Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 01, 2009

Haring!

Wat ben ik blij, dat ik alles uit de mooie dagen van het begin van deze week heb gehaald! Het blijft nu maar somber weer met af en toe regen, al is de temperatuur wel lekker.

Tijdens het uur gewichtheffen gaat het gesprek vandaag ook over de aanslag in Nederland. Het heeft over de hele wereld indruk gemaakt. Het zijn dan ook afschuwelijke beelden, die we ook hier op het Amerikaanse nieuws te zien kregen. Het blijkt ook nu weer hoe via het internet de wereld zo klein is geworden. Een internetkennis kende een van de slachtoffers en dat brengt het allemaal toch dichterbij, al wonen we een werelddeel verderop.

Na de training haal ik gauw Cosmo op thuis. Bij Whole Foods ontmoeten we Kirsten en we gaan, ondanks de enkele spetter, die valt, onze tien kilometer wandeling maken. Het is heel rustig op het W&OD pad. Het weer is toch lekker, ondanks de bewolking. We kunnen in korte mouwen lopen.

Cosmo is duidelijk in zijn element. Hier stopt hij niet, omdat hij niet verder wil. Integendeel, hij heeft zijn snuit constant in het gras, hopend op een groundhog of chipmunk. Helaas voor hem zijn die vandaag niet aanwezig. Wel zien we in het struikgewas een kudde herten liggen.

Kirsten en ik eten gauw lunch bij Whole Foods. Het is leuk haar weer regelmatig te zien. Ze vertelt, dat haar man, Doug, een boek geschreven heeft. Het is een technisch boek over software licensing. Niet iets, wat je voor het naar bed gaan even leest, dus. Ik schrik gewoon van de prijs, die het online kost, want het is maar een dun boekje!

De sticker op het raam van het DRAAKJE zegt 4 09, wat betekent, dat de van zijn eerste inspectie nodig heeft. Dat ik hem alweer een jaar heb, zo snel gaat dat! Bij de Shell staat een rij voor het inspectiestation, dus ik rijd door naar Chevron. Daar kan ik zo terecht en na tien minuten en $16 heb ik een nieuwe sticket met 5 10 op het raam. Zo kan ik 13 maanden rijden, voor hij weer geinspecteerd moet worden.

Het is hoog tijd, dat mijn haar weer eens een beurt krijgt. Ik wil graag iets nieuws en heb in een tijdschrift een leuke, vlotte bob gezien. Die leg ik aan Mona uit en ze knipt het precies, zoals ik het wil! Daarom ga ik al meer dan tien jaar naar haar toe.


Een zelfportret, niet de beste foto, maar laat het kapsel goed zien

Inmiddels is het opgeklaard en lekker warm geworden. Gauw buiten zitten, dus, want op het moment moet er van iedere zonnestraal geprofiteerd worden. Als ik net zit, gaat de telefoon. Het is Danielle, die me vraagt, of ik interesse in een zakje haring heb.

Omdat de receptie op de ambassade gisteravond was afgelast vanwege de aanslag in Apeldoorn, was alle haring, die daarvoor overgevlogen was, natuurlijk niet gegeten. Zonde om weg te gooien en Karin heeft een zak opgehaald. Nu is het al enkele jaren geleden, dat ik voor het laatst haring heb gegeten en Karin weet, hoe lekker ik het vind (gelukkig).

Dankbaar haal ik het zakje vis op en Rick en ik smullen van de eerste paar. Er is toch echt geen lekkerder haring, dan verse uit Nederland. Ik heb hier weleens "matjesherring" gezien, maar die is zo ontzettend zout! De rest van de vissen bewaren we voor de lunch morgen.

Nu we vis als voorafje hebben gegeten, hebben Rick en ik ook zin in vis als avondeten. We bestellen sushi van Sweet Ginger en eten dat buiten op. Het blijft nog lang warm genoeg om buiten te zitten.

Saskia moet tot half twaalf babysitten en gelukkig houden deze mensen zich netjes aan die tijd. Met Katja gingen Rick en ik op het laatst gewoon naar bed, maar Saskia vind ik nog te jong om in een donker huis thuis te komen. Omdat Rick heeft aangeboden morgen vroeg op te staan voor Kai, stuur ik hem naar bed. Ik blijf wachten op Saskia, al is half twaalf ver na mijn bedtijd. Gelukkig kunnen Saskia en ik morgen wel uitslapen.

14 reacties:

Petra S. zei

Brrrr, haring! Wel heel goed voor je omega3 vetten. Ik neem er supllementen voor.

Nieuw kapsel, spannend! Als je tijd hebt om een foto te maken.....

Net las ik dat koningin Beatrix de gewonden in diverse ziekenhuizen heeft bezocht. Heb je haar verklaring net na het drama gezien op internet? Het vreselijke is dat niemand ooit zal weten waarom deze man tot zijn actie is gekomen.

Ineke zei

Wat een bof voor jou om zo lekker haring te kunnen eten.
Jammer dat het weer minder mooi is.

gr, Ineke

Bibi zei

Wat een mazzel, lekkere verse haring! YUM Daar heb ik ook wel trek in. Ik ben ook heeel benieuwd naar je bob!
Groetjes, Bibi

Manon zei

Hmmm haring! Nog 7 weekjes dan gaan we ze weer lekker op de markt eten.

Heb ook wat beelden gezien op internet, afschuwelijk gewoon. Het is niet te bevatten dat er zulke mensen bestaan!

Petra zei

@Petra -- Ja, ik heb de toespraak van de koningin gezien. Ze leek (natuurlijk) erg aangeslagen. We hebben alles op BVN gezien op donderdag.

@Petra en Bibi -- Uw wil is mijn bevel ;).

Petr@ zei

Mmm, heerlijk haring! Wat kun je daar van genieten, als je het maar heel af en toe eet (ik ook hoor, is me iets te vet om vaak te eten).

Leuk kapsel!

hennyb. zei

Ik vind het best wel een leuke foto hoor, met een leuk kapsel.
Brrrrr, haring, ik heb het 1 x geproefd en daarna noooooit meer. Ik kan Ruud er voor wakker maken, hij is er gek op!!

Kristel Holsbeek zei

Hmm jammie lekkere haring...

Bianca (Hollandranch) zei

Oohh heerlijk haring, met vers gesneden uitjes mmmmmm

Maar ik vind het wel een beetje van de gekke qua kosten dat haring ingevlogen wordt wordt voor een ambassade feestje (recessie ?) , ook al is het misschien traditie.
Maar ze zijn uiteindelijk toch goed terecht gekomen ;-)

Ik vind het wel een leuke foto hoor ! maar om heel eerlijk te zijn zouden lichtere of donkere highlights in je haar volgens mij wat meer "pit"eraan geven. Ik kan het zeggen want mijn haar zit helemaal voor geen meter op het moment ha ha

Petra zei

Die zijn er hoor, die lichtere en donkere highlights. Het ziet er heel goed uit, ze heeft goed werk verricht. Dat is een van de redenen, dat ik het geen goede foto vind, de kleur van mijn haar komt er niet goed in uit. In werkelijkheid is het een stuk donkerder.

Anja zei

Leuk kapsel , staat je goed!!
MMmm. lekker haring een uitje erbij en smullen maar.

Natasja zei

Hoi Petra,

Lekker even een Hollandse snack: haring! Ik lust het niet, maar ik kan me voorstellen, dat als je een liefhebber bent, dat het smullen is! Worden jullie als Nederlanders altijd uitgenodigd op de ambassade? Nou ja, zoals al gezegd is, de vis is toch goed terecht gekomen, nietwaar! Ik heb al jaren een goede kapster. het is een vriendin van mij en ik hoef eigenlijk niets te zeggen, eht is altijd goed (zowel knippen als kleuren). Het lijkt me wel lastig om een goede kapper te vinden. Ook de prijzen vind ik vrij hoog in Amerika. Maar ja, ik denk dat het voor de meeste vrouwen hetzelfde geldt; als je haar niet goed zit....

Jammer dat het lekkere weer plaats heeft moeten maken voor de regen. Hier is het nu hetzelfde. We hebben al mooi weer gehad, maar nu is het even wat minder. We zijn ook zo verwend met het zonnige weer. Lekker buiten zitten, eten, drankje doen etc.

Fijne dag verder. Groetjes van Natasja

Anoniem zei

Hallo Petra,

Ik volg je blog al een tijdje regelmatig. Er was sprake van dat wij naar Houston zouden verhuizen vanuit Nederland en in mijn zoektocht naar alles wat met leven in de VS te maken had, kwam ik bij jouw blog terecht. Wij zijn niet naar Houston verhuist, maar naar Muscat in Oman. Heel iets anders dus. Voorlopig wonen we hier nog wel even, bevalt goed, daarna, wie weet... Houston staat nog altijd open!

Bedankt voor een kijkje in jouw leven.

ps. Bij ons was de koninginnedag receptie van de ambassade al woensdagavond en die is dus doorgegaan. Ook haring gegeten en bitterballen, smullen hoor!

hartelijke groeten,
Manon

Marjon zei

Jakkes Haring! Daar krijg je mij niet blij mee.

Leuke foto van jezelf Petra. Ik heb zo'n hekel aan de kapper, het zit nooit zoals ik wil.En ze fohnen het altijd in Beatrix stijl (want ik ben natuurlijk al 50 dus daar hoort een oma kapsel bij)
Gelukkig heb ik de laatste keer een kapster gevonden die me begrijpt en een ander kapsel heeft aangeraden. Nu moet het alleen nog wat groeien.

Wat een lange wandelingen maak jij toch elke keer. En dat na een uur gewichtheffen, knap hoor.

Marjon