Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 08, 2011

Een warme verkiezingsdag

Saskia heeft vandaag nog vrij, want het is verkiezingsdag en de scholen worden als stemlokaal gebruikt. We staan dus lekker rustig op en ontbijten samen. Ik vraag Saskia mee naar personal training, maar daar heeft ze geen zin in.

Bij Anytime Fitness wacht Sharon me al op. Ik ben zo blij haar als personal trainer te hebben, want ze heeft iedere keer weer een heel nieuwe routine. Ze zorgt ervoor, dat ik mezelf dwing oefeningen te doen, waar ik mezelf met gemak vrij van zou kunnen spreken.

Dit keer doen we er veel cardio bij, want Sharon wil, dat ik hierna niet verder binnen sport. Het is ook inderdaad schitterend weer en daarvan moet ik optimaal genieten. Het uur vliegt voorbij en ik geef mezelf inderdaad vrij van het gewoonlijke halve uur cardio, dat ik erna doe.

Met dit weer moet ik gewoon de natuur in met Cosmo. Mijn keuze valt op Burke Lake, nog even de laatste herfstkleuren daar opsnuiven. Alweer probeer ik Saskia, die zich duidelijk verveelt, mee te krijgen. Zij wil echter naar de mall, maar met 21 graden en zon krijg je mij daar toch heus niet heen. Ik zeg haar haar vele vriendinnen eens te polsen, want ik wil ze best wegbrengen.

Cosmo en ik vertrekken naar het meer, waar de herfstkleuren wel op hun einde lopen, maar er nog genoeg moois te zien is. Ik loop zo snel mogelijk, zodat ik toch wat cardio krijg. Natuurlijk neem ik onderweg wel de nodige foto's.

Het is vrij druk op het pad, dus ik moet ook regelmatig stoppen om Cosmo in toom te houden als er andere honden langskomen. Ik kan het niet helpen boos op hem te worden, want hij blaft en springt iedere keer weer. Daarna gaat het wel iets beter, gelukkig.

Saskia sms-t, dat ze uit haar uitgebreide groep vriendinnen Shannon bereid heeft gevonden mee te gaan naar de mall. Wanneer kom ik thuis, wil ze weten. Ik schrijf terug rond kwart over een en krijg daar een "argh" voor terug. Tsja, ik heb nog meer dan vier kilometer te lopen en wil daarna ook nog even lunch halen.

De zeven kilometer rond het meer duren altijd langer, dan ik denk. Het eerste stuk is prachtig langs het meer met superuitzichten. Daarna volgt een groot stuk door het bos, ook mooi, maar het water is niet te zien. Hier is het ook al voor een groot gedeelte helemaal kaal. Het laatste stuk is dan weer schitterend met nog veel kleur te zien.

Na anderhalf uur zijn we terug bij de van en geef ik Cosmo water, dat hij dankbaar opdrinkt. Op de thermometer van de van zie ik, dat het 22 graden is. Dat op 8 november is zelfs voor hier warm.

Gauw haal ik lunch bij Manhattan Bagel. Ik neem een "tuna thin", dunne bagel met tonijnsalade, sla, tomaat en ui, mee naar huis. Daar wachten Saskia en Shannon geduldig tot ik mijn maag heb gevuld (en wat is het weer lekker!).

Saskia's fiets is al maanden stuk, dus ik leg hem achterin de van om eindelijk eens te laten maken. Na de meiden bij de mall af te hebben gezet, rijd ik naar Bikes at Vienna. Dit is de lokale fietsenmaker en die wil ik graag steunen. Alleen kom ik voor een dichte deur te staan. Ze zijn gesloten op dinsdag.

Vastbesloten om die fiets nu eindelijk eens te laten maken, ga ik dan maar naar de andere fietsenmaker in Vienna, Spokes Etc. Saskia's achterwiel rijdt niet meer, dus ik moet de fiets omhoog houden. Een medewerker van Spokes komt net aan voor zijn dienst en neemt de fiets meteen heel hoffelijk van me over.

Achterin de winkel neemt een van de fietsenmakers hem meteen mee en kijkt, wat er aan de hand is. De binnenband ligt eruit en de buitenband zorgde ervoor, dat het wiel vastliep. Hij maakt de band en kijkt de hele fiets na. Ik heb mijn portemonnaie niet mee, want dacht, dat de fiets zeker hier zou moeten blijven. Ik sta al op het punt mijn tas uit de auto te gaan halen, als de fietsenmaker zegt: "Alles is gemaakt en verder werkt de fiets goed en "don't worry about it"". Dat laatste betekent, dat hij het gratis heeft gemaakt, echt super!

Weer helemaal blij met de vriendelijkheid van de mens, zet ik de fiets terug in de van. Ik heb nauwelijks meer benzine, dus ga dat ook gauw even halen. Dit keer krijg ik van onze Giant kaart 30 cent per gallon korting bij de Shell. Dat is zo'n fijn programma, ik hoop dat het nog lang doorgaat.

Iedere tweede dinsdag van november zijn er dus ook verkiezingen. Dit jaar hier in Virginia voor de staatssenaat en huis van afgevaardigden. Ook kiezen we een sheriff, een county chairman (vergelijkbaar met provinciaal niveau) en een nieuw school board.

Online heb ik iedereens programma's gelezen. Ik had gehoopt bij de kandidaten voor het School Board te lezen of ze voor of tegen een latere aanvangstijd van de high schools zijn. Daar ben ik namelijk ernstig voor, maar niemand laat zich daarover uit.

Bij de school, waar wij moeten stemmen, worden me papieren stembiljetten aangeboden door de Republikeinen en Democraten. Ik weiger beiden, want weet al op wie ik ga stemmen. Dit is een Democratisch disctrict, onze afgevaardigde, Mark Keam, heeft zelfs geen Republikeinse tegenstander.

Binnen zitten een aantal bejaarde vrijwilligers en degenen voor mij in de rij zijn ook hoogbejaard. Dat vind ik eigenlijk wel erg, dat vrijwel alleen de ouderen zich nog lijken te realiseren, wat een recht het is om te stemmen. Ik zou denken, dat vooral ouders van schoolkinderen ook geinteresseerd zouden zijn, wie bepaalt over de belangen van hun kinderen op de openbare scholen.

Omdat alle computers bezet zijn, mag ik op papier stemmen dit keer. Behalve op personen stemmen, besluiten we als kiezers vandaag ook of de county extra geld mag opnemen om de scholen verder te verbeteren. Natuurlijk stem ik daar "ja" op. Dit was mijn stembiljet vandaag.

Eindelijk heb ik mijn plichten volbracht en is er nog tijd om voor het huis in de zon te lezen. Cosmo gaat mee naar buiten en knauwt rustig aan mijn voeten op zijn botje. Dat vind ik wel erg fijn van een herder, hij loopt niet weg. Onze vroegere hond, Brynna, een Brittany, was een jachthond en bij iedere open deur rende ze weg.

Alleen als er een paar andere honden de cul de sac inkomen, houd ik mijn hart vast. Cosmo rent er meteen op af en luistert niet naar mijn bevelen. Gezien zijn wilde gedrag bij Burke Lake vandaag vrees ik het ergste. Maar verrassend genoeg begroet hij de nieuwe honden gewoon en gaat dan weer rustig mee naar ons huis. Pffff!

Veel te snel naar mijn smaak verdwijnt de zon achter de huizen en koelt het al erg gauw af. Als ik kippenvel krijg, is het toch echt tijd om naar binnen te gaan. Ik duik ook gelijk maar onder de douche, dat is er vandaag nog niet van gekomen (ik weet het, heel erg!). Als ik weer beneden kom is Rick tot mijn verbazing al thuis.

Voor het eerst in jaren eten we vanavond weer eens boerenkool. Niet zelfgemaakt, want daar heb ik nog steeds met de grote bladeren "kale" hier geen kaas van gegeten. Uit Aruba hebben we pakjes Maggi boerenkoolstamppot meegenomen. Die smaakt erg authentiek en lekker en de kielbasa rookworst van Whole Foods is wel geen Unox, maar past er toch goed bij. Wij smullen er in ieder geval van!

Foto's van vandaag staan hier.

15 reacties:

Margreet zei

Ja, ik moet soms ook nog even snel douchen voor de kinderen uit school komen, herkenbaar.Je hebt in ieder geval weer heerlijk gewandeld.

Karin zei

Nou ja zeg ook toevallig!! Ik heb vanavond ook boerenkool gegeten. Ook net als jij kan ik niks met de verse kale hier maar ik heb bij Vander Veen heb ik een aantal blikken boerenkool besteld en die zijn erg lekker. Dus als je door je voorraad van Aruba bent kun je daar ook wat bestellen.

Marion2 zei

Wat een beeldschone foto's van Burke Lake! Om in te lijsten, zijn ze.
Ik kan zo genieten van de gekleurde bladeren. Hier loopt de natuur door de milde herfst een week achter, maar het gaat heel hard nu. Nog even en de bomen zijn kaal :(

Boerenkool: heerlijk. Zeker als het koud is, mag ik het graag eten.

Marieke zei

Schitterende foto's weer! De herfstkleuren zijn hier in Zuid-Limburg ook nog wel aanwezig, maar toch niet zo intens als in Amerika.

Fijne dag!

Anoniem zei

Boerenkool, heerlijk, met worst en augurk.
Wat Cosmo betreft, het is wel zo dat aangelijnde honden eerder dominamt zijn dan losse. Want alles wat "aan hun lijn vastzit" moeten ze verdedigen. Ik herken dat bij bij mijn eigen hond. Los is ie de lobbes zelf, maar vast. Begrijp dat men er dan ooit bang voor is. Heb dan ook wel geen chihuahua. LOL.
En super foto's weer, gaaf die met de schildpadjes.
En ja blijkbaar bestaan er nog aardige mensen. Die van jullie fiets bijvoorbeeld. Zou er ook wel eens wat vaker willen ontmoeten. Lijkt wel of de wereld steeds harder wordt. We hebben een eigen bedrijf en dan maak je wat staaltjes onbeschoftheid mee hoor, de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden. Maar allee we leren er maar mee leven.
Groetjes Tine.

soraya zei

Heerlijk boerenkool!! Ik was van de week nog bij Van den Veen's (woon er dichtbij) en heb ook weer een paar potten boerenkool gekocht. Ik denk dat wij dat vanavond weer gaan eten.

Prachtige foto's weer!!!

Anja zei

Prachtige herfstfoto’s heb je gemaakt. Wij eten vanavond boerenkool met worst.

Anne-Sophie zei

Over de schooltijden - in ons district beginnen de lagere scholen om 9 uur, en de highschools om half 8(!). Ze hebben verschillende tijden ivm optimale inzet schoolbussen. Maar wat mij betreft zou het veel beter andersom kunnen, jonge kinderen vroeg, tieners laat.

Hubby heeft boerenkool in zijn moestuintje, dus wij eten de verse variant. Wel wat meer werk, maar ach dat doet hubby ook allemaal dus mij hoor je niet klagen ;)

Petr@ zei

21 graden, wat een lekkere temperatuur. Hier begint het langzamerhand kouder te worden, helaas. Maar nog geen sneeuw en vorst gelukkig, dus eigenlijk niets te klagen.

Mmm lekker, boerenkool. Ik heb het zelf nog niet gehad, vond het er nog geen weer voor.

Sandrah zei

Boerenkool! Heerlijk! Mijn moeder had het vorige week gekookt, toen het hier zo'n 16 graden was. Het smaakte net zo lekker als in de winter. :-)

Prachtige foto's weer.

Sandra

naomi zei

spHallo

Nog even een snelle reactie voor we naar bed gaan, moeten vroeg op. Dan gaan we genieten van onze week Egypte.

Heerlijke wandeling heb je gemaakt, mooie foto's weer.

Lekker boerenkool echt genieten.

Groetjes Naomi

Wendy zei

Wow wat een super mooie foto's met dat meer en die blauwe lucht op de achtergrond!!

syl zei

Hier hebben we ook alweer een aantal keer stamppot rauwe andijvie gegeten, vinden we net wat lekkerder dan de boerenkool, het is er gelukkig de tijd weer voor!

Hier beginnen de middelbare scholen op z'n vroegst rond 8 uur, maar kan zijn dat je de eerste uren geen les hebt, en dan kun je later naar school.
De lagere scholen gaan om 8.15 uur de deuren open, om 8.30 starten ze daadwerkelijk. Sommige scholen een kwartiertje later. Scholen mogen ook hun eigen eindtijden bepalen, als ze maar aan het verplicht gestelde aantal uren les geven komen. Wij hebben op school van de kinderen nog het "ouderwetse rooster, dus tot half 12, naar huis voor een boterham, en om 13.15 uur begint school weer, tot 15.30. Behalve de woensdag, dan hebben ze school tot 12.45 uur en de middag vrij.
Er zijn echter ook scholen die continurooster hebben en al rond 14.30/15.00 uur vrij zijn elke dag, die blijven dan tussen de middag over in de klas.
En er is hier nu ook een school die elke dag les heeft van 8.30 uur tot 14.15 uur, ook op de woensdag.
Al met al, we zijn er hier nog niet echt overuit wat nou de manier is ;-)

Anoniem zei

Heerlijk boerenkool! (met oude kaas en sweet chilli sauce van inproba)
Ik had je een foto gemaild van het hoogste punt van het 'boomkroonpad' in Drenthe.
Marjon

Petra zei

@Margreet - Fijn te horen, dat ik niet de enige slob ben, LOL!

@Karin - Goed idee, ik moet toch binnenkort een bestelling doen daar.

@Marion - Hier gaat het vrees ik nu ook snel. Die kale bomen, brrr, zo saai :(.

@Marieke - Het is in Limburg vast ook erg mooi.

@Tine - Misschien was Cosmo daarom zo mak, toen hij gistermiddag onaangelijnd een paar onbekende honden zag. Vervelend, dat jullie veel met onbeschoftheid te maken hebben, ik kan dat niet uitstaan!

@Soraya - Geluksvogel, dat je dicht bij VanderVeen's woont! Ik zou daar de hele tijd haringen gaan kopen ;).

@Anja - Heeft het gesmaakt?

@Anne-Sophie - Inderdaad er zijn zelfs studies, dat latere aanvangstijden de prestaties van high schoolers ten goede komen. Saskia begint zelfs nog vroeger, om tien voor half acht :(.

@Petra - 21 graden is ook wel ongewoon voor nu, het zal de komende dagen ook een stuk koeler worden.

@Sandra - Dat die boerenkool net zo lekker smaakte geloof ik graag, ik ben er dol op.

@Naomi - Een superfijne vakantie gewenst!!!

@Wendy - Van die diepblauwe luchten krijg ik nooit genoeg.

@Syl - Pfft, ingewikkelde schoolschema's, zeg! Hier moeten ze wel allemaal dezelfde uren houden, want ze zijn van schoolbussen afhankelijk. Er vallen ook nooit uren uit door zieke leraren o.i.d., dan wordt er een vervanger ingezet.

@Marjon - Ik heb de foto gevonden, hij zat in mijn spamfolder. Dank je, mooie kleuren. Die combinatie met kaas en chili saus kende ik nog niet.