Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 24, 2010

IKEA

Zaterdag

Dit is het eerste weekend in lange tijd, dat niet helemaal met van alles en nog wat staat volgepland! We (en dan vooral Rick) willen daarom hard bezig gaan aan Saskia's kamer. Sinds half november ziet het er boven uit, alsof we gaan verhuizen, met dozen vol Saskia's spullen. De verf voor haar schoolbord/magnetische muur hebben we allang, maar nog geen tijd gehad de muur te verven.

Terwijl Rick en Saskia aan het schilderen zijn, gaan Mary Ellen en ik hardlopen. Althans, ik stel mijn Garmin in op twee minuten hardlopen, drie minuten snel wandelen. Mary Ellen heeft zich ingeschreven voor een tien mijl race begin april en daarvoor moet ze nog heel wat trainen! Helaas was de race per loterij, dus ik doe niet mee.

Het is heerlijk weer en we lopen wat langer, dan gewoonlijk. Cosmo is mee, dus ik stel een route, die hij niet zo goed kent, voor. Op die manier hoef ik hem niet constant te disciplineren, als we langs tuinen met andere honden komen.

Thuis ruim ik eindelijk de laatste overgebleven Kerstversiering, de sneeuwman naast de garage, op. Vorige week zag ik Cosmo en Diego daar tegenaan plassen, dus ik wilde wachten op een flinke regenbui om hem schoon te wassen. Die kwam gisteren, dus vandaag kan de sneeuwman veilig naar zolder.

De rest van de middag doe ik werkelijk helemaal niets! Het is ook weleens lekker om gewoon te computeren en te lezen. Rick brengt de magnetische verf aan op Saskia's muur. Er zijn drie lagen nodig, iedere laag moet een half uur drogen en ik maak me nuttig (kuch) door de tijd bij te houden.

Saskia is helemaal opgewonden, want het werkt echt! Je kunt zo magneten aan de muur hangen, cool! Morgen komt daar de schoolbordverf nog bovenop. Ik was bang, dat zo'n hele zwarte muur de kamer donker zou maken, maar dat valt alles mee (het is de muur tegenover haar raam).

Rick en ik hebben enorme zin in Vietnamees eten vanavond, vooral in hun loempiaatjes (die mij altijd aan mijn jaren in Senegal doen denken). Kai gaat ook mee naar "Four Sisters", maar we hebben geen reservering gemaakt. Dat is dom, want dit restaurant is enorm populair en er is een wachttijd van veertig minuten!

Dan rijden we maar naar Uno's. Ook hier is het druk, maar er is nog een tafeltje voor ons in de bar. Voor 1 januari zou ons dan gevraagd zijn, of we in het roken gedeelte wilden zitten, maar nu staat er een groot "No smoking" bordje op de bar.

De wet in Virginia is eindelijk veranderd. Alleen in bars, die een aparte ruimte hebben van het restaurant, mag nog gerookt worden. Ik vind het heerlijk, want ik rook toch zelfs in het "niet roken" gedeelte altijd nog wel wat sigarettenrook. Het is in ieder geval een hele stap voor deze tabakstaat.

Het eten smaakt goed, al is het niet, waar we echt zin in hadden. Ik bestel weer de kreeft "flatbread" pizza. Voor zo'n pizza en burger restaurant vind ik dat echt een bijzonder gerecht en heel smakelijk!

Net op tijd voor de komst van Niall en Serena en hun twee jongsten zijn we thuis. Niall wil graag met ons de film "Once" kijken. Die speelt in Dublin, waar hij opgroeide.

Het is een interessante film met heel goede muziek (al vindt Rick het te deprimerend). Het doel van het verhaal ontgaat ons echter. Het leek een romantische insteek te hebben, maar dat blijkt niet het geval.

Al met al een interessante film en gezellig om hem met Niall en Serena te bekijken. Niall is zo enthousiast over de bekende plekjes voor hem. Ik denk, dat ik zo zou reageren, als een film in Utrecht of Amsterdam zou spelen. Hopelijk kunnen we dit alles deze zomer allemaal zelf gaan bekijken.

Zondag

Het mooie weer van gisteren heeft plaatsgemaakt voor wolken en mist. We slapen lekker uit en dan gaat Rick ontbijt halen bij Starbucks. De kinderen vinden dat toch ook wel erg lekker, want ze komen zonder morren uit bed om met zijn vieren te ontbijten.

Rick gaat naar boven om de eerste laag schoolbordverf op Saskia's muur aan te brengen. Ik moet met dit slechte weer iets doen om mijn spieren los te krijgen, dus besluit een half uur op de elliptische machine te gaan doen. Daarbij kijk ik naar HGTV, mijn nieuwe favoriet. Het programma gaat over een huis verkoopklaar maken. Ik ben blij, dat wij voorlopig niet hoeven te verkopen, want we zouden heel wat moeten opruimen!

Nu de muren geverfd zijn, is het tijd om de rest van Saskia's meubilair uit te gaan zoeken. Haar bed staat er al een tijdje, maar verder heeft ze niets. Rick, Saskia en ik rijden naar IKEA, dit keer degene in College Park, Maryland, die makkelijker te bereiken lijkt, dan het filiaal in Woodbridge, Virginia, waar we meestal heengaan. Dit met de nadruk op "lijkt", want of het echt dichterbij is, betwijfel ik.

Natuurlijk zijn wij op deze regenachtige zondag zeker niet de enigen, die IKEA bezoeken, dus we moeten best ver weg parkeren. Toch voelt het in de (gigantische) winkel niet overdreven druk.

We beginnen met lunch eten. Ik neem natuurlijk de gravad lax, gerookte zalm, met salade en daarbij een kop groentesoep. Rick en Saskia nemen allebei de gehaktballen met jus en puree. Idioot goedkoop is het bijna, $7 voor de zalm en het is een flinke portie. Jammer, dat beide IKEA's net te ver weg zijn om "even" heen te gaan.

Al hebben we niet helemaal in gedachten, waar we precies naar zoeken, er moeten zeker een bureau en een paar ladenkasten komen. We hebben enorm geluk. Er is een mooi hoekbureau. Saskia kan tussen wit, zwart en licht hout kiezen. Ze kiest het laatste. Daarbij past ook een kastje met drie lades.

Verderop zien we de perfecte ladenkasten. Een ervan heeft een make up spiegel en plaats voor al Saskia's oorbellen. Deze zal de plaats innemen van het kleine kastje, dat nu naast haar deur staat. Daarbij vinden we een kast met vier lades. Nu zal ze genoeg bergruimte hebben en toch nog plaats om haar muur te gebruiken.

Verderop kopen we nog een aantal lampen voor verschillende delen van het huis. Al elf jaar lang is er geen licht in onze vijfde slaapkamer, waar de sportapparaten staan. We vinden eindelijk een leuke lamp om dat te verhelpen.

Na ongeveer drie uur zijn we klaar om de auto in te laden. Gek genoeg is het druk, maar niet zo, dat je in ellenlange rijen staat. Alles past mooi in de van en we rijden huiswaarts. Saskia zal, als alles in elkaar staat, een heel leuke kamer hebben! Dat moet ook wel, want hierna zijn we klaar voor haar kamer.

Thuis kijken we naar de football kampioenschappen, de Colts winnen de AFC met gemak. Tussen de wedstrijden door gaan Rick en ik naar Four Sisters om te eten. De spring rolls smaken precies zo goed!!

Met mijn laptop ga ik naar beneden om de wedstrijd tussen de Vikings en de Saints te kijken. Het is een heel spannende wedstrijd, die met overtijd wordt beslist. De Super Bowl zal tussen de Indianapolis Colts en New Orleans Saints zijn. Ik zal voor de Saints zijn, de Colts hebben ooit in de nacht Baltimore verlaten, dat vergeven "wij" ze nooit (knipoog).

Foto's van Saskia's kamer volgen. Het wordt zo een echte tienerkamer.

17 reacties:

Anja zei

Leuk om op een regenachtige zondag naar de Ikea te gaan, je gaat daar nooit met lege handen naar huis.
Fijn dat Saskia' kamer klaar is, ik ben benieuwd naar de foto's.

Pascale zei

Ja, ik ben ook benieuwd naar de foto's. Emma's kamer is ook helemaal IKEA. Ik ben al een poos niet bij IKEA geweest, ik blijf het een leuke winkel vinden.

Ineke zei

Ik verbaas me ook ieder keer weer over de lage prijzen in het restaurant van Ikea. In Nl kun je voor 1 euro er zelfs ontbijten! (en nog niet eens slecht ook!)

Bente zei

GO SAINTS!
(en laat mijn lief dat maar niet horen want die moet niks van ze hebben)

Anoniem zei

Weer leuk beschreven hoe jullie weekend was.
Dat Ikea verhaal is zo herkenbaar.
Je vindt er altijd wel iets voor je gading.
Groetjes, Bea

Petr@ zei

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar Saskia's kamer, maar zal nog even geduld opbrengen.

Eten bij Ikea is inderdaad spotgoedkoop. Waar ze het van doen??

Anja L. zei

Dublin is zo´n gezellige stad. En er zit natuurlijk de Guiness brouwerij. Dat moet Rick wel aanspreken.
HGTV kunnen wij hier helaas niet krijgen. Tijdens onze vakantie hebben wij daar vaak naar gekeken. Vooral 'Holmes on Homes' vonden wij leuk om te zien.
Sinds een paar jaar hebben wij in Amersfoort een Ikea. Heerlijk, ik kan er op de fiets heen. Het blijft een leuke winkel om rond te snuffelen en lekker iets te eten.
Groetjes,
Anja L.

A zei

Wij wonen 10 minuten fietsen van IKEA vandaan, en we gaan bij voorkeur op de fiets, tenzij we erg vroeg of laat zijn. Anders is het zoooo druk.
Veel mensen in Hengelo gaan regelmatig een hapje eten daar, of ontbijten. Kip en zalmgerechten zijn erg lekker daar. Pasta zal ik niet meer kopen.

Marjon zei

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Saskia's kamer. Die magneetverf lijkt me heel handig, ik zal eens kijken of die hier ook te krijgen is.

Theo zei

Magneetverf, ha, daar heb ik 'prima' ervaringen mee. NOT!

Het is in Nederland ook verkrijgbaar, maar zelfs na 5 lagen is er niet voldoende 'kracht' op de muur, om de normale magneetjes te laten 'kleven'. Alleen de hele lichte magneetjes bleven hangen, maar als je er dan een papiertje tussen klemde, dan viel de hele zaak al weer naar beneden.

Voor mij voorlopig dus geen magneetverf meer, tot iemand me overtuigd van een merk dat WEL goed werkt.

Theo (die een zolder heeft die nog in de bouwfase verkeert).

Annemiek zei

Lekker eens een keer een rustig weekend. Ik ben nog nooit in een VS Ikea geweest, de dichtstbijzijnde ligt in Newark (Je kunt hem zien vanuit het vliegveld :)

Sally zei

lekker hoor zo'n rustig weekend. Hoewel als je naar Ikea gaat... Gelukkig viel de drukte dus mee. Ik ben benieuwd naar de foto's van Saskia's kamer.

Anja zei

Klinkt heel leuk, de kamer van Saskia. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik vind Ikea ook een hele leuke winkel. Je kunt er zoveel leuke spulletjes vinden voor weinig geld. Ik heb 3 jaar bij Ikea gewerkt (aan de kassa, waar alle leuke spullen langskwamen ;-)) en heb daar hele gezellige herinneringen en een paar goede vriendinnen aan overgehouden.

Petra S. zei

Ikea is echt een geweldige winkel. Zo te lezen is er gewoon wereldwijd dezelfde menukaart! lol. De zweedse gehaktballetjes waren ook ooit favoriet hier en de gravad lax is superlekker.
Gister zag ik een Aussie in het bos in Arnhem! Een pup nog, zo leuk! Opeens was ik een 'ervaringsdeskundige'...

Ellen zei

Bij de Ikea kwam ik altijd weg met spullen waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had. Tegenwoordig ga ik maar in 1 rechte lijn naar de afdeling waar ik moet zijn en dan in 1 rechte lijn weer naar de kassa, anders kost het me veel te veel....

Mijn hele kamer komt ook zo ongeveer bij Ikea weg geloof ik. Tegenwoordig kan ik er alleen nog maar snuisterijen kopen, want meer meubels past gewoon niet meer...

HennyB. zei

Hier nog een IKEA-fan al moet ik zeggen dat ik er nog nooit gegeten heb, moet ik toch eens gaan doen als ik het zo lees!! Leuk dat de kamer van Saskia zo goed als klaar is!

Larissa zei

Ben benieuwd naar hoe de kamer van Saskia er uiteindelijk uit is komen te zien! Krijgen we ook foto's te zien als het af is?

@ Anja: Wat leuk dat jij bij IKEA hebt gewerkt! Ik werk ook bij IKEA, op dezelfde afdeling als waar jij hebt gewerkt (CS). Het is er inderdaad een gezellige boel en heb er al een paar goede vriendinnen leren kennen! Ook de personeelsfeesten zijn altijd ontzettend gezellig!