Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 26, 2009

Davidson Space Center

Eindelijk schijnt de zon en is de temperatuur zeer aangenaam. Prima voor een lange wandeling, dus, in plaats van ons oorspronkelijke Wii Fit plan. Christine heeft gehoord, dat er een mooi natuurpad dichtbij is en daar rijden we heen. Ze grapt, dat ze nu met mij meer van haar omgeving ziet, dan het halve jaar, dat ze hier woont!

De Indian Creek Greenway blijkt inderdaad erg mooi en landelijk. We lopen langs een beekje en aan de andere kant staan koeien te grazen. Het is hier zo anders, dan hun oude buurt in Fairfax, waar ze tussen de rijtjeshuizen en condominiums woonden. Het is fantastisch weer en wordt zelfs zo warm, dat ik mijn mouwen opstroop. Heerlijk!

Bij elkaar lopen we iets meer dan een uur, genietend van de langzaam ontwakende natuur. Die is hier toch wel een paar weken vooruit op de onze. Thuis frissen we ons op en gaan dan naar downtown Madison, het stadje, waar Christine woont.

Al de hele week waarschuwt Christine me voor we ergens heen gaan, dat het niet veel voorstelt. Ik weet heus wel, dat Huntsville niet Washington is. Ik vind het juist leuk om eens een heel andere woonomgeving mee te maken. Maar wat "downtown" Madison betreft moet ik haar gelijk geven. Als je met je ogen knippert ben je er doorheen.

Het zijn drie huizen en een restaurant aan het spoor. Voor het restaurant zijn we hier gekomen. Hier ga ik Christine op een verlate verjaarslunch trakteren. Het Main Street Cafe is gehuisvest in de oude stadshal van Madison (er staan ook tafeltjes in wat vroeger de gevangeniscellen waren). De cuisine is country en zo te zien is het erg populair.

Jammer genoeg verzuimt onze serveerster ons over hun dagspecialiteiten te vertellen en zien we die pas bij ons vertrek. We hadden de fried green tomatoes zeker besteld! Maar Christines kipsalade en mijn blackened tilapia zijn prima bereid en de atmosfeer in het restaurant is heel gezellig.

Na het eten gaan we op weg naar het Davidson Space Center. Christine neemt de lange weg ernaartoe (alweer benadrukkend, dat "lang" hier relatief is) om mij meer van hun omgeving te tonen. Opvallend zijn alle bar-b-que restaurantjes met ieder een claim van "speciale saus".

Het Space Center is mooi opgezet. In Washington hebben we natuurlijk het Air and Space Museum, dus veel raketten en dergelijke heb ik al gezien. De tentoonstellingen over hoe de astronauten in de ruimte leven vinden we verreweg het interessantst.


Ook de verhalen over de Apollo vluchten zijn indrukwekkend. Dat zoveel mensen bereid zijn desnoods hun leven te geven voor verkenning van de ruimte is altijd weer iets, waar ik versteld van sta.


Lees het grappige verhaal achter deze foto hier


We lopen een paar uur rond in het Space Center, maar willen dan naar huis om van het lekkere weer te profiteren. We installeren ons op de veranda en genieten van de rust. Terwijl we daar zo zitten komen er een paar herten vlak langs rennen. Het is hier echt het platteland!


Wat foto's van de binnenkant van hun huis en de veranda

Als avondeten maakt Christine kipwraps, lekker en gemakkelijk. We zijn allebei best moe van alle activiteiten van de afgelopen dagen. Dit is alweer mijn laatste avond hier, de tijd is omgevlogen! Zoals altijd zijn Chuck en Christine ontzettend hartelijk en gastvrij geweest en hebben mij een heel fijne week bezorgd!

6 reacties:

Anja zei

Fijn dat je zo hartelijk en gastvrij bent ontvangen bij Chuck en Cristine. Hun huis ziet er gezellig uit.

Anoniem zei

Inderdaad een gezellig huis! Ik vind al die Amerikaanse keukens zo op elkaar lijken, mijn vriendinnen in Californië hebben allebei een nieuw huis en de foto's laten ook dergelijke keukens zien.

Ook opvallend is dat de flat-screen TV's boven de open haarden hangen, dat zie je hier ook nooit. Grappig, die verschillen die zo opvallen.

Ik zie net Katja's auto op de webcam, die is thuis voor Spring Break??

Anoniem zei

Wat een knus en gezellig huis .
Leuk om Christine weer ff in het echt te zien.
En ik zie idd dat Katja ook weer thuis is?

Anoniem zei

Je hebt weer een paar leuke dagen achter de rug, wat is het snel gegaan! Goede reis naar huis waar je gezin weer compeet is, aan de de gele VW te zien. Prettig weekend!

Bibi zei

Hm, ik weet dat een oom die ik niet goed ken bij de NASA heeft gewerkt en ook veel te maken heeft gehad met een van de Appollo vluchten. Ik ga gelijk mn vader bellen!

Anoniem zei

Wat een gezellig huis heeft Christine daar. En zo'n veranda is helemaal super, zelfs in de regen kun je nog 'buiten' zitten.