Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 29, 2009

De "Gardens" were not to be

Om drie uur vannacht werd ik wakker en bedacht me, dat ik Katja niet had verteld geen medicijnen door elkaar te nemen. Dat maakt me meteen weer bezorgd, dat ze daar alleen in haar dorm ligt. Wat ik ook probeer, het lukt niet weer in slaap te komen.
Gelukkig gaan de scholen twee uur later open, dus kunnen we allemaal wat langer blijven liggen.

Mijn Pilates klas sla ik vandaag over, want Saskia vertrekt pas om negen uur naar school. Ik kijk er wel naar uit volgende week weer gewoon mijn fitness routine op te pakken.

Cosmo heeft gisteren ook al geen fatsoenlijke wandeling gehad, dus ik voel me wat schuldig. Het is nog enorm ijzig buiten en als ik ergens als de dood voor ben is het gladheid (na mijn enkel op zwart ijs heel ernstig gebroken te hebben).

Mijn zus weet dat en heeft me voor Kerst Yaktrax gegeven. Dit zijn rubberen "zolen" met ijzer eraan, die je onder je schoenen doet. Wat een uitvinding! Ik kan op glad ijs ermee zonder uit te glijden!

Van arme Cosmo kan niet hetzelfde worden gezegd, die "schaatst" zo af en toe op zijn poten en glijdt herhaaldelijk onderuit. Ik loop wel langzaam, dus hard valt hij niet. Na een kilometer of twee houden we het allebei voor gezien. Ik ben blij er zonder kleerscheuren vanaf gekomen te zijn, want de zelfs de straten zijn nog zeer ijzig. Ik hoorde een aantal auto's flink slippen bij het optrekken.

Wat mij betreft een goede beslissing om de scholen later te laten beginnen. In het donker op zulk ijs lopen is ronduit gevaarlijk.

Na de wandeling doe ik een half uur Wii Fit Aerobics. Ik "ren" 22 minuten en boks 8 minuten, dat geeft me echt het gevoel gewerkt te hebben! Tot slot doe ik een minuut planken en het ding heeft het lef mij een "exercise novice" te noemen! Makkelijk is het zeker niet, dat vind ik het leuke eraan.

Vorige week heb ik met Pat afgesproken naar de U.S. Botanic Garden in Washington te gaan. Hier hoop ik materiaal te vinden om in te sturen voor mijn fotografieles. Deze week gaat dat over visuele herhaling. Gisteren heb ik wel een paar foto's kunnen nemen, die aan de opdracht voldoen, maar ik wil altijd graag een keuze kunnen maken.

Om half twaalf belt Pat, dat ze verlaat is. Fairfax County Public Schools wil hun turnprogramma schrappen en Pats jongste dochter turnt al jaren. Met een hele groep probeert Pat het programma te redden (sporten worden hier op het high school niveau voornamelijk via de scholen gedaan). Vanochtend kwam er een doorbraak hierin en nu lijkt het, dat al haar harde werk zijn vruchten af heeft geworpen.

Natuurlijk begrijp ik, dat dit belangrijk is voor haar. Pas om half een is Pat klaar. Ik moet om kwart over drie weer thuis zijn, dus naar Washington gaan lukt niet meer. We besluiten onze plannen te veranderen en hier in Vienna te lunchen en dan in Meadowlark Gardens te gaan fotograferen.

Pat en ik zijn beiden dol op sushi en Pat stelt Sushi Yoshi voor om te proberen. Ik weet, dat ze er mijn favoriet hebben: een garnalensoort, die rauw wordt geserveerd en de kopjes gefrituurd erbij. Het ontlokt aan Pat de opmerking, dat ik goed een vrouwelijke Andrew Zimmern zou kunnen zijn.

Leuk aan dit restaurant is, dat je halve rollen sushi kunt bestellen. We delen dus een aantal verschillende smaken. Maar van de gefrituurde garnalenkopjes blijft Pat ver. Daarin zal ze niet de enige zijn, vermoed ik, maar ze smaken echt superlekker!

Na de lunch rijden we naar Meadowlark Gardens. Deze botanische tuinen hebben grote vijvers en mooie natuur. Onze hoop is er dus helemaal op gevestigd hier mooie foto's te kunnen maken. We glibberen naar de voordeur van het bezoekerscentrum en... die is op slot! De tuinen zijn gesloten vanwege slecht weer!!! Het mag vandaag gewoon niet lukken!

In plaats van fotograferen gaan we dan maar leren. Bij ons thuis nemen we de fotografielessen van vorige en deze week door. Hopelijk lukt het morgen wel naar Washington te gaan en dan hebben we duidelijke taak qua fotografie.

Niet alleen heeft Saskia school in te halen, maar ook dokters- en tandartsafspraken. Om de een of andere reden stonden die allemaal gepland voor vorige week, zul je altijd zien. Vandaag is er de orthodontist. De wachtkamer zit er vol, maar Saskia is gauw aan de beurt. Ik kan niet wachten, tot ze klaar is met haar beugel! Dan zijn wij klaar met orthodontie.

Rick komt thuis met de ingredienten voor taco's. Lekker makkelijk is dat en iedereen vindt het lekker. Soms zou ik gewoon pillen willen hebben voor het avondeten. Die zouden dan precies de smaak aannemen, die de eter wenst. En natuurlijk heel vullend zijn, zonder calorieen. Dat lijkt me de perfecte uitvinding!

Mijn twee favoriete "grumps" zijn vanavond op tv: Simon Cowell met American Idol en Gordon Ramsay met Hell's Kitchen (hoera, het is er weer!). Lekker genieten, dus, met Saskia en Rick. Ik vraag me af, wat dat over ons zegt?

11 reacties:

Anja zei

Wat een idee, pillen als avondeten, wanneer ze op de markt komen bestel ik gelijk een hele doos :-))

Hopelijk hebben jullie morgen meer geluk met fotograferen.

Anoniem zei

Wauw, die dingen voor onder de schoenen zijn ideaal zeg. Daar ga ik ook een paar van kopen. Black ijs is bloedlink en ik ben al regelmatig onderuit gegaan tijden het hond lopen. Vorig jaar gleed onze hond ongelukkig uit en heeft wel een week kreupel gelopen. Zouden ze ze ook voor honden hebben ;-)

Miranda zei

Hier is al het ijs alweer verdwenen hoor. Een dagje zon en het nachtje ervoor regen zorgde ervoor dat de stoep alweer droog was, Maar toch ook hier hadden ze de eerste twee uur vrij.....Wat we overgens niet erg vinden natuurlijk, want het blijft vroeg om om kwart over zes je bed uit te moeten niet! Groetjes

Anoniem zei

Handig cadeau van de zus!Zo kun je toch lekker een stukje lopen met Cosmo.

Jammer dat jullie botanische plannen in duigen viel, maar hopelijk morgen een nieuwe kans.

Ha ha, doe mij ook zulke pillen! Ideaal...

Is Katja al wat opgeknapt?

Annemiek zei

Die dingen voor onder de schoenen heb ik dit jaar ook voor het eerst, een ander merk wel, ze werken prima! Zeker als de honden me bergaf van de oprit trekken op het ijs!
Die 2 tv programma's heb ik gisteren ook gekeken, die koks van Hell's kitchen mogen allemaal wel vervangen worden.
Hopelijk gaat het beter met Katja!

Ineke zei

Jakkes, nee hoor, voor mij niet van die enge pillen, bovendien mis je dan ook de gezellige gezinsmaaltijden.

gr, Ineke

Anoniem zei

Heb je dan nog wel geslapen nadat je zo lang hebt wakker gelegen midden in de nacht?
Gevaarlijk hoor zoveel ijs op de weg, goed oppassen!
Hoe gaat het vandaag met Katja? Hopelijk heb je bericht gehad dat het ietsje beter gaat?

Anoniem zei

Wij hadden vroeger ook van die ijzertjes, die je met riempjes om je schoenen bond.

Dat lijkt me absoluut niet lekker die rauwe garnalen met geroosterde kopjes brrrr, ik moet er niet aan denken.

Jammer dat je fotografie uitje mislukt is. Hopenlijk heb je morgen meer geluk

Anoniem zei

Wat een super handige dingen. Ik ben ook altijd bang om uit te glijden als het glad is.
Ik hoop dat het beter gaat met Katja.
Hadden ze hier maar zo veel keuze in sushi. Yannick en Fabienne zijn er ook zo dol op. Eigenlijk lusten we het alle 4 heel graag!!
Katja al beter?

Anoniem zei

Heb er ook al zo vaak aan gedacht eenvoudig avondeten: eten uit een tube oid, verkrijgbaar in elke smaak en liefst ook dat je er niet van naar het toilet hoeft dat scheelt ook weer tijd ;-)
Maar als ze die in de smaak gefrituurde garnalenkopjes zouden hebben zou ik die toch echt niet kopen ;-)

Prettig weekend !

Anoniem zei

Oh balen, ik heb deze week door mijn werk Idols en Hell's Kitechen gemist! :-(

Succes met het glibberen op het ijs en de sneeuw. :-(