Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 17, 2016

Het is gewoon weer zomer!

Rick neemt de honden om kwart over zeven al naar beneden wat mij de kans geeft nog wat verder te doezelen.  Eenmaal beneden staat de koffie al klaar en ik pocheer een paar eieren met kaas in de magnetron.  Het is nu al 23 graden dus op 17 oktober ga ik buiten ontbijten!  Genieten!

De herfstkleuren zijn weer mooi dit jaar, langzamerhand verkleuren de bomen

Rick vertrekt en ik geef de honden eten en laat ze even uit.  Dan rijd ik gauw naar Anytime Fitness.  Voor Sharon me komt halen lukt het me 5000 stappen bijeen te krijgen.  Sharon heeft weer een hele gewichtenroutine klaar voor me.

Intussen komt Carline, die 83 is, binnen. Zij is altijd iemand die mijn voorbeeld is hoe ik wil zijn op die leeftijd.  Iedere dag sport zij en zij en haar man van in de negentig reizen nog de hele wereld over.  Ik had haar echter al een tijdje niet gezien en het blijkt dat een masseuse een haarlijn fractuur in haar rug heeft veroorzaakt!  Nu loopt ze met een wandelstok, maar is vastbesloten door te gaan.  Echt bewonderenswaardig.

Na mijn halve uur personal training doe ik nog wat meer cardio, maar besluit dan van het schitterende weer te gaan profiteren.  Het is toch heel bijzonder om half oktober met korte mouwen te kunnen lopen?!
Deze boom lijkt altijd wel in brand te staan in de herfst\
 
Orion gaat eerst mee voor zijn trainingswandeling.  Ik heb de waterfles ook mee en maar goed ook, want het schooltje aan de overkant laat net uit en er zijn allerlei mensen aan de wandel.  Orion gromt nog steeds wat, maar dat constante blaffen doet hij niet meer gelukkig.  Verder loopt hij keurig aan de lijn, heel erg oplettend waar ik ben.

Cosmo luistert een stuk minder goed en rent om te beginnen al naar buiten zonder dat ik hem aan kan lijnen.  Mijn knie doet pijn en ik besluit de honden lekker in de achtertuin te laten ravotten.  Het is wel ideaal er twee te hebben, want ze rennen elkaar achterna en ik hoef enkel een paar keer een bal te gooien.
Mijn hondenmannetjes

Na mijn douche ga ik mijn lijstje afwerken in het centrum van Vienna. Ten eerste ga ik door de drive thru van de bank om mijn laatste verdiensten op mijn rekening te zetten.  Het was weer een leuk jaar met rondleidingen.  Ik verwacht er hooguit nog een paar dit jaar, maar waarschijnlijk geen meer.

Bij Rite Aid haal ik vervroegd medicijnen, omdat ik niet genoeg pillen hebben tot het einde van onze vakantie. Gelukkig doet de verzekering daar niet vervelend over dit keer.  Ik heb ook weleens heel dure medicijnen zelf moeten betalen omdat de verzekering vond dat ik nog niet aan de beurt was voor een herhaalrecept.

Met dit warme weer is de enige lunch waar ik zin in heb een salade.  Die haal ik bij Chop't. Ik neem het mee naar huis en in gezelschap van mijn hondenbabies smul ik ervan.  Ik vind Chop't salades de lekkerste ooit!  Zo door elkaar gehusseld is iedere hap er een met heel veel smaak.

De rest van de middag is het heerlijk vertoeven in de achtertuin.  Ik speel met de honden, voornamelijk Orion, die het heel leuk vindt een bal te halen en terug te brengen.  Af en toe doet Cosmo ook mee. Intussen maak ik foto's van de vlinders in de tuin.
 

Tegen half vier train ik de honden weer met de deurbel.  Die heeft Rick dit weekend op Halloween geluiden gezet en Orion's kopje gaat schattig schuin.  Als de deurbel dan echt gaat staat Lisa, mijn massage therapeute voor de deur.

Eerlijk gezegd ben ik wat gespannen over hoe dit zal gaan met Orion, maar alweer gromt hij een beetje, maar dat houdt gauw op met mijn discipline.  Lisa kan de tafel gewoon opzetten en Orion en Cosmo gaan rustig om ons heen liggen.  Weer een obstakel geklaard.

Een uur later heeft Lisa weer gezegd hoe erg mijn spieren er aan toe zijn.  Vooral natuurlijk mijn rechterbeen en knie, ze drukt me op het hart er vanavond ijs op te doen.  Dat ga ik zeker doen!

Rick belt helemaal ontdaan op. Nu we kaarten met chips hebben moeten die in de geldautomaat blijven en hij is de zijne vergeten eruit te halen.  Altijd vervelend, maar nu we over twee dagen op reis gaan helemaal. 

Natuurlijk vindt Rick de kaart niet terug en belt de bank.  Daar blijkt dat iemand anders hem heeft gevonden en al ongeldig heeft gemaakt met Suntrust.  Rick hoopt de nieuwe kaart op tijd te krijgen, maar zo niet dan zullen we het met mijn kaart moeten doen deze vakantie.

Eindelijk is Rick dan thuis en we gaan Taco Bamba weer een bezoek brengen. Vijf minuten van ons huis en ik wil graag de "lengua" taco proberen. Vroeger aten we vaak tong als avondeten en ik haatte het.  Deze taco is echter heerlijk, zo zacht!
De rechter is tong
 
Ook de andere taco smaakt prima en Rick geniet ook van zijn eten.  Als je ergens voor $10 per persoon kunt eten kom je er natuurlijk terug.  Dat is hier het geval!  Ze hebben zoveel keuze en alles is vers en lekker.

Terug thuis gaat er een ijszak op mijn knie.  De honden krijgen hertengeweien om op te knagen. Cosmo is daar maar even in geinteresseerd, maar het houdt Orion uren bezig.  Iedere dag ben ik blijer dat wij hem een huis hebben gegeven.  Het is zo'n lieve hond!

3 reacties:

Anoniem zei

Zo te zien gaat Orion groter worden dan Cosmo lijkt me...
Waf balen van de kaart van Rick! Ik had was laatst ook mn kaart kwijt en had deze telefonisch geblokkeerd en een nwe aangevraagd, toen vond ik de kaart weer en kon ik de kaart bij de bank laten deblokkeren. Misschien kan dat bij jullie ook?
Groetjes
Evelyn

Anja L. zei

Wat heerlijk dat Rick koffie voor je zet! Dan ruikt het ook zo lekker als je in de keuken komt. Bonus dat je nog lekker op het deck kan ontbijten.
Bij ons in de sportschool komt ook een hoogbejaard echtpaar, ik hoop ook dat ik op die leeftijd nog zo sportief kan zijn.
Gelukkig gaat het met Orion zijn gedrag steeds beter, het wordt vast een hele leuke hond.
Ik hoop dat Rick op tijd een nieuwe kaart heeft, bestaat er geen spoed procedure om snel een nieuwe kaart te krijgen in het geval van vakantie?
$10 voor het eten lijkt me geen geld, natuurlijk kom je daarvoor terug.
Fijne dinsdag!

Petra zei

@Evelyn - Hij is al bijna vijf maanden, ik denk dat hij ongeveer even groot gaat worden. De kaart van Rick was gevonden en de bank heeft hem dus ongeldig gemaakt, want ze kunnen niet riskeren dat die persoon hem gaat gebruiken.

@Anja - Ja, Rick heeft de spoedprocedure in werking gesteld, maar het is de vraag of de kaart morgen (op tijd) of overmorgen gaat komen.