Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 26, 2014

Nog een heel erg winterse dag

Brrr, ik hoorde vannacht de wind al om het huis huilen en het is weer winters koud in onze kamer.  Het is dan ook even moeilijk opstaan, maar het moet, want ik heb een afspraak voor een bloedtest om half tien.  Daarvoor moest ik vasten dus met rammelende maag rijd ik erheen.

Gelukkig is het maar vijf minuten rijden en ben ik meteen aan de beurt.  Ik ben altijd wel onder de indruk van de punctualiteit van dit bloedafname-punt.  Ze hebben maar twee stoelen, maar ik heb er nog niet hoeven wachten.  Nog geen vijf minuten na aankomst loop ik weer de kou in.  Dat is maar goed ook, want ik heb een grondige hekel aan bloed laten prikken!

Nu ik toch in Vienna ben besluit ik mezelf te trakteren op een ontbijt.  Na dat bloed aflaten heb ik vast wat extra ijzer nodig en kies Caribou Coffee's ei, kaas en spinazie mini sandwiches.   Daarbij bestel ik een grote Americano met frambozensmaak (ja, ik weet het, niets puurs wat een Nederlander zou bestellen).   Het gaat er allemaal heel goed in!

Onderweg naar huis sneeuwt het weer flink, al blijft het niet liggen.  Gaat deze winter ooit weg!? De temperatuur blijft ook maar rond het vriespunt.  Door de wind voelt het daardoor alsof het ver onder nul is.  Ik smacht ernaar weer eens lekker met Cosmo de natuur in te gaan, maar vandaag gaat dat dus ook weer niet gebeuren, want met deze kou heb ik heel veel pijn.

Thuis tref ik tot mijn verbazing Saskia nog aan.  Ze had vanochtend weer erge hoofdpijn en Rick meldde haar laat.  De pijnstillers werkten echter niet en ze komt moeilijk op gang.  Toch vertrekt ze richting school en ik naar boven voor mijn uur cardio, al is dat vandaag niet heel rigoureus, ik heb gewoon geen energie.

Terwijl ik, al Cranford kijkend (ik heb trouwens ook Mr. Selfridge als een goede BBC serie gevonden, heeft iemand hier die gekeken?), mijn elliptische "stappen" bij elkaar krijg, komen de schoonmaaksters.

Eigenlijk vind ik het dan niet prettig om thuis te zijn, maar ik blijf toch maar doorgaan met sporten.  Ik sta ze zo tenminste niet in de weg.  Binnenkort hoop ik genoeg Spaans te kennen om met ze te communiceren.  Ik ben vastbesloten ook na Cancun nog door te gaan met Spaans op Duolingo.

Als ik bijna klaar ben krijg ik een sms van Saskia.  Ze voelt zich nog steeds naar, kan ze naar huis komen.  Ik probeer haar nog over te halen toch even te gaan, zodat ze niet weer een hele dag absent is en daar stemt ze mee in.  Niet veel later krijg ik toch weer een sms, ze komt naar huis en heeft zich nog niet aanwezig gemeld op school, zucht.  Ik bel dus maar weer eens dat vermaledijde afmeldnummer.

Saskia vertrekt eenmaal thuis meteen naar bed.  Ik heb wel erg met haar te doen, want herinner me van vroeger ook hoe moeilijk het was met erge hoofdpijn in de schoolbanken te zitten.   Gelukkig komt Laura morgen en kan zij ons beiden een massage geven.  Hopelijk gaat dat Saskia helpen.

Omdat ik bij Whole Foods moet zijn voor boodschappen besluit ik daar ook gelijk sushi mee te nemen voor de lunch.  Ze hebben weer de lekkere rijst met quinoa etc. en speciaal voor mij wordt die gemaakt met tonijn en komkommer en zalm en advocado.  Het smaakt weer superlekker!


Zo langzamerhand is mijn DRAAKJE van niet meer lichtgroen, maar grijswit door al het zout erop.  Ik ben optimistisch dat we winterweer nu gehad hebben en besluit hem te laten wassen bij Flagship Car Wash.  Dit bedrijf heeft de vorige wasstraat overgenomen en ik schrik van de prijs, $30!

Maar ja, de van is heel vies en er wordt van alles beloofd dat er gedaan zal worden van binnen en van buiten dus ik betaal het maar.  Ik ben absoluut niet onder de indruk.  Tien minuten (!) later is de van klaar en ze hebben precies hetzelfde gedaan waar het vorige bedrijf tien dollar minder voor vroeg.  Het gemak dient de mens, maar ik denk dat ik volgende keer toch naar de andere wasstraat in Vienna zal gaan.
Wel eindelijk weer schoon
Thuis werp ik mezelf op de logeerkamer.  Annette komt hier volgende week en ik vind dat het hier dan als een hotel moet zijn (zal nog wel het een en ander ontbreken, maar goed).  Daarvoor wil ik tenminte plaats in de kast van de logeerkamer maken om kleren e.d. te leggen.

Drie vuilniszakken met troep en oude kleren later kunnen er wat kleren bij.  Onvoorstelbaar hoeveel plaats extra kussens en dekens en mijn mini sauna (die ik bijna ook weg had gedaan, maar wie weet waar die nog goed voor is) innemen!  In ieder geval is die kamer nu klaar voor Annette's bezoek.

De rest van de middag concentreer ik me op Spaans op Duolingo.  Ik verbaas me erover hoe makkelijk het gaat.  Ik wil al jaren echt Spaans leren en ben vastbesloten dat nu ook te doen!  Ik begrijp er al heel veel van, nu is het tijd het naar het volgende niveau te brengen, spreken.

Voor ons avondeten heb ik zalm voor mij en kip voor Rick met spinazie en olijfbaguette van Whole Foods.  Het smaakt allemaal super.  Dan gaat, ja, je leest het goed, de open haard aan, want ik blijf het maar koud hebben.  Ik hoop echt dat dit nu de laatste winterse dag was!  Ik snak naar warmte!


5 reacties:

Anoniem zei

De BBC reeks 'Mr Selfridge' heb ik hier ook bekeken en vond het ook een goede reeks. 'Cranford' is hier nog niet te zien op tv bij mijn weten. Is deze reeks te vergelijken met 'Mr Selfridge'?
Spijtig dat Saskia zo veel hoofdpijn heeft en dat ze daardoor haar lessen op school zoveel moet missen, desondanks zijn haar schoolresultaten toch goed. Hopelijk betert die veelvuldige hoofdpijn met ouder worden.
Nu nog beter weer voor jullie de komende dagen, de lente is immers begonnen.
Groeten van Hilde uit B.

Marion2 zei

Je zou bijna denken dat de winter nooit meer weggaat bij jullie!
Wat een narigheid dat Saskia steeds hoofdpijn heeft. Maar ook vervelend voor jou om haar af te moeten melden.
Hier kost de wasstraat € 8,00, dat is inclusief wax. Ik moet de auto dan wel zelf stofzuigen en het dashboard en dergelijke schoonmaken. Daar is bij de wasstraat gratis gelegenheid voor. $ 20,00 lijkt me in jouw geval dan nog wel een redelijke prijs.

Ineke zei

Wat erg dat die winter bij jullie maar niet over wil gaan, kan me zo goed voorstellen dat je het zat bent. Zoiets hadden we hier in Nl vorige winter ook (maar gelukkig niet zo erg als bij jullie).
Maar eens.... wordt het echt en blijvend lenteweer.
Sterkte met de laatste winterloodjes.

Petra zei

@Hilde - Ik heb Mr. Selfridge nog niet gekeken. Cranford gaat over een Brits dorpje halverwege de 19e eeuw en stamt geloof ik uit 2007

@Marion - Inderdaad, dat constante ziekmelden vind ik niet bepaald leuk. Nog een paar maanden...

@Ineke - Het ziet er volgende week gelukkig al een heel stuk beter uit!

Anja zei

Het voelt of het al jaren winter is hier. Hahaha, ik ben er pas dik 5 maanden maar ik ben klaar met de sneeuw!