Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 03, 2019

Over een prachtige bloesems dag

De zon is terug en niet zo'n beetje ook, er is een staalblauwe lucht te zien vanuit mijn bed. Rick stond vroeg op en daardoor ben ik ook vroeger wakker dan gewoonlijk. Om kwart voor acht vind ik het bed wel welletjes geweest.

Mijn plan is om vandaag nog een keer naar de kersenbloesems te gaan. Alleen kan ik pas na tienen bij de metro terecht om te parkeren. Ik eet dus ontbijt en loop een stukje met Orion. Het is nog koel, maar je kan voelen dat het vandaag een lekkere lentedag gaat worden.

Net na tienen vertrek ik met fototoestel naar het Vienna metrostation. Om deze tijd is het makkelijk een parkeerplek te vinden want alle gereserveerde plekken komen na tien uur vrij. En daar zijn er altijd heel veel van open.

Alweer staat de trein al klaar en rond kwart voor elf stap ik uit bij het Smithsonian station. Ik zie meteen dat het gisteren inderdaad minder druk was vanwege het weer. In drommen loopt men naar het Tidal Basin.


Grappig genoeg valt het bij het Tidal Basin wel mee. Het is stukken drukker dan gisteren, maar niet hutje mutje. Ik loop al fotograferend om het meertje heen. Het waait flink maar de temperatuur gaat duidelijk omhoog.
Ook een paar video's














Tegen lunchtijd komen de Washingtonians tijdens hun lunch ook naar de bloesems. Nu wordt het me wel veel te druk en ik verlaat het Tidal Basin. Het is ook lunchtijd dus ik loop de twee kilometer naar het American Indian Museum.

Bij Mitsitam kijk ik rond, maar er is een of andere kersenbloesems "markt" en daardoor minder keuze aan gerechten dan gewoonlijk. Gelukkig hebben ze wel ceviche en daar had ik toch al zin in. Dat bestel ik dus en het smaakt me heel goed. Ik ben ook blij even te zitten!

Na het eten loop ik naar de achterkant van het Capitool. Daar heb ik gisteren ook al wat foto's gemaakt, maar wil het nu ook met zon kunnen fotograferen. Vlakbij het groepje kersenbomen daar vind ik een bankje waar ik een uurtje blijf genieten van het uitzicht.








Dan loop ik naar de National Gallery of Art waar ook een heel aantal bloeiende boompjes staat. Een Washingtonian fotografe, die ik via Facebook volg, raadde aan daar te gaan fotograferen. Het is mooi met de stenen van het gebouw bijna dezelfde kleur als de bloesems.




Christine belde gisteren en toen was ik natuurlijk niet thuis. Ik zoek weer een bankje aan de Mall op en bel haar op. We kletsen gezellig bij. Christine is bezig hun huis klaar te maken voor de verkoop. Zij kan niet wachten om naar Austin, Texas te verhuizen. Ze heeft het altijd gehaat daar in Huntsville, Alabama. Ik denk dat ze veel gelukkiger zal zijn in Texas, ook omdat hun dochter en Chucks familie daar wonen.

Langzamerhand loop ik naar de Occidental Grill. Daar hebben ze een groot terras en ik hoop daar een bloody Mary te drinken. Als Christine en ik uitgepraat zijn vraag ik een tafeltje en krijg er een in de zon. Het is intussen 23 graden dus goed toeven. De cocktail smaakt me goed, al ben ik erg verwend door Zing Zang, de bloody Mary mix die we thuis gebruiken.

Het loopt al tegen half vijf dus hoog tijd om de metro op te zoeken. Net na vijven stap ik weer uit in Vienna. Terug in onze wereld want de stad voelt altijd weer als een mini vakantie, zo anders.

Rick komt niet veel later thuis en maakt zijn speciale omeletten. De vulling vanavond is ham, drie verschillende kleuren paprika en ui. Het is weer erg lekker. Een restaurant zou blij zijn met een omelet chef als Rick, hij doet het veel beter dan welk restaurant ook.

Ook vandaag heb ik weer meer dan 20000 stappen gelopen. Tijd voor de luie stoel en de voeten omhoog, dus. Morgen ga ik een rustdag nemen want vier keer achter elkaar zoveel lopen trek ik niet. Ik heb de bloesems nu ook in volle glorie gezien dus het is weer genoeg voor dit jaar. Wat was het weer genieten!

Net horen we op het nieuws dat de kersenboompjes een National Treasure worden. Dat betekent dat ze beschermd gaan worden. Met klimaatsverandering komen ook meer overstromingen van het Tidal Basin en dat bedreigt de boompjes. Het is dus goed dat er aan gewerkt wordt de bomen te beschermen.

PS: Reacties vind ik nog altijd erg leuk. Wie leest nog mee?

18 reacties:

Anoniem zei

Dat was weer genieten van jouw bloemenfoto's
Groeten van Hilda uit B.

Miek zei

Mooie foto's!
Bedankt dat we mee mogen genieten.

Sylvia zei

Alleen al voor de kersenbloesem zou ik een keer naar Washington willen.
Groetjes,
Sylvia

Mayan zei


Ik lees nog steeds met plezier mee. We gaan hier in Vancouver gelijk met jullie op. Ook hier is het een grote bloemenpracht. We hebben een hele warme droge Maart gehad. Vandaag eindelijk wat regen maar nog niet genoeg. Prachtige tijd van het jaar, niet?

Anja L. zei

Wat steken die bloesems toch prachtig af tegen de blauwe lucht!
Groot gelijk dat je morgen rustig aan doet, je hebt je stappen voor de week al gehaald.
Fijne donderdag.

Petr@ zei

Gelijk heb je, om er volop van te genieten! Zie ik het goed dat de kersenbloesems over de top van hun bloeiperiode zijn? Hier vind ik ze ook wat minder mooi worden. Nog steeds mooi maar minder kleurig ofzo, weet het niet goed uit te leggen.

Wat zal Christine blij zijn als ze eenmaal in Texas woont. Lijkt me vreselijk ergens te wonen waar je niet kunt aarden.

Geniet van je rustdag vandaag! Hopelijk met veel zon.

Sophie zei

Ik lees zeker mee! Helaas niet elke dag, dat schiet er soms bij in met het drukke peuterleven, maar voor sommige blogs zoals deze zet ik speciaal even een kopje koffie om ervoor te gaan zitten. Even mee genieten!
Ik heb dus genoten van je wandeltocht langs alle bloesem. Wat heb je veel gewandeld! En inderdaad, wat je gisteren schreef als antwoord op mijn berichtje is waar, het is zo lastig plannen als je de kersenbloesem wilt zien. Last minute of lang in de buurt blijven. Wat heb jij dan toch eigenlijk geluk op zo'n fijn plekje te wonen.

Nancy zei

Ik lees ook (bijna) elke dag mee. Het is echt genieten van je bloesemfoto's. Zo mooi!

Tineke zei

Bij ons is de magnolia bijna uitgebloeid, was heel mooi en de Japanse kers moet nog gaan bloeien.
Ik ga vandaag de natuur in rond Zeist.
De tuin ook voorzien van compost laag , maar wij doen het elk jaar en met 2,5 zak hebben we wel genoeg. Jullie planten zullen het wel erg goed gaan doen met 29 zakken compost !
Voor de zomerbloeiers heb ik afgelopen zaterdag alvast gezaaid in potten.

Anoniem zei

Hier nog een trouwe lezer! Wat een mooie foto's van de bloesems heb je gemaakt. Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Elke dag! Je bent de eerste als mijn computer aan staat :) En elke dag geniet ik van je verhalen en de bijbehorende foto's. De bloesemfoto's zijn echt spectaculair!

Groetjes Carla

Anoniem zei

Ik liep even achter met je blogs, maar ben nu weer bij. Ik kreeg de filmpjes niet aan de gang, maar dat ligt misschien aan mijn computer. Super mooi weer, die boompjes. En genoeg steppen gezet weer. Ik probeer elke dag iig aan de 10.000 te komen, lukt niet altijd, maar doe wel mijn best ervoor.

Groetjes Tine.

Hester zei

Ik lees ook alle blogs. Ik vind het heel erg leuk dat je altijd zo uitgebreid blogt, het voelt echt alsof we met je meelopen op zo'n dag en bij je aan tafel zitten bijv. Ik kan het niet goed omschrijven, maar het leest heel gezellig!

Prachtig die kersenbloesems, ik geef je groot gelijk dat je daar elke dag van wilt genieten. Die prachtige beelden wennen nooit.

Iedere keer als ik erover lees ben ik toch zo benieuwd naar die omeletten van Rick! Zou hij zijn geheim een keer willen delen in een gastblogje? :)

Anoniem zei

Ik geniet zo mee van je kersenbloemen foto's! Dat is wel wennen hier in Maine - het is zoveel later voordat alles bloeit. Ik vind het ook heel knap wanneer ik lees dat jij een uurtje ergens kan zitten om dingen om je heen in te nemen. Daar moet ik echt beter in worden, want zo rust kunnen pakken is toch wel belangrijk!

Grts,
Judith

Marion2 zei

Schitterende foto's! Ze kunnen zo op een ansichtkaart of kalender.
Ik snap dat je geen genoeg kunt krijgen van deze bloemenpracht.
De lente is echt begonnen. En jee, wat heb je ontzettend veel gelopen!

Tjonge, ik moest wel tien keer foto's aanklikken voor 'bewijs dat je
geen robot bent'. Zou ik zoveel fouten hebben gemaakt :0)?

Petra zei

@Allemaal - Bedankt voor de complimenten over de foto's. Het is net een minivakantie zo langs die bloesems lopen. Jammer dat het altijd maar zo kort duurt.

@Hester - Hij maakt een heel dun omelet van 3 eieren, zo dun als een flensje, en doet daar de vulling in.

Petr@ zei

@Marion2. Ik had dat ook met die foto's. Ik open het blog nu niet meer met Facebook maar in de internet browser.

Sandrah zei

Het is altijd weer genieten van al die foto's met kersenbloesems.

Ik lees ook nog altijd mee, maar door drukte lees ik je blogs vaak pas in het weekend. Dus dan is het zo mosterd na de maaltijd om nog te reageren.


Sandra