Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 16, 2009

Pannenkoeken!

De koudste lucht sinds het midden van de negentiger jaren heeft ons bereikt. Het is -14 bij het opstaan. Meestal ga ik in een trui naar de fitness, maar vandaag doe ik toch maar mijn skijack aan.

Na het uur gewichtheffen bespreken Pat, Marcella en ik, wat we zullen gaan doen. We zouden met zijn drieen de ijsafzetting bij Great Falls gaan fotograferen. Maar met harde wind en een gevoelstemperatuur van ver onder nul laten we dat plan maar schieten. Om toch iets leuks te doen spreken we af voor de lunch.

Thuis kan ik het niet laten toch een beetje Wii Fit te doen. De krachtoefeningen kan ik wel, de aerobics ook. Alleen mijn balans laat, tot mijn ergernis, nog flink te wensen over. De oefeningen zijn bepaald niet makkelijk.

Intussen loopt Leah boven op de lopende band. Het is te koud om buiten hard te lopen voor haar. Ook Katja loopt later binnen. Ze houden beiden goed het trainingsschema voor de halve marathon vol. En de honden profiteren ook, want die krijgen nu de nodige beweging door met elkaar te spelen. Het is mij echt te koud om een lange wandeling met Cosmo te maken!

Pat komt mij ophalen en Marcella wacht al bij Cafe DeLuxe. Het wordt een gezellige lunch, we lachen wat af! Ik zegen mijn besluit om lid te worden van Anytime Fitness weer eens. Ik heb er een paar erg leuke vriendinnen door gevonden!

Katja gaat op de valreep voor ze terug naar school gaat nog een derde piercing in haar oor laten zetten. Saskia wil dat ook dolgraag, maar ik vind haar er nog te jong voor. Ik ben sowieso niet voor al die piercings, eentje is leuk, maar meer hoeft van mij niet.

Laura gaat mee naar Saskia's derde chiropractor afspraak. Ze vindt het gekraak maar eng. Het klinkt ook wel eng, vooral de nek, dat vind ik ook nog steeds, al heb ik zelf ettelijke "kraak"beurten ondergaan en weet dat het geen kwaad kan. Het lijkt Saskia wel te helpen. Ze heeft althans deze week geen erge hoofdpijn gehad.

Al een tijdje willen Rick en de kinderen Nederlandse pannenkoeken eten. Daar genieten ze altijd van op Aruba, maar thuis hebben we ze al zeker tien jaar niet gebakken. We besluiten Katja's laatste avond thuis dus met een typisch Nederlands maal te vieren.

We gebruiken Koopmans pannenkoekenmix voor het beslag. Katja bakt het spek aan en iedereen geeft zijn of haar "bestelling" op. Er is appel, spek, champignons, ham en kaas. Ik merk, dat ik de kunst om de pannenkoeken met de pan om te draaien (zoals je op de foto aan mijn gezicht ziet, vergt dat wel wat concentratie!).


Iedereen smult van de Nederlandse kost op deze winterse avond. Na het eten komen Katja's vrienden uit de buurt nog even afscheid nemen. Morgen gaan Katja, Leah en Shannon terug naar Virginia Tech en zullen waarschijnlijk 6 maart pas weer thuiskomen.

13 reacties:

Miranda zei

he toevallig, wij hebben ook pannekoeken gegeten. Zonder Koopmans overgens. Recept weten? 500 gr. zelfrijzend bakmeel. 3eieren en wat zout en 1 liter melk. Alles op kamertemperatuur en mengen. Een scheut extra light olijfolie erdoor en bakken maar. Ik doe alleen maar olie voor de eerst pannekoek in de pan en verder niks.

Miranda zei

he toevallig, wij hebben ook pannekoeken gegeten. Zonder Koopmans overgens. Recept weten? 500 gr. zelfrijzend bakmeel. 3eieren en wat zout en 1 liter melk. Alles op kamertemperatuur en mengen. Een scheut extra light olijfolie erdoor en bakken maar. Ik doe alleen maar olie voor de eerst pannekoek in de pan en verder niks.

cloggie68 zei

Hee wat toevallig dat je net Aruba noemt, ik ben hier op Aruba gisteravond aangekomen... zal aan jullie denken als ik een keer pannenkoeken eet!

Anoniem zei

Lekker, pannenkoeken! Goed dat Katja en Leah zo gedreven hun schema afwerken.
Fijne zondag!

Anja zei

Lekker pannenkoeken, het eindresultaat ziet er goed uit.

Brr, wat is het koud bij jullie, ik kan me voorstellen dat je niet graag naar buiten gaat.

Sterkte met het afscheid nemen van katja!!

Anoniem zei

Dat is zeker KOUD, gelukkig is het hier weer een stuk warmer geworden, -4 vind ik al koud genoeg.
Dat is me nog nooit gelukt een pannenkoek zo om te draaien, ik probeer het niet eens meer ;-)
moet veel te veel opruimen daarna.
Maar idee wel: binnenkort weer eens spek en kaaspannenkoeken maken en appel met rozijn mmmm

Anoniem zei

Oh! Goed idee! De foto's van de pannenkoeken maakt me behoorlijk hongerig op de vroege morgen! Leuke foto's!

Gina

Anoniem zei

Oh, wat ziet die pannekoek er lekker uit!!! Wat een leuk idee om Nederlandse pannekoeken te bakken. Ondanks ik de Amerikaanse pannekoek ook niet verkeerd vind, is het toch een totaal iets anders.

Soms, als ik wel eens crapes bestel, dan komt deze nog het dichtst in de buurt van de Nederlandse pannekoek. LOL!

Weet je, ik lees op bijna elke web-log van Nederlanders in Amerika dat het overal zo vreselijk koud is. Wij zouden het ook koud moeten hebben hier in Colorado, maar het lijkt wel zomers en het wordt alleen maar warmer de komende dagen. We zitten al een paar dagen met temperaturen zo rond de 17 a 20graden C., met strakke blauwe luchten en volop de zon. Het is echt warm buiten hier.

:-)

Annemiek zei

Mmm lekker pannekoeken.
6 maart lijkt zo ver weg als je het zo zegt, maar we zijn al over de helf van januari en februari is maar kort, dus 6 maart is het ook snel :)

Lish zei

Die pannenkoek ziet er lekker uit!
Fijn dat de chiropractor lijkt te helpen voor Saskia.

Overigens vind ik de verbeteringen juist prettig hoor, totaal niet vervelend :-), bedankt.

Anoniem zei

Dat ziet er lekker uit Petra!
Toevallig heb ik laatst een pak met mix voor American Pancakes gekocht. Maar helaas moet ik die, in verband met de zoveelste dieetpoging (al drie kilo kwijt), even laten liggen.
Dat heb jij gelukig niet nodig zo te zien.

Wat fijn dat Saskia geen erge hoofdpijn meer heeft gehad. duimen dat het zo blijft.

moeilijk dat Katja weer zo lang weggaat hoor. Maar ja, bij opvoeden hoort helaas ook loslaten. Ik ben blij dat onze kinderen nog niet zover zijn. Nick gaat vanaf 1 februari in Amsterdam studeren dus dat is lekker dichtbij. En voor Joyce duurt het nog minimaal anderhalf jaar.

Marjon

Ineke zei

Jeetje, wat kun jij een pannenkoek goed omkeren. Dat is mij nog nooit gelukt.
Bakken doe ik ze trouwens nooit meer, ik koop wel een pak "luie wijven" pannenkoeken.

gr, Ineke

Anoniem zei

Mmmm lekker. enne ziet er professionel uit dat opgooien hoor. Ik keer de pannenkoeken nog steeds om met spatel of deksel.