Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 05, 2009

Orchideeen

Het gezang van "onze" cardinaal in de boom naast ons huis wekt me vanochtend. Ze hebben zo'n mooi lied en zijn niet voor niets de staatsvogel van Virginia. Iedere staat heeft "staats"dieren en -planten. Maar liefst zeven staten hebben de Cardinaal als staatsvogel en met recht.

Voor het eerst in lange tijd heb ik echt zin om met Cosmo naar buiten te gaan. De zon schijnt meedogenloos op de sneeuw, die daar niets van terug heeft en met grote snelheid smelt. Ik besluit een interval te doen: een minuut hardlopen, twee minuten snelwandelen, om te beginnen. Cosmo vindt het duidelijk ook heerlijk. Eindelijk is het niet te koud om gewoon de 5,5 kilometer uit te lopen.

Pat en ik hebben om elf uur afgesproken naar Washington te gaan. Ik moet nog opdrachten inleveren voor twee fotografielessen. Een daarvan is een geheel fotograferen en daarna kleinere gedeeltes daarvan. Daarvoor wil ik terug naar de U.S. Botanic Garden, waar nu heel veel orchideeen in bloei staan. Pat gaat graag mee en staat om kwart over elf op mijn stoep.

Pat is niet stipt, heb ik al geleerd. Ik ben iemand, die zich al bezwaard voelt, als ze een paar minuten te laat is. Grappig genoeg hadden Leah en ik het daar dit weekend nog over, want Katja komt ook gerust een half uur te laat. Leah daarentegen is heel stipt. Waarom ik mijn gezin niet "op tijd" kan krijgen, is me een raadsel!

De metro brengt ons naar Federal Center SW. De machinist blijft er maar op hameren, dat we om ons heen moeten kijken en verdachte pakketjes moeten aangeven. Zo vaak, dat we beginnen te denken, dat hij het maar eng vindt om zo'n trein te besturen!

Eenmaal in het midden van de stad bevinden we ons weer in een andere wereld. Het Capitool glimt in de zon en de senaat en het huis van afgevaardigden zijn aan het werk (te zien aan de vlaggen, die waaien).

Wij gaan eerst een hapje eten bij het American Indian Museum. Mitsitam is niet druk, voor de verandering. Ik neem me voor geen zalm te bestellen, maar kan het toch niet laten. Hun zalm is zo ontzettend goed bereid!

Daar mag je twee bijgerechten bij kiezen. Pat neemt ook de zalm en de spruitjes en wilde rijstsalade. Ik kies er de champignons met zeewier salade bij en een salade met witte en zwarte quinoa. Het is werkelijk superlekker en zo ongewoon! Dat is wat me telkens weer terug doet komen hier, want goedkoop is het niet.

Pat heeft geregeld, dat we onze statieven mogen gebruiken in de botanische tuinen. Daarvoor moeten we tekenen en krijgen dan een briefje om aan het statief te hangen. Ik vind het moeilijk een statief te gebruiken voor close ups van bloemen en na een paar pogingen geef ik het op en doe het met de hand.

Pats handen trillen, dus zij heeft geen keuze, maar ik heb gelukkig een vaste hand. Ik concentreer me vooral op de orchideeen. Mijn opdracht is om een geheel en dan daarvan een kleiner gedeelte te fotograferen. Deze bloemen lenen zich daar prima voor.


Terwijl we aan het fotograferen zijn laat een vrijwilligster ons een boomkikker zien, die maar zelden tevoorschijn komt. Ook vertelt ze over de oudste planten van deze tuinen, twee palmen. In 1842 werden ze door Charles Wilkes het land in gebracht. En hier staan ze nog! De geschiedenis van deze tuinen is heel interessant.


Na een paar uur fotograferen is het tijd om terug te gaan. Ik moet om vier uur bij de chiropractor zijn en met een uur en een kwartier tijd denken we dat makkelijk te halen. Als we het metrostation binnenlopen staat er op het electronische bord, dat de trein naar Vienna over een minuut zal aankomen.

We haasten ons naar het perron. Maar eerst komt er een trein in de tegenovergestelde richting en dan nog een. De minuut is al lang voorbij. Na nog een trein uit de andere richting beginnen de rode lampjes aan onze kant eindelijk te knipperen. Maar het is een blauwe trein, die gaat niet naar Vienna!

Inmiddels is het kwart over drie en mijn hoop op tijd te zijn (zie weer mijn stiptheid hier) begint te vervliegen. Voor de zekerheid bel ik de chiropractor op, dat ik waarschijnlijk laat zal zijn. Dat wordt op prijs gesteld. Uiteindelijk ben ik maar tien minuten te laat.

Al de hele dag heb ik weer het gevoel van messen tussen mijn schouderbladeren. De massage van gisteren lijkt alles juist erger gemaakt te hebben! Brandon voelt het ook, mijn spieren zijn opgezwollen. Hij geeft me een ijspak om erop te leggen. Hopelijk gaat dat helpen!

Eens te meer ben ik gek op de slow cooker! Voor ik wegging heb ik de ingredienten voor beef stew erin gegooid en als ik thuiskom ruikt het er al heerlijk naar. Ik ben doodop en heb geen energie over, maar het avondeten is klaar. Misschien ga ik eens solliciteren naar een baan bij Sunbeam of Rival, als slow cooker (crock pot) fan!

17 reacties:

Anoniem zei

Misschien moet ik ook eens aan de crockpot. Ik heb er geen, maar klinkt best ideaal.

Mag ik trouwens een link naar jouw site op mijn log plaatsen? Ik vraag dat altijd liever eerst voordat ik het doe.

Petra zei

Ja, hoor, natuurlijk mag je een link plaatsen! Ik doe het hier niet, omdat er al zoveel links staan aan de rechterkant.

Anoniem zei

Dat is wel heel naar dat de massage het erger heeft gemaakt maar kan het ook geen gezonde reactie op de behandeling zijn ?
Hopelijk gaat het snel beter.

Kristel Holsbeek zei

goh die crockpot moet heerlijk werken zijn, maar hier weet ik eigenlijk niet zo goed of ik het kan gebruiken omwille van de ingredienten...

hopelijk heeft het ijspak geholpen??

Anoniem zei

De foto,s zijn weer prachtig.

De slow cooker lijkt me inderdaad fijn.

Ik zie dat het voorjaar er goed aan gaat komen het weekend.
Geniet ervan en ik hoop dat je spieren dan ook wat ontspannen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Prachtig, die foto's, maar dat heb ik jou al vaker verteld dat ik een fan van jou ben. Ik vind het ook erg leuk om bloemen te fotograferen, maar ik heb me zelf te weinig bezig gehouden met fotograferen, zodat ik eigenlijk niet goed weet wat ik fout doe of anders zou moeten doen. Misschien toch ook maar op cursus.

Anoniem zei

Ik heb trouwesn op wikipedia opgezocht hoe het met die cardaalvogel zit. In het Nederlands is het niet veel, wel uitgebreid in het Duits. Ik vind Wikipedia een geweldige uitvinding. Je kunt ook zo mooi switchen van de ene taal naar de andere.
http://de.wikipedia.org/wiki/Rotkardinal

Bibi zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Ik fotografeer ook graag bloemen, en insekten op bloemen.
Ik ben ook gek op de slowcooker en heb een rival. Alleen heb ik per ongeluk de rubberen knop op het deksel een keer laten smelten en ik kan geen vervangende knop vinden zonder een nieuwe te kopen. Als je ooit bij Rival komt te werken dan kan je misschien wat regelen? ;-)

Anoniem zei

Je ziet de sneeuw wegsmelten! Vandaag hebben jullie weer een heerlijke lente dag.
En.....heeft het ijspak geholpen?

Miranda zei

Petra, geweldig weer je foto's van die prachtige orchideeen! Al zat ik vol spanning te wachten op een foto van de boomkikker. Maar je bent vergeven hoor. Ik zou hem ook liever in het eggie zien daan door een cameralens. En fijn dat er weer een zomers weekeinde, voor Nederlandse normen dan, zit aan te komen. Hopelijk ontneemt het wat van je pijn, net als het bezoek aan je chiropraktiker. Groetjes van de dog en me.

Anoniem zei

Mooie foto's weer zeg!
Ik ben ook altijd erg van de stiptheid. Glenn (en eigenlijk zijn hele familie) hebben dat absoluut niet en ik erger me er soms echt dood aan. Gelukkig kan ik hem nog redelijk kneden ;)

Ineke zei

Heerlijk 20 graden bij jullie, zie ik, zo komen jullie snel van de sneeuw af!

Prachtige die orchidee-foto's

gr, Ineke

Dizzymisslizzy zei

Ah het begint alweer warmer te worden bij jullie zie ik. Hier vandaag ook weer 28C. Nog bedankt voor je stukje over de Classico sauzen. Ik heb gisteren zo'n saus gebruikt om door de pasta met zalm te doen en dat smaakte goed. Ik heb hem wel wat aangelengd met melk, want ik vond hem te dik. (iets met suntomatoes en alfredo geloof ik)

Anja zei

Prachtige orchidee-foto's heb je gemaakt!
Ik ben ook iemand van de tijd, heb er een hekel aan als iemand een 1/2uur te laat komt.
Fijn weekend!

Anoniem zei

Je hebt weer prachtige foto's gemaakt, mijn komplimenten!!!

Merk je zelf dat je veel hebt gehad (of nog steeds hebt) aan de kursus digitale fotografie?

Zelf heb ik ook een professionele digitale kamera (dus niet zo'n pocket formaatje), maar zit soms nog steeds te knoeien met de beste instellingen. Ik vind fotograferen juist zo leuk, maar zou best meer uit mijn kamera willen halen dan nu het geval is.

Anoniem zei

Mooi de foto's van de orchideeen, altijd een dankbaar onderwerp voor foto's. Geniet van het mooie weer wat nu bij jullie is, hopelijk verzacht het de pijnen een beetje!
Prettig weekend.

Anoniem zei

mooie foto's weer. Grappig ook ik ben erg punctueel en krijg 1 kind mee. De andere is inderdaad nooit vooruit te branden.