Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 02, 2011

Primaire kleuren

Als ik uit ons slaapkamerraam naar buiten kijk, zie ik voornamelijk primaire kleuren op het moment. De knalrode maples en iets donkerder rode dogwoods en de felgele tulpenbomen steken prachtig af tegen de knalblauwe lucht. Ik blijf even staan kijken, genietend van het warme licht. Over een paar weken zullen we de achterdeuren van onze achterburen weer kunnen zien, maar voor nu is de tuin een zee van kleur.

Na de gezellige week met Christine voel ik me iedere ochtend als Rick vertrekt wel een beetje alleen. Vroeger maakten we op zulk soort mooie herfstdagen zo vanzelfsprekend ellenlange wandelingen samen. Na dat vorige week weer even geproefd te hebben, mis ik het deze week des te meer.

Vorige week deed Sharon de eerste routine van de Superhero workout met Christine en mij. Zij zond mij daarna het hele programma, dus ik doe die eerste vandaag nog eens.

Het zijn vier blokken van elk drie oefeningen, waarvan je drie sets ieder moet doen. Dan twee minuten rust en door naar het volgende blok. Voor de meeste oefeningen gebruik ik 15 pond gewichten en wauw, het is zwaar! Na een half uur heb ik alles afgewerkt en mijn spieren voelen als pudding.

Na afloop doe ik een kwartier op de crosstrainer en een kwartier op de fiets. Dan heb ik de sportschool weer genoeg van binnen gezien. Ik haal Cosmo op voor een wandeling door de vlammende natuur. Het valt op foto's niet weer te geven hoe mooi onze buurt op het moment is.


Rick vertelde me vanochtend, dat de Kerstdrankjes weer op het Starbucks menu staan. Ik ben dol op de peppermint mocha, dus ga er een halen. Ook vrij nieuw hier zijn de bistro boxes. Ik neem er een met chipotle kip wraps mee, erg lekker!

Er ligt nog een stapel Nederlandse tijdschriften op me te wachten. Voor in het zonnetje ga ik zitten lezen. De bomen in onze cul de sac zijn nog overwegend groen, al lijkt het wel of er iedere nacht elfjes met een rode kwast langskomen, want iedere dag is er meer rood te zien.

Saskia heeft vandaag de schoolbus gelaten voor wat hij was en is naar huis gelopen. Dat is ongeveer drie kilometer. 's Ochtends in het donker te lang om te lopen of fietsen (bovendien langs een heel drukke vierbaansweg), maar 's middags op een mooie dag gaat dat goed.

Tot de zon achter de huizen verdwijnt blijven we buiten zitten. Het weerbericht voor de komende dagen ziet er ook super uit. De sneeuw was gelukkig precies de historisch ongewone gebeurtenis, waar ik op hoopte. Mijn schoonzus in Colorado zette een foto met een enorm pak sneeuw op Facebook, want zij hadden vandaag de tweede sneeuwstorm van het jaar. Geef mij maar 17 graden!


Cosmo "verdedigt" onze achtertuin

Rick neemt avondeten mee van Chicken Out. Hun kip van het spit is superlekker en mals! Daarbij maken we zoete aardappel frietjes en een komkommer en ui salade, zeer smakelijk.

En nu ga ik even met de kitten spelen, zodat hij arme Meike even met rust laat. Flapjack is schattig, maar ik heb wel met onze oudere diva te doen. Zodra Flapjack wakker is, heeft zij hem op haar rug. Iemand nog goede tips voor kitten discipline? Een waterspray gaat niet, want daar heeft Meike ook een hekel aan.

8 reacties:

Becs zei

helaas kan ik je niet aan tips helpen, ik vind het wel zielig voor de ander kat :(

Anja zei

Ach die arme Meike, helaas heb ik ook geen tips. Ook hier mooie herfstkleuren, ik kan er ook zo van genieten.

Petr@ zei

Heerlijk, zulk herfstweer. Hier is het ook al zo'n lekkere temperatuur. Eigenlijk te warm voor deze tijd, maar ach. Nog even van genieten, want die winter gaat hoe dan ook een keer komen.

Ook ik heb geen tips hoe je Meike kunt 'beschermen' tegen Flapjack.

Kristel Holsbeek zei

Idd het is al november!! Geniet maar van die peppermint mocha hmm zo lekker....hopelijk krijg ik ook nog de kans die te drinken in het opgaan naar BE;-)
Hier giet het momenteel al sinds zondag...goed voor de planten want die hadden het hoog nodig maar voor ons mag het snachts regenen ipv door de dag;-)
Ocharme Meike...sorry geen tips...succes met de deugeniet..

Petra zei

@Becs - Is het ook :(

@Anja - Morgen veel wind, dus hopelijk blaast niet alles eraf dan

@Petra - Liever te warm, dan te koud zeg ik altijd maar. Van mij mogen jullie het lekker warm krijgen in de eerste week van februari ;).

@Kristel - He, bah, ja, zoveel regen achter elkaar is niet leuk!

Sandrah zei

Ook hier helaas geen tips, ik ben meer van de hond, dan van de kat. Het is wel zielig.

Ik kan me goed voorstellen dat je het gezelschap van Christine mist.

Sandra

naomi zei

Hallo

Door de foto's van jouw en de warmste 3 november ooit, ben ik vandaag met stitch het bos ingeweest. Hij was helemaal door het dolle met al die bladeren. De kleuren waren vooral groen/geel en bruin.

Ook ik heb geen katten tips hoop wel dat meike haar rust vindt.

Moest lachen om je opmerking over een warme 1e week februari. Ik denk dan nog eerder als het maar droog en zonnig is. Met een blauwe lucht is NL heel mooi.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Sandra - Ik eigenlijk ook meer een hondenmens, al vind ik katten wel lief.

@Naomi - Lekker, joh, even in het bos wandelen! Inderdaad, als de zon schijnt in Nederland ben ik al heel blij, die heb ik de laatste bezoeken daar niet gezien.