Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, maart 15, 2014

Katja alweer 24!

Vannacht heb ik wat slecht geslapen en ben om half negen zo klaarwakker dat ik maar opsta.  Terwijl ik alvast wat uitpak krijg ik een sms-je van Katja uit de kamer naast de onze of we ergens kunnen gaan ontbijten.  Het is vandaag haar vierentwintigse verjaardag dus dat vind ik prima.

Rick is al naar zijn werk, Saskia vertrekt net naar school en Kai wil niet mee en zo wordt het een gezellig moeder-dochter ontbijt.  Katja's keuze valt op het Amphora restaurant vlakbij.  Daar hebben we al heel lang niet meer gegeten en tot mijn verbazing is het er best druk.

"Zullen we op mijn verjaardag toasten met mimosa's?", vraagt Katja en dat lijkt mij erg leuk.  Alleen is Katja haar rijbewijs weer eens vergeten en op haar leeftijd moet ze nog altijd ID kunnen tonen dat ze oud genoeg is om alcohol te drinken.

Kijkend naar Katja's teleurgestelde gezicht stel ik voor haar ID te gaan halen, terwijl zij aan het tafeltje blijft wachten.  Het restaurant is tenslotte maar vijf minuten rijden van ons huis.  De mimosa's smaken nu extra lekker en we toasten op Katja's gezondheid.  Ook de koffie en Katja's french toast en mijn eiwitten groentenomelet smaken prima.


Intussen krijg ik een sms van Saskia of we haar lunch kunnen brengen.  We halen een vegetarische sandwich bij Whole Foods en geven die bij Saskia's school af.

Dan is het voor mij tijd om thuis te sporten.  Een uur interval op de elliptical al kijkend naar Downton Abbey.  Het lijkt wel of ik niet weg ben geweest.  Kai en Katja vermaken zich intussen met het kijken naar oude foto's.

Het was goed voor die twee om een paar dagen samen te zijn, want Katja verzuchtte regelmatig dat ze het gevoel heeft dat Kai en Saskia een hechtere relatie hebben dan Kai en zij.  Ik denk dat die paar dagen hebben geholpen ze weer wat nader tot elkaar te brengen.

Katja gaat daarna een paar uur studeren voor haar medical school testen en Kai aan het vertalen.  Voor de lunch haal ik op verzoek van de jarige avgolemono soep van Plaka Grill.   Die is lekker licht en gaat er goed in.

Halverwege de middag gaan we naar het Angelika Film Center om naar The Grand Budapest Hotel te gaan. Kai gaat ook mee en we zijn het er na afloop over eens dat het een zeer vermakelijke film is.  Echt een aanrader, het is een bizar verhaal, maar loopt goed en is bij tijden humoristisch en bij tijden spannend.

Na afloop lopen we nog even de Target binnen voor wat boodschappen.  Dan haasten we ons naar huis, want de tijd begint te dringen en we hebben een reservering voor het avondeten in Washington.  Thuis verrast Saskia Katja met een chocolade "pie" van Pie Gourmet, omdat zij op Pi Dag jarig is.

Katja's keuze voor haar verjaarsmaaltijd is gevallen op Oceanaire.  Dit is een visrestaurant, maar gelukkig kunnen ze ook een erg lekker uitziende veganistische pastamaaltijd voor Saskia maken.  Katja en ik delen een dozijn oesters als voorafje.

De anderen nemen daarna een hoofdgerecht, maar dat is mij teveel.  Ik bestel het voorafje van de  ahi tonijn "poke" en de spinazie salade.  Als ik vooraf had geweten hoe groot die porties zouden zijn, had ik alleen het tonijn gerecht genomen.  Ik kan het allemaal bij lange na niet op, maar het is wel heel erg lekker.

Als toetje wacht Katja een verrassing.  Het restaurant trakteert haar voor haar verjaardag op een baked Alaska (in Europa omelette Siberienne geheten).  Het is genoeg voor ons allemaal, maar we eten er niet teveel van.  Katja wil namelijk nog graag naar Georgetown Cupcake.

Die winkel zal om negen uur sluiten en we halen het net op tijd.  Er staat nog wel een flinke rij buiten dus hopelijk haalt Katja het nog.  Rick parkeert de van en Kai, Saskia en ik blijven in de auto wachten.  Rick sms-t dat ze er, ondanks dat het na sluitingstijd was tegen de tijd dat zij naar binnen konden, toch nog geholpen worden.

Met heel wat lekkere cupcakes komen ze terug in de van.  Ik kan er echt geen meer op vanavond, maar de anderen vinden er ergens nog plaats voor.  We kijken nog gezellig wat tv en dan voelen we de jet lag toch weer en zoeken ons bed op.

9 reacties:

Soraya zei

Zo te lezen heeft Katja een geweldige dag gehad. Nog gefeleliciteerd!

jolanda zei

Proficiat Katja!

Irene zei

Van harte gefeliciteerd met je mooie dochter!

Margreet zei

Gefeliciteerd! Volgens mij hebben jullie allemaal een leuke dag gehad!

Chantal zei

Van harte gefeliciteerd!!!

Petra zei

@Soraya - Dat heeft ze zeker!

@Jolanda - Dank je

@Irene - Jij ook bedankt :)

@Margreet - Ja, ze zei zich eerst niet zo jarig te voelen, maar de mimosa's hielpen al ;)

@Chantal - Dank je wel.

Anja zei

Alsnog Van Harte Gefeliciteerd voor Katja en jullie gefeliciteerd met jullie jarige dochter. Wat gaat de tijd toch snel hè, onze Sanne wordt aankomende week alweer 28 jaar.

Sandrah zei

Beter laat dan nooit. Nog van harte gefeliciteerd met Katja! Gezellig om weer met z'n allen bij elkaar te zijn.

Sandra

Brin zei

Felicitaties voor Katja. Zo te lezen hebben jullie weer wat gezellige quality time gehad samen!