Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 15, 2009

Nog een regendag

Helaas staan mijn spieren weer in brand bij het wakker worden en Saskia heeft nog steeds wat koorts en voelt zich duizelig. Het geluid van de harde regen op het dak lokt ook niet echt om op te staan, dus ik blijf nog even liggen.

Vandaag is het 15 april en dat betekent, dat de belastingen moeten worden opgestuurd. Andere jaren wachtten we tot het laatste moment, want we moesten altijd betalen. Maar dit jaar krijgen we waarempel geld terug. Dus wilden we lekker snel zijn en op tijd electronisch alles insturen.

Alleen komt mijn luiheid van eenentwintig jaar geleden nu opeens aan het licht. De Social Security Administratie stuurt alles terug, omdat mijn naam niet precies gespeld is, zoals in hun bestanden. Twintig jaar lang heeft niemand dat opgemerkt, maar een computer ziet dat natuurlijk meteen.

Toen ik na mijn huwelijk mijn naam op mijn Social Security kaart veranderde, kwam die terug met "Leonora Pertonella", in plaats van "Leonora Petronella" als voornamen. Wetend, wat een gedoe het is om iets te veranderen bij Social Security, dacht ik destijds, dat het toch wel nooit iets uit zou maken. Toen kon ik natuurlijk niet de helemaal electronische maatschappij, waar we nu in leven, voorzien. Gelukkig kunnen we nog wel op de ouderwetse manier onze belastingen insturen, maar dat betekent wel langer wachten op de teruggave.

Binnenkort ga ik dus toch maar naar Social Security om mijn naam te corrigeren. Ik ben benieuwd hoeveel gedoe het gaat zijn om die ene letter (die in mijn paspoort gelukkig wel goed geschreven staat) op de juiste plaats te krijgen?

Cosmo heeft werkelijk een hekel aan wandelingen in de regen blijkt vanochtend wel weer. Hij wil de hele tijd terug en stopt dan gewoon midden op straat, waarna ik hem verder moet trekken. Mijn spieren hebben de beweging nodig, dus de Wii Fit brengt uitkomst.

Of ik weet, dat er al zoveel tijd is verlopen, sinds ik op het plankje heb gestaan, vraagt het electronische plankje. Je krijgt gewoon de neiging de tv te gaan antwoorden. Ik vind de step routine best uitdagend en werk eraan een hogere score te krijgen. Dat lukt wel, maar nog steeds geen vier sterren, wat mijn doel is. Daarna doe ik nog een rondje boksen en moet dan naar de sportschool.

Roger wacht me al op. Hij vraagt, hoe het gaat, ik vertel hem, dat dit weer niet bepaald goed is voor mijn spieren. Daar gaan we wat aan doen, is zijn antwoord. Oei, dat belooft flink werken, maar dat is juist goed.

Het halve uur vliegt voorbij, maar het is echt afzien. Gek genoeg heb ik tijdens het sporten helemaal geen last van pijn in mijn spieren. Als ik de hele dag zou sporten, zou ik doodmoe worden, maar minder pijn hebben. Zo raar, eigenlijk.

Rogers routines zijn nooit hetzelfde en dus helemaal niet saai. Ik moet als eerste mezelf twintig keer opdrukken. Daarbij moet ik tien keer mijn rechterarm naar het plafond strekken en tien keer mijn linkerarm. Om te beginnen lijkt dat makkelijk, maar de tweede ronde kan ik nauwelijks volbrengen! Verder zijn er allerlei rugoefeningen en beenoefeningen. Na een half uur voelen al mijn spieren als pudding!

Het plenst en plenst, maar of het Rogers oefeningen zijn of het weggaan van het lage drukgebied, mijn pijnen worden langzamerhand een stuk minder. Ik besluit van de regenachtige middag iets te maken, door mijn nagels te gaan laten doen. Ti maakt ze weer helemaal keurig.

Het valt me echt op, hoeveel minder pijn ik vanmiddag heb. Het voelt zoveel beter, dat het bijna wel het weer moet zijn, want voor morgen wordt zonnig weer voorspeld, dus de luchtdruk gaat weer omhoog. Hoe dat werkt, geen idee, ik vind het wel interessant, eigenlijk.

Saskia voelt zich ook beter, gelukkig. Ze eet smakelijk van de door Rick meegebrachte maaltijd van Chicken Out. Dat restaurant is een van mijn favoriete take outs. Voor $8 krijg je een kwart van een kip (alleen vlees) met twee bijgerechten. Ik kies een gepofte zoete aardappel en cranberry relish. Zelf zou ik kip niet zo lekker kunnen maken.

Na het eten belt Katja, dat ze haar portemonnaie alweer is verloren. Dit keer in een bus. Ze ging terug om te kijken, of ze hem kon vinden, maar hij was er niet meer. Rick is nu aan het proberen uit te vinden, wat daar allemaal inzat. Het is echt erg met haar! Dit is al de derde keer! Nu maar hopen, dat er weer een barmhartige Samaritaan zal zijn, die hem terug komt brengen, maar dat zal niet altijd het geval zijn. ***Edit: je wilt het niet geloven, maar de portemonnaie is weer terugbezorgd! Wat een geluksvogel is dat kind!

America's Next Top Model en American Idol zijn het tv voer vanavond. Beiden programma's, die ik erg leuk vind. Morgen zien we, als het goed is, die gele bal weer schijnen. Saskia kan, zoals het er nu uitziet, weer naar school en ik zie uit naar zon en warmere temperaturen morgen!

Het is weer de tijd van het jaar: de Relay for Life is belangrijk in het leven van onze meisjes. Die van Katja bij Virginia Tech is op 24 april en die van Saskia, met Katja als chaperone, op 16 mei. Beide meisjes zijn er weer hard mee bezig. Ze zijn blij met alle bijdragen voor de American Cancer Society. Ook kun je een kaarsje kopen voor een luminaria voor een geliefde met kanker voor $10. Ik vind het fantastisch, dat de meisjes zich hiervoor inzetten en ik hoop, dat ze via deze weg ook wat bijdragen zullen krijgen:
Katja's pagina

Saskia's pagina

12 reacties:

Anja zei

Fijn dat er voor morgen zonnig weer voorspeld wordt, geniet er maar van!
Vervelend dat Katja haar portemonnaie weer is verloren.

Becs zei

Wat naar dat Katja haar portemonnaie weer verloren is. Dan verliest zijn portemonnaie, telefoon en sleutels nog al eens en constant heeft hij geluk dat ze terug gebracht worden bij hem.

Wat ontzettend goed dat de meiden zo met Relay for life bezig zijn.

Petr@ zei

Je hebt je weer flink in het zweet gewerkt op de sportschool. Petje af hoor.

Wat fijn toch, dat je dochters zich zo inzetten voor die akelige ziekte.
Helaas doet de link naar Katja's site het niet!

Anoniem zei

Hi Petra,

Ter info, vanavond om 23.20 CET is er een documentaire of the Shooting at Virginia Tech op Canvas (Belgiƫ). Mocht je het willen zien zou je het even kunnen googelen.

Petra zei

@Petr@ -- Bedankt! Ik heb de link aangepast

@Anoniem -- Bedankt voor de tip, helaas kan ik hier alleen BVN ontvangen, maar misschien is het wat voor andere bloglezers.

Karin zei

Wat een gedoe he Petra! Ik had ook een fout op mijn social security card staan en dus terug nadat ze bij de DMV het ontdekten. Hier viel het mee, ik had binnen 10 dagen een nieuwe in de bus. Hopelijk gaat het bij jou ook soepel.

Vrijdag en zaterdag worden gelukkig mooie warmere dagen!

groetjes uit NJ!

Petra S. zei

Die Katja, haar portemonnaie achtervolgt haar.
Als je serieus voetreflex overweegt, zou de uitwerking zomaar anders kunnen zijn dan bij mij....een vriendin van mij is heel erg moe erdoor (veel afvalstoffen), mijn lichaam werd 'goed in balans' gevonden en daardoor had ik geen pijnen tijdens de behandelingen en gaf het me een enorme hoeveelheid energie. Het kan zelfs zijn dat pijnen erger worden, omdat de afvalstoffen eruit moeten.

Geniet van de zon vandaag, het ziet er veelbelovend uit.

Martin zei

Kinderen en hun portemonnaie... :(

Op de een of andere manier zien ze niet in wat de gevolgen zijn dit te verliezen. Wij hebben er ook zo een, die konstant zijn bankpasjes, rijbewijs en weet ik allemaal wat niet meer kwijt is geraakt of verloren.

Onze zoon heeft al zo vaak de bank moeten bellen en zijn pasjes moeten blokkeren en nieuwe gekregen, omdat het weer een kwijt cq verloren is.

Gelukkig vind hij ze later weer terug, dus is er geen misbruik van gemaakt, maar toch... ik zou gillend gek worden. LOL!

Ook ik kijk altijd naar American Idols en Hells Kitchen, maar dit seizoen heb ik beide programma's nog maar 1 keer gezien. Ik ben zo vaak weg, dat ik er gewoon geen tijd of erg meer in heb. Jammer, want het was een heerlijk avond vullend programma. Nu kijken heeft geen zin meer, ik ken de personen niet en het zegt me dan ook niet veel meer. Jammer... nu moet ik wachten tot het volgend seizoen.

Petra zei

Ik kreeg ook een brief van de SS office, wat toevallig. Ze hebben duidelijk een beter computersysteem nu. De naam van de belasting en de naam op mijn SSN-card waren niet het zelfde. Maar ik kon de juiste naam achter op het forumlier opgeven. Volgend jaar de belasting gegevens dus juister invullen. (alleen meisjesnaam)

Marjon zei

Dat merk ik ook sinds ik naar de sportschool ga. Tijdens het sporten voel ik mijn spieren niet zo erg. Maar de volgende dag des te meer.
Als ik dan weer ga sporten is de pijn weer weg.

Wat een geluk heeft Katja zeg, dat eze elke keer haar portemonnee weer terugkrijgt.

Cisca zei

Morgen wordt het hier 70 graden. En zaterdag ook! Joehoe, twee heerlijke dagen in het verschiet.

Bianca (Hollandranch) zei

Ik denk zeker wel dat hoge en lage drukgebieden invloed hebben op spieren en het menselijk lichaam. Misschien heeft een lagedruk gebied wel iets te maken met het zuurstofgehalte in je spieren, door je spieren te laten werken krijg je een betere doorbloeding en dus meer zuurstof daar. het zal ongetwijfeld te simpel geredeneerd zijn van mij ;-) maar er komt tenminste beter weer aan !