Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 18, 2009

Halverwege de week, alweer, wat gaat het snel! Op mijn Garmin zie ik, dat de tijd tussen zonsopgang en zonsondergang nu precies 12 uur is. Nog twee dagen en de lente begint, hoera!!!

Tijdens core training vertellen Pat en ik de rest van de groep over onze foto's bij de fotoshow. Er staan geen namen bij, volgens Pat, dus we leggen uit welke foto's van ons zullen zijn. Ik ben benieuwd of er nog iemand gaat kijken. Wat dat betreft maak ik me geen illusies. Iedereen is heel geinteresseerd op het moment en vergeet het dan prompt.

Als ik naar buiten loop is het helemaal opgeklaard. Er wordt voor vandaag 20 graden voorspeld en de zon voelt behaaglijk warm. Met Cosmo loop ik een zo heuvelachtig mogelijke route. Behalve bloeiende maples zijn nu ook de meeste narcissen uit, twee soorten magnolia's en een vroegbloeiende bloesemboom, waarvan ik de soort niet ken. Wat is dat toch altijd genieten, de terugkeer van kleur in de natuur!

Pam, een van de "vaste kern" van het sportgroepje iedere week, gaat volgende week naar San Diego verhuizen. Een groepje van ons neemt haar daarom mee uit lunchen. Het restaurant van haar keuze is Sushi Yama.

Als ik binnenloop zitten Pat, Mai Lan en Pam er al. Helaas moesten een heel stel toch afzeggen vanwege andere verplichtingen en zieke kinderen. Marcella komt ook nog en het wordt erg gezellig. Alweer ben ik zo blij, dat ik lid ben geworden van Anytime Fitness en in dit groepje terecht ben gekomen.

Thuis bevestig ik ijzerdraad aan de achterkant van de fotolijsten, zoals de regels zeggen. Dan is alles klaar om ingeleverd te worden. Ik ben benieuwd. Hoe dan ook zien de foto's er goed uit en zullen ze binnenkort aan de muur in onze woonkamer hangen.

Voor ik er weer op uitga, wil ik van het heerlijke weer genieten. Christine belt uit Disneyworld in Orlando, waar ze op vakantie zijn. Ik ga buiten op het stoepje voor zitten kletsen. Christine, Chuck en Mallory hebben het natuurlijk fantastisch daar en het is ze gegund na alle stress van de verhuizing vorig jaar.

Op weg naar Mona rijd ik langs Pat, die morgen voor mij de foto's in zal leveren (Ricks vader en vriendin komen) en ze zondag weer op zal halen. Heel aardig van haar en ik bedank haar hartelijk.

De kapbeurt is hard nodig! De grijze wortels zijn niet meer te verbergen en dat vind ik een vreselijk gezicht. Mona maakt mijn haar ook weer donkerder met lichtere ondertonen. Vorige keer was ik niet zo tevreden en dat heb ik haar laten weten. Dit keer ziet het er veel beter uit. Ik kan me weer vertonen zonder een pet op te willen zetten.

Kai belt, dat hij op school moet blijven. Hij kan dus niet met Diego wandelen. Met dit lekkere weer offer ik me graag op en neem Diego en Cosmo mee door de buurt. De honden zijn zo grappig. Als ze van de lijn zijn spelen ze eindeloos, maar ieder aan de lijn lopen ze keurig naast elkaar en snuffelen aan dezelfde dingen, maar negeren elkaar verder min of meer.

Bij dr. Brandon, de chiropractor, moet ik ongewoon lang wachten. Daarna krijg ik een bijzondere manipulatie, waarbij het voelt of mijn hoofd van mijn nek getrokken wordt. Soms vind ik het een beetje eng, maar het helpt wel.

Saskia gaat naar een voetbalwedstrijd met een vriendinnetje, dus Kai en ik eten samen. Zo een op een vertelt hij veel meer, dan omringd door zijn drukkere zussen. Kai moet eens gaan denken, waar hij naar college wil, maar hij heeft echt nog geen idee. Het liefst wil hij thuis blijven wonen en naar George Mason hier dichtbij, maar zeker weet hij dat ook niet. Ik stel hem gerust, dat we er wel uit zullen komen en het fijne van dit systeem is, dat je kunt veranderen van school en je credits mee kunt nemen.

10 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk he dat warme weer ? hier vandaag 28 graden, alles begint mooi groen te worden buiten, heerlijk !

Vind het altijd eng als er iemand aan je hoofd gaat trekken, heb ooit mijn nek laten kraken en dacht dat mijn hoofd van mijn romp brak brrr Hoop dat je er baat bij hebt !

Anja zei

Heerlijk hè, dat over 2 dagen de lente begint!! Hier is het op dit moment prachtig weer, het lijkt wel zomer en ik geniet er met volle teugen van.

Anoniem zei

Jammer dat in het Nederland niet zo snel voorjaar wordt, maar dat, voor mij tè, langzaam aan gebeurd.. Ik heb wel zin in een graadje of 20! :-)

Is de foto expositie een soort van wedstrijd of niet?

Ben benieuwd welk college Kai kiest! Lijkt me een hele klus, maar wat een fijn gevoel, dat je weet, dat je eventueel van school zou kunnen wisselen!

Bibi zei

Officieel begint de lente straks wel maar hier kunnen we nog sneeuw krijgen tot mei. Gelukkig zingen de vogels hier al volop, heerlijk.

Miranda zei

Jeetje, even een paar dagen niet kijken en wat is er weer al veel gebeurt. Allereerst nog gefeliciteerd met je oudste, dan wat een super foto's. Wat een schattig gezinnetje heeft je zus trouwens. En ook weer lekker dat Rick niet zo veel meer reizen moet. Hier overgens hetzelfde, ook geen reizen voor zo ver we weten. En bakkerbaarden heten die dingen van Kai. Zou het trouwens zoon eigen zijn om thuis te willen blijven, of niet te ver? Hihihi, Succes met de wedstrijd en veel plezier in Virginia Beach met de familie.

Anoniem zei

Lekker dat het bij jullie al zo zonnig is. Bij ons was het vandaag ook heerlijk zacht weer en er verschijnen al overal krokusjes.

Ineke zei

Wat heerlijk dat je gisteren zo van het mooie weer hebt genoten. Vandaag is het heel wat minder zo te zien.

gr, Ineke

Anoniem zei

Is het niet heerlijk om buiten te zijn als het ruikt naar lente?
Komen vandaag Rick's vader en vriendin? Heb je je topsheet klaar liggen?
Spannend voor Kai om te kiezen welk college het wordt. Ideaal dat je de credits mee mag nemen als je wilt veranderen van school.

Anoniem zei

Spannende tijden voor Kai, welk college zal het gaan worden...
Heerlijk dat de lente nu echt op gang komt, lekker vangenieten hoor!
Zo'n behandeling van de chripractor lijkt me inderdaad wel een beetje eng, maar wel fijn dat het helpt.

Febe Anouk zei

Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com