Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 19, 2010

Scott's Run wandeling met Cosmo (en foto's)

Heel vreemd, midden in de nacht word ik wakker en iedere keer, als ik door mijn neus adem doet het pijn.  Het lijkt wel of de binnenkant van mijn neus helemaal rauw is, het voelt schrijnend aan.  Toch ben ik niet verkouden.  Zou het door het chloorwater van het zwembad komen?  Het duurt een paar uur voor ik weer in slaap kan vallen.

Gisteravond wilde Rick al niet, dat ik naar Sharons klas van half negen zou gaan.  Hij vond, dat ik mijn spieren wat rust moest geven, want ik voel ze nog flink van die resist-a-ball training!  Toch was ik het nog half van plan, maar na een bijna slapeloze nacht blijf ik met plezier wat langer liggen!

Na het zware onweer van gisteravond zijn alle ramen beslagen van de vochtigheid.  Ik ga dan wel niet "officieel" sporten, ik wil wel wat beweging vandaag.  Zaak is om naar een schaduwrijke plek te gaan, want het is weer berewarm buiten en vooral voor Cosmo veel te heet om in de zon te wandelen.  Het W&OD pad met zijn asfalt is dus geen goede keuze.

Great Falls hebben we vorige week al bezocht, al zijn daar natuurlijk ook nog een heel aantal andere paden te bewandelen.  Mijn keuze valt op Scott's Run Nature Preserve.  Dat is geen moeilijke wandeling, maar er zitten wel een paar fikse heuvels bij, zodat ik toch het gevoel krijg wat beweging te hebben.

Cosmo springt met veel enthousiasme in de van. Het park is ongeveer tien minuten rijden van ons huis via de Washington beltway, die om deze tijd van de dag niet druk is.  Er staan een paar andere auto's op de parkeerplaats. 

Op het hoofdpad komen we een paar andere honden met hun baasjes tegen.  Veel mensen laten hier hun honden loslopen (mag officieel niet, maar er zijn hier geen boswachters o.i.d.).  Met Cosmo durf ik dat nog steeds niet, want zodra hij een hert ziet, is hij verdwenen.

We lopen twee keer Scott's Run over en dan de steile heuvel op.  Opeens zijn we alleen met de natuur.  Ik vind het weer honderd procent genieten.  We lopen langs het kabbelende riviertje (hier in Virginia "run" genoemd), dat uitmondt in de grote Potomac.   Voor het die rivier inloopt, komt het met de dichtstbij Washington zijnde waterval naar beneden.  Door de recente onweersbuien zit er flink wat water in de waterval.

Dit plekje blijft zo idyllisch, ik ga even op een omgevallen boomstam zitten om van de rust te genieten.  Cosmo poseert gewillig voor een paar foto's en ik fotografeer de waterval en de rivier.  In de verte zie ik een groepje van zeker tien vlinders boven het water dansen.   Het is wel enorm warm en vochtig en ik geef Cosmo regelmatig water.  Toch blijf ik maar niet te lang, want hij heeft het duidelijk erg warm.


De airco van de van voelt weer heerlijk aan!  Op de terugweg hoor ik op de radio een reclame voor Trader Joe's en besluit meteen daarheen te gaan.  Ik ben dol op deze supermarkt, maar om de een of andere reden is hij niet op mijn "radarscherm".  Ik vergeet, dat TJ's er is, terwijl de dichtstbijzijnde maar zo'n vijf kilometer weg is. 

Na Cosmo thuis afgezet te hebben, ga ik meteen door.  In vergelijking met Costco is Trader Joe's een paradijs!  Hun produkten zijn heel goed geprijsd, omdat ze direct van de leverancier kopen.  Alles is ook van prima kwaliteit.  Dat niet alleen, maar er lopen ook medewerkers rond met een "?" op hun rug, die er enkel zijn om vragen te beantwoorden.  Ik kom hier veel te weinig!

Naast de Trader Joe's zie ik een kleine apotheek, Tysons Pharmacy, die hier vrij ongewoon zijn.  De CVS, Rite Aid en Walgreens hebben die taken overgenomen, maar zo af en toe is er nog prive bedrijf.  Ik ga er binnen en vraag aan de apotheker, wat die rare pijn in mijn neus kan zijn en of er iets tegen te doen is.  Hij denkt aan een allergie of droogte door de airco (heb ik anders nooit last van) en raadt een zoutspoeling aan. 

In plaats van een moeilijk te gebruiken neti pot heeft hij een makkelijk spuitflesje te koop, dat hetzelfde resultaat heeft.  Blij om een plaatselijke leverancier te ondersteunen, koop ik het en gebruik het thuis ook meteen.  Hij heeft niets te weinig gezegd: makkelijk te gebruiken en net als de neti pot.  Deze apotheek ga ik vaker gebruiken.

Thuis word ik meteen belaagd door vier veertienjarigen, die zooooo graag naar de mall willen.  Geen van de andere ouders wil hen daarheen brengen, dus ik offer me op met als voorwaarde, dat iemand anders ophaalt.  Dat is volgens Saskia al geregeld, dus ik breng de dames naar Tysons Corner.   Ik druk Saskia wel op het hart, dat ze voor half zes thuis moet zijn, want ze heeft vanavond haar eerste SCUBA klas.

Inmiddels is het helemaal zonnig geworden en de vochtigheidsgraad is ook flink omlaag.  Perfect om naar het zwembad te gaan, dus.  Daar tref ik zowaar een paar andere vriendinnen en klets even bij.  Vroeger was dit het verzamelpunt voor al onze bekenden, maar naarmate de kinderen ouder werden, kwamen de ouders steeds minder.  Heel rustig zwem ik tien baantjes met mijn hoofd boven water en ga dan liggen lezen. 

Ieder uur om kwart voor is er een kwartier pauze en moeten alle zwemmers onder de vijftien het water uit.  Dat wordt altijd omgeroepen en dit keer wordt er ook gezegd, dat het zwembad al om half vijf dicht zal gaan vandaag voor een zwemwedstrijd van het zwemteam vanavond.  Balen!  Gauw zwem ik nog eens tien baantjes en lees wat meer. 

Als ik naar huis loop, meen ik in de verte gerommel te horen.  De lucht is echter zonnig en helderblauw, dus ik zal het me wel verbeeld hebben.  Al gauw begint het echter te betrekken en wordt het gerommel steeds sterker.  Het krekeltje van mijn Weatherbug op de laptop begint te tsjirpen: we hebben een "severe thunderstorm warning".  Het klinkt in ieder geval heel dreigend, maar zoals wel vaker bereikt het zware weer ons niet.

Rick belt om half zes, of Saskia klaar staat, want de SCUBA klas begint over een kwartier.  Euh, nee, die is nog niet eens thuis van de mall!  Ik bel gauw haar mobieltje en het blijkt, dat ze toch moeite hadden een andere ouder te vinden om ze op te halen, dus zijn ze nu laat.  Had ik nu maar gewoon gezegd, dat ik ze op zou halen!

Rick belt de duikschool en het blijkt niet zo erg te zijn, dat ze laat zullen zijn.  Bij thuiskomst trekt Saskia gauw haar zwempak aan en gaan ze op weg.  Rick roept me nog toe maar niet op ze te rekenen met het avondeten.   Ik zie Kai's ogen al oplichten, want die had niet zo'n zin in mijn geplande maaltijd.

Uno's bezorgt sinds kort en na een telefoontje vind ik uit, dat wij in hun "gebied" liggen.  Kai bestelt een "wowza" flatbread en ik degene met kreeft, geitenkaas en spinazie.  Ze blijken nog een special te hebben ook, twee flatbread voor $19,95.  Ze worden lekker warm bezorgd en smaken voortreffelijk!  Een half uurtje later wordt er zelfs nog opgebeld om te vragen, hoe onze bezorgingservaring was.  Keurig!

Saskia en Rick komen pas tegen half elf thuis en Saskia heeft nog niets gegeten.  Ze is wel heel enthousiast, want ze weet al zoveel (heeft in Aruba al het een en ander geleerd de afgelopen paar jaar), dat ze misschien minder lessen hoeft, dan gewoonlijk.  Sommigen vroegen, of Kai niet geinteresseerd is zijn duikbrevet te halen.  Het antwoord daarop is een volmondig "Nee" (althans tot nu toe).  Hij is nooit dol op zwemmen en water geweest en heeft, net als ik, genoeg aan snorkelen.

12 reacties:

Corry zei

Ha, dat van niet hoeven duiken snap ik wel. Vind het doodeng en net onder de oppervlakte met een buisje vind ik meer dan prima. Hier ook nog steeds erg warm, morgen komt er slecht(er) weer.

Anoniem zei

Een neti pot werkt veel beter dan een spuit, en is niet moeilijk om te gebruiken. Ik gebruik hem nu al enkele jaren en heb nooit meer last van sinus problemen.

Coralie zei

Die foto van 'een rustiger gedeelte' laat me een beetje denken aan de omgeving van de rivier de Geul hier in Zuid-Limburg. Ik herken het wel een beetje, dat je zo kunt genieten van de natuur in je omgeving. Als ik door Zuid-Limburg wandel of rij, kan ik ook af en toe helemaal stil worden van die prachtige landschappen.
Balen, dat Saskia niet terug kon van de Mall. Nemen andere ouders hun verantwoordelijkheid dan niet? Of dachten de jongelui van: 'als we er maar eenmaal zijn, dan zien we wel..' Wel een lekkere plek om nu te zijn, met die hitte, denk ik.
Hier wordt het vandaag ook ruim dertig graden, op school blijf ik met de kinderen in de lunchpauze binnen, geen schaduw op het plein door omgewaaide bomen.

Petr@ zei

Leuk om wat andere ouders te treffen in het zwembad. Ook hier zie je de oudere kinderen voornamelijk alleen naar het zwembad gaan.

Helpt de neusspray al een beetje?

Suus zei

Hoi,

Duiken is wel superleuk, maar wel moet je een hoop leren.

Een heerlijke wandeling heb je weer gemaakt. daar zou ik ook zo van kunnen genieten.

Heb je inmiddels al minder last van je neus?

Groetjes uit een zonnig Schiedam,
Suus

Jacqueline zei

Ik heb bewondering voor je. Elke dag weer zo sporten of in ieder geval flink bewegen. Probeer zelf ook ieder dag iets te doen, maar moet zeggen soms heb ik echt geen zin.

Anoniem zei

Mooie en hele leuke foto's. Ik lees heel veel Tyson Corner in jouw blog. Toevallig zat ik dit weekend een boek te lezen van David Baldacci, hierin stond ook een passage over de Tyson Mall... dat is toch hetzelfde..??

gr.

JohnNY

Justin zei

Mooie foto's hoor, was elke hond maar zo dat ze even rustig voor een foto gingen zitten maar helaas.

Wat een service om nog even te vragen hoe jullie het vinden, dat heb ik nog nooit mee gemaakt hier in Nederland.
Ik zou soms ook willen dat ik elke dag kon bewegen/lopen maar hier in Nederland waar ik woon is er niet echt een goed wandel gebied en het is nou niet dat ik er bepaalt veel zin in heb.

Ineke zei

En, heeft die zoutspoeling geholpen?

Wat een mooi park weer, wat hebben jullie toch veel van die mooie parken in de buurt.

Petra zei

@Corry - inderdaad, je kunt vanaf het oppervlakte ook heel veel moois zien.

@Anoniem - Het is geen spuit, hoor. Maar inmiddels heb ik de neti pot weer gevonden en vandaag gebruikt.

@Coralie - Zuid-Limburg is ook zo prachtig! Wat de mall betreft was het, denk ik, het laatste. Pff, lijkt me erg warm zo binnen zonder airco!

@Petr@ - Helaas, nog niet.

@Suus - Rick en Katja zijn fervente duikers en Saskia is er dus ook in geinteresseerd. Kai en ik zijn de enige angsthazen. De neus werkt niet erg mee ;).

@Jacqueline - Als ik geen zin heb (komt heel regelmatig voor, hoor), beloof ik mezelf, dat ik na tien minuten op mag houden, als ik het echt niet zie zitten. Tien tegen een ga ik daarna toch door.

@John - Ja, dat zal wel hetzelfde zijn. In de volksmond wordt het gauw "Tysons" of The Galleria "Tysons Two" genoemd.

@Justin - Waar woon jij dan? Voor mij is Nederland nu natuurlijk ook exotisch ;). Uitgestrekte weilanden met koeien en schapen met in de verte een molen of kerktoren, prachtig. Inderdaad, sommige honden zijn niet zulke geduldige modellen als Cosmo ;).

@Ineke - De natuur zo dichtbij vind ik fantastisch, maar dat weet je al. Nee, niet geholpen, helaas.

Bianca zei

Ik vind snorkelen ook mooi genoeg, duiken hoeft voor mij echt niet, ik adem al mee als ik een duiker zie op TV ;-)
Prachtig bij die rivier !
Die droge neusslijmvliezen (het zijn toch je slijmvliezen denk ik die je bedoelt ?) kan inderdaad van chloorwater maar ook tig andere dingen komen en vind maar eens uit wat, ik heb er af en toe last van en het kan nog gemeen steken/pijn doen ook. Gebruik nooit gewone neusspray dan want dat doet een pijn dat wil je niet weten (heb 1 x die fout gemaakt pfff)

Nicole zei

Het lijkt me heerlijk om te duiken. Ik heb het één keer in een zwembad gedaan en was meteen verkocht. Leuk dat Saskia het nu ook gaat leren.

Mooie wandeling heb je weer gemaakt. Het is echt prachtig bij jou in de omgeving.