Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 12, 2008

Mijn tas

Het is alweer een paar jaar geleden, dat ik een stokje kreeg toegeworpen, maar nu ben ik weer de klos (grapje, hoor, Sally!). Terwijl ik de meiden van Saskia's verjaarspartijtje heel vals karaoke hoor zingen beneden, wijd ik me aan deze taak, zucht...

De regels zijn als volgt (van Sally's blog geplukt):
- Kieper je tas om en benoem wat je ziet -- ga ik zo doen
- Plaats een link naar diegene van wie je het stokje kreeg. -- gedaan!
- Belast 3 andere log-genoten met deze opdracht en verwittig ze! -- even nadenken, wie de "gelukkige" winnaars gaan zijn, hi hi
- Link naar deze 3 loggers -- zal ik doen

Ok, dan, ik heb een heerlijk kleine tas van Fossil. Maar toen ik hem een keer per ongeluk vergat bij een vriendin, vroeg diens moeder, wat ik er in hemelsnaam in had zitten? De gootsteen soms? (is een Engelse uitdrukking: Everything and the kitchen sink)


Nee, dat niet, maar ik ben het ermee eens, dat het ding een ton weegt! Wat zit er dan zoal in? In het midden gedeelte (hoofdgedeelte) heb ik mijn kleingeld (her en der verspreid, want een aparte portemonnaie bezit ik niet). Alleen quarters (25 cent) zul je er niet vinden, want die spaar ik voor Katja voor de wasmachines en drogers daar bij Virginia Tech.

Ook zit er een mini rode paraplu in. Echt heel mini, anders zou die niet passen. Daarbij een Purell flesje met alcohol, voor als er geen zeep is in een wc of we gebruik moeten maken van een "Port a John" (draagbaar toilet?), waar geen gelegenheid tot handen wassen is. Natuurlijk een tampon, voor het geval dat en flos, want soms blijven er dingen tussen mijn tanden steken (die staan erg dicht op elkaar) en een pakje kauwgom.


Dan zijn er twee open zijvakken. Die haal ik zo af en toe leeg, want daarin steek alle bonnen, folders etc. die me aangereikt worden. Ook doe ik daar mijn autosleutels, als ik aan het winkelen ben.

En aan de buitenkant zitten er aan de ene kant een vak voor mijn mobieltje, op het moment een AT&T HTC Fuze. Hiermee kan ik email lezen en schrijven en ook op het internet. Bovendien zit er een GPS in en natuurlijk een camera.

Ernaast een vak met rits, waarin ik een vergrootglas met een bloemetjesrand en een lichtje heb zitten in de vorm van een credit card. De ouderdom komt met gebreken en, al ben ik nog niet klaar voor een leesbril, ik kan soms vooral menu's slecht lezen, als het donker is in een restaurant. Dit ding is daar een uitkomst voor.
Verder bevat dat kleine vakje Chapsticks, lippenstift en meer tampons.

Aan de andere buitenkant is mijn financiele gedeelte. Dit huist de vele (en dat zijn er echt veel en nog niet eens alle kaarten, die ik heb) kaarten, die we hier bij ons dragen. Credit/debit kaarten, natuurlijk, maar ook kaarten om korting te krijgen bij bepaalde winkels, waaronder supermarktkaarten. Daarbij komen verzekeringskaarten, Metro Smartrip, de nationale parkenpas, AAA pas (ANWB), de Fonz pas (voor de dierentuin), de Smithsonianpas en zo kan ik nog even doorgaan. In dit gedeelte bewaar ik ook mijn dollarbiljetten en eventuele kortingsbonnen.




Aan de schouderband van mijn tas hangt altijd, in een klein tasje, mijn mini camera. Zo kan ik altijd en overal foto's nemen. Voor zo'n klein tasje zit er dus inderdaad heel wat in!

Dit stokje gaat door naar Ineke, Henny en Annemiek.

En de regels, nogmaals:

- Kieper je tas om en benoem wat je ziet
- Plaats een link naar diegene van wie je het stokje kreeg.
- Belast 3 andere log-genoten met deze opdracht en verwittig ze!
- Link naar deze 3 loggers

9 reacties:

Ineke zei

Opdracht vervuld, Petra!

Geen wonder dat die tas van jou zwaar is!

gr, Ineke

Anoniem zei

Oeps, gelukkig ken ik dat spellete niet... ik ruim mijn tas gemiddeld 1 keer per jaar leeg en wat er dan allemaal uitkomt zou ik niet op durven schrijven ;-)

Maar leuk om van een ander te lezen natuurlijk :-D

Groetjes!

Annemiek zei

Wel een persoonlijke kijk in je leven om zomaar een kijkje in je tas te geven :)

Anoniem zei

tja wat zijn we altijd weer blij met de stokjes ....ahum. Leuk dat je hem hebt opgepakt.
Toch leuk om te lezen dat veel vrouwen dezelfde soort spulletjes in hun tas hebben zitten.

Anoniem zei

Ooh die pasjes, ik neem meestal alleen pasjes mee die ik nodig heb. De rest ligt in een keukenla!Je hebt wel een mooie multifunctionele tas Petra!

Groetjes voor allemaal en een fijn weekend.

An

Anoniem zei

He, een leuk idee om ook eens mijn portefeuille op de web-log binnenste buiten te keren! LOL!

Okay, ik heb dan wel geen 'tasje' (ik men van het mannelijk geslacht namelijk), maar ik merk wel dat de Amerikanen altijd moeten lachen als ze mijn 'in hun ogen' grote Europese portefeuille zien en wat ik daar allemaal in mee sleep. :-)

Bedankt voor de tip! LOL!

Kristel Holsbeek zei

Wow wat een kleine tas heb jij...wel goed georganiseerd hé!!! Tof die stokjes;-)

Anoniem zei

Leuk hoor het stokje, ik heb op mijn blog het stokje doorgestuurd aan 3 medeblogggers. Ik weet niet of ze het 'op prijs stellen', haha!

kastelke zei

Wat een handige tas is dat! Zoiets zou ik ook wel kopen als ik die hier zag.
De meeste van mijn handtassen komen trouwens uit Amerika, en in de Fossil shop moet ik altijd heel erg op mijn tanden bijten om niet misntens 5 tassen te kopen. Ze zijn zo mooi, en echt niet duur in vergelijking met de lederen tassen in Belgie.