Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 11, 2009

Scott's Run bij zeer ongewoon warme temperaturen

De komende twee maanden geeft Sharon ook op woensdagochtend core training. Heel fijn vind ik dat, want het uur trainen gaat zoveel sneller, dan als ik alleen gewichten doe.

Als ik naar buiten loop is het al zo warm, dat ik geen jas mee hoef! Pat en ik spreken tijdens de training af om de natuur in te gaan om te fotograferen. De keuze valt op Scott's Run.

Om een uur of elf haal ik, met Cosmo achterin, Pat op. Scott's Run is het dichtstbijzijnde natuurpark langs de Potomac en we zijn er binnen het kwartier. De parkeerplaats is vrijwel leeg en onderweg komen we slechts een paar andere wandelaars tegen.

Het pad naar de rivier en de waterval leidt ons twee keer door het water. Men heeft hier heel handig kleine betonnen palen om op te stappen geplaatst, zodat we droog de overkant halen. Cosmo loopt gewoon door het water en vindt dat maar wat leuk.

Bij de rivier zetten we onze statieven op en maken foto's van de waterval. Op een gegeven moment moet ik stuk klimmen, waar het te nauw is voor Cosmo. Ik zet hem dus vast aan een paal. Vandaar zit hij geduldig te kijken, wat me allemaal aan het doen zijn. Ook maak ik van de gelegenheid gebruik hondenportretten van Cosmo te schieten. De neutrale natuurachtergrond is perfect daarvoor en hij zit voor de verandering stil.


Hondenportretten

Zo'n anderhalf uur en vele foto's later lopen we terug. We genieten met volle teugen van het feit, dat we op 11 februari met korte mouwen buiten kunnen lopen! Terug in de van zie ik, dat het 24 graden is.


Scott's Run natuurpark

We hebben intussen wel enorme trek gekregen. Na Cosmo thuis te hebben afgezet gaan we naar Sweet Ginger. Pat en ik hebben een heel soortgelijke smaak qua eten en sushi staat bovenaan. We doen ons tegoed aan een red dragon rol en een Mexicaanse rol. We zijn zo laat (14 uur), dat we de enigen in het restaurant zijn! Maar goed ook, want onze kleding is flink modderig van de hike bij Scott's Run.

Net voor drieen ben ik weer thuis en heb nog even tijd om buiten te gaan lezen. Ik ben nog steeds in Twilight bezig. Ik wil dit boek wel uitlezen, al ken ik het verhaal al van de film. Ik ben erg benieuwd naar het tweede boek, want dat zal helemaal nieuw zijn.

Bij de chiropractor krijgt Saskia haar laatste behandeling voor de eerste maandelijkse evaluatie. Volgens mij gaat die wel vooruitgang laten zien, want haar hoofdpijnen zijn sterk verminderd.

Katja's nare week werd vandaag nog erger. Dit weekend had haar vriend zoveel gedronken, dat hij moest overgeven. Terwijl Katja dat aan het opruimen was (ze is veel te goed!), kwam de RA (leider van de dorm) langs. Drinken onder de 21 is hier illegaal, dus haar vriend was betrapt.

Maar de RA vroeg Katja of zij ook had gedronken. Zij had een biertje op en antwoordde eerlijk, dat dat het geval was (hoe dan ook ben ik blij, dat ze eerlijk was). Hij vond, dat het niet eerlijk zou zijn om J., haar vriend, te rapporteren en Katja niet (ze waren niet alleen en hij liet andere, wel duidelijk dronken, studenten terugkeren naar hun dorms zonder ze te rapporteren, dus Katja had flinke pech).

Voor de meeste studenten betekent de eerste keer een waarschuwing, maar Katja woont in een speciale "Leadership" dorm en betrapt worden op drankgebruik kan betekenen, dat ze de dorm uitgezet wordt. Ze moet nu naar een panel, dat haar straf gaat bepalen. In het beste geval krijgt ze een taakstraf opgelegd, in het ergste geval zullen we naar Blacksburg moeten om haar naar een andere dorm te verhuizen.

De Europese kant aan mij vindt dit een veel te zware straf voor een biertje. Maar Katja wist, dat dit kon gebeuren, als zij aan de verleiding mee te drinken toe zou geven. Een heel harde les om te leren, zeker, als ze zal moeten verhuizen. We hopen dus van harte, dat het feit, dat ze eerlijk is geweest toch meetelt.

Dit warme weer kan natuurlijk (helaas) niet duren (het is nu nog 18 graden!) en we hebben op het moment een "severe thunderstorm watch". Gisteren en eerder vandaag heeft het ten zuiden van ons al flink huisgehouden. Christine vertelde geschuild te hebben vanwege een tornado waarschuwing. Ik heb in ieder geval met volle teugen van het warme weer genoten!

18 reacties:

Dizzymisslizzy zei

Getver wat balen voor Katja! Ik vind het nog steeds ongelofelijk naief hoe hier die leeftijdsgrens voor alcoholische dranken is gesteld. Liever dat je ze nog in huiselijke kring uit kunt leggen hoe het allemaal werkt en ze af en toe eens te laten drinken dan dat ze op hun 18e naar college gaan en zich daar zonder toezicht) tebuiten gaan. Ik hoop voor Katja dat het mee zal vallen en dat ze haar niet te zwaar straffen. Aan de andere kant mag je er blij om zijn dat je zo'n eerlijke dochter hebt. Daar is toch ook wat voor te zeggen.

Kristel Holsbeek zei

Als europese vind ik dit ook een te zware straf maar langs de andere kant wet is wet - al is ze zo naief, vreselijk -. Je hebt idd heeel veeel geluk dat je zo een eerlijke dochter hebt!!! Dat zal zeker in haar voordeel spelen (bij normale mensen toch;-)).

Ik ben blij dat de chiropractor helpt bij Saskia. IS voor mij dus nog een optie, alleen ben ik dat hier nog niet tegen gekomen.

In je vorige blog merkte je op dat jij zoals Saskia was ivm sporten...toch wel chapeau dat je het nu zo leuk vind hé!!

Anoniem zei

Hopelijk telt Katja's eerlijkheid flink mee, zodat ze niet hoeft te verhuizen! Dat zou een zeer zware straf zijn, zeker gezien het feit dat de overigen ook gedronken hadden en aan hun lot zijn ontsnapt. Het is duidelijk niet haar beste week!

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. En wat is Cosmo toch een mooie hond.

Anoniem zei

Ja, ook ik vind je foto's weer prachtig!

Jeetje, ik hoop dat ze niet zwaar gestraft zal worden. Katja zal wel flink balen... Inderdaad, een harde les...

Groetjes,

Anja L. zei

Dat zou ik toch wel een zware straf vinden voor het drinken van 1 biertje. Maar zoals je al schreef denken wij als Europeanen daar waarschijnlijk anders over. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor Katja.
Wat een mooie foto's weer. Wat is Cosmo toch een leuke hond.
Ik ben wel jaloers op de temperatuur bij jullie. Ik ben ook wel toe aan lekker buiten zitten!
Groetjes.

Annemiek zei

Fijn om in feruari in tshirt rond te kunnen lopen. Hier is het al fijn om in een trui te kunnen lopen.
Wat een lessen moet Katja leren deze week.
Over het drinken heb ik gemengde gevoelens, ja de leeftijd ligt hoog, maar ze weten de consequenties. De mentaliteit dat je moet drinken om plezier te kunnen hebben en maar meedoen met anderen. Ik zie de gevolgen van het drinken in jongeren vaker, laatst een 22 jarige die zijn lever al naar de knoppen had gedronken, of de 19 jarige die bijna dood was. Het is gewoon niet zo onschadelijk als gedacht wordt. Maar goed. Hopelijk zal het Katja goed gaan, loopt het met een sisser af, en leert ze ervan.

Ineke zei

Enig, die Cosmo foto's.

Poeh, dat zou een zware straf voor Katja zijn, hopenlijk valt het mee.

gr, Ineke

Anoniem zei

Jeetje, wat 1 biertje en eerlijkheid kan veroorzaken. Hopelijk loopt het met een sisser af.
Heerlijke temperaturen weer, lekker genieten van lente taferelen.

Anoniem zei

Tja ik was 20 toen ik op vakantie ging naar de VS en toen mocht ik dus ook nog geen alcohol drinken. Best vreemd , overal zag ik reclames van Heineken wat ik dus in NL al 4 jaar mocht drinken en ik had ook graag eens een Amerikaans biertje geprobeerd.

Heb het er ook maar niet op gewaagd, misschien hadden ze me wel het land uit gezet!

Anoniem zei

Ik duim voor Katja dat de consequenties zullen meevallen voor dat ene biertje!
Cosmo... het American Dogmodel, wat een mooi beest is het toch.

Becs zei

Zoals gewoonlijk heb je weer prachtige foto's gemaakt! Ik kan daar echt van genieten!

Wat naar voor Katja dat ze nu voor een panel moet komen en af moet wachten hoe of wat. Ik hoop dat ze er vanaf komt zonder te hoeven verhuizen naar een andere dorm. Ik denk dat ze al genoeg geschrokken is.

Anoniem zei

Ik vind het eerlijk gezegd wel zware straffen hoor. En dat voor één biertje.

Mooie foto's van Cosmo zeg!

Anja zei

Heerlijk dat jullie in een t-shirt kunnen lopen. Prachtige foto's van Cosmo heb je gemaakt.
Wat vervelend voor Katja, ik vind het ook een zware straf. Hopelijk telt haar eerlijkheid mee en hoeft ze niet te verhuizen!

Anoniem zei

wat een mooie foto's van Cosmo !

Hier hetzelfd met het weer, als het ineens (heel) warm wordt is het letterlijk donderen.

Ik vind het wel goed dat ze zo zwaar straffen (we hebben zelf in een dorp gewoond waar de jeugd elke zaterdagavond stomdronken was en spullen vernielde, ik had al een hekel aan dronken mensen maar sindsdien helemaal)al zal het jammer genoeg niet veel helpen, het is tenslotte toch vaak stoerdoen en meedoen.
Vind wel dat ze iedereen dan moeten straffen en niet een aantal niet rapporteren.
Hoop dat Katja niet hoeft te verhuizen en hier iets van geleerd heeft (zeker dat ze niet meer de rotzooi op gaat ruimen van zo'n " vriend" ;-)

Nicole zei

Wat heb je toch weer een mooie foto's gemaakt. Met name die foto's van Cosmo. Wat is het toch een prachtige hond.
En wat een mazzel hebben jullie met het weer. Hier is het gewoon 3x nix. Veel regen en natte sneeuw gehad deze week en zo 'vochtig' koud. Brrr...

Wat een pech voor Katja zeg... Het is wel heel goed dat ze eerlijk is geweest, maar ik vind het wel fout van die RA dat hij andere dronken studenten wel liet gaan en alleen Katja en J. bestrafte. Ik hoop maar dat het feit dat het maar om 1 biertje ging en haar eerlijkheid ervoor zorgen dat het met een sisser afloopt. Het zou wel heel sneu zijn als ze zou moeten verhuizen...

Anoniem zei

wat een vervelende situatie voor Katja. Maar ja, ze wist het natuurlijk op voorhand. Toch is het dikke pech dat net zij er ook uitgepikt werd.
Wat goed dat Saskia's hoofdpijnen beter zijn!
En mooie foto's alweer!

DixieChick zei

Wat naar voor Katja!
Ik zit zelf zo nu en dan in een disciplinary panel hier op de uni. ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar ik weet dat als bij ons een student gewoon eerlijk is (ja, ik heb gedronken, ja, dat had ik niet moeten doen), en ook aangeeft te willen leren van het geval bij ons zo'n panel bij een eerste offense meestal wel heel redelijk is. Als Katja aangeeft dat ze snapt dat dit regelovertreding is, en dat ze begrijpt dat daar dus consequenties aanvast zitten, zullen ze denk ik wel coulant zijn. Een student die liegt, niet snapt dat er geen excuses zijn omdat het "maar 1 biertje" of "de eeste keer" of omdat ze zulke goede studenten zijn, die krijgen veel meer op hun donder.
Wens Katja maar veel success, en ik hoop echt dat het vanaf nu af aan wat beter gaat!

Ik kan me voorstellen dat het voor Europeanen heel streng lijkt, maar ja, het zijn nou eenmaal regels hier. En duizenden studenten onder controle houden is niet niks.

ann en ron zei

Tjeetje wat een zware straf voor 1 biertje. Chantal zit sinds kort in Leeuwarden. Die kon de 1e week zelfs studiepunten halen door verplicht mee uit te gaan om kennis te maken en ja iedereen had wel wat op, wijntje, biertje (20 plussers)enz. Het idee dat ze dat niet zou mogen en dat we haar dan kunnen verhuizen, nou dan heb ik het hier gevonden een verhuisbedrijf voor studenten want dan gaat heel Nederland massal aan het verhuizen. Ook de oorlog (maakt niet uit welke) wordt nooit meer gewonnen want bijv. onze marineschepen lopen op Heineken en ga zo nog maar even door.
Dat zijn van die dingen die ik krom vind aan Amerika, dit is bijv heel streng maar alle foodcourts die ik heb gezien (en dus overgewicht in alle maten voorbij zag schuiven) mag dan weer wel of beter het is een lifestyel en bij de Walmart kun je gewoon terecht voor een geweertje. Dit zijn dus idd wetjes die ik als Europeaan niet begrijp. Ik vind het net als met gezond eten aanleren een taak van ouders om kinderen hierin op te voeden.
In ieder geval hoop ik voor Katja dat haar eerlijkheid wel beloond wordt, ze had er ook over kunnen liegen en of dat nou een juiste norm is....
groetjes en sterkte ermee,
Anneke