zondag, februari 19, 2023

Dag 5 Florida: Naar Miami Beach

Als ik om half acht wakker word komt Rick net onder de douche vandaan. Hij verklaart dat hij klaar is in de badkamer en ik neem de gelegenheid waar om mijn ochtendrituelen te volbrengen.

Een kwartier later hebben we de bagage in de auto geladen en lopen naar La Grignote, want dat is al open. De meeste andere restaurants openen om acht uur. Er staat echter een lange rij en we verwachten dan bij Croissants de France sneller te kunnen eten.

Daar komen we bij opening aan en bestellen hetzelfde als de eerste ochtend hier. Het wordt de Benedict met spinazie en zalm zonder Hollandaise saus voor ons beiden. Verder bestelt Rick een latte met magere melk en hazelnoot siroop en ik een latte met amandelmelk.

De koffies komen natuurlijk als eerste en de serveerster zet de amandelmelk latte voor mij neer en degene met melk en hazelnootsmaak voor Rick. Althans, dat denkt ze. Mijn latte heeft de hazelnootsiroop en ik ben er vrijwel zeker van ook de amandelmelk.

We brengen het te berde als de serveerster weer komt, maar die haalt haar schouders op en zegt dat het toch echt goed is zo. Ik merk nog op dat het schuim van de latte met amandelmelk en hazelnootsiroop anders is dan het schuim van gewone melk.

Ook dat overtuigt haar niet, dus ik drink dan maar de koffie met magere melk. Onze buurman heeft het allemaal gade geslagen en als we vertrekken zegt die ook dat ik duidelijk de gewone melk had. Nu is dat voor ons niet erg, maar stel dat ik lactose intolerant was or Rick een notenallergie had.

Als we klaar zijn heeft de serveerster ook nog wat op te merken over het feit dat we beiden onze brioches niet helemaal aten. Tja, koolhydraatarm, vooral voor het ontbijt, want later op de dag weet ik dat dat moeilijker kan worden.

Verder is dit een prima restaurant waar we terug zouden keren. We steken de straat over en zien dat de winkel met t-shirts e.d. op de hoek open is. Rick wil nog graag een Key West pet en kiest degene met de boei van Southernmost Point erop.

Dan brengen we onze sleutels terug naar de receptie. Nog een laatste foto van een key lime winkel aan Duval Street en om tien voor negen rijden we weg naar Miami.

Onderweg rijden we over Big Pine Key waar de mini hertjes wonen. Ik vind het welkomstbord zo leuk dat Rick even stopt zodat ik er een foto van kan maken.

Het is een lange rit met veel verkeer. We hebben nog even problemen met tanken bij een Exxon, maar ook dat gaat uiteindelijk goed. Het laatste stuk door Miami naar het strand duurt het langst, want er is een boot show gaande en daardoor veel langzaamrijdend verkeer.

Na bijna vier uur zien we het welkomstbord voor Miami Beach. Het is even zoeken waar we kunnen parkeren om onze bagage uit te laden, maar een telefoontje naar het hotel biedt uitkomst.

We logeren in het Art Deco district in het Tony Hotel dat in het historische Tiffany gebouw gevestigd is. Van binnen is het ook Art Deco. Helaas is onze kamer nog niet klaar dus we geven onze bagage af en gaan op zoek naar een restaurant om lunch te eten.

Dat wordt het eerste restaurant dat we zien, The Place. Ik heb zoveel honger dan ik wel karton zou kunnen eten. We bestellen beiden het Cubaanse broodje met salade. Te laat lezen we recensies voor dit restaurant en het krijgt maar 2,5 sterren. We zijn het daarmee eens, maar het vult de maag zullen we maar zeggen.
En wie vindt uitzicht op palmbomen nu niet mooi?!

Na het eten lopen we wat rond en ik neem een aantal foto's van Art Deco gebouwen. Ons hotel zelf is daar een perfect voorbeeld van. Morgen gaan we een wandeling maken en meer leren over de bekendste gebouwen.

Ons hotel

We duiken een aantal winkels in om te kijken of ze leuke shirts hebben, maar dat valt tegen. Eigenlijk heb ik gewoon zin om ergens te gaan zitten lezen. Dat gaan we bij het zwembad op het dak doen. Ik had graag mijn bikini aangehad en in het water gegaan, maar nog steeds hebben we geen kamer.

Terwijl ik op een ligstoel in de schaduw lees gaat Rick op verkenning. Hij wil zijn voeten in de Atlantische Oceaan doen en restaurants uitzoeken. Ik zie deze dagen in Miami als strand en zwembad. Het verkennen hebben we in Key West gedaan en het meeste in Miami hebben we al eerder bezocht.

Tegen vieren sms-t Rick dat onze kamer klaar is. Het goede nieuws is dat we aan Ocean Drive, de weg langs het strand, zitten. Het slechte nieuws is dat de lift niet werkt. Goed voor onze conditie en de tassen worden gebracht door de bell man.

We hebben geen direct zicht op zee, maar als we naar links kijken zien we hem goed. Morgenochtend als ik wakker word en rechtop ga zitten zie ik een stuk oceaan. Het strand hier is enorm breed en het water daardoor verder weg dan het lijkt.

We frissen ons wat op en gaan dan op verkenning uit. Ik wil graag nog een gewoon t-shirt met V hals en vind dat bij een van de strandkleding zaken. Dan zeigen we neer bij Mango's wat een grote lijst cocktails heeft. Ik houd het bij een mojito zonder suiker, maar die van Rick ziet er exotisch uit.

Alles is verder te zoet voor mij. Zelfs als de mojito komt smaakt die zo zoet dat ik denk dat er suiker in zit. De serveerster zegt dat ze dubbel gecheckt heeft dat dat niet het geval is. Meestal drink ik alcoholvrije mojito's, dus misschien is het de rum.

We hebben nog een half uur voor onze reservering voor het diner. We lopen naar het strand en zien daar een paar cruise schepen vertrekken. Rick vindt dat prachtig. Bij ons begint het weer te kriebelen om op een (korte) cruise te gaan. Het is zo gaaf!

Vanavond zijn we aan de oostkust en zien geen zonsondergang. Zodra het schemert gaan alle (neon) lichten langs Ocean Drive aan. Dat maakt alles zo kleurrijk!

We hebben bij Havana 1957 gereserveerd. We krijgen een tafel op hun terras met zicht op alles wat op straat gebeurt. Dit restaurant serveert authentiek Cubaans eten. We beginnen met de yucca ballen gevuld met rundvlees, heel erg lekker!

Rick neemt een gerecht met allerlei verschillende Cubaanse vleesgerechten en ik de visfilet met een pikante saus, salade en gefrituurde plantaan. Voor mij is het een heel goede keuze, alles is voortreffelijk. Ook Rick geniet van zijn maaltijd en een paar exotisch uitziende cocktails. Ik houd het bij wijn.

Na deze heerlijke maaltijd lopen we nog even langs Ocean Drive. Nu is de verlichting helemaal kleurrijk en als ik niet zo moe was zou ik verder willen wandelen. Misschien een van de komende dagen als ik lekker gerust heb.

Rick heeft nog energie en gaat er na een korte pauze in de kamer even op uit. Ik typ dit blog en ga dan wat shows kijken. Morgen een hele dag aan het strand, ik zie ernaar uit!