Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 22, 2009

Eerste pool party van het jaar

Na een paar dagen enkel gewandeld te hebben, maar niet echt gesport, is het wel weer lekker er vanochtend hard tegenaan te gaan. We hebben maandag vanwege Memorial Day geen core training, dus maakt Sharon deze training extra zwaar. Prima!

Met Cosmo rijd ik na afloop naar Whole Foods, waar Kirsten ons al opwacht. Zij kan vandaag niet de hele zes mijl lopen, dus maken we er vier van. Het is schitterend weer en een zeer aangename temperatuur. Het is puur genieten hier zo langs het W&OD pad te lopen.

We staan er versteld van hoe alles in ongeveer een maand tijd zo ontzettend groen is geworden! De natuur langs het pad is een ware jungle, geen stukje is onbegroeid. De bramen en een andere witte bloem staan in bloei en het ruikt heel zoet door de bloeiende kamperfoelie overal. Verder zijn er blauwe, gele en paarse bloemen en wilde druiven.

Dat het op het moment dus een luilekkerland is voor de herten blijkt wel weer, als er vlak voor ons een paar oversteken. Cosmo blaft dit keer niet, tot onze verbazing. Misschien begint hij al aan ze te wennen.


De middag besteed ik aan lekker buiten lezen en computeren. Na de afgelopen paar drukke dagen dwing ik mezelf het even rustig aan te doen. Mijn enige inspanning is het opruimen van de lentedingen in huis en de zomerspullen van zolder halen. Het ziet er weer vrolijk uit.

Saskia heeft het druk met vriendinnetjes, Kai gaat met Charlie naar Devon en Katja ontmoet een stel vrienden bij Nottoway Park. Ik heb dus heerlijk het rijk alleen.

Vanochtend heeft Pat ons uitgenodigd voor een kleine zwembadparty vanavond. Omdat haar man er niet zal zijn, denk ik niet, dat Rick zin zal hebben te gaan, dus ik heb beloofd even langs te komen. "Gewapend" met een fles rose denk ik op mijn fiets te stappen en naar haar huis een paar kilometer verderop te fietsen.

Maar als ik in de garage kom, is mijn fiets verdwenen! Even slaat de schrik me om het hart, maar dan zie ik Katja's fiets op de oprit staan. Er wordt hier ook vrijwel nooit iets gestolen, maar je weet het toch niet. Katja's fiets heeft zachte banden en dus heeft ze kennelijk mijn fiets gepakt. Ik bel Katja, maar het duurt nog zeker een kwartier voor ze thuis zal zijn. Gelukkig zijn de banden van Ricks fiets opgepompt, dus neem ik die maar.

Marcella en Mai Lan zijn er ook met hun kinderen. Pat heeft een mooi zwembad in de tuin en de kinderen vermaken zich prima. Wij zijgen neer in de heerlijke ligstoelen met een glaasje wijn en rauwkost met dip. Dit is het luie leven! We nemen ons voor dit vaker te doen.


Pats zwembad heeft zelfs een watervalletje!

Pat grilt hamburgers en hot dogs voor de anderen, maar ik heb Rick en Katja beloofd met ze mee uit eten te gaan. Om zeven uur is Rick klaar met zijn loopje, dat inmiddels drie mijl lang is, en fiets ik naar huis. De keuze valt vanavond op een van Katja's favoriete restaurants, de Lebanese Taverna.

Daar krijgen we een tafeltje op het gezellige terrasje buiten. Libanees eten vind ik heerlijk zomers. Katja en ik bestellen een aantal "mezze" (kleine porties) om te delen. Vooral de kibbeh nayeh (een soort lams filet Americain) vinden we heerlijk en hun knoflooksaus is om je vingers bij af te likken!

Op de terugweg halen Katja en Rick bij Blockbuster nog een dvd om te kijken. Saskia krijgt Samira te logeren en die spelen Scattergories. Kai gaat heel vroeg slapen en ik vermaak me met Nederlandse tv series kijken op mijn laptop. Een prima begin van dit lange weekend!

Tot slot hadden een paar mensen gevraagd, welke taal mijn zus en ik samen spreken. Mijn zus is wel heel jong (op haar elfde) hierheen geemigreerd, maar haar Nederlands heeft ze nooit verleerd. Wij praten dus Nederlands samen. Ook met haar kinderen praten we Nederlands, maar die antwoorden consequent in het Engels.

12 reacties:

Marjon zei

Wat lijkt me dat heerlijk, een eigen zwembad. Hoewel, hier in Nederland heb je er niet veel aan denk ik.

Schattig dat hertje.

Carola zei

Heerlijk zo'n zwembad en ik ben het niet met Marjon eens. In Nederland is het ook heerlijk. Wij hebben sinds een paar jaar een zwembad en omdat het verwarmd is (door de zon) kan ik van april tot oktober zwemmen. Heeeeerlijk, ik zou het niet meer willen missen.
groetjes

Annemiek zei

Een zwembad om jaloers op te zijn :) Fijn weekend!

Cisca zei

Ik ben een paar keer in Libanon geweest, en dat eten vind ik dus echt heerlijk.
Weet alleen helaas geen restaurant hier in de buurt...

Martin zei

Als ons huis in Colorado ooit nog eens verkocht gaat worden (staat al anderhalf jaar op de markt), dan gaan we in Nevada ook opzoek naar een huis met zwembad. Ik denk dat er niets heerlijker is dan om 's avonds thuis te komen van je werk en dan lekker even afkoelen in het koelere water in je eigen achtertuin! LOL!

Het was mij ook al opgevallen dat in een paar weken tijd alles ineens zo ontzettend groen geworden is. Zeker bij jullie is dit mooi, want ik geloof dat er nergens zoveel bomen en bossen zijn in Amerika als in het gedeelte waar jullie wonen.

Hier in Colorado heb je of prairie landen of de bergen met naaldbomen, maar die zijn zelfs in de winter groen. 'Gewone' bomen zie je hier niet veel, behalve in het centrum van ons stadje. Prachtig is dit!!! Wij zijn ook echte natuurmensen. :-)

Hebben jullie de film Obsession al gezien? Jullie houden ook zo van films kijken, vandaar... Het is een aanrader!!! Van het aller eerste begin tot helemaal aan het eind zit je op het puntje van je stoel.

Ineke zei

Die onbekende bloem lijkt wel wat op de bloesem van gouden- en blauweregen.

gr, Ineke

Anja zei

Heerlijk zo'n zwembad in de tuin. Ook hier is alles ineens zo groen geworden.

Petra S. zei

Pool party! Het is zomer. Het blijft heerlijk om in dat ontluikende groen te lopen, of het in het bos vlakbij is of net wat verder. Het getjilp van de vogels ertussendoor....zalig!

Sally zei

Lekker zo'n weekend. Het zwembad is hier ook volop in gebruik. Buiten is het al haast niet meer om uit te houden. Gelukkig dat Rick's fiets er nog stond. Bij mij werd er vaak wat 'geleend' en dan zat ik opeens onthand.

Bianca (Hollandranch) zei

heerlijk een zwembad maar veel te veel onderhoud, wij hadden hier elke avond 1 grote boomkikkerorgie in het zwembad en de dag erna zwom je tussen het kikkerdril, dus geen zwembad meer voor ons ;-)

Bibi zei

Wat een heerlijk zwembad!
Overal zie je nu herten en ze springen zo voor je auto. Ik heb er vandaag alleen al langs de snelweg ruim acht zien liggen. Zo zielig, maarja blijkbaar is er weinig aan te doen.

Jolanda zei

Is die bloesem geen Sweet Pea (Lathyrus)?