Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 26, 2008

Boxing Day

Met moeite sleep ik mezelf uit bed. De rest van het gezin ligt nog op een oor, maar ik wil naar de laatste core training (voor mij althans) van het jaar. Gisteren heb ik nog geprobeerd Katja of Rick mee te krijgen, maar geen van beiden wilden al zo vroeg aan de fitness.

De 21-jarige dochter van een van de regelmatige deelneemsters komt vanochtend wel mee. En zij kreunt en steunt! Ik weet zeker, dat ze met hernieuwd respect voor haar moeder vertrekt. Ik wens iedereen in de klas alvast Gelukkig Nieuwjaar, want ik heb maandag, als de volgende training is, personal training met Roger.

Daarna gaan Sharon, de leidster, en ik nog op de lopende band. Het valt me op, dat ik een van de weinigen ben, die na de klas nog cardio gaat doen. Ik jog eerst een kwartier met een snelheid van ongeveer 9 km per uur. Daarna doe ik een kwartier interval, 7 km per uur lopen en 11 km per uur hardlopen, twee minuten van ieder.

Rick is op als ik thuiskom en tot mijn verbazing Katja ook. Leah heeft haar "vroeg" uit bed gebeld, want ze gaan zwemmen bij Oak Marr. Kai gaat in de basement met een paar vrienden Guitar Hero spelen en Saskia met een vriendinnetje naar Tysons Corner.

Rick en ik hebben een hele lijst met films, die we deze vakantie willen zien. Voor vanmiddag koopt Rick online kaartjes voor Bedtime Stories om half drie. De mall is hier tien minuten rijden vandaan, dus we denken ruim op tijd te zijn door om twee uur te vertrekken.

Maar we hebben buiten "Boxing Day" gerekend, wat volgens ons "boksend je een weg banen door een superdrukke mall" betekent! Zo'n drukte hebben we nog nooit gezien hier. Er is geen parkeerplaats te bekennen en zelfs de valet parking zit vol! Als we nog geen kaartjes hadden gekocht, waren we terug naar huis gegaan.

Rick zet mij bij de bioscoop af en ik leg gauw onze jassen op twee stoelen. Maar goed ook, want ook de bioscoop is afgeladen en het theater zit helemaal vol. Na een lange wacht in de rij om soda's en popcorn te kopen, heb ik nog niets van Rick gehoord.

Op mijn sms'je waar hij blijft, schrijft hij terug, dat hij zich nog steeds in parkeerhel bevindt. Ik ga dus maar naar de film kijken en hij zal sms'en, als hij bij de ingang van de bioscoop is. Eindelijk, na een uur zoeken en nadat hij drie kwartier van de film heeft gemist, vibreert mijn telefoon. Gelukkig maakt Rick het leukste deel van de film mee.

Bedtime Stories is een echte "feel good" Disney film. Het is een leuk verhaal, waarin Adam Sandler zijn neefje en nichtje een verhaal voor het slapen vertelt en bepaalde dingen in het verhaal worden bewaarheid. Het is heel leuk gedaan, dus een aanrader voor jong en oud (er zitten grapjes tussen, die alleen volwassenen waarschijnlijk begrijpen), vind ik.

Na afloop ontsnappen we het gekkenhuis van de mall zo snel mogelijk! Wat een mensen, zeg! Thuis vinden we Saskia en drie vriendinnetjes. Saskia heeft van een cadeaubon een kookspelletje voor de Wii gekocht. Ik vind de Wii erg leuk en wil er zo snel mogelijk de Wii Fit voor vinden (die is nu overal uitverkocht).

Katja hoeft vanavond tot haar vreugde niet te werken, dus is thuis voor het avondeten. Saskia heeft Laura te logeren en die maken tosti's met tomatensoep. Kai gaat met een vriend naar de film (Spirit).

Katja kijkt Rick eens lief aan en vraagt, of we bij Sakana kunnen gaan eten. Ze weet, dat ik daar al zo voor ben. We worden daar, zoals gewoonlijk, zeer enthousiast begroet en nemen met zijn drieen aan de sushi bar plaats. Het is goed om te zien, dat het restaurant vol zit, vooral met Koreanen.

We delen met zijn drieen onder anderen een paar van hun "rolls": de Monkey roll (met tonijnen en banaan, klinkt raar, maar smaakt heerlijk) en de Red Carpet roll (met tonijn en avocado).

Een van mijn cadeaus voor Kerst was de nieuwe Scene It! voor Xbox 360. Dat gaan Rick, Saskia, Laura en ik spelen. Het blijkt wel weer, dat ik niets weet van films, want ik verlies ernstig. Maar het is zo'n leuk spel, dat dat niet geeft.

7 reacties:

Anoniem zei

Wat jammer dat Rick zoveel van de film heeft gemist, alleen om een parkeerplaats te vinden.
En aan de drukte in de mall te zien, valt het gelukkig met de kredietcrisis nog wel mee in jullie buurt (of iedereen moet er zijn om iets te ruilen?!).

De Wii is echt leuk. Vorig jaar met oud en nieuw hebben we met een heel stel allerlei sporten gedaan (o.a. golf en bowlen). De volgende dag had iedereen behoorlijk spierpijn.

Anoniem zei

Wat een ijzeren discipline heb jij zeg!
Hier stond deze- of vorige week in de krant, dat de Mall in de U.S.A. op z'n retour zou zijn, niet waar dus!
Fijn weekend!

Anoniem zei

Nou zeg, dat is ook niet leuk dat de ene helft in de bioscoop al film aan het kijken is, terwijl de andere helft nog naar een parkeerplaatsje aan he zoeken is. Dan mist Rick ook nog eens een groot gedeelte van de film.

Ik weet hoe groot de parkeerplaatsen zijn bij de malls in Amerika,dus als die al vol staan... Ik vind dat sneu voor hem. :-(

Dat het gisteren druk was had ik ook gemerkt. Ik moest iets hebben van Circuit City gisteren, de dag na Kerst. Normaal ben je zowat de enige in die gigantische winkel. Gisteren was dat wel anders. Ik merkte het al op de parkeerplaats bij Circuit City, die was helemaal vol!!! Normaal sta ik pal voor de deur bij de ingang, maar dat was gisteren wel even anders. Ik kan helemaal achteraan parkeren, waar gelukkig nog een plaatsje vrij was. Eenmaal binnen leek het wel of heel Ft Collins daar aan het shoppen was. Gelukkig stond er een verkoopster te 'niksen' dus die pakte ik maar gelijk bij de lurfjes en zei wat ik wilde hebben. Die liep mee, pakte het uit de schappen en hielp me direkt bij de kassa. Ik was er binnen 1 minuut weer uit, fantastisch!!!

Leek het er eerst nog op dat ik daar uren moest gaan rondzwerven, maar dat was niet het geval gelukkig. Maar een ding heb ik geleerd: ga nooit boodschappen doen de dag na Kerst!!! lol

Anja zei

Oh wat balen dat Rick zo lang naar een parkeerplaatst moest zoeken.
Ook hier was het superdruk in de mall. Het gebeurt niet vaak dat ik een rondje moet rijden om een plekje voor de auto te vinden maar vandaag was dat wel zo.

Ineke zei

Niet te geloven, wat een drukte overal bij jullie. Geen idee of het in Nl gisteren ook zo druk geweest is.

Wat een vreemde combinatie, tonijn met banaan.
(zo vind ik peanutbutter and jelly ook zo vreemd, en vies)

gr, Ineke

Anoniem zei

Wij zijn het 1e jaar hier ook daags na Kerst in de buurt van een Mall beland en sindsdien doen we dat niet meer, inderdaad alle parkeerplaatsen vol en in de straten eromheen ook, dat is dan met recht een parkeerhel en dan te bedenken hoeveel parkeerplaatsen er wel niet zijn op die terreinen...

Zou hier ook wel zo'n Sakana in de buurt willen hebben mmmm

Anoniem zei

De enige oplossing is om nog een keer de film te gaan bekijken samen, maar dan op een minder druk tijdstip.
Monkey roll...chunky monkey...ook met banaan, maar dan anders.