Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 02, 2009

Bijna twintig centimeter sneeuw!

Gisteravond leek het opeens allemaal wel mee te vallen met de sneeuw. We hoorden al vroeg, dat de scholen gesloten zouden blijven vandaag. Vlak daarna werd het weerbericht aangepast en zouden we nog maar vijf tot tien centimeter sneeuw krijgen. Gerust gingen we dus slapen.

Om tien voor half zes gaat de telefoon en die naast mijn bed is weer eens verdwenen (de kinderen gebruiken hem en zetten hem niet terug). Rick strompelt uit bed en antwoordt de telefoon in de badkamer. Het blijkt een alert van Virginia Tech te zijn, dat de universiteit door de sneeuw pas om tien uur open zal gaan.

Dat zet me aan het denken, want er was voor dat gebied minder sneeuw voorspeld, dan voor hier. En inderdaad, mijn eerste blik naar buiten zodra het licht is, laat zeker meer dan tien centimeter sneeuw zien! En het sneeuwt nog.

Na het ontbijt meet ik hoeveel er op het deck ligt en dat is bijna twintig centimeter. Een goed pak dus, maar niet zoveel, dat Katja er later vandaag niet doorheen zal kunnen, gelukkig.

Cosmo en ik gaan erop uit voor een lange wandeling. Hij vindt de sneeuw heerlijk met zijn dikke vacht. Het voelt als door rul zand lopen deze diepe sneeuw. De bomen zien er prachtig uit, net poedersuiker of katoen erop.


In het bos komen we Cosmo's nieuwe vriendjes Jasper en Toki tegen. Terwijl de honden spelen, klets ik met mijn buurvrouw Kelly. Toki is een corgi met dezelfde soort vacht als Cosmo. Die twee kunnen het super met elkaar vinden. We spreken af binnenkort een keer een echte "hike" te gaan doen met de honden.



Ons huis zit alweer vol met kinderen als ik terugkom. Rick werkt van huis vandaag, want de weg naar zijn kantoor zijn allemaal sluipwegen, die minder snel worden schoongemaakt. Katja en Justin hebben besloten toch niet helemaal naar Washington te gaan.

Zelf begin ik de oprit schoon te maken. Het zijn flinke scheppen sneeuw, die ik naar de kant draag. Op dagen als deze lijkt de oprit zo lang! Op een gegeven moment doen mijn armen en schouders er pijn van. Tijd om hulp in te roepen van de anderen. Dan is het karwei ook zo gepiept.

Als Katja's auto schoon is, vertrekken Justin en zij naar Tysons Corner. Daar is Justin wel van onder de indruk, want zo'n grote mall hebben ze in North Carolina, waar hij vandaan komt, niet.

Dan moet er gauw ingepakt worden en nog heel gauw kleren gedroogd. Leah kletst intussen bij met ons, want zij is wel al helemaal klaar (soms denk ik, dat zij meer net als ik is, dan Katja, die haar ongeorganiseerdheid duidelijk van Rick heeft). Van Justin krijgen we als dank voor het weekend een lekkere doos Belgische chocolade. Zoals Rick zegt: "He has earned his brownie points". Met andere woorden, hij laat een heel goede indruk achter.

Eindelijk om kwart voor vijf zwaaien we ze uit. Het vriest hard en we hopen, dat ze onderweg niet veel ijs tegenkomen. Het was wel weer erg gezellig om ze hier te hebben dit weekend. Saai zijn de tieners zeker niet!

Ondanks de sneeuw gaat vanavond het Nederlandse etentje bij Karin wel door. Vanavond heeft het een Indisch tintje, Karin heeft een Indonesisch rundergerecht gemaakt en een zoetzuur kipgerecht.

Marie Jose is hier uit Montreal en zij heeft de lekkerste, romigste kazen mee als voorafje! Karins gerechten zijn verrukkelijk. Martine heeft er een perfect gekookte rijst bij. Er zijn twee groene salades en ik heb mijn komkommersalade mee, die de kinderen zo lekker vinden: dun gesneden plakjes komkommer, appelazijn en zout, laten intrekken en dan afspoelen. Alles smaakt even lekker!

Als toetje heeft Lilian een broodpudding gemaakt. Nu moet ik toegeven daar geen grote fan van te zijn, maar die van haar vind ik wel erg lekker! Het is iedere keer weer erg leuk zo lekker Nederlands te kletsen.

Rick komt me ophalen en net als we thuis zijn belt Katja, dat ze veilig zijn aangekomen. Hopelijk zijn we nu klaar met het winterse weer tot volgend jaar! Kai en Saskia's scholen beginnen morgen twee uur verlaat. Maar goed ook, want zelfs in het korte stukje naar huis glibbert de van zo af en toe, gelukkig is er ABS! Voor ons zien we een auto flink slippen. Alles wat eerder water was is nu een ijsbaan.

12 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Wat een mooie fotos van de sneeuw zeg, goh daar zou ik nu wel van kunnen genieten samen met de kids...hopelijk zitten we er spoedig in;-)
Hihi die Cosmo dat hij sneeuw zo leuk vind he en met zijn kleurrijke vacht is dat prachtig op die spierwitte sneeuw...
Gelukkig zijn Katja en de rest goed aangekomen...

Annemiek zei

Dat is nog eens een storm. Ik hoorde dat die ons gemist heeft, en hier is het lekker 10C ;)

Anoniem zei

Prachtig vind ik dat, om als eerste door sneeuw te lopen! Wel jammer om voetstappen achter te laten...

Gelukkig is Katja veilig terug op VT.

Anja zei

Mooie foto's van de sneeuw. Bij ons voorspellen ze ook weer sneeuw voor het weekend maar van mij hoeft het niet meer. Het is genoeg geweest en ik wil naar de lente.
Fijn dat Katja veilig is aangekomen.

Ineke zei

Prachtig die sneeuwfoto's. Ik had niet gedacht dat Katja zou kunnen vertrekken.

Heerlijk, in het weekend wordt het weer voorjaar bij jullie, helaas in Nl niet!

gr, Ineke

Anoniem zei

Het geluid dat als je in de sneeuw loopt....dat geknisper....heerlijk! Prachtige sneeuwfoto's.
Een geruststelling dat Katja veilig terug is.

Anoniem zei

Zelfs hier Zug (CH) ligt er niet zoveel sneeuw als bij jullie!!! Ongelooflijk....

Bij ons dooit het voorlopig, maar ook hier is weer sneeuw voorspeld.

Groetjes,

Anoniem zei

Het is weer volop winter bij jullie zeg, wel mooi om te zien!
Fijn om te weten dat Katja veilig is gearriveerd. Weet ze al iets meer over de 'bierkwestie'?

Anoniem zei

Ziet er mooi schoongemaakt uit, jullie pleintje. Hier een niet schoongemaakte straat met aangereden sneeuw. Maar alle hoofdwegen zijn wel goed schoon hoor!

Anoniem zei

Dat is een dik pak sneeuw ! en het ziet er prachtig uit, zou voor de honden ook wel erg leuk zijn als het hier nog zou gaan sneeuwen, maar geloof niet dat dat er nog in zit ;-)

Nina zei

Telefoon in de badkamer??!! Wat een luxe, wauw!
Ze waren er vroeg bij op VT met dat telefoontje...dat ze überhaupt bellen voor zoiets vebaasd me ook al!

Anoniem zei

Tjonge wat een pak sneeuw.