Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 19, 2009

Ziekenboeg

Na een heel onrustige nacht, waarbij ik ook vaak wakker word van haar gedraai (als Rick weg is, slaapt ze bij mij), verbaast het me niet, dat Saskia weer koorts heeft. Ook Kai heeft nu koorts. Beiden zijn al meer dan een week niet lekker en nu hebben ze koorts, dus tijd om een doktersafspraak te maken.

Daar is het duidelijk druk en de enige afspraak voor twee kinderen, die nog open is, is om tien over half vier. Dat betekent, dat de chiropractor afspraak verzet moet worden. Daar kunnen we op zijn laatst om kwart voor vijf terecht en ik waarschuw de receptioniste maar vast, dat dat wellicht niet gaat lukken. Het is vaak een lange wachttijd bij de kinderartsenpraktijk.

Moe van de slechte nacht besluit ik langer te blijven liggen. Zo mis ik de Pilatesles, maar ik voel me al niet daverend en wil niet het risico lopen ziek te worden!

Gelukkig schijnt de zon weer uitbundig, al is het koud en waait er een harde wind. Met mijn tien pond vest aan loop ik een uur met Cosmo. De wind wordt tijdens de wandeling veel erger en de bomen kraken vervaarlijk.

Je hoeft hier niet in een bos te lopen om een fikse tak op je hoofd te krijgen, heb ik vorige week nog gemerkt. En verdomd, we lopen langs een tuin en plof, neer komt een flinke tak! Ik denk, dat ik bij de volgende storm maar binnen blijf! Drie keer is scheepsrecht en zo!

Met lunchbestellingen van de zieken begeef ik me even naar Vienna. Bij het postkantoor stuur ik een pakje naar Nederland. De USPS schijnt geld te verliezen en de verzendkosten gaan alweer omhoog.

Maar nu willen ze ook geld besparen door op zaterdag geen post meer te bezorgen. Daar wordt ernstig tegen geprotesteerd! Onze post is vrijwel alleen rekeningen, dus die hoeven we op het weekend niet te zien, ha ha. Ik vraag me echter wel af, waarom de Postal Service het zo slecht doet, dat is zo'n service, die iedereen toch nog nodig heeft. Er staat altijd een rij.

De zieken hebben allebei zin in bagels. Ik ook wel, dus ik haal bagels met cream cheese (scallions voor Saskia en gewone voor Kai) en voor mij een bagel met zalm en cream cheese bij Manhattan Bagel.

Dat bagels populair zijn, wist ik al, maar het is net na enen en mijn favoriete spinaziebagels zijn al uitverkocht! Maar de "gewone" bagels zijn net gebakken en nog warm. De beste bagels, vooral die met zalm, vind je in de Joodse deli's in New York City. Maar Manhattan Bagel doet er niet veel voor onder!

Thuis zie ik, dat UPS mijn Nederlandse bestelling van Kaas & Co heeft gebracht. Dinsdag besteld en vandaag is het hier! Mijn drop was bijna op (mede dankzij Christine) en Ricks thee ook, dus dat is voornamelijk de inhoud.

Daarbij is Kai dol op Cassis limonadesiroop, hij neemt er meteen een glas van. Als ontbijt heb ik hun krentenbollen besteld. Die blijken wel uit Michigan te komen, dus ik ben benieuwd, hoe ze smaken. Ik neem meteen een kop zoethoutthee, die heb ik nog nooit geprobeerd. Ik was vroeger dol op zoethout en de thee smaakt precies zo. Heerlijk!

Met twee koortsige kinderen rijd ik naar de dokter. Gelukkig kunnen we vrijwel voor de deur parkeren. In de wachtkamer is het oncomfortabel warm en we kunnen niet wachten tot we in een kamer worden geplaatst. Later verontschuldigt de dokter zich ervoor, dit is het warmst, dat ze het ooit gehad hebben en ze weten nog niet waarom.

De kinderen worden gewogen en hun temperatuur opgenomen. Beiden hebben koorts, ondanks de Dayquil, maar dat is geen verrassing. Helaas is de kamer, waar we in worden gezet, net zo warm als de rest van de praktijk.

De tijd schrijdt voort en om kwart over vier hebben we nog geen dokter gezien. Ik bel de chiropractor dus af voor vandaag, kwart voor vijf halen we niet meer. De afspraak wordt verzet naar morgen.

Dr. Weinstein grapt bij binnenkomst, dat hij ons eerst jaren niet ziet en nu opeens een paar keer achter elkaar. Bij Kai constateert hij al gauw een fikse kaakholteontsteking. Die heeft flinke pijn bij het kloppen op de holtes. De dokter zegt, dat hij opeens heel veel sinusinfecties en bronchitis ziet.

Tot mijn verbazing is Saskia hetzelfde verhaal. Die begint zelfs te huilen, als hij haar wangen aanraakt, zo gevoelig zijn ze! Het arme kind! Haar klieren zijn ook erg opgezet en ze is er erger aan toe dan Kai. De dokter denkt, dat ze nooit helemaal genezen is van haar vorige virus een paar weken geleden.

Beide kinderen krijgen antibiotica en ze moeten stomen, veel naar buiten en niet in het verwarmde huis blijven. De wisselingen in temperaturen en de droge lucht zijn er volgens de dokter debet aan, dat zoveel mensen last hebben van hun sinussen.

Bij Rite Aid halen we de medicijnen op en dat duurt wel even. De kinderen zijn uitgeput en hangen in de stoelen. Ik heb echt met ze te doen en ben blij, dat we naar de dokter zijn gegaan, ondanks Saskia's eerdere protest.

Thuis warm ik een stel bevroren pizza's op in de oven voor de kinderen. Voor mezelf heb ik een stuk citruszalm, broccoli met rode paprika en pijnboompitten en een heerlijk stukje meergranenbrood van Whole Foods. Zo lekker, maar ik ben de enige, die daarvan houd, dus ik haal het, als Rick weg is.

Rick belt net op, dat hij onderweg is van het vliegveld naar huis. Ik ben altijd weer opgelucht, als hij weer veilig is geland!

16 reacties:

Anoniem zei

Jaren geleden werkte ik bij een advokatenkantoor in New York. Elke vrijdagochtend kwam een van de oude partners op kantoor met een zak bagels die hij in Brooklyn bij een echte joodse bakkerij haalde. Nog nooit heb ik zulke lekkere gegeten. Het waren ook gewone bagels, met niets erin zoals blueberries (moet er niet aan denken)of groenten want dat was helemaal niet nodig. Gewoon knapperig en heerlijk. Als je nooit echte bagels hebt gegeten, weet je niet hoe een bagel hoort te zijn.

Anja zei

Wat vervelend zo'n ziekenboeg, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.
Het is te hopen voor Katja dat het alcoholincident met een sisser af zal lopen.
Gezellig om samen met Saskia naar de film gegaan, echt een moeder-dochter uitje.
Sterkte met de zieken!!

Anoniem zei

Hè, wat naar voor de kinderen dat ze zo ziek zijn. Ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelen.

Anoniem zei

Wat grappig om allerlei dagelijkse boodschappen op "Kaas & Co." te zien.

Ik ben werkelijk verslaafd aan zoethoutthee en neem altijd die van Jacob Hooij. Puur natuur en érg lekker.

Hier zijn er ook een paar erg dol op bagels. Als verrassing koop ik ze weleens voor ze bij Bagels and Beans. Maar voor mij gaat er niets boven een lekker broodje gezond.

Beterschap voor de zieken!

Anoniem zei

Hè balen dat Kai èn Saskia ziek zijn! Beterschap voor beiden. Hopelijk slaan de medicijnen aan en gaat het na een rustig weekend beter met ze.
Jammer dat je niet naar de chiropractor kon. Maak je nog wel een nieuwe afspraak?
Gelukkig is Rick weer thuis! Ondanks de zieken....toch een fijn weekend gewenst!

Annemiek zei

Beterschap aan de zieken. Dat stomen is een goed idee, moet ik ook eens proberen. Ik heb ook al meer dan een week last van mijn voorhoofdsholtes.

Anoniem zei

Het gaat lekker bij jullie ook! Ik heb net Esmee ook weer ziek uit school gehaald. Kwakkelwinter!

Groetjes!

Anoniem zei

Dit is vreselijk zielig voor je kinderen. Ik weet hoe dit voelt en het is verre van leuk als ze dat kloppende gevoel hebben in hun keel en pijn bij elke slik die ze moeten doen.

Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelen. Sterkte met ze!!!

Anoniem zei

Hè, wat vervelend voor de kinderen om ziek te zijn. Dat wordt vast een rustig weekendje voor jullie.

Reactie op je blog van gisteren: wat triest voor Katja dat het allemaal zo tegen zit. Natuurlijk is ze de fout ingegaan, maar ze wordt zo wel erg hard gestraft (waarschijnlijk), terwijl ze zich altijd overal zo belangeloos voor inzet!

Ineke zei

Beterschap voor de zieken!

Zoethoutthee, brrr, alleen die lucht al.

gr, Ineke

Anoniem zei

Beterschap hoor voor de zieken, hopelijk zijn ze snel weer aan de beterende hand.

En ook van mij mag je de zoethout houden, brrr alleen de gedachte al.

Heerlijk he je man weer thuis, vind ik ook ;)

Becs zei

Altijd naar als de kinderen ziek zijn lijkt mij. Beterschap voor beide! Ik hoop dat ze er snel vanaf zijn!

Anoniem zei

Wat vervelend zo'n ziekenboeg, hopelijk knappen ze snel weer op. Fijn dat Rick weer thuis is, home sweet home!
En zoethoutthee.... heerlijk, lang niet gedronken, ga meteen een pakje meenemen als ik bij AH ben!

Lish zei

Beterschap voor Kai en Saskia. Is er al meer bekend over het incident van Katja?

Anoniem zei

Beste medicijn is ouderwetse zelfgemaakte kippesoep i.p.v. ontdooide pizza's.

Petra zei

Het beste medicijn is maken, waar de kinderen zin in hebben en dat waren pizza's :P