Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 06, 2014

Druk dagje met van alles en nog wat

Bah, ik word er nu echt niet meer vrolijk van de lamellen te openen en een witte en bevroren wereld te zien.  Tijd voor warmere temperaturen en kleur in de natuur, duidelijk zou ik het ten noorden van ons, waar mijn zus en broer en Ricks familie met bergen sneeuw kampen, bepaald niet goed doen.

Saskia heeft een late dag en ik help haar door lunch voor haar te maken, want ze was na haar douche weer in slaap gevallen en nu bijna te laat.  Gelukkig krijgen we het samen op tijd voor elkaar.

Na mijn ontbijt ga ik boven mijn uur interval op de elliptical doen.  Natuurlijk weer Downton Abbey kijkend.  Ik probeer langzamer te gaan, maar het lijkt wel een verslavende drug, die show!  Met moeite doe ik mijn Kindle uit en maak me klaar om Vienna in te gaan.

Met Karin heb ik afgesproken te gaan lunchen bij Pazzo Pomodoro.  Karin heeft al een tafeltje en Johna, die 's avonds achter de bar staat, is onze serveerster en herkent mij dus ook.  Dit restaurant valt nooit tegen.  Karin bestelt de ravioli en ik de caprese salade, allemaal heerlijk.   Karin heeft daarna nog plaats voor een heerlijk uitziende tiramisu, ik houd het bij koffie, die ook lekker sterk is.

We hebben heel wat bij te praten en voor ik het weet moet ik naar huis om de tapijtreiniger op te wachten.  Onze family room vooral is erg aan een schoonmaakbeurt toe.  Virginia Floors, een eenmansbedrijfje met een heel aardige eigenaar, maakt al meer dan vijftien jaar onze tapijten schoon.  Hij doet dat heel goed, maar jee, wat zou ik graag geen tapijt meer hebben in huis!!!

Hij is net klaar als Chris aanbelt met PJ om de honden door de buurt te nemen.  Heel goed voor Cosmo ook, want hij verveelt zich anders dood.  Chris en ik vinden deze wekelijkse wandelingen ook erg leuk, volgende week gaat het niet lukken, maar de week daarop hopen we het met warmere temperaturen voort te zetten.  Het is vandaag namelijk weer venijnig koud met een snijdende wind, bovendien.

Speel met mij!

Precies als ik thuiskom komt Laura aanrijden om me een broodnodige massage te geven.  Het doet wel soms zoveel pijn dat ik wel van de tafel wil springen, dus hopelijk helpt het.  Volgens Laura laten de knopen wel wat los in ieder geval.

Via Amazon heb ik ook een nieuw paar sportschoenen gevonden, die werkelijk heerlijk zitten.  Mijn oude Montrails zijn meer dan tien jaar oud en nog steeds mijn favorieten.  Ik hoop dat deze schoenen de opvolgers gaan zijn.

Rick komt thuis en we hebben een lekkere maaltijd van Whole Foods, zalm, spinazie en zoete aardappelfrietjes uit de oven.  Vannacht moet er weer wat winters spul uit de lucht vallen en ik hoop zo dat Katja en Kai morgen zonder kleerscheuren naar huis kunnen rijden!
Flapjack vindt iedere lege tas om in te kruipen

9 reacties:

Tineke zei

Wij hebben parket op de vloer en ik kan het je aanbevelen; ideaal schoon te maken en mooi om te zien.
Fijn dat je even naar het lekkere weer in Portugal kunt ontsnappen.

Ineke zei

Nog even doorbijten, Petra, vanaf zaterdag/zondag zul je in Portugal zeker geen sneeuw zien als je naar buiten kijkt. Het weer is daar de komende dagen perfect, graad of 20-22!

Anoniem zei

Wij hebben ook parket, inderdaad ideaal. Jullie hebben toch ook grotendeels houten vloeren, behalve in de familyroom?

Veel plezier in Lissabon! Ik ben er ook ooit 3 dagen geweest, maar wel lang geleden, in 1997.

Groetjes, Anika

Nel zei

Ik zou ook voor geen goud vloerbedekking willen, zeker met grote kinderen en huisdieren. Maar ja, als je hubbie het niet wil dan moet je van goede huizen komen....
Ik heb begrepen dat je binnenkort naar Portugal gaat, alvast een heel fijn verblijf gewenst. Het is daar zeker heerlijk weer. Dus eindelijk verlost van sneeuw en ijs. Hopenlijk is het dan thuis ook voorbij als je weer terugbent.

Sandrah zei

Sinds wij een hond hebben, ben ik ook erg blij dat we toendertijd nergens vloerbedekking hebben gelegd. Onze lab zwemt veel, rolt daarna nog even lekker door het zand om daarna door het huis te struinen. Ik wil niet weten hoe onze vloeren er uit gezien zouden hebben met vloerbedekking.

Hier is het bijna lente-achtig. Het groen begint hier en daar alweer aan de bomen te verschijnen.

Alvast heel veel plezier in Lissabon met Katja en Kai!

Sandra

Anoniem zei

Wat heerlijk verslavend is Downton Abbey toch. Ik hoop dat er nog een vervolg op komt, kijk wel bij de BBC of NOS, die zenden het zeker uit.
Nog even en je krijgt een paar zomerse dagen in Lissabon. Wel een hele verandering met het type weer dat jullie nu hebben.
Ik hoop dat Katja en Kai goed thuis komen en wens jullie een paar hele fijne dagen.
Veel plezier.
Groetjes Wil

Marion van de Sande zei

Zo, ik ben eindelijk helemaal bij met lezen. De afgelopen maanden waren zo enorm druk dat ik er niet meer aan toe kwam. Nu zijn we een week in Bologna, Italy en eindelijk was er eens tijd om bij te lezen.

We hebben getwijfeld tussen Bologna en Lissabon. Uiteindelijk gekozen voor Bologna, hier waren we nog nooit geweest, I.t.t. Lissabon waar we vaker waren, o.a. op huwelijksreis. Een heerlijke stad, het culturele van de stad maar met een kwartiertje treinen zit richting Cascaïs aan de zee. En natuurlijk is de Taag ook erg indrukwekkend. Je gaat het er vast leuk hebben. Onze week zit er zondag weer op, dan begint het drukke leven weer.

De kou ga je in ieder geval achter je laten, in Lissabon is het erg mooi nu.

Vloerbedekking, ik moet er niet aan denken, ook al hebben we geen huisdieren. Alleen op onze slaapkamer hebben we vloerbedekking liggen maar ook die wordt binnenkort vervangen door parket, heerlijk. Even vochtig dweilen en alles is weer heerlijk schoon. Maar als je de enige bent in huis die het wil dan wordt het moeilijk natuurlijk.

Geniet van je dagen in Lisboa met Kai en Katja.

Ook hier een groot fan, heel groot fan van Downton Abbey, daar zouden ze veel meer afleveringen van mogen maken.

Anoniem zei

Sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw zie ik op je webcam deze winter.
Maar ik zie ook 21 graden als je weg bent dus ik ga ervan uit dat als je terug komt uit Portugal alle narigheid weg is.
Alvast een hele fijne tijd in Portugal.
Groet, Bea

Petra zei

@Tineke - Ja, ik weet het, ik zou zooooo graag parket hebben overal. Maar ja, een goed huwelijk is net iets belangrijker ;)

@Ineke - We zien er erg naar uit.

@Anika - Ja, we hebben ook veel parket, maar nog veel te veel vloerbedekking naar mijn smaak

@Nel - Inderdaad, manlief is onvermurwbaar. We vertrekken morgen naar Portugal

@Sandra - Inderdaad, het is vooral nu met de smeltende sneeuw een modderboel buiten en met een langharige hond een gevecht tegen de bierkaai om hem helemaal schoon te krijgen.

@Wil - De kinderen zijn heelhuids thuis, nu hopen dat alle vluchten op tijd zullen gaan.

@Marion - Grappig, ik ben wel in Bologna geweest, maar nooit in Portugal. Mooie stad is Bologna ook zeker en ik heb gewoon een zwak voor Italie dus veel plezier.

@Bea - Ja, maar wat je niet ziet is de mogelijkheid voor sneeuw volgende donderdag hier. Hopelijk wordt dat niets. Gewoonlijk bloeien hier de bollen allang nu.