Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 12, 2019

Over een regenachtige vrijdag

Rick staat zoals gewoonlijk om tien over zeven op en ik doezel nog wat verder. Als Rick weer bovenkomt voor zijn douche sta ik ook op. In de badkamer hoor ik opeens "Shit" en ga gauw kijken waarom Rick dat zo pijnlijk zegt.

Hij deed iets met zijn geblesseerde linkerschouder waardoor hij een zware pijnscheut kreeg en kan die nu helemaal niet meer gebruiken. Ik moet hem zelfs helpen met aankleden. En toch heeft hij het telkens te druk op zijn werk om een afspraak voor zijn MRI te maken. Volgende week ga ik dat doen want het is hard nodig!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak ontbijt, een gepocheerd ei en mini komkommers. Dan dwing ik mezelf weer tot een uur op de elliptische machine. Er komt slecht weer aan en dat merk ik meteen. Dat uur bewegen is dus essentieel om me beter te voelen.


Na afloop merk ik dat ook echt. Het is 21 bewolkte graden en ik neem Orion mee de achtertuin in. Daar gooi ik een frisbee voor hem en Mia komt naar buiten. Orion hoopt met haar langs het hek te rennen, maar Mia negeert hem compleet. Ik moet er wel om lachen, een echte vrouw!

Dan is het tijd voor mijn douche en mijn radar app waarschuwt dat het over twintig minuten gaat regenen. Inderdaad plenst het als ik de badkamer weer uitkom. Bah!

Toch blijf ik bij mijn plan om de Med salade met kip bij Noodles & Company te gaan eten. Ik had gehoopt dat op hun terras te doen want de temperatuur is lekker. Maar het spettert nog steeds dus ik eet binnen.

Bij Walgreens ga ik medicijnen ophalen. Daar hoort de man bij de kassa Let in plaats van Eng als de eerste drie letters van mijn achternaam. Ik herhaal het drie keer en nog vindt hij het niet. Als ik mijn geboortedatum geef vindt hij het eindelijk en zegt, alsof ik dat nog helemaal niet gezegd heb, dat mijn naam dus met Eng begint. Ja, hallo?

Eindelijk heb ik dan mijn medicijnen. Petco ligt naast Walgreens dus daar haal ik meteen ook maar wat versnaperingen voor Orion. Die wacht me telkens geduldig op in de van en als ik weer binnenkom krijg ik allerlei hondenzoentjes.

Op de terugweg speel ik nog wat Pokémon Go en gooi de van vol voor de rit morgen. Het loopt al tegen drieen als ik weer thuis ben. Daar lees ik mijn boek uit en speel veel Scattergories. Het miezert buiten toch en dit is ontspannend.







 

Natte bloemen zijn mooie bloemen 

Rick komt vroeg thuis uit zijn werk en zijn schouder is nog hetzelfde als vanochtend. We gaan naar B Side omdat we beiden zin hebben in een gezellig en lekker maal. Rick laat mij bij het restaurant uit de auto en gaat dan parkeren. Ik vind meteen twee barstoelen open.

Dat is geluk hebben want al gauw zit het hele nogal kleine restaurant vol. Jag weet al dat ik een rose wil en laat me ook een nieuwe die ze hebben proeven. Die is erg lekker maar $3 per glas meer dan degene, die ik altijd drink. Ik houd het dus bij mijn favoriet.

Als Rick er is bestellen we een bietensalade met amandel humus. Ik vond vroeger bieten vreselijk maar leer ze nu lekker te vinden als ze niet alleen maar gekookt zijn. Deze salade is echt heerlijk!
Dan bestellen we een charcuterieplank en de gevulde olijven, die we altijd zo lekker vinden. Misschien waren onze ogen wat groter dan onze magen vanavond. We nemen wat mee naar huis voor snacks later.

Terug thuis pakken Rick en ik gauw in voor morgen want we willen vroeg op weg naar New Jersey. Dit weekend gaan we doorbrengen met Katja en Kevin en eindelijk hun huis van binnen bekijken. Ik heb er enorme zin in!

6 reacties:

Irene zei

Mooi zijn je bloemen foto's!
Ik fotografeer ook altijd graag bloemen.
Heel veel plezier bij Katja en Kevin!

Petr@ zei

Heeft Rick een beetje kunnen slapen met die pijn in zijn schouder?

Veel plezier bij Katja en Kevin. Spannend om hun huis te zien nu het klaar is!

Anja L. zei

Prachtige foto’s van de tulpen.
Veel plezier bij Katja en Kevin.

Tineke zei

Wat zullen jullie benieuwd zijn naar Katja en kevin s huis, bijzonder!
Mijn dochter gaat 2 grote dakkapellen laten plaatsen en een badkamer erbij laten bouwen, dus hier ook verbouw perikelen.
Goede reis en fijn verblijf toegewenst. Zorgelijk met Rick s schouder, hij moet er inderdaad de tijd voor nemen, goed dat je de leiding neemt.

Anja zei

Leuk om het huis van Katja en Kevin te gaan zien,veel plezier. Onze jongste heeft sinds vorige week een appartement samen met zijn vriendin, wij zijn ook heel benieuwd en gaan snel kijken. Voor Rick sterkte & beterschap met zijn schouder, wat een pijn zal hij hebben.

Petra zei

@Irene - Bloemen zijn zeker een dankbaar fotografie object!

@Petra - Hij heeft pijnstillende medicijnen en hoorde het onweer zelfs niet vannacht, ik wel.

@Anja - Dank je!

@Tineke - Die "leiding" neemt Rick niet echt aan, maar ja, hij is volwassen en eigenwijs.

@Anja - Ja, dat denk ik ook, maar hij blijft stoicijns. Leuk dat J. nu ook samenwoont.