Als mijn Fitbit om kwart over zes trilt blijf ik nog vijf minuten liggen. Dan neem ik Orion mee naar beneden. Ik wil dat Rick genoeg slaap krijgt en hij kan toch niet goed genoeg lopen om Orion later uit te laten.
Dat doe ik dus nadat ik Zorro eten en Orion zijn medicijnen heb gegeven. Als ik naar buiten stap zie ik haar meteen staan, maar Orion nog niet. Gelukkig heeft hij al zijn behoeftes al gedaan als hij het hert in de tuin van de buren opmerkt. Dat resulteert in heel wat geblaf en ik neem Orion snel naar binnen.
Als ik op pad ga voor mijn wandeling is het hert er nog. Tot mijn opluchting zijn onze lelies nog heel, want daar houden ze altijd van. De anti-herten spray helpt dus wel. Als de buurman naar buiten komt rent het dier weg.
Mijn route is vandaag 3,75 kilometer lang en heeft heel wat heuvels. Op het kaartje van Foot Path is het rood steile heuvels, geel gewone heuvels en groen vlak. Het is vandaag een kleurrijk kaartje.
Als ik zo loop zie ik mensen naar hun werk vertrekken. Een vrouw werkt al in haar moestuintje. Heel wat honden worden uitgelaten en er zijn joggers. En nu is daar een nieuw groepje bij: de kinderen, die naar hun zwemtraining van half acht fietsen.
Opeens zie ik een jong mannetjes hert dat allemaal heel rustig gadeslaan. Ook mij kijkt hij nieuwsgierig aan. Pas als er een man met zijn hond aan komt lopen loopt hij een achtertuin in. Ik houd van mijn wandelingen en de herten maken ze extra leuk.
Als ik het huis binnenloop komt Rick net naar beneden gestrompeld. Hij heeft nog steeds flinke pijn en het is duidelijk dat hij vandaag een dokter moet zien. Gelukkig kan hij voor vanmiddag een afspraak met de orthopeed, die hij al eerder voor zijn knie zag, maken.
Het is nog steeds zo fijn om al voor het ontbijt klaar te zijn met sporten. Rick en ik eten samen en dan neem ik eerst mijn douche en vervolgens Rick de zijne. Allebei schoon en fris gaan we onze koffies van Starbucks halen.
Als we daarmee terugkomen zie ik dat de zon weer op een spinnenwebje schijnt. Dat creeert zulke mooie kleuren. Ik kan het niet laten er weer een foto van te maken. Onze hortensia bloeit en ook die fotografeer ik.
Terwijl ik op het deck geniet van mijn nitro brew worden de omgevallen bomen in de tuin van onze buren opgeruimd. Dat is een interessant gezicht en nu wordt ook duidelijk dat de boom die helemaal omviel verrot was van binnen.
Tegen elven maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan. Jennifer van twee deuren verderop vertrekt ook net en we lopen er samen heen. Daarna delen we een baan, want kennelijk willen veel mensen de onweersbuien van vanmiddag voor zijn.
Als Jennifer klaar is met haar zwemmen komt Lorraine erbij in mijn baan. We praten even, maar ik ben bijna klaar en wil na even afdrogen naar huis om Rick met zijn lunch te helpen. We eten buiten, maar door het omzagen van de bomen waait er veel zaagsel onze kant op. Dat jaagt ons naar binnen, want we hebben die extra vezels niet nodig.
Al snel is het tijd om naar het Reston Hospital Center te rijden. Ik zet Rick bij de ingang af en parkeer zijn auto in de garage. Ik blijf in de wachtkamer terwijl Rick met de dokter praat. Rick moet een MRI krijgen, maar het lijkt op een gescheurde ACL.
Op zich heeft dat geen operatie nodig en Rick krijgt een kniebrace en een recept voor fysiotherapie mee. Alleen houdt Rick wel van skien en de dokter was er niet duidelijk over of hij dat zonder operatie weer zal kunnen doen. We wachten eerst maar op de uitslag van de MRI, misschien is het wel iets anders.
We zijn net op tijd thuis voor er een gigantisch onweer losbarst. De regen komt met bakken uit de hemel. Arme Orion, hij wordt helemaal gestrest door donder en bliksem. Net op tijd voor het grillen van onze mahi mahi burgers is het weer droog.
Okay, dat was te vroeg gesproken, het regent weer. Gelukkig kunnen de burgers ook in de oven. Het is erg lekker met tomaat en komkommersalade.
We gaan dit weekend naar New Jersey en die knie is natuurlijk niet fijn daarvoor. Maar gelukkig mag Rick er wel op lopen dus we hoeven Fiona's partijtje gelukkig niet af te zeggen.







0 reacties:
Een reactie posten