Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 02, 2008

Met zijn drietjes

Mijn favoriete versierde huis in Vienna Al heel vroeg vertrekt Rick richting vliegveld. Hij moet naar Seattle en zal vrijdagochtend met de "red eye" (nachtvlucht) weer terugkomen. Het valt me altijd weer op, hoe gewoon (verre) reizen voor het werk zijn hier. Mijn zus is deze week alleen, D is in San Francisco. Ik benijd haar niet, met kleintjes vond ik het altijd zwaar, als Rick op reis was. En Christine's Chuck is ook op reis. Gedeelde smart is halve smart, hoewel ik Ricks reizen nu niet zo moeilijk meer vind. Hij gaat niet zo vaak meer (vroeger iedere week twee tot vier dagen) en de kinderen zijn geen "werk" meer, maar gezelschap. De zon schijnt en gewoonlijk ga ik op dinsdag met Shelly lopen. Ik wacht dus op de hoek van onze straat (zij brengt meestal haar dochtertjes naar de preschool tegenover ons en is daarna klaar om te gaan). Maar Shelly komt niet. En dan bedenk ik me, dat ze nog in Arizona is voor Thanksgiving! Dan gaan Cosmo en ik er maar samen op uit. Ik zie Saskia's vroegere pianoleraar en zijn vrouw aan komen lopen met hun shelties, die zich altijd perfect gedragen. Cosmo gaat helemaal uit zijn dak! Of het is, omdat een hond hem gisteren aanviel, of omdat het dicht bij onze tuin is, weet ik niet. Hij is helemaal door het dolle! Eigenlijk wil ik gewoon, dat ze doorlopen. Maar de vrouw (ze zijn al wat ouder) besluit ons eens een les in hondentraining te geven. Ze blijven dus bewust staan met hun perfecte hondjes en ik probeer met alle macht Cosmo te kalmeren. Ik krijg er zo'n gevoel bij, dat ik ook had, als een van mijn kinderen zich misdroeg in de aanwezigheid van een moeder met perfecte kinderen. Uiteindelijk krijg ik Cosmo met heel wat snoepjes rustig. En dan volgt de preek, die ik allang ken. Cosmo's zwakke plek is andere honden, zeker in zijn eigen "gebied". Maar hij reageert nog sterker op deze shelties en niet op andere shelties. Zouden zij een bepaalde uitstraling hebben? Misschien doen ze Cosmo zich, net als hun baasjes mij, ongemakkelijk voelen. Eindelijk besluiten ze verder te gaan en ik loop in tegengestelde richting door. De hele verdere wandeling gedraagt Cosmo zich voorbeeldig, zelfs als er andere blaffende honden zijn. Hij kijkt me ook echt zo aan van "Zie je wel, dat ik het kan?". We lopen naar het zuidoostelijke gedeelte van Vienna (wij wonen in het zuidwesten van het stadje). De huizen in deze buurt zijn vrijwel allemaal bijzonder qua architectuur. Het ene huis ziet eruit, alsof het zo in New Orleans zou kunnen staan, met een dubbele veranda met fans buiten. Daartegenover staat een "chalet", die niet zou misstaan in Zwitserland. Na mijn douche rijd ik voor de tweede dag achtereen naar Sweet Ginger. Daar zitten vier dames van ons fitness groepje al aan de soep en salade (die gratis bij de maaltijden komen). Omdat ik hier gisteren met Katja ook al was, bestel ik Pad Thai, in plaats van sushi. Het wordt weer een heel gezellig uurtje, behalve Pat en ik zijn de anderen weer verschillende dames, dan de andere lunches. Zo leer ik iedereen net weer wat beter kennen. Na het eten gaan Pat en ik samen naar de Giant, die tegenover het restaurant ligt. Pat heeft een waslijst aan boodschappen, terwijl ik maar een paar dingen nodig heb. Ze klaagt, dat het zoveel werk is, en ik raad haar Peapod aan. Ik vind het heerlijk iedere week de grote boodschappen thuisbezorgd te krijgen en enkel voor de kleine benodigdheden naar de winkel te hoeven. Bovendien zijn er daarmee ook veel minder impulsinkopen. Michaels ligt naast de Giant en ik wil nieuwe Kerst voordeurversieringen. Daarvoor koop ik twee "Kerstboompjes" en miniatuur versieringen. Thuis versier ik de boompjes daarmee en hang ze aan de deur. Het ziet er leuk uit. Katja heeft bij haar vertrek een paar belangrijke dingen vergeten. Vorige keer was het haar bril, dit keer het electriciteitskoord van haar laptop en een belangrijke scheikunde cd. Die ga ik dus gauw versturen. Het is enorm druk bij het postkantoor in Vienna. Er zijn te weinig baliewerkers hier. Maar er heerst een gezellige sfeer onder de wachtenden (niet onder de Koreaanse medewerkers, waar maar nauwelijks een glimlach vanaf kan). Vrijwel iedereen verstuurt zijn Kerstcadeaus al. De dozen zijn soms enorm! Saskia heeft natuurlijk vriendinnen hier en Kai gaat gitaar spelen bij Charlie. Als we alle drie weer samen zijn, bemerkt Kai, dat het programma "Megaworld" op de Discovery Channel over Nederland gaat vandaag. We zien "drijvende" huizen, hoe de haven in Rotterdam werkt, de bloemenveiling en natuurlijk de Delta werken. Heel interessant! Het is best gezellig zo met zijn drietjes. Saskia kletst, tot Kais en mijn vermaak, nog wel via de webcam met Laura (die twee straten verderop woont!). Zij kan gewoon niet zonder vriendinnen! Het doet mij denken aan Spaceship Earth in Epcot in Orlando, voor degenen, die daar geweest zijn. Daar kletst een jongen, ik neem aan in Amerika, via webcam met een meisje, zo te zien in Japan. Dat was toen echt "de toekomst", die nu dus hier is.

9 reacties:

Anja zei

Wat een prachtig mooi versierd huis op je 1e foto.
Pff, ik kan me voorstellen dat Cosmo zich ongemakkelijk voelde bij die hondjes en hun baasjes.
Ik vind het altijd vervelend als Marcel voor zijn werk weg is. Tegenwoordig, nu de kinderen niet meer thuis wonen ga ik gezellig mee.

Kristel Holsbeek zei

Je hebt gelijk hoor een prachtig versierd huis.
Mooie fotos van die andere huizen wel leuk he, zo andere architectuur.

Jasmino zei

Dat huis op je eerste foto is prachtig, zo stijlvol versierd! Heel mooi!

Wat vervelend dat sommige mensen zich zo nodig met anderen moeten bemoeien en "lesjes geven", daar zou ik mezelf ook ongemakkelijk bij voelen. Wel grappig dat je het hebt over shelties trouwens, want sinds 2 weken hebben wij een sheltie-puppy in huis, en die is zo lief! Wij zijn er hartstikke verliefd op!

ziekteverloop Marjan zei

Kent iemand nog het Evoluon, die grote paddestoel die vroeger in Eindhoven stond? Dat was een soort science museum, waar je 30 jaar geleden al met een telefoon kon bellen en elkaar kon zien. Niet tegelijkertijd, het was of praten, of kijken. Waanzinnig vonden we dat. Laatst had ik een skypegesprek met 2 vriendinnen, ik in Nl, de tweede in de US, de derde in Maleisie!! (Ja, voor de laatste was het nacht...)

Anoniem zei

Mooi versierde huizen zie je toch bij jullie. Hier hebben ze niet zo veel fantasie jammer genoeg. En helaas hebben wij niet een mooi huis om (aan de buitenkant) te versieren.
Zou me ook ongemakkelijk voelen met twee perfecte hondjes in de buurt en ze je dan ook nog de les willen lezen! Je weet in ieder geval zelf dat Cosmo zich best kan gedragen, dus probeer het je niet te veel aan te trekken (makkelijk gezegd ik weet het)

Groetjes, Manon

Anoniem zei

Hee, dat is toevallig! Afgelopen zondag keek mijn zoon Shay ook naar dat programma op TV over drijvende huizen in Nederland en over de waterwerken en dat wij Nederlanders daar zo ontzettend goed in zijn! :-)

Ik keek maar even mee en dan is Nederland toch wel een prachtig land met als die polders en het water. Ik heb er iedergeval van genoten.

Wat die mensen met die 'perfekte hondjes' betreft, trek je daar maar niet veel van aan hoor. Toen ik vroeger op school zat (de lagere school) was ik meer met andere dingen bezig dan met leren. een van mijn 'vriendjes' in die tijd die bij mij in de klas zat, wat ook zo'n 'perfekt' jongetje. Altijd leren, altijd goede cijfers, altijd het lievelingetje en trots van 'mama' en waar 'mama' maar kon, vertelde ze aan elke andere moeder hoe goed haar zoon wel niet was en dat hij later dokter zou worden!

Nou... dat ging op de middelbare scholen dus al fout! Terwijl juist daar mijn cijfers omhoog gingen en ik studeren leuk begin te vinden, ging het met dat 'perfekte' jongetje niet zo goed. Zijn ouders hadden hem naar het gymnasium gestuurd, maar binnen 6 maanden zat hij op de HAVO en het jaar daarop was het MAVO. Geen dokters opleiding dus en hij ging zich nogal vreemd gedragen. Een beetje gluiperig en eng en ik heb hem daarna ook nooit meer gezien.

Mijn scholen gingen steeds omhoog, ook mijn cijfers en toch had ik genoeg tijd om leuke dingen met mijn vrienden te toen. Ik ben later gerouwd, heb een scheet van een zoon die alles voor mij betekend en heb een goedbetaalde wereldbaan en woon lekker in Amerika! Ja, ik was dus dat 'kind' dat vroeger nooit zin had om te leren en altijd met andere dingen bezig was.

Jaren later kwam ik die 'perfekte' vriend nog een keer tegen: hij heeft zijn scholen nooit afgemaakt, had nog nooit in zijn leven gewerkt, had nog nooit in zijn leven een vriendin gehad en hij zag er zo eng uit dat ik het idee had dat die het niet lang meer zou maken.

dus dat 'perfekte' bestaat niet hoor!!! Ook al lijken sommige hondjes of kinderen perfekt voor de buitenwereld, vaak zijn het de grootse trieste losers die totaal geen fun in hun leven hebben.

Geef mij Cosmo maar!!! :-)

Anoniem zei

Wow, dat huis is geweldig versierd. Prachtig. Hier zie je ook alweer wat kleine versieringen, maar daar blijft het meestal bij, een boom met lichtjes. Maar......dan moeten ze er wel mooi recht inzitten, anders vind ik het niet mooi.

Het komt wel goed met Cosmo, een hond is pas volwassen met 2 jaar en dan nog proberen ze altijd grenzen te verleggen! Spot probeerde gister achter een ree aan te gaan, maar na een 'BLIJF' van mij, luisterde hij wel. Aan de andere kant.....hier zie je amper reeën in het bos. Het was wel een schatje om te zien.

Nina zei

Je favoriete versierde huis is volgens mij zonder versiering ook al erg mooi!!

Vreselijk die mensen met die shelties, ik houd niet van zulk gedrag. (van hond en mens!) Vervelend ook dat je ze kent... Ik zou me generen als ik jou was op het moment dat je Cosmo mee probeerde te krijgen.

Katja is nog niet zo erg als mijn broer die toen hij voor 5 maanden naar New York vertrok, zijn externe harde schijf vergat. (in een doosje met allerlei andere belangrijke dingen) Dat was ongeveer het enige wat hij echt nodig had daar (nou ja, zijn visum en paspoort natuurlijk) en dat liet-ie dus thuis. Dat hebben we per koerier opgestuurd. Een duur grapje!

Sterkte met het missen van Rick.

Anoniem zei

Tja, je zal altijd mensen blijven tegenkomen die denken dat ze het beter weten, niets van aantrekken hoor, perfecte mensen en hondjes bestaan volgens mij niet!
Wat je schrijft over Epcot (mijn favoriete park in FLA), toen ik voor het eerst in Spaceship Earth was (in 1991), dacht ik ook van, wanneer zullen we zover zijn, en voila anno 21e eeuw is het ineens realiteit!
Dat vind ik dus zo boeiend aan Epcot!