Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 13, 2009

Pijndag

Met brandende nek- en schouderspieren en flinke hoofdpijn word ik wakker. Opeens zijn ze er weer: de felle pijnen. Waarschijnlijk is het een gevolg van de telkens veranderende luchtdruk op het moment, maar ik baal verschrikkelijk!

Toch sleep ik me naar core training, want ik weet, dat beweging nu essentieel is om de knopen er een beetje uit te krijgen. Aan Sharon vraag ik strekoefeningen voor nek en schouders en ze laat die aan de hele groep zien.

Thuis wacht een ongeduldige Cosmo op zijn wandeling. Het is weer schitterend zonnig weer, alleen een stuk koeler, dan eerder in de week. Cosmo heeft een speciale route in zijn kop en ik volg hem vandaag maar.

Als ik de loterijtickets, die ik gisteravond gekregen heb, nog eens bekijk, zie ik, dat ik Blackjack heb op een ervan. Die is $10 waard en met Blackjack wordt het dubbele uitbetaald.

Nu krijg ik dus $25 terug, als ik ze even later bij de 7 Eleven inwissel! Degene, die ze gegeven had, moest eens weten! Ik besluit mezelf ermee op een lekkere Bangkok Curry van Noodles & Company te trakteren.

Op de terugweg hoor ik op de radio, dat de politie van plan is langs de deuren te gaan om te controleren op geldige hondsdolheidsinentingen en hondenpenningen. De boete, als je er geen kunt produceren, is $250! Gauw rijd ik langs de Vienna Town Hall om een hondenpenning voor Cosmo te halen, die kost tenslotte maar $5.

De rest van de middag rust ik voornamelijk. Rick wil vanavond uit eten en naar de film en het nare van de pijnen is, dat ze me doodmoe maken. Ik hoop door te rusten wat energie te behouden.

Rick neemt Saskia mee voor haar maandelijkse evaluatie bij de chiropractor. Daarbij is duidelijke verbetering te zien. De wekelijkse bezoeken kunnen worden teruggeschroefd naar twee keer per week. Inderdaad heeft Saskia al een paar weken geen hoofdpijn gehad.

De kinderen hebben geen zin om naar de film te gaan, dus gaan Rick en ik samen. Van tevoren willen we een hapje gaan eten bij Coastal Flats. De wachttijd voor een tafeltje bedraagt meer dan een uur, maar bij de bar vinden we al gauw twee stoelen. De zalm met bloemkoolpuree smaakt voortreffelijk!

Bij Coastal Flats kun je, met aankoop van een maaltijd, bioscoopkaartjes krijgen voor $7,50. De gewoonlijke prijs is $11, dus dat scheelt best. Met de kaartjes lopen we naar boven naar de bioscoop.

Daar zien we echter, dat onze eerste keus, Coraline 3D al uitverkocht is. Dat niet alleen, alle films, die we willen zien, zitten al vol! Alleen voor Mall Cop zijn er nog kaartjes, maar die film trekt me absoluut niet.

Teleurgesteld keren we terug naar huis. Misschien maar goed ook, want daar treffen we een verdrietige Saskia. Een aantal vriendinnetjes logeren bij Aoife en zij is niet uitgenodigd. Ik moedig haar aan ze op te bellen en het uit te praten. Gelukkig doet ze dat en na een half uurtje is de storm weer gaan liggen. Pfff, dat belooft nog een emotionele achtbaan te worden de komende jaren!

7 reacties:

Anja zei

Wat naar dat die felle pijnen weer terug zijn. Hopelijk heeft de core training de pijn wat verlicht. Wat goed dat je Saskia aangemoedigd hebt om het met haar vriendinnen uit te praten. Tja, de pubertijd kan een lastige periode zijn, zowel voor de puber als voor de ouders.Ik weet er over mee te praten maar gelukkig gaat het over.

Annemiek zei

Hopelijk is het snel weer beter met die pijn!

Stefan zei

Hallo Petra,

Ik lees al een tijdje je blog en moet zeggen dat ik toch wel heel erg onder indruk ben van je leven in de Verenigde Staten. Ikzelf ben er min of meer een klein beetje door geinspireerd geraakt en vertrek augustus dit jaar naar de VS om er te gaan studeren.

Groetjes,

Stefan

Ineke zei

Het was dus echt een "vrijdag de 13e"voor je.

Hopenlijk gaat het nu weer wat beter met je.

gr, Ineke

Anoniem zei

Balen dat je je naar voelt, maar wat Ineke zegt: hopelijk is het alleen vrijdag en niet het weekend! Hou je taai!

Anoniem zei

Wat vevelend weer, die pijnen. Ik hoop dat de klachten inmiddels weer minder, of nog beter, weg zijn.
Goed van Saskia dat zij één en ander heeft uitgepraat met de vriendinnen!

Anoniem zei

He vervelend die pijn.
Ik hoop dat het niet het hele weekend duurt. Sterkte.
Knap van saskia dat ze toch har vriendin heeft gebeld. Zulke dingen kan je beter uitspreken, maar zelfs volwassenen schijnen daar moeite mee te hebben.