Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 13, 2009

Spaans 2

Om de een of andere reden slaap ik heel erg slecht vannacht. Ik voel me, alsof ik koorts heb en heb rare dromen. Daardoor ben ik absoluut niet uitgerust, als om kwart over zes de eerste wekker gaat. Gammel sta ik op en Rick is bezorgd. Hij wil eigenlijk niet, dat ik ga sporten. Ik weet echter, dat dat me beter zal doen voelen.

Vanaf deze week begint Sharons core training om kwart over acht op maandag. Ik vertrek te laat van huis en verwacht, dat ze al begonnen zullen zijn. Maar ik ben niet de enige late, kennelijk moeten we allemaal aan het schema wennen. In opdracht van Sharon hebben we vorige week de gewichten laten liggen en dat voelen we (inclusief Sharon) vanochtend. Waarschijnlijk erg goed, om zo'n weekje "vrij" te nemen, zo af en toe.

Inderdaad voel ik me een stuk beter na het uur bewegen. Natuurlijk helpt het vrolijke gezelschap ook. Vrijwel iedereen is voor Spring Break op reis geweest. Allemaal naar het zuiden, maar zelfs in Florida was het koel voor de tijd van het jaar.

De vroegere tijd van de training komt mij goed uit, want vandaag beginnen de Spaanse lessen weer. Gauw maak ik me klaar en rijd naar het Community Center in de hoop, dat er dit keer wel genoeg animo is voor Spaans 2. Gelukkig zie ik mensen in het klaslokaal en uiteindelijk zijn er vijf dames, die deelnemen. Ik ga proberen hun namen te onthouden, want daar ben ik vreselijk in: Estella, Lana, Tara en Julia. Niet moeilijk, lijkt me, mijn naam is waarschijnlijk moeilijker voor hen.

Harry Diaz is echt wel een goede leraar. Het eerste uur is herhaling van de vorige keer, goed voor mij, want dat is alweer even geleden. Daarna gaan we gauw verder en het tweede uur vliegt voorbij. Mijn hoofd zit weer vol nieuwe Spaanse woorden en ik weet weer, waarom ik me voor deze cursus heb opgegeven: een nieuwe taal leren is gewoon erg interessant en leuk!

Bij Whole Foods haal ik avondeten. Ik maak het makkelijk: hun lekkere zalm voor Rick and mij en gehaktballetjes met tomatensaus voor de kinderen. Daarbij WF's heerlijke meerzadenstokbrood en spinazie. Lekker en snel klaar, ik voel me nog steeds niet lekker, dus dat is perfect.

Martine komt, als ze klaar is met werken aan de overkant, om te gaan lopen. Het weer wordt lekkerder, dan voorspeld, dus Martine en ik lopen zelfs zonder jas door de buurt. We hebben van alles bij te kletsen, want elkaar een paar weken niet gezien. Haar dochter speelde vorige week trombone in Carnegie Hall in New York, natuurlijk iets om heel erg trots op te zijn.

Na een uur zijn we terug en ga ik nog even van de zon gebruik maken door buiten te lezen. Voor de komende paar dagen wordt koud en regenachtig weer voorspeld, dus iedere straal moet geabsorbeerd worden.

Saskia komt met erge hoofdpijn thuis. Gelukkig voor haar hebben we ook een chiropractor afspraak. Ik voor mijn "afsluit" EMG en zij om gekraakt te worden. Niall is er ook en vertelt, dat hij toch aan zijn voet geopereerd moet worden op vrijdag. De arme man loopt al vijf weken mank en moet na die operatie nog vier weken.

Mijn scan verbaast me niets. Nog steeds zwart voor de probleemgebieden en de rode strepen zijn nu elders te vinden. Echte verbetering zie ik niet, al zegt Brandon, dat elke verandering goed is. Hm, als die niet rood is, misschien, maar dat is dit wel. Ik heb aan Saskia gezien, dat haar scan echt beter was, ik zie dat bij die van mij niet. De kleuren spreken voor zich: rood en zwart zijn erg en die zijn overal op mijn scan te zien. Enfin, helaas heeft deze behandeling voor mij geen resultaat gehad.

Na haar behandeling voelt Saskia zich nog slechter. Ze ziet witjes en heeft ook keelpijn, dus ik neem haar temperatuur. Die is gelukkig goed. Ze gaat op ons bed tv kijken, maar als ik een tijdje later boven kom, is ze diep in slaap. Hopelijk wordt ze niet weer ziek!

Zoals iedere dag klets ik ook vandaag regelmatig tussendoor met Katja op MSN. Ze klinkt vandaag een stuk vrolijker, dan in het weekend. Ze heeft eindelijk met Justin gesproken en die heeft haar ervan verzekerd haar in de zomer ook te willen zien. Die jongen moet leren wat duidelijker te zijn, want Katja was helemaal in de mineur, omdat zij dacht, dat hij haar de hele zomer niet wilde zien. Jonge liefde, zucht!

Wij eten vroeg en kijken naar sitcoms. Vermaak, waar je niet bij hoeft na te denken. Net als Saskia zoek ik vanavond vroeg mijn bed op!

Heel laat, maar nog leuk, de foto's van Katja's halve marathon finish hier.

10 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Was precies weer een drukke dag...

Petr@ zei

Nu ben je in elk geval van de chiropractor af. Gelukkig dat het voor Saskia wel baat heeft. Is ze alweer wat opgeknapt? Soms doet slapen wonderen.

Leuke foto's van Katja!

Bibi zei

Wat eigenaardig dat die behandeling bij jullie twee zo anders uitpakt. Ik hoop dat het voor Saskia blijft werken en dat jij snel iets vindt dat voor jou goed werkt.
Groetjes!

Petra S. zei

Mooie nieuwe wasmachine heb je! Leuk hè, als de tijd erbij staat?
Hoe is het vandaag met Saskia, voelt ze zich al beter? En jijzelf, ben jij ook opgeknapt?

hennyb. zei

Jammer hoor dat de chiropractor bij jou niet helpt, wel prettig voor Saskia dat zij well baar heft bij de behandeling!
Ik zal duimen dat jullie beiden morgen minder gammel zijn.

hennyb. zei

PS: well baar heft moet natuurlijk zijn: wel baat heeft.........

Anja zei

Jammer dat jij geen baat hebt bij de behandelingen. Fijn voor Saskia dat het bij haar wel helpt.
Hopelijk voelen jullie je al wat beter!

Marjon zei

Leuke foto's van Katja, knap van haar hoor.
Ik hoop dat Saskia zich inmiddels wat beter voelt. Hoofdpijn is heel naar.

Marjon

Cisca zei

Maandagavond is altijd een goede sitcom avond. Ik deed dat ook gisteravond... Terwijl ik dropjes at. En in de Viva las. ;-)

Bianca (hollandranch) zei

grappig dat de namen van de deelneemsters aan de "spaanse les" eindigen met een a.

Jammer dat je geen baat hebt bij de behandelingen.