Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 04, 2019

Over plaatselijke bloesems en een rustige middag

Alweer staat Rick voor zevenen op. Hij heeft een vroege doktersafspraak voor zijn schouder. Op de MRI is aangetoond dat hij niet alleen erge artrose heeft, maar ook een scheur in een spier, die lekt en veel pijn veroorzaakt. Dat wordt dus binnenkort een operatie. Het schijnt geen grote ingreep te zijn dus Rick hoeft er niet voor naar het ziekenhuis.

Voor mij is donderdag personal training dag dus na mijn ontbijt van een gepocheerd ei en mini komkommertjes begeef ik me naar Anytime Fitness. Daar doe ik eerst een uur cardio op de ARC trainer. Sharon ontziet daarna mijn benen vanwege het vele lopen de afgelopen dagen. Ze heeft genoeg bovenlichaam oefeningen om te doen.

Thuis neem ik Orion de achtertuin in. Daar rent hij lekker met Mia en de Deense doggen van de buren. Eindelijk is de tuin droog genoeg dat Orion niet in een modderhond verandert. Morgen gaat daar alweer verandering in komen, zucht.


Het is lekker weer en ik moet mezelf er echt van weerhouden niet toch nog eens naar de kersenbloesems te gaan. Vandaag zal de laatste dag op hun hoogtepunt zijn, maar ik heb morgen ook weer een rondleiding en mijn lichaam laat me op allerlei manieren weten dat ik rust moet nemen. In onze achtertuin hebben we een prachtige boom en door de buurt rijdend staan er ook een heel stel. Ik doe het daar vandaag dus maar mee.

Omdat het zulk zonnig lenteweer is wil ik buiten lunchen. Ik kies de Med salade met kip weer bij Noodles & Company en in het zonnetje is het genieten. Dan loop ik de Walgreens binnen voor mijn medicijnen en kijk ook naar de Paasspulletjes. Dit jaar gaan Rick en ik niets specifieks aan Pasen doen.
Deze hele rij is Paassnoep

Roze kuikentjes?

Even overweeg ik naar Meadowlark Gardens te gaan voor hun kersenbloesems, maar ik heb geen energie om meer te lopen. Sharon vertelde dat zij in deze tijd altijd naar de Lakeville buurt gaat in Vienna. Daar staan volgens haar rijen kersenbomen te bloeien. Ik rijd er nieuwsgierig heen, maar de bomen blijken een later bloeiende soort te zijn. Er staan inderdaad wel rijen van dus over een paar weken ga ik er nog eens kijken.
Wel genoeg bloeiende bomen


Op de terugweg haal ik nieuwe tulpen en een Paas lelie bij de Giant. De tulpen kosten maar $5 per bos. Meestal heb ik ze van Whole Foods, eens kijken of deze ook zo lang zullen staan. Ze zijn wel mijn favoriete geel met rode vlammen soort.

Het is inmiddels 21 graden en ik besluit de rust te nemen, die mijn lichaam nodig heeft. Ik ga buiten op mijn hangmatstoel liggen lezen met een grote beker ijsthee. Mijn boek is spannend en als het wat koel word verplaats ik me naar voor het huis waar de zon volop schijnt. Pas als Rick thuiskomt ga ik naar binnen.

Intussen is ook de air fryer, die ik besteld had, aangekomen. Sharon en Katja vertelden telkens zo enthousiast over de makkelijke maaltijden, die zij erin maken. Ik kan niet wachten hem uit te proberen! Er schijnen ook heel veel keto recepten te zijn. Ik ben benieuwd. Als iemand er ideeen voor heeft lees ik die graag.

Rick maakt ons avondmaal, een eenpansmaaltijd met kip, paprika, ui, olijven en champignons in een tomatensaus. Die eten we over broccoli en bloemkool rijst. Het gaat er weer goed in. Volgende week hoop ik de dus de air fryer uit te proberen.

Morgen gaat het regenen en heb ik waarschijnlijk een anders dan andere rondleiding. Maar daarover natuurlijk meer morgenavond.

9 reacties:

Sonja zei

Geweldige uitvinding die airfryer dat ga je zoveel plezier van hebben.

Nina zei

Hopelijk ben je wat op adem gekomen tijdens je rustigere dagje. Ik ben ook tulpenfan, maar een airfryer komt er hier dan weer niet in! :-)

Anja L. zei

Lekker toch zo’n middagje in de zon met een goed boek. Hier krijgen we ook een lekker weekend.
Ik ben ook gek op tulpen, heb nu 3 bossen staan. Zo’n gezellig gezicht.
Wat zal Rick een pijn hebben, kan hij dan wel goed liggen ‘s nachts?
Fijne vrijdag en succes met je rondleiding.

Sophie zei

Goed dat je je rust hebt gepakt! En alsnog klinkt het als een heerlijke dag. Ik heb geen ervaring met de airfryer dus geen tips.

Petr@ zei

Ik kan me de verleiding om toch weer naar Washington te gaan goed voorstellen. Maar waarschijnlijk slim om het niet te doen.

Oh wat vervelend voor Rick. Ik kamp al 3 kwart jaar met een slijmbeurs ontsteking in de schouder en dat vind ik vervelend en pijnlijk genoeg!
Hopelijk gaat de operatie hem helpen.

Ik ben benieuwd naar je anders dan anders rondleiding!

MarijkeO zei

Oh die Airfryer is echt heerlijk. Het is natuurlijk gewoon een hete luchtoven die wat efficiƫnter werkt maar voor 1 of 2 personen is het super handig. Ik rooster er groenten in en maak vetvrije frietjes. Van vlees en vis heb ik als vegetariƫr geen verstand :-). Muffins en scones bakken gaat ook super snel

Marion2 zei

Wat ontzettend vervelend van de schouder van Rick, Aan artrose is toch niets te doen?
Van een lekkende spier hoor ik voor het eerst. Gelukkig dat er wat aan gedaan kan worden.

Groot gelijk dat je het wat rustiger aan hebt gedaan.

Wentje zei

Ken je Maria Emmerich? Zij is een Amerikaanse Keto coach die net een keto airfryer kookboke heeft geschreven. Op haar site kun je er meer over lezen.
Via insta heb ik veel keto recepten gevonden, zit jij daar ook op?

Petra zei

@Sonja - Dat hoop ik ook!

@Nina - Waarom geen air fryer? Ik lees overal dat het zo gezond is (wij maken er geen frietjes in of zo).

@Anja - Nee, dat is een van de redenen dat hij geopereerd moet worden. Hij slaapt heel slecht door de pijn.

@Sophie - Soms moet ik echt naar mijn lichaam luisteren en dat is niet altijd even makkelijk.

@Petra - Het ging gelukkig weer allemaal goed maar ik was er wel wat zenuwachtig voor.

@Marijke - Ik las dat je er ook heerlijke mozzarella sticks in kunt maken. Heb je dat weleens geprobeerd?

@Marion - Nee, niet aan de artrose maar wel de lekkende spier (of pees? Rick luistert nooit zo goed terwijl ik honderduit zou vragen).

@Wentje - Nee, die kende ik niet. Ik ben ook op Instagram hoewel niet zo actief. Ik ga op zoek.