Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 16, 2009

Presidents Day

Eigenlijk wordt het vandaag maar een saaie dag, maar dat is ook weleens goed. Het is vandaag Presidents Day. Vroeger was dit Washington's birthday, maar Lincolns verjaardag was ook in februari, dus nu heet het Presidents Day. Meer dan een vrije dag voor de scholen en regering en een koopjesdag (Presidents Day sale!) is het niet.

Rick moet dan ook gewoon werken, maar vertrekt wel wat later. Het lukt mij niet me voor achten uit bed te slepen. De spieren protesteren nog flink, dus ik lig "strategisch" op mijn mini-massage apparaatje. Hoe klein ook, het helpt de triggerpoints eruit te werken.

Daardoor mis ik wel de core training van vanochtend. Ik neem me dus voor een gewichtenroutine boven te doen. Ik kom echter maar langzaam op gang. Rick heeft heel lief al koffie voor me gemaakt, die ik van boven ruik. Het is Douwe Egberts, nog een pak over uit Aruba, meestal drink ik Starbucks, ook erg lekker. Rick drinkt alleen thee (wat het feit, dat hij mijn koffie heeft gezet nog liever maakt, natuurlijk!).

Op het moment ben ik "verslaafd" aan Griekse yoghurt voor het ontbijt. Vooral de 2% yoghurt met honing van Fage is superlekker! En dat voor iemand, die eigenlijk nooit van yoghurt hield. Deze yoghurt heeft veel meer proteine, dan gewone yoghurt, wat goed is om de dag mee te beginnen.

Maar als die laatste hap yoghurt naar binnen is, staat Cosmo te popelen voor zijn wandeling. Met handschoenen aan ga ik op weg, maar ik had ook een hoofdband aan moeten doen. Een ijzige wind doet mijn oren bijna bevriezen! Cosmo voelt zich niet lekker, hij geeft over en wil gauw terug naar huis. Prima, want de kou gaat door merg en been.

Thuis ga ik meteen naar boven om gewichten te heffen. Daarbij kijk ik naar de opgenomen Daily Shows. Alleen dat doet de tijd sneller gaan, want ik ga veel liever naar een groepstraining! Gelukkig voor Jon Stewart blijkt ook Obama niet de heilige, waar iedereen op gehoopt had. Er is genoeg te grappen over hem!

Net als ik klaar ben, belt Katja super opgelucht. Een andere student heeft haar portemonnaie en sleutels gevonden! Later blijkt, dat hij daar een kreek voor in moest en wat moest klimmen. Wel heel aardig, dat hij dat erop waagde! Katja wil hem iets geven, maar daar wil hij niets van weten. Wij slaken een zucht van opluchting en zijn blij, dat er zulke eerlijke mensen zijn!

Serena brengt Saskia en Aoife en een heel stel andere vriendinnen naar de mall. Ik breng Kai naar Claudia voor zijn wiskundebijles. Met haar hulp gaat het goed, maar de ene week, dat hij weigerde te gaan, kreeg hij een quiz, waar hij maar 12 van de 20 goed had. Duidelijk heeft hij die bijles nodig. Deze leraar legt niet uit, die klacht heb ik ook van andere moeders gehoord.

Net als Kai en ik weer thuis zijn, belt Saskia. Haar vriendinnetjes willen nog bij de mall blijven, maar zij heeft een afspraak bij de chiropractor, dus ik ga haar ophalen. Het is vandaag "customer appreciation day" daar, alles gratis, hapjes, massages etc.

De hele wachtkamer zit vol en er zijn wat lekkere hapjes. De masseuses kwamen alleen niet opdagen, helaas, ik had mijn nek en schouders wel onderhanden willen laten nemen. Ook denk ik, dat dr. Brandon niet had verwacht zoveel respons te krijgen.

Het is natuurlijk een vrije dag voor veel mensen en niet iedereen heeft een verzekering, die betaalt voor de chiropractor. Wij worden uitgebreid bedankt, dat we zijn praktijk gebruiken. Het maakt, dat we ons bijna ongemakkelijk voelen. Het is wel een leuk initiatief, moet ik zeggen.

Dr. Brandon had mij aangeboden vandaag een gratis evaluatie te doen, wat mij zeer aantrekt gezien de terugslag van de afgelopen week. Kijkend naar alle mensen in zijn wachtkamer vraag ik hem, of het niet beter is die evaluatie een andere keer te doen. Dankbaar neemt hij het aan en nu krijg ik donderdagmiddag die evaluatie. Ik ben benieuwd.

Nu ben ik klaar met chauffeuse zijn en werp me op mijn fotografiecursus. Het onderwerp van de les, waar ik aan werk is de regel van derden. Ik loop een week achter, dus zoek door mijn archief van foto's voor voorbeelden. Ik vind er twee en hoop er morgen nog een te kunnen maken. Voor onderwerpen buiten blijf ik de kleurloosheid in de winternatuur een obstakel vinden.

De hele dag pruttelt er al een kipmengsel met rotel tomaten en groene chili's en taco kruiden in de crockpot. Ik trek de kip uit elkaar, snijd de tomaten en ui en maak de tortilla's (mais en meel) warm. Het wordt een heel erg lekkere kiptaco maaltijd. Iedereen smult ervan.

Het haardvuur en de kaarsen gaan weer aan. Buiten "flurriet" het, wat de avond gezellig maakt, deze kou. Maar van mij mag de lente nu komen!

5 reacties:

Christine zei

Looks like you did a lot better today with the pain levels. Hopefully the warm weather will be here soon and you can have tons more good days.

Your crockpot meal sounds yummy. I may have to try it. I have a similar one with chicken, one jar salsa, one jar peach preserves and taco seasoning. MMMMM

Gotta love the crock pot!

Anoniem zei

Fijn dat Katja haar spullen weer terug heeft.

Klinkt erg lekker, je crockpot gerecht! Heerlijk.

Anoniem zei

Goed hoor dat de spullen van Katja gevonden zijn en terug gegeven zijn door de eerlijke vinder.
Zo te lezen past het crockpotmenu echt bij het winterse weer!

Anoniem zei

Opluchting dat Katja's spulletjes terug zijn gevonden!
Goed idee van je om zelf ook eens een behandeling van de chiropractor te ondergaan. Voor je het weet is het donderdagmiddag.

Anja zei

Wat fijn dat Katja haar spullen terug heeft, gelukkig lopen er nog veel eerlijke mensen rond.
Je gerecht uit de crockpot klinkt heel lekker.