Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, mei 16, 2009

Angels and Demons

Zaterdag

Ver voor de rest van het gezin wakker is, sta ik op. Ik doe zo stil mogelijk, zodat zij kunnen blijven slapen. Alleen vergeet ik, dat Rick het alarm heeft aangezet en open de garagedeur om mijn schoenen te pakken. Loeiende sirenes gaan meteen aan! Daar zullen ze lekker op doorslapen, ha ha! Ik sta echt versteld, als Katja later vertelt het niet gehoord te hebben!

Mary Ellen komt en we gaan lopen, ondanks de regen. Het is ook nog eens heel warm, dus de regenjassen voelen al gauw net zo nat van binnen, als van buiten aan. Eigenlijk heb ik spijt er een aan te hebben getrokken. Het was waarschijnlijk comfortabeler geweest, als ik mezelf gewoon had laten natregenen.

Na drieeneenhalve mijl afwisselend drie minuten hardlopen en drie minuten wandelen zijn we terug. Ik duik meteen de douche in, zo vies plakkerig voel ik me!!

Na Katja's knipbeurt bij Mona is zij weer helemaal "bijgewerkt" voor de zomer. Ik schrik wel van de prijs van alleen knippen: $50! Maar ja, Mona is wel erg bekwaam, daarom loopt haar salon ook zo goed.

Inmiddels is het zonnig en warm en we eten buiten lunch. Halverwege de middag komt Ricks neef Lucas, die op de mariniersbasis Quantico de officiersopleiding volgt. We blijven buiten zitten kletsen tot harde donderklappen ons naar binnen jagen aan het einde van de middag.


Katja en Saskia vinden het maar wat leuk met hun grote neef

Het is interessant om te horen over het mariniersleven, dat Lucas zal gaan leiden. Hij heeft nog een aantal maanden in deze opleiding en dan een half jaar een meer gerichte opleiding, naar hij hoopt in communicatie. Daarna zal hij ongeveer 50 mariniers onder zijn leiding krijgen en zeker twee keer uitgezonden worden naar hoogstwaarschijnlijk Afghanistan.


Lucas' "dog tags", Ricks maakt de lugubere opmerking, dat we die niet zonder bijbehorend hoofd terug willen zien

Hij vertelt er zo laconiek over. Hij zal dan deelnemen aan de dagelijkse operaties, wat, zo zegt hij grappend, zal betekenen, dat er wel naar hem geschoten zal worden. Ik bewonder de toewijding aan zijn land van mensen als Lucas erg, maar stiekem hoop ik, dat onze kinderen zich aan andere dingen zullen toewijden.

Tussen de onweersbuien door grilt Rick kipspiesjes op de barbecue. Daar serveren we komkommersalade, maiskolven en broodjes bij. Lucas smult ervan, want de meeste avonden eet hij enkel een snelle boterham als avondeten.


Gewoon een lieve foto van Saskia en Snickers

Na nog een Ben & Jerry's ijsje toe neemt Lucas weer afscheid. Hij gaat nog door naar Annapolis, waar hij mee feest gaat vieren met de graduates van de Naval Academy. Alleen zie ik een uur later op Facebook een SOS van hem, dat hij verdwaald is. Als dat maar niet in een nare buurt in Washington is! Lucas stond erop door de stad te gaan, terwijl wij de snelwegen aanraadden. Eigenwijs is hij zeker, hopelijk vindt hij het nog (midden in de nacht krijgt Rick een sms-je, dat Lucas toch maar naar Quantico is teruggereden).

Zondag

Het hele gezin is wonder boven wonder om half tien al op. Rick haalt ontbijt bij Starbucks tot grote vreugde van Katja, die ook dat gemist heeft. Met zijn allen ontbijten is ongewoon in ons gezin, dus het is heel gezellig zo op de zondagochtend!

Katja heeft op Craigslist geadverteerd, dat ze een babysitbaantje zoekt voor de zomer, en kreeg daar meteen een reactie op. Ze gaat daar om elf uur kennis maken en komt dolenthousiast terug. Het is een gezin hier in Vienna met drie kinderen van zeven, dertien en vijftien. Van Katja wordt verwacht, dat ze de kinderen bezighoudt, door met ze naar het zwembad, de dierentuin, Great Falls en dergelijke te gaan. Zij ziet dat helemaal zitten. Het is veel leuker, dan bij de mall werken en het verdient veel beter!

Terwijl Rick Kai naar zijn wiskundebijles brengt, gaan Janet en ik een fietstocht maken. Het is koel en bewolkt, maar droog. Het W&OD pad is rustig en het gaat lekker. Onderweg zien we weer een stel herten, die ons, zonder het geblaf van Cosmo, rustig blijven aankijken. Ik blijf het mooi dieren vinden.


Janet vertelt, dat ze gisterochtendvroeg ook weer een vos in onze cul de sac heeft gezien. Er zit dus vast ergens dichtbij een vossennest, want Kai zag er vorige week ook al een. Nu zou ik wel willen weten waar dat dan is, want kleine vosjes zijn zo schattig!

Na de lunch ga ik met de meisjes en Laura naar Tysons Corner. We gaan op zoek naar cadeautjes om mee te brengen naar Massachusetts en Katja en Saskia willen ook allebei een bikini van Old Navy. Die hebben erg leuke en ze zijn afgeprijsd naar $25! Dat is geen geld, natuurlijk.

Terwijl de meisjes passen zoek ik iets leuks voor mijn nichtjes. Ze hebben de schattigste kinderkleding voor prijzen, waarvan je niet eens snapt, dat ze het ervan kunnen doen. Saskia kiest een schattig badpakje met een aardbei voor ons vijftien maanden oude nichtje, Sasha, en een gestreepte tankini voor de vierjarige Natalya.

Voor mijn neefje zoeken we iets uit bij de Legowinkel, waar het een drukte van jewelste is. Wat een populair speelgoed is dat toch! Jongens en meisjes van allerlei leeftijden kiezen bouwpakketten uit. Voor Stefan kiezen we een racebaantje en sluiten aan in de lange rij om te betalen. Lego doet het duidelijk zelfs in slechtere tijden goed.

Onze laatste stop is Barnes and Noble. Katja en ik willen graag naar een audioboek luisteren op onze lange rit naar Massachusetts morgen. We kiezen "Everyone Worth Knowing" van Lauren Weisberger (de schrijfster van "The Devil wears Prada"). Ik ben benieuwd.

Thuis ga ik even plat, want met dit weer heb ik meer pijn en ben dus gauw moe. Na drie kwartier voel ik me weer helemaal verfrist. Rick heeft inmiddels kaartjes voor Angels and Demons gekocht en wil daarvoor nog even gauw een hapje gaan eten. Alleen Saskia gaat niet mee, want die vindt de film te eng.

Bij Gordon Biersch eten we heerlijk. Katja en ik bestellen tonijn steak en die is zo ontzettend mals, zo lekker heb ik het lang niet gegeten. Het duurt allemaal wel wat lang, dus we sprinten naar de bioscoop.

Precies als de film begint zitten we in onze stoelen. En vrijwel de hele film zit ik op het puntje daarvan. Ik vond het boek geweldig en de film is net zo spannend. Ik houd enorm van dit soort thrillers. Al herinnerde ik me van het boek, dat het einde zeer verrassend is, het komt in de film ook weer onverwacht. We zijn het er alle vier over eens, dat dit een goede spannende film is!

9 reacties:

Anoniem zei

Hoi,

Ook wij waren zaterdag naar Angels and Demons...super film zeer verrassend eind idd.

Waar zij de nare buurten van Washington??

groetjes Trudy

hennyb zei

Ik ben gek op trillers(lezen), ben altijd een beetje huiverig om de verfilming te zien!
Heel veel plezier in Massachusetts enw at een goed idee om dan een audioboek mee te nemen. Goede reis!

Annemiek zei

Leuk weekendje. Micky heeft ook eens dogtags voor de kinderen gemaakt toen ze klein waren, handig als je ergens naar toe gaat waar ze kwijt konden raken.
Veel plezier in Massachustts.

Sally zei

Ja mijn kinderen willen ook naar die film. Ik geloof alleen niet dat ik ze daarbij ga vergezellen. leuk dat oppasbaantje voor Katja.

Anja zei

Wat een leuk oppasbaantje voor Katja! Kan me voorstellen dat ze dat leuker vind dan in een winkel werken.
Veel plezier in Massachusetts!!

Groetjes,
Anja

Petra S. zei

Leuk om je neef te zien op de foto. Fijn dat Katja nu al een babysit baantje heeft.
Goede reis mèt audioboek naar je zusje!

Cisca zei

Het klinkt weer als een heerlijk weekend.
En Old Navy, die vind ik dus helemaal geweldig voor Kobus. Goedkoop, maar wel hele leuke dingetjes!

Petra zei

@Trudy -- in Washington kun je beter niet in het Noordoosten van de stad verblijven. Overdag valt het wel mee, maar 's avonds zijn dat de buurten, waar je liever niet komt.

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.