Onze webcam

Cul-de-sac Cam

Ons weer:

Vienna, Virginia WEATHER

dinsdag, juni 23, 2026

Over fotograferen in de mall en happy hour

Het ziet er bewolkt uit als ik om tien voor half zeven opsta. Ik zie echter geen regen vlakbij op de radar. Ik verzorg de dieren en begin aan mijn wandeling. Het is een kortere vandaag van "maar" 2,5 kilometer, omdat ik later ook personal training heb. 

Net als ik ons plein weer inloop begint het te spetteren. Ik ben blij gegaan te zijn, want het helpt mijn gemoed enorm. Vooral op een sombere dag als vandaag is dat belangrijk. 



Rick loopt iets beter en zegt ook dat hij wat minder pijn heeft. Dat is fijn. We eten samen ontbijt en maken ons klaar voor de dag. Fiona wordt vandaag vijf jaar en we bellen haar om Happy Birthday te zingen. Ze vindt het prachtig!

Dan is het Starbucks tijd. Op weg erheen komen we een moederhert met haar kleintje tegen. Er zijn echt veel herten in onze buurt op het moment. Die gestippelde bambi's zijn altijd zo schattig. 



Als ik mijn koffie opheb is het tijd om naar Sharon te gaan. We doen op het moment veel beenoefeningen en dat is goed. Ik zie aan Rick dat het versterken van de beenspieren echt wel belangrijk is. Hij zal daar ook wat harder aan moeten werken. 

Het plenst werkelijk als ik terug naar huis rijd. Thuis doe ik mijn Duolingo lessen en dan is het tijd voor de virtuele lunch met Judith. Zij gaat volgende week van Maine naar Kansas verhuizen en kan vandaag maar een half uur. Het is een hele verhuizing, maar liefst 2275 kilometer en ze gaan het in drie dagen rijden. 

Na het gesprek en mijn lunch ga ik naar Tysons Corner Center. Dit overdekte winkelcentrum staat op nummer acht van grootste "malls" in Amerika. Ik hoopte de nieuwe Hershey Experience mee te maken, maar die is op dinsdag dicht. Ik kijk dus alleen even in de winkel.

Hershey's kisses!

Daarna fotografeer ik waar mijn oog op valt in de mall. Een reflectie van een Gucci reclame op de vloer, bijvoorbeeld. De architectuur hier binnen is ook heel mooi. Ik houd van symmetry en lijnen en die zijn hier meer dan genoeg te vinden. 





In een snoep winkel maak ik foto's van kleurig snoep en allerlei verschillende Dubai chocolade repen. Bij Bath & Body Works is er de halfjaarlijkse uitverkoop. Ik kijk er wat rond en het ruikt allemaal heerlijk. Maar we hebben nog genoeg van alles dus ik koop niets. 





Als ik de hele beneden verdieping afgelopen heb ga ik naar boven. Er is meer dan genoeg te fotograferen hier en ik zie dat het al tegen drieen loopt. Ik ben ook best moe dus het is beter als ik terug naar de auto ga. 







De bioscoop waar we al eeuwen niet geweest zijn

De World Cup bij Friday's, overal grote schermen. De wedstrijd is Portugal-Oezbekistan




Voor deze winkel ben ik te moe, maar wil er een volgende keer wel kijken, zoveel kleuren

Thuis ga ik een uurtje op de bank liggen. Dan is het tijd om me klaar te maken voor het maandelijkse happy hour. Dat is vanavond bij The Maple Room en we zijn met zijn vijven. 

Zoals wel vaker bestel ik de moules frites en de mosselen zijn altijd heerlijk. Het gesprek vloeit weer vlot en met zijn vijven kunnen we gezellig als groepje praten. Deze vier vrouwen behoren bij de vriendinnen, die ik al ken sinds de kinderen op de basisschool zaten dus we kennen elkaars gezinnen heel goed. 

Tegen zevenen nemen we afscheid. Als ik thuiskom is Rick er nog niet. Hij is met onze buurman Ray naar Yard House gegaan. Niet veel later loopt hij ook binnen. Ik vind het leuk dat Rick zo ook een gezellige maaltijd heeft. 

De regen is weer weg en de zon schijnt. Hopelijk doet hij dat morgen ook. 

 

0 reacties: