Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 28, 2009

IJsvrij!

Voor we naar bed gingen werd het Winter Weather Advisory al omgezet in een Winter Storm Warning, want er wordt toch meer ijs verwacht. We verwachten dus, dat de scholen tenminste verlaat zullen openen. Rick gaat om zes uur even zijn bed uit en komt blij weer terug: de scholen zijn zelfs dicht!

Als ik een paar uur later opsta, zie ik ook waarom. Alles is bedekt met een flinke laag ijs. De zijstraten zijn nog onbehandeld en ik zie een van onze buren achter ons een flinke slip maken. Ook de stoepen zijn een ijsbaan, er ligt minstens een centimeter ijs op.

Rick blijft vanochtend thuis werken, want Vienna doet lange tijd niets aan de zijstraten. Pas om elf uur wordt er (miniem) zand gestrooid. Ricks auto stond vannacht buiten en heeft een flinke laag ijs (er ligt geen sneeuw op, omdat hij tijdens de sneeuwval gisteren in de garage stond). Rick laat hem warm worden en hoopt zo het ijs te smelten.

Intussen loop ik met mijn fototoestel door de tuin. Met ijs bedekte planten zijn een dankbaar fotografie object en de witte sneeuwachtergrond werkt mooi neutraal. Rick komt weer naar buiten en opent zijn achterklep voor hij het ijs eraf haalt. Met een klap valt al het ijs in zijn achterbak! Ik zal maar niet herhalen, wat er uit zijn mond komt! Stiekem maak ik een foto, als hij de stapels ijs eruit vist.


Als ik even binnen ga opwarmen, MSN't Katja me, dat ze ziek is. Ze voelde zich gisteren al niet lekker, maar nu heeft ze 39 graden koorts. Best hoog voor haar leeftijd en wat ze beschrijft klinkt precies als wat Saskia vorige week had: hoest en hoge koorts. Ze heeft om kwart over een een afspraak met de campusdokter.

Nu vind ik het wel moeilijk om zo ver weg te zitten. Ze heeft nu duidelijk even haar moeder nodig. Ik adviseer haar wat ibuprofen te nemen en toch iets te gaan eten. Later vertelt ze, dat de dokter denkt, dat ze de griep heeft. Zij denkt dat niet en ik ook niet, want haar symptomen zijn niet "typisch" grieperig. Ze heeft bijvoorbeeld geen pijn in haar botten, wat toch echt een griepverschijnsel is.

Als ze vertelt, wat voor medicijnen ze mee heeft gekregen, sla ik bijna steil achterover! Hoestsyroop, prima, keeltabletten, ok, maar waarom ze Tylenol met codeine nodig heeft? Ik snap dat niet, waarom een verslavend middel aan een college studente voorschrijven? Nu denk ik niet, dat Katja er verslaafd aan zal raken, maar die mogelijkheid is er wel. Ik adviseer haar er zo min mogelijk van te nemen. Dan liever gewone Tylenol en Advil!

Omdat de voorspelling is, dat het tot laat in de middag zal blijven vriezen, ga ik toch maar een poging wagen het ijs van onze oprit en stoepen te scheppen. Dat valt allerminst mee! Er ligt ongeveer een centimeter en ik moet het er echt afschrapen.

Terwijl ik bezig ben komen vier van Saskia's vriendinnetjes aanlopen met slees. Saskia maakt zich klaar om te gaan sleeen en intussen glijden haar vriendinnetjes van onze oprit af. Ik moet wel lachen om de kinderlijkheid, die nog van deze dertienjarigen uitstraalt. Als Saskia (eindelijk) klaar is, gaan de meiden richting basisschool om daar verder te sleeen.

Opvallend is, dat niemand anders van onze buren hun oprit aan het schoonmaken is! Ik kan zien, dat sommigen een poging gewaagd hebben, maar het is ook echt bijna onbegonnen en heel zwaar werk! Ik hak (letterlijk) een pad over de stoep, maar geef na een uur en een kwartier hard werk op voor de oprit. Hopelijk wordt het vanmiddag warm genoeg om zelf te smelten!




De meisjes komen verkleumd en nat terug en ik gooi een lading van hun kleding in de droger. Saskia ontpopt zich als een goede gastvrouw en maakt warme chocolade en tosti's voor ze. Ikzelf neem een lekker warme kop soep: Italian wedding, een van mijn favoriete soepen hier.

Na de hele vorige week gemist te hebben gaan we vanmiddag verder met Saskia's chiropractor behandeling. Ondanks haar ziekte heeft ze de hele afgelopen week geen hoofdpijn gehad. Het lijkt dus goed te werken.

De hele filosofie fascineert me. Vooral de kinesiologie, waarbij Brandon kijkt naar de spierspanning in Saskia's linkerbeen, terwijl hij andere spieren test. Dit keer is haar linkerbeen zwak en laat hij haar haar handen op haar buik leggen en met ronde bewegingen masseren. Opeens is het linkerbeen weer veel sterker.

Het klinkt allemaal zo onwaarschijnlijk, maar ik zie het toch voor mijn neus gebeuren. Ik begin steeds meer in deze theorieen te geloven, moet ik toegeven. Als ik dan zie, hoe weinig de conventionele medische wereld voor Saskia kon betekenen en haar vooruitgang nu, kan ik niet anders. Begrijp me goed, ik heb veel vertrouwen in de medische wereld, maar weet ook, dat alternatieve geneeswijzen soms beter werken.

Thuis maak ik nog een aantal foto's voor alles weer smelt. Vooral het siergras is erg mooi, het lijken wel pareltjes! Saskia en Mary Kate gaan tot het donker wordt sleeen. Als kroon op deze dag krijgen we een prachtige zonsondergang te zien!


Katja belt, ze voelt zich flink ziek en haar kamergenote ligt in het ziekenhuis vanwege de MRSA, die ze al maanden heeft. Dit is Katja's eerste ziekte, die ze alleen moet overwinnen, en aan de telefoon klinkt ze zeker niet lekker.

Vanmiddag heb ik een "care basket" met fruit e.d. besteld bij Virginia Tech en dat is vrijwel meteen bezorgd. Zo heeft ze tenminste wat gezond eten bij de hand. Verder is iedereen volgens haar de hort op, dus ze kan niemand vragen iets voor haar te halen.

Al met al, ondanks het ijsvrij, een drukke dag, als ik het zo teruglees! Morgen beginnen de scholen twee uur later, dan gewoon. We hoeven dus weer niet om kwart over zes op, hoera!


12 reacties:

Anoniem zei

Wat een schitterende foto's heb je weer gemaakt! Beroerd dat Katja ziek is, ik kreeg van Ian ook al verhalen dat ie zich belabberd voelde, bij het laatste bericht zat hij al een uur in de wachtkamer, hopelijk is hij nog aan de beurt gekomen! Wens Katja maar beterschap.

Annemiek zei

Dat is heel wat ijs. Ik vond het hier wel meevallen, meer sneeuw dan ijs.
Wat rot dat Katja ziek is, dan wil je ze toch verzorgen. Om meteen Tylenol met codeine te geven vindt ik ook een beetje te zwaar geschut.
Een paar jaar geleden had ik het met mijn dermatoloog over MRSA, hij zag het toen al in de community, en nu heb ik zelf al 2 patienten gehad met community accuired MRSA, 1 was ook een college student. Het is niet alleen maar een ziekenhuisbacterie meer.

Anja zei

Wat een ijs bij jullie, prachtige foto's heb je er van gemaakt.
Jullie oprit en pleintje zien er nu ook ijzig uit op de webcam.
Vervelend dat Katja ziek is, ik weet hoe jij je voelt want Sanne is ook ziek. Vervelend hè dat ze dan zo ver weg zijn.
Sterkte met het ijs en kijk vooral goed uit als je deur uit gaat!!

Anoniem zei

Vervelend voor Katja om ziek te zijn en dan zo ver van huis. Ik vind het ook nogal ver gaan om haar iets met codeine te geven. Ik heb het op haar leeftijd ook eens gehad (slecht een paar pilletjes), maar dat was omdat ik zo'n enorme kriebelhoest had en vlak daarna een begrafenis. Om dan continue te hoesten, is erg vervelend natuurlijk.
Maar Katja kennende, zal ze hier heel voorzichtig mee omgaan.

Wat een prachtige foto's geeft de vorst!
En wat heerlijk voor de meiden om de hele dag te sleeën!

José (It's a Dutch Girlsname!) zei

Vannochtend (hier in NL) zag ik hoe Obama vertelde dat zijn dochters ijsvrij hadden. Hij moest er hartelijk om lachen, in Chicago hadden ze in 1997 voor het laatst ijsvrij. :D
Ik moest meteen aan je denken! :D

Anoniem zei

Schitterende winterfoto's!
Beterschap voor Katja

Hester

Anoniem zei

Wat goed dat men zo'n 'care baskets' kan bestellen op de campus! Vind ik schitterend dat dat kan, zo moet ze niet meteen de deur uit en voelt ze dat mams met haar meeleeft! Veel beterschap aan Katja!

Mooie winterfoto's!

Groetjes,

Anoniem zei

Wat een ijslaag joh!
Ik kan me voorstellen dat je, nu je de vooruitgang ziet in Saskia's gezondheid, dat je je meer wilt inleven in deze andere therapie. Bij mij geldt hetzelfde bij de voetreflex.
Arme Katja...zover weg en ziek! Beterschap voor haar!

Anoniem zei

Zo, de winter is goed gaan doorzetten bij jullie zeg, wat een ijzel en sneeuw. Het doet het heel goed op de foto's, mooi hoor!
Wat fijn dat Saskia baat heeft bij de behandeling, geweldig toch? Sneu voor Katja dat ze ziek is, hopelijk knapt ze snel weer op. Wel heftig, die Tylenol met codeïne, goed dat je haar adviseert om daar voorzichtig mee te zijn.
Enne... ik had Rick wel willen horen met het ijs in de kofferbak, hahaha!

Dizzymisslizzy zei

Mooie foto's zeg! Vooral die van die siergrassen. Dat is volgens mij de enige reden waarom al dat ijs en die kou nuttig kunnen zijn; voor mooie foto's.
En ja, ik geloof wel in alternatieve geneeswijzen. Wij zijn qua medicijnen ook bijna geheel op homeopatische middelen. Daarbij is het toch ook gewoon fijn als Saskia (en jij) duidelijk merkbaar verschil ervaart?

Anoniem zei

prachtige kleuren met die lucht foto's! En die grassen zijn ook prachtig.

Nicole zei

Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt, maar wat lijkt het me eng, zo'n laag ijs op de weg enzo. Dan toch maar liever de sneeuw die wij een paar weken geleden gehad hebben.
Wel sneu voor Katja dat ze ziek is en dan ook nog niet de 'juiste' medicijnen voorgeschreven krijgt. Lijkt me moeilijk om 'n dochter zo ver weg te hebben op die momenten. Ook voor haar trouwens.
En fijn dat Saskia zoveel baat heeft bij haar behandelingen.