjes niet zo lang houdbaar zijn vanwege de slagroom.  We raken in gesprek en voor ik het weet is er een uur voorbij.  Lorraine is denk ik wel de liefste persoon, die ik ken.  Zij is van Mexicaanse afkomst en voor haar voelt deze verkiezing helemaal persoonlijk, want Donald Trump heeft haar hele volk beledigd. 

De rest van de middag laat ik de honden hun energie kwijtraken in de achtertuin. Rick heeft gisteren een hek rond ons vijvertje gezet zodat Orion er niet meer in kan springen.  Ik gooi de bal en de honden spelen en rennen achter elkaar aan. 
Alleen ben ik niet blij met hoe Cosmo's neus eruit ziet, Orion likt de zalf er telkens af en nu is het helemaal rood en een beetje bloederig.  Ik zie het nog even aan en anders gaan we terug naar Dr. Jones.
Samen knagen (eindelijk even rust)

Het wordt nu al rond vijf uur donker en mijn seizoen van 's avonds nergens heen kunnen rijden is aangebroken.  Nog een reden waarom ik een hekel heb aan de winter.  Rick komt gelukkig vroeg thuis en we gaan taco's eten bij Taco Bamba.

Daar moeten we even wachten op een kruk aan de bar.  Dit restaurant is heel populair en met recht.  De taco's zijn $3 of $4 per stuk en heel lekker.  Ik neem weer een met tong, hoewel het niet zo lekker is als de vorige keer.  De Koreaanse taco vind ik echter niet te versmaden!
Thuis liggen de honden aan mijn voeten.  Ik moet er echt voor zorgen dat Cosmo ook aandacht krijgt. Gelukkig is Orion niet meer zo jaloers als in het begin en kan ik beide honden aan mijn voeten hebben liggen zonder dat Orion Cosmo aanvalt.

Morgen een grote dag voor ons en de wereld. Ik hoop echt dat de tweede Hitler niet zal worden verkozen. Het enge is hoeveel mensen op hem zullen stemmen.  Maar, zoals iemand zei, de zon zal woensdag weer opgaan, wat er ook gebeurt.

8 reacties:

Anoniem zei

Ook hier leven de Amerikaanse verkiezingen enorm! Ik vind t onvoorstelbaar dat in zo'n groot land er geen betere kandidaten zijn gevonden dan deze 2; dumb en dumber.....tuurlijk kies je dan voor clinton maar ik vind haar ook verschrikkelijk! Ik zeg; Michelle Obama 4 president, ook een vrouw maar zoveel beter en leuker dan Clinton!
Ik wens jullie veel sterkte vandaag!
Groetjes
Evelyn

An zei

Hier (België) ook de verkiezingen al weken vooraan in het nieuws. Gekker dan Trump kan je ze niet vinden maar ik heb het ook niet voor Clinton. Jammer dat Obama niet mag aanblijven. Tja, morgen kennen we de winnaar.
An

Anja L. zei

Veel sterkte vandaag! Nu maar duimen dat Trump te weinig stemmen krijgt.
Geweldig die vrouw in de sportschool met dat t-shirt.
Hier storten de blaadjes van de bomen. Waar ik afgelopen vrijdag nog mooie foto's heb genomen van de schitterende kleuren zijn de bomen na de vorst van vannacht echt helemaal kaal. Het fietspad is verdwenen onder de blaadjes.
Het lijkt me erg moeilijk om te zorgen dat de zalf op Cosmo zijn neus blijft zitten, als Orion het er niet aflikt doet hij het waarschijnlijk zelf wel. Succes ermee.
Anja

Sandrah zei

Inderdaad, geweldig dat tshirt! Maar ik moest wel even grinniken om je opmerking dat Sharon vrijwel niets weet over beide kandidaten. Zij moet als een mol geleefd hebben de laatste maanden. Zelfs hier worden we gebombardeerd met informatie over beide kandidaten!
Voor jullie en de rest van de wereld hoop ik dat Clinton toch echt als winnaar uit de bus komt.

Mooie herfstkleuren toch weer. Ik word altijd een beetje jaloers als ik die mooie kleuren zie. ;)

Sandra

Anoniem zei

Ik wilde ZO graag mijn "nasty woman" t shirt aan vandaag, maar op mijn werk mogen we geen politieke voorkeur laten zien (ook al zijn de meeste mensen democrat). Ik heb dus maar heel subversief een pantsuit aangedaan. hihihi.

En ja, met Cosmo's neus, dat ken ik. Shelby had een paar weken terug last van allergieen, en bleef maar aan haar ene poot likken, totdat deze helemaal rauw was. En toen hadden we het eindelijk onder controle, begon Zoe er aan te likken. Pfffttt..dus we moesten er continu op letten. Gelukkig is het nu wel over, maar ja, het blijft vervelend.

Here's hoping for good news tonight!!

Judith

Anoniem zei

Ik hoop ook dat vanavond Hillary zal winnen. Volg het op de voet en het programma Nieuwsuur wordt zelf uit New York uitgezonden. Zal er vannacht niet voor opblijven maar morgen, zodra ik opsta, de tv aan zetten.

Groetjes Wil

Anoniem zei

Wat een spannende dag. Mijn man maakt het vanavond live mee in Nieuwspoort (Den-Haag). Wordt dus een lange dag.
Marjon

Petra zei

@Evelyn - Hm, het is echt niet dumb and dumber, hoor. Clinton is een zeer ervaren en zeer intelligente vrouw. Ik verbaas me erover hoe negatief veel Nederlanders over haar zijn. Waarom vind je haar verschrikkelijk? Ik heb met trots voor haar gestemd en had dat ook gedaan als ze een andere tegenstander had gehad.

@An - Kennelijk sta ik er heel anders in, want ik heb het helemaal voor Clinton. Ik ben ervan overtuigd dat ze een heel goede president zal zijn.

@Anja - Ik denk dat het hoogtepunt hier ook snel voorbij zal zijn, helaas. Het enige nadeel aan de herfst is dat hij eindigt in kale bomen.

@Sandra - Jammer genoeg nemen veel mensen wat ze in de media zien als zoete koek aan, in plaats van zich echt te verdiepen in waar de kandidaten voor staan.

@Judith - Ik vond je pantsuit toch erg mooi. Ik krijg zo'n goed gevoel bij die FB groep. Heeft mijn vertrouwen in mijn mede-Amerikanen een flinke peut omhoog gegeven.

@Wil - Hopelijk word je morgen met een verkozen president Clinton wakker!

@Marjon - Zeker een lange dag voor jullie, maar hopelijk is het gauw besloten.