Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 12, 2008

Tienerfeest

Een drukke dag heb ik vandaag voor de boeg. Om te beginnen natuurlijk de core training. Er komen telkens nieuwe leden bij, waardoor het allemaal wel erg krap wordt in het lokaal. In januari (als iedereen weer twee weken het goede voornemen heeft te gaan sporten) gaat Sharon een limiet stellen, maar gelukkig zegt ze, dat wij, als "stam"groepje voorrang hebben.

Het weer is opgeknapt, al is het nog flink guur. Omdat ik gisteren nauwelijks met hem gelopen heb, vind ik dat Cosmo een lekker lange wandeling verdient. Hij geniet er met volle teugen van, dat is helemaal aan zijn lichaamstaal te zien. Ik kan daar zo van genieten, wat een heerlijk beest is het toch!

Voor het feest vanavond gaat beginnen heb ik nog een hele lijst van boodschappen af te werken. Bovendien wil ik vandaag de cadeautjes voor onze "engel" naar de mall brengen, zodat we daar op tijd mee zijn. En ik heb (stom genoeg, want het is eigenlijk te veel) een afspraak bij de tandarts om een uur.

Het vergt even organisatie om de beste volgorde te bedenken, zodat ik niet van hot naar haar rijd. Ik besluit voor de tandarts mijn boodschappen bij Giant te gaan doen. Die hoeven niet in de ijskast en dan is dat maar gedaan. Met onder anderen zeven twee liter flessen drinken (voor $1 per stuk!) en een paar zakken chips reken ik af.

Dit ontlokt de Giant medewerker de vraag, of er een party zal zijn. Op mijn beamende antwoord vindt hij, dat er niet genoeg chips is, dan. Maar de kinderen zullen ook pizza en ijscake krijgen, dus verhongeren gaan ze niet.

Bij de tandarts ben ik gelukkig meteen aan de beurt. De baking soda heeft wel geholpen, want er zit nauwelijks plaque op mijn tanden. Op mijn vraag of het niet erg schurend is, antwoordt Sandy, de mondhygieniste, dat dat erg meevalt. Ik mag er zelfs om de andere dag mee poetsen. Helaas heb ik na afloop, zoals altijd, wel weer aangezichtspijn. Stom ook, om deze afspraak juist voor vandaag te hebben gemaakt!

De tandartspraktijk ligt dichtbij Tysons Corner en de andere winkels in de buurt van de malls. Bij T.J. Maxx besluit ik te gaan kijken naar nog wat dingen voor Nebiyou. Hij heeft ook (sport)truien en spelletjes op zijn lijstje staan.

Meteen vind ik een stoere NBA trui en een Quiksilver t-shirt met lange mouwen. Daarbij nog een "detective" spel, waarbij je vingerafdrukken kunt onderzoeken en een football, die lichtgeeft, en dan denk ik, dat hij een fijne Kerst zal hebben.

Rick belt, dat hij zich helemaal niet lekker voelt. Zijn maag doet pijn en hij heeft de rillingen. Dat voorspelt niet veel goeds! Maar hij is ook doodmoe, want heeft een heel drukke week achter de rug, dus wie weet is hij "gewoon" oververmoeid.

Het verkeer op weg naar de mall is erbarmelijk! Even denk ik erover dan maar morgenochtend de cadeautjes weg te brengen. Maar ik weet niet, wat Rick heeft en ik wil er wel zeker van zijn, dat we op tijd zijn. Even doorbijten dus en ik parkeer zo, dat ik gauw weer kan ontsnappen. Ietsje verder lopen naar de ingang, maar dat heb ik er wel voor over.

De enorme doos van de Toyota Tundra past nota bene in de Kruidvat tas, die ik een paar maanden geleden van Ineke toegestuurd kreeg. Super handig, zo'n grote tas, want anders was het moeilijk geweest alles in een keer mee te nemen.

De dame van de Salvation Army neemt dankbaar de spullen in ontvangst. Het boompje hangt nog best vol met engeltjes en ik moet me bedwingen er niet nog een te pakken. Maar we hebben afgesproken, dat we liever een engeltje echt verwennen, dus ik beheers me.

Op de terugweg haal ik de cake op bij Baskin Robbins. Hij is enorm en er zitten 20 mini hoorntjes op, erg leuk! Ook het ballonnenboeket, dat ik gisteren bij Party Mania had besteld, is klaar. Helaas ben ik te laat voor Manhattan Bagel, die gaat om 14 uur dicht.

Saskia wil morgenochtend voor het ontbijt bagels met cream cheese (ze houdt niet van donuts) en die wil ik nu halen en niet 's morgens. Ik bedenk me, dat Whole Foods ook bagels heeft, dus ga daar op hoop van zegen heen.

Eerst denk ik er hier ook naast te grijpen, want het schap met "plain bagels" is leeg. Maar dan kijk ik eronder en daar liggen tot mijn vreugde nog 11 bagels! Alleen zullen er waarschijnlijk meer dan elf meisjes zijn, dus ik neem voor de zekerheid ook nog een paar bruine bagels mee.

Eindelijk ben ik klaar met boodschappen en thuis versier ik samen met Saskia en Kaylee de basement. Rick komt thuis en ik stuur hem meteen naar bed, misschien helpt even slapen hem. Maar hij blijft zich naar voelen, dus kan me helaas niet helpen bij het feest. Kai ontsnapt en gaat bij Charlie logeren.

Om half zes komen de eerste gasten en al gauw is het een drukte van jewelste. Ik had er al zo mijn bedenkingen bij om meer dan twintig kinderen over de vloer te hebben en die worden wel bewaarheid. Het zijn individueel stuk voor stuk schatten van kinderen, maar er zijn er een paar, die in een groep baldadig worden.

Het begint er al mee, dat Saskia boos boven komt, nog geen half uur na aanvang. Terwijl zij even weg was, heeft een groepje alle ballonnen lekgeprikt. Ook komt ze klagen, dat ze niet bij het openen van de cadeautjes bleven. Ik zeg haar gewoon lol te hebben en dat er eigenlijk teveel mensen zijn. Volgend jaar wordt er een limiet gesteld aan het aantal genodigden, al is Saskia het daar helemaal niet mee eens, want "volgend jaar heb ik nog meer vriend(inn)en!". Tja...

Als ik probeer de groep een aantal van onze huisregels uit te leggen, blijven een paar meisjes onbeschoft lawaai maken. Ik moet toegeven, dat ik heel onpedagogisch "Shut up!" heb geroepen. Geschokt kijken ze me aan, maar ze zijn wel meteen stil, ha ha.

Gelukkig worden ze na de pizza (vijf enorme pizza's van Pizza Hut gaan erdoorheen) wat rustiger. De meesten hebben samen grote lol en Saskia is echt het middelpunt van de feestvreugde. Alleen vinden een paar meisjes het nog nodig onze logeerkamer binnen te gaan en het bed als trampoline te gebruiken. Op mijn vraag, of ze dat thuis ook zouden doen, krijg ik een schaapachtig "nee" te horen.

In alle haast ben ik vergeten kaarsjes voor de cake te kopen. Gelukkig brengt buurvrouw Jeanne uitkomst. Ik heb er zelf nog acht en met haar vijf erbij branden er toch dertien kaarsjes op de cake. Uit volle borst wordt er "Happy Birthday" gezongen en iedereen smult van het ijs. Van de enorme cake blijft maar een klein gedeelte over.

In de basement spelen ze nog even met Saskia's nieuwe X-Box karaoke spelletje en dan is het tijd voor de jongens om opgehaald te worden. Ik moet zeggen, dat Saskia, net als Katja, erg leuke jongens als vrienden heeft. Ik gun haar de enorme vriendenschaar ook van harte, maar vond dit aantal kinderen net teveel om in de hand te houden. Of we moeten wat georganiseerde activiteiten hebben, zodat ze bezig gehouden worden, iets waar Saskia niets van wilde weten dit keer.


Veertien meisjes blijven logeren en bedekken de hele grond van de rec. room beneden met hun slaapzakken en kussens. Er wordt druk haar gevlochten voor het slapen gaan en naar een film gekeken op tv. Om kwart voor twaalf ga ik naar beneden om ze goedenacht te wensen en ga dan zelf naar bed. Wanneer ze zijn gaan slapen, weet ik niet, maar als ik om 3 uur Cosmo naar buiten moet laten, is het beneden wel stil.

10 reacties:

Anoniem zei

Dat is echt een grote groep ! kan me voorstellen dat je het volgend jaar wat kleiner wilt hebben maar zo te zien een erg leuk feest !

Anja zei

Zo te zien heeft Saskia van een leuk feest genoten.
Ik herinner me van de feestjes van onze kinderen dat er altijd een paar tussen zitten die zich aan geen enkele regel houden.
Hopelijk is Rick ondertussen weer opgeknapt.

Anoniem zei

Leuk feestje toch voor Saskia en gelukkig waren ze om 3 uur al stil.
Mijn dochter heeft vanavond ook een feestje met 50 vrienden die ook blijven slapen. Maar dan wel op ons buitenhuis. Waar we zelf weg gestuurd werden anders kwamen ze een bed te kort. Niet dat we 50 bedden hebben maar ze wilde zelf wel goed slapen.
Hoop dat Rick morgen beter gaat en dat het tijdelijk is voor hem.

Anoniem zei

Stuur ik je net een mail terug vergeet ik helemaal je te feliciteren. Dus bij deze: van harte gefeliciteerd met Saskia.
Ik moest wel lachen dat Kai de benen nam. Die had het al zien komen zeker?! En wat kan ik zeggen over onpedagogisch. Ik heb dan zelf geen kinderen, maar bij sommige kan het geen kwaad om het zo duidelijk te maken.

Is Rick alweer wat beter?

Anoniem zei

Wow, Saskia heeft een geweldig feest gehad! Al die meisje boffen maar dat ze ook nog mogen blijven slapen. Heerlijk als je dan zo'n grote basement hebt.

Hopelijk voelt Rick zich vandaag beter.

Anoniem zei

eigenlijk was ik wel verbaasd over de medewerker van Giant. Waar bemoeide hij zich mee om te zeggen dat voor een feestje er chips te weinig zou zijn. Vind ik eigenlijk best onbeschoft, maar hij zou het wel niet zo bedoeld hebben ( meer als advies).
Fijn dat het feestje een succes was, want het waren inderdaad een boel kinderen hoor.

Anoniem zei

Jee, dat zijn inderdaad wel heeeeel erg veel kinderen zeg, zeker de groep die is blijven slapen! LOL!

Onze Shay neemt ook gemakkelijk iedereen mee naar huis en soms is het echt druk hier, maar wat ik bij jullie ziet lijkt wel een hele klas!!! :-)

Prachtig!!! Ze mag heel blij zijn met jullie als ouders die dit goed vinden. Ik ken genoeg ouders die het niet een op prijs stellen als er ook maar een vriendje of vriendinnetje mee komt, laat staan blijft slapen.

kastelke zei

Gelukkige verjaardag, Saskia!!!!!!!!!!Wat leuk dat jij zoveel vrienden en vriendinnen hebt!

Annemiek zei

Dat zijn een boel kinderen! Soms denk ik wel eens met weemoed aan de kindertijd, maar die feestjes is iets wat ik niet mis!

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat dit net iets teveel kinderen waren. Inderdaad zijn er altijd een paar bij die in een groep wat minder leuk zijn.
Maar al met al klinkt het als een leuk feest voor Saskia!

Heeft die arme Rick er een beetje doorheen geslapen?