Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 02, 2014

Stilte voor de storm en Oscars

Zaterdag

We slapen lekker uit, zoals altijd op het weekend.  Saskia maakt zich klaar om met vrienden en vriendinnen naar Richmond te gaan en Rick en ik beginnen na ons ontbijt aan onze respectievelijke sporten.  Hij gaat daarvoor naar de sportschool en ik doe een uur boven op de elliptical, want dan kan ik Downton Abbey kijken.

Het wordt vandaag een rustige dag, want Rick heeft verkondigd dat hij teveel in huis te doen heeft om iets te gaan ondernemen.  Ik haal dan ook lunch voor ons beiden bij Panera.  Voor mij hun erg lekkere winter power salade met onder anderen quinoa, linzen en bietjes.

Terwijl ik op ons eten wacht hoor ik een vader Nederlands spreken met zijn zoontjes.  Zij blijken ook in de buurt te wonen en we wisselen een paar woorden uit.  Met drie hongerige kinderen heeft hij niet veel tijd, dus verder dan een snel praatje komt het niet.

De zon schijnt vandaag nog lekker dus ik lijn Cosmo aan voor een lange wandeling door de buurt.  Tot mijn vreugde zie ik een heel aantal bloeiende krokusjes en natuurlijk zingen de cardinaaltjes erop los.  Dat stemt me toch wat vrolijker, want de berichten zijn dat we maandag weer een zware winterstorm voor onze kiezen gaan krijgen.



De rest van de middag besteed ik op Facebook met Katja en Kai en de gisteren gekochte gidsen voor Lissabon.  We hebben, als alles goed gaat met reizen, drie volle dagen en daar nu een voorlopige planning voor gemaakt.

Mijn zus belt om even gezellig bij te kletsen.  Ironisch genoeg is de vergadering waarvoor ze een paar weken geleden hierheen zou komen verzet naar, je raadt het al, maandagochtend!  Heel grote kans dat die weer niet doorgaat, dus maar goed dat ze wil wachten tot het warmer weer is om met de kinderen te komen.

Vanavond hebben we gereserveerd bij een restaurant waar we veel goeds over gehoord hebben en al heel vaak langs gereden zijn, Villa Mozart in Old Town Fairfax.  Dit restaurant serveert modern gepresenteerd noord Italiaans eten gemaakt door chef Andrea Pace.
Mooie zonsondergang onderweg

We krijgen een tafeltje in een van de twee intieme eetkamers.  Het wordt werkelijk een heerlijke maaltijd, een restaurant waar we zeker terug zullen komen.  We beginnen beiden met de carpaccio, die super lekker is met een soort kaas, die ik niet ken.
Een lekkere Aperol Spritz bij het voorgerecht

Daarna bestel ik twee voorafjes voor mijn hoofdgerecht en Rick het konijn gerecht.  Ik heb de caprese salade, die op een bijzondere manier gepresenteerd wordt en de beste caprese is, die ik ooit heb gegeten.  Daarbij heb ik de inktvis en mijn hemel, daar zal ik het nog een tijdje over hebben.  Zo lekker en super zacht is die inktvis! Je zou het iemand voor kunnen zetten, die niet weet wat het is, en die zou niet weten dat het inktvis is.
Caprese salade

Ricks konijn vindt hij duidelijk ook erg lekker.  Volgens mij heb ik nog nooit eerder konijn gegeten, dus Rick deelt een stukje met mij.  Het maakt prima, moet ik zeggen.  De mede-eigenaresse komt vragen hoe het geweest is en we kunnen niet anders antwoorden dan perfekt.  We zullen hier zeker terugkomen.

Saskia komt gelukkig ook weer heelhuids terug uit Richmond.  Ze heeft een heel aantal mensen ontmoet, die daar volgend jaar ook gaan studeren.  Zij heeft straks geen introductieweek meer nodig, ze zorgt wel voor haar eigen sociale netwerk. Natuurlijk zal ze wel naar die week gaan, ik zeg dat maar om

Zondag

We worden wakker met een Winter Storm Warning voor na middernacht vandaag, flink wat sneeuw voorspeld, al heeft iedere zender wel een ander totaal.  We gaan het meemaken morgen, maar vandaag lijkt het nog wel heel ver weg.

Als Rick en ik op weg gaan om ontbijt te halen voelt het al als lente met een warme zon.  Bij Starbucks halen we koffies en bij Panera power sandwiches met ei, ham en kaas.  Die vind ik altijd erg lekker en Cosmo het bovenste stuk brood ook.  Hij weet al dat hij die gaat krijgen als zondagse traktatie en geniet er duidelijk van.

Mary Ellen en Marty, haar sheltie, ook zo'n schattige hond, komen ons ophalen voor een wandeling door de buurt.  Na een tijdje heb ik het zo warm dat ik mijn jas uitdoe en in korte mouwen doorloop!  Onvoorstelbaar dat het morgen meer dan twintig graden kouder gaat worden!

Van Leah's moeder hoor ik dat zij hun huis al hebben verkocht, na twaalf dagen op de markt, maar!  Het zal wel vreemd zijn om daar na vijftien jaar opeens een jong gezin te hebben wonen.  De kopers hebben twee kleintjes.

Met Ray en Jennifer twee huizen verderop klets ik een tijdje, terwijl zij hun hek aan het maken zijn.  Daar reed een paar weken geleden voor de tweede keer in een jaar iemand doorheen.  Hun kinderen zitten nog op de basisschool en Jennifer heeft helemaal geen zin in nog een sneeuwdag.  Die dagen herinner ik me nog goed!

Saskia en ik gaan naar Whole Foods voor een aantal benodigdheden en lunch.  Mijn hemel, ik heb het zelden zo druk gezien daar!  Duidelijk is iedereen aan het inkopen om de sneeuw voor te zijn.  Ik heb te doen met mensen, die maar een of twee dingen komen kopen, en laat een vrouw met enkel wat dingen in haar handen voorgaan.  Ze is enorm dankbaar, mijn goede daad van vandaag weer gedaan.

Vanmiddag klets ik bij met Christine en bel mijn broer en schoonzus in Canada, die tegen meer dan een meter sneeuw en ijskoude temperaturen aankijken.  Het kan altijd erger en voor hen is het einde nog lang niet in zicht.  Brrr!!!  Een skireisje van mijn neef werd zelfs afgelast omdat het te koud was, iets wat mijn broer nog nooit mee heeft gemaakt.

Rick en ik willen weer eens naar de film en kiezen de Lego film.  Inmiddels valt er een koude regen, maar het ergste weer moet na middernacht komen.  De film is inderdaad erg leuk, zoals we overal lazen en hoorden.  Ik had niet verwacht een film met Lego figuren onderhoudend te vinden, maar dat is hij dus wel.
Het nieuwe fotothema voor maart is "Vormen en Patronen" en dit was mijn foto vandaag

Vanavond is het Oscar avond.  We bestellen lekker Vietnamees eten van Viet Aroma, rijstpapier pannenkoekjes gevuld met groentes en vlees, en installeren ons voor de tv.  Eerst het rode kleed en interviews met veel acteurs en actrices en vooral kijken hoe ze gekleed zijn en dan de Oscar uitreikingen.

Ieder jaar weer een heel spektakel en voor de verandering hebben we heel wat genomineerde films gezien.  Ik ben benieuwd wie gaat winnen.  Mijn stem gaat naar "Her" voor beste film.  De anderen zijn ook heel goed, althans die ik gezien heb, maar "Her" zette me echt aan het denken.

4 reacties:

Anja zei

Hopelijk gaat het meevallen met de winterstorm! Her is inderdaad een film die je aan het denken zet. Ik ben ook de Oscars aan het kijken, heb helaas niet gezien hoe iedereen gekleed is.

Tineke zei

Sterkte met de winterstorm vandaag. Fijn dat je dit weekend nog weer even van lekker weer kon genieten.
Portugal is leuk; wij zijn met gezin in Lagos geweest een leuk oud vissersstadje aan de middellandse zee.
ga je met het hele gezin naar Portugal ?

Becs zei

Ik hoop dat de winterstorm mee zal vallen. Hopelijk wordt het nu snel echt lente.

Petra zei

@Anja - Helaas geen Oscar voor Her :(

@Tineke - Ik ga met Katja en Kai (die eerst nog veilig thuis moeten komen).

@Becs - Gelukkig viel het mee maar toch een flink pak