Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 21, 2009

Een rustig weekend

Zaterdag

Heerlijk van het weekend is altijd het uitslapen. Geen wekker om kwart over zes, hoewel Cosmo zijn best doet onze wekker te zijn!

Mary Ellen belt, of ik wil gaan wandelen. Ze voelt zich niet zo lekker, zoals zoveel mensen op het moment, dus we lopen maar een heel klein stukje hard. Toch krijgt Cosmo zijn 3,5 mijl. Het is mooi weer, dus een genot om buiten te zijn.

Als ik thuiskom belt Jan of ik zin heb om vandaag te gaan fietsen, want het weerbericht voor morgen ziet er niet goed uit. Prima, we spreken om half twee af.

Ons brood is op en Peapod komt pas morgenochtend (bovendien vind ik hun brood helemaal niet lekker). Rick stelt voor naar Whole Foods te gaan. We zijn dol op hun 9 granen brood! De Whole Foods bakkerij is heel erg goed, eigenlijk een van de weinige bakkerijen, waarvan ik het brood lekker vind.

Kai gaat tot onze verbazing ook mee en rijdt er gelijk maar heen. In de winkel zijn ook allerlei lekkere hapjes te proeven. Kai begint echt avontuurlijker te worden qua eten. Hij probeert zelfs een stukje sushi!

Jan en ik beginnen aan onze fietstocht en het gaat lekker! Voor we het weten zijn we in Loudoun County, twintig kilometer verderop! Als we terugkeren merken we, waarom het allemaal zo makkelijk ging: we hebben de wind hard tegen!

Meestal waait hier een westelijke wind, maar vandaag is dat kennelijk anders. Daarbovenop is een groot deel van de terugweg geleidelijk heuvel op. Ik moet toegeven, dat het bij tijd en wijlen echt zwoegen is. Ondanks de harde wind zijn er veel mensen op de been, het pad is vooral in Vienna erg druk.

Na al deze lichamelijke beweging ben ik toch wel echt moe. Door de wind voel ik me helemaal rozig. Rick is intussen bezig op het dak, wat ik maar niets vind. Hij wil eindelijk zijn Kerstcadeau van mij installeren: satelietradio voor in huis. Gelukkig brengt hij het er heelhuids van af!

Saskia is naar een verjaarspartijtje en Rick en Kai hebben zin in Indiaas eten. Bij Jaipur moeten we even wachten op een tafeltje. Het eten is weer echt genieten. We krijgen papadum als "brood" met twee sausjes. Die is lekker pittig.

Als hoofdgerecht neem ik de Indiase "cottage cheese" uit de tandoori oven, die met gegrilde paprika wordt geserveerd. Kai neemt een heel pittig kipgerecht en Rick, zoals altijd, de lam met spinazie. Voor Indiaas in dit gebied vinden wij dit restaurant het beste en het is lekker dichtbij. Bovendien is het met $15 of minder per gerecht zeer betaalbaar.

Zondag

Het is maar goed, dat Jan en ik gisteren zijn gaan fietsen, want ik zie bij het wakker worden weer witte vlokken naar beneden dwarrelen. De sneeuw blijft niet liggen, maar het ziet er toch leuker uit, dan regen (al zijn we de winter allang zat).

Door de natte sneeuw rijden Rick en ik naar Starbucks voor het ontbijt. We zijn laat en de croissants zijn op, helaas voor Saskia. Mijn misto met caramel smaakt weer heerlijk!

Rick biedt aan met Cosmo te wandelen. Ik ga in de relatief warme "exercise kamer" boven wat gewichten heffen, want ik zal volgende week de core trainingen missen. Daarbij kijk ik naar de Daily Show en het Colbert Report, de tijd vliegt. Ik ben Jon Stewart en Stephen Colbert oprecht dankbaar, want in mijn hart heb ik een hekel aan in mijn eentje gewichten heffen!

Saskia en ik doen samen wat Wii Fit en eindelijk doe ik het eens goed in de slalom. Het leuke aan dit "spel" vind ik, dat je constant met jezelf in competitie bent. En er is, vooral aan mijn balans, van alles te verbeteren. Mijn arme Mii hangt regelmatig zielig te hangen, omdat ik "unbalanced" ben. Tja.

Vandaag was mijn Wii leeftijd 27, dus daar valt niet over te klagen. Morgen zal het vast weer 47 zijn, maar voor een dag voelt het fijn om twintig jaar jonger te zijn, althans in virtuele leeftijd.

Saskia gaat naar Aoife en (natuurlijk) naar de mall. Kai gaat naar Claudia voor zijn wiskunde bijles. Gelukkig voelen ze zich beiden beter. Ik bel Petra op, om haar te feliciteren met haar verjaardag. Super om weer even bij te kletsen! Ook hier nog van harte met je verjaardag, Peet!!

Rick zou Rick niet zijn, als hij niet op het weekend naar de film zou willen. De kinderen hebben er geen oren naar, maar ik heb wel zin. We kiezen Pink Panther 2 en gebruiken onze coupons van vorige week ervoor. Zo voelt het alsof de film gratis is.

Ondanks de slechte recensies zit het theater wel vol. En ik moet zeggen, de film valt alles mee. Nu ga ik voornamelijk voor de lol naar de film, moet ik toegeven. Het hoeft van mij niet zo diepgaand te zijn. Ik ben nu eenmaal een Steve Martin fan en vermaak me prima.

Natuurlijk zien we heus wel, dat het geen Oscar materiaal is, maar de diepe lach van het ongeveer zesjarige jochie naast me doet mij hartelijk meelachen en dat zegt wat. Een, dat wij feitelijk nog kinderen zijn en dus die "domme" humor snappen, twee, dat wij feitelijk nog kinderen zijn en lol kunnen hebben om de kleinste dingen. Wellicht moeten we volwassener worden in onze filmkeuzes, maar echt behoefte heb ik daar niet aan. We doen niet mee aan het applaus aan het einde van de film, maar zijn het erover eens, dat we hem leuker vonden, dan verwacht.

Het is etenstijd en we zijn in de mall. Rick wil Thais gaan eten bij Neisha Thai. Saskia eet met Aoife en familie en Kai heeft al soep gegeten.

Onderweg zien we, dat Bistro 123, een restaurant, waar we soms aten, er niet meer is. Echt verbaasd ben ik er niet over. Zij hadden een gezellig Frans restaurant in het midden van Vienna en verhuisden naar een grote ruimte hier in de mall. De bediening en het eten gingen daarop achteruit. Jammer, want toen ze nog in Vienna waren, was het een goed restaurant.

Thais eten is en blijft een van mijn favorieten. Nu bestel ik een Thaise sukiyaki en krijg een heel smakelijke maaltijd met garnalen, scallops en inktvis. Iedere hap is zo smakelijk!

Na ingepakt te hebben voor mijn reis van morgen, kijken we naar Oscars. Het blijft een leuke show. Het is niet zo overdreven dit jaar en een heel leuk show om naar te kijken. Ik hoop, dat Kate Winslet een Oscar krijgt!

7 reacties:

Miranda zei

Goede reis naar Memphis en veel plezier hoor! Groetjes

Anja zei

Knap hoor dat je een Wii leeftijd van 27 hebt.
Goede reis en veel plezier!!

Anoniem zei

Veel plezier de komende dagen en een hele goede reis gewenst!

Annemiek zei

Een fijne reis morgen!

Anoniem zei

Goede reis en veel plezier de komende dagen!

Anoniem zei

Oh, ik zie dat je toch naar de chiropractor bent geweest! Als je denkt dat die behandelingswijze je goed doet, dan kun je het toch proberen?

Ontzettend leuk dat je belde, gezeelig weer even met je bijgekletst te hebben!
Het is dus toch Pink Panther2 geworden....leuk en lachen dus....

Anoniem zei

Goed hoor dat je zo jong bent op de Wii. Dat gaat mij niet lukken met mijn conditie. Maar ik ben wel heel jong op de braintrainer :)
Goede reis morgen en heel veel plezier.

Marjon