Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 18, 2014

Orchideeen symphonie

Ricks wekker gaat vanochtend weer gewoon op tijd, maar de scholen zijn twee uur verlaat dus Saskia en ik kunnen blijven liggen.  Ik vertrek zelfs na mijn lekkere wafels ontbijt en koffie vroeger dan Saskia naar de sportschool.

Dit winterse plaatje hoop ik vanochtend voor het laatste te zien dit seizoen!

Door de besneeuwde buurt rijd ik naar Anytime Fitness.  Daar wacht Sharon me al op.  Het wordt weer even flink afzien voor een uur, maar met gezellig tussen het huffen en puffen door bijpraten gaat het snel.  Na afloop doe ik nog een half uur op de elliptical en haast me dan naar huis.
Het ziet er nog zo winters uit!

Rick belt en instrueert me erop uit te gaan, weg uit de besneeuwde buurt.  Dat laat ik me geen tweede keer zeggen en loop, gedeeltelijk over de weg, want de stoepen zijn weer eens niet schoongemaakt, naar de metro.   Bij Federal Center SW stap ik weer midden in de stad uit.  Ook daar heeft het natuurlijk gesneeuwd, maar daar is maar weinig van over.

Als eerste besluit ik te gaan lunchen bij het Mitsitam Cafe in het American Indian Museum.  Hun menu is nog steeds het wintermenu en ik bestel weer eens mijn favoriete ceviches, met witte vis en baby inktvisjes.  Het smaakt weer prima!

Dan loop ik naar de overkant naar de Botanic Garden.  Een paar weken geleden waren Anja en ik hier ook voor de Orchid Symphony.  Die is zo mooi dat ik er wel een paar keer heen wil of meer.  Het is gratis dus niets weerhoudt me ervan.  
Een boompje buiten bloeit al

Zodra ik de tuin binnenstap ben ik in een andere wereld.  Vergeten zijn de kou en sneeuw en mijn zintuigen worden gevuld met warmte, kleur en prachtige muziek.  Wat een genot allemaal, ik ga op een bankje zitten en geniet met volle teugen.

Daarna maakt mijn fototoestel weer eens overuren.  Deze tentoonstelling duurt een paar maanden en natuurlijk bloeien orchideeen ook uit.  Daardoor zijn er nu een aantal, die ik de vorige keer niet zag.  Het is hier in ieder geval heerlijk vertoeven.

Na heel wat foto's wordt het toch wel heel warm en loop ik via een heel modderige Mall terug naar het Smithsonian metrostation.  Het Washington Monument staat nog steeds gedeeltelijk in de steigers dus misschien is het maar goed dat de kersenbloesems dit jaar later zullen bloeien.  Hopelijk zijn die steigers tegen die tijd weg.

Terug in Vienna haalt Saskia mij op van de metro.  Rick komt thuis met de mededeling dat hij zin in Indiaas eten heeft.  Nou, dat heb ik ook altijd.  We gaan bij Curry Mantra 3 eten en zien op hun bezorgwagen dat er ook een vierde restaurant komt.  Ze hebben dan ook echt heel erg goed eten, het restaurant zit vol Indiase mensen.
Ricks tandoori kip
We delen de heel erg lekkere gefrituurde spinazie met druiven en yoghurt als voorafje.  Ik bestel als hoofdgerecht de saag paneer, spinazie met Indiase verse kaas.  Gisteren Iers eten, vanavond Indiaas, welk I land ga ik morgen culinair bezoeken (Rick gaat op reis).  Italie is het meest logisch, maar ik denk dat ik een letter verder ga naar Japan of zo.

Foto's van vandaag staan hier

8 reacties:

tineke zei

Wat een prachtige foto's van de orchideeën; mijn vader kweekte ze vroeger. gecombineerd met de muziek lijkt een fantastische tentoonstelling.
Ik verbaas me er elke keer weer over, hoe gezond en afwisselend je kunt eten in een restaurant bij jullie.
Leuk idee om per land uit eten te gaan.

Anoniem zei

Wat een verademing Petra nà al dat wit (sneeuw) om nu te genieten van de kleuren van de orchideeën met de bijhorende muziek en de warmte. Mooie foto's heb je gemaakt en ik geniet ervan deze ochtend.

Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat een prachtige bloemen zijn orchideen, perfect om even alle blubber te vergeten.
Rick is erg reislustig deze weken.
Groet, Bea

Anoniem zei

Morgen gaat hier de Keukenhof weer open en door de zachte winter staat alles er nu al prachtig bij.... had jij ook wel van genoten denk ik...

Ik zou lekker voor Sushi gaan, dat ga ik morgenavond ook lekker eten in Blaricum....

Fijne dag,
Evelyn

Marion2 zei

Ik had even geen tijd om je blog te lezen, kijk weer en wat zie ik: sneeuw! Werkelijk ongelooflijk. Hier is de lente al voorzichtig begonnen. Ik hoop dat het bij jullie nu ook snel zover is. Heel mooie foto's heb je gemaakt, ook in het Indiase restaurant.

Anoniem zei

Wat een sneeuw zeg!
Ik moest vandaag nog aan jullie denken..... Ik was aan het fietsen door de duinen, toen ik de dubbelganger van Cosmo tegen kwam. Ik zeg: Hi, Cosmo! Dat gezicht van het baasje :)
Kijken jullie jullie favoriete series ook via Netflix. Ik wel, kijk eigenlijk nooit meer tv. Het enige nadeel is (wat ook wel weer een voordeel is) dat ik soms iets te lang blijf kijken. Gisteren een 'HIMYM' marathon gekeken :)
Marjon

Anja zei

Heerlijk om opnieuw te genieten van die kleuren, geuren en mooie muziek!

Petra zei

@Ineke - Het is echt prachtig en zo rustgevend! Ja, er is hier zeer gevarieerd en gezond eten te krijgen.

@Hilde - Ja, ik moest die toonloze wereld even ontsnappen en dat lukt met zo'n tentoonstelling natuurlijk goed.

@Bea - Inderdaad, Rick moet best vaak op pad tegenwoordig.

@Evelyn - Weet je dat ik nog nooit in de Keukenhof ben geweest? Lijkt me super!

@Marion - Ja, en volgens het verhaal kunnen we volgende week zelfs nog meer krijgen. Het houdt maar niet op!

@Marjon - Ha ha, grappig dat je die hond Cosmo noemde! Ik kijk via Amazon Prime, heb geen Netflix. Op tv nemen we via DirecTV op.

@Anja - Ja, jij weet als geen ander hoe het daar is.